Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,156 through 1,170 (of 1,782 total)
  • Author

Bra pass Gober, speciellt chinsen!

Jag tycker heller inte om larmen kring rött kött, utgår från att det gäller griskött som nötkött. Äter iaf ca 600-1kg kött per dag, konstant. Borgar nog inte för en långt liv som det verkar…:(

räven wrote:
    Bra pass Gober, speciellt chinsen!

Jag tycker heller inte om larmen kring rött kött, utgår från att det gäller griskött som nötkött. Äter iaf ca 600-1kg kött per dag, konstant. Borgar nog inte för en långt liv som det verkar…:(

Tackar, som det ser ut nu går pull-övningar bra medans push lite sämre.

Det gäller främst charkprodukter som korv, pålägg osv osv där man helt säkert vet att det höjer risken och man rekommenderas att helt avstå från det.

Rött kött är både nöt, gris, får osv osv. Men kyckling och fisk är ju gott så egentligen är det ingen stor uppoffring att dra ner på det röda köttet. Men särskilt nu under dieten är det sjukt smidigt med nötfärs, biffar osv.

Gober wrote:
    Tackar, som det ser ut nu går pull-övningar bra medans push lite sämre.

Det gäller främst charkprodukter som korv, pålägg osv osv där man helt säkert vet att det höjer risken och man rekommenderas att helt avstå från det.

Rött kött är både nöt, gris, får osv osv. Men kyckling och fisk är ju gott så egentligen är det ingen stor uppoffring att dra ner på det röda köttet. Men särskilt nu under dieten är det sjukt smidigt med nötfärs, biffar osv.

Tyckte också att chinsen var riktigt imponerande.

Men – de här ”larmrapporterna” – har du någon referens? Jag vill också kunna oroa mig, fast på ett upplyst vis….

DonTom wrote:
    Tyckte också att chinsen var riktigt imponerande.

Men – de här ”larmrapporterna” – har du någon referens? Jag vill också kunna oroa mig, fast på ett upplyst vis….

[http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/for-mycket-kott-bakom-manga-fall-av-cancer http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/for-mycket-kott-bakom-manga-fall-av-cancer%5D

Jag skrev denna kommentar till en kompis som länkade,

Quote:
    Det blir alltid lite märkligt när man skriver ”larmrapporter”. Bortser man från charkprodukter som man bör undvika så handlar det om en ganska liten förhöjd cancer risk pga rött kött. Och det handlar om så många faktorer att ta hänsyn till när man gör liknande studier. Hur äter man i övrigt, får man i sig tillräckligt mycket ”cancerskyddande” grönsaker och fibrer, bränner man maten i stekpannan, får man i sig nitrat? osv osv osv. Artiklar i form av larmrapporter skrivs ofta av någon med emotionella och politiska syften. Därmed inte sagt att folk bör skära ner på sin konsumtion utav rött kött (inte bara av hälsoskäl), jag själv borde verkligen göra det. Men som sagt man böra alltid läsa artiklar som handlar om studier och forskning med ett kritiskt öga vilket man förstår om man själv är intresserad av kost och hälsa.

vidare en stor tråd på kolo om just detta,
    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103956&highlight=cancer http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103956&highlight=cancer%5D

ja du gober!!!…..ska vi lyssna på allt om vad som är farligt å så,så har vi våran diet där!!!!!! typ ,ingenting,inte ens gammal hederlig,vatten å bröd är ju bra,längre!!!!!
    enkelt tänkt av mig då….allt skit vi släpper ut å skitar ner på våran jord,det kommer tillbaka till oss! konstigt kanske……lol. men så är det ju.enda bra sätt att göra sig av med allt vore väl att skicka upp det i rymden,men kanske skulle det komma tillbaka då också efter ett par hundra år,omloppsbanan!!!!…..så ät å njut nu,för sen är det för sent……….;)

bighulken wrote:
    ja du gober!!!…..ska vi lyssna på allt om vad som är farligt å så,så har vi våran diet där!!!!!! typ ,ingenting,inte ens gammal hederlig,vatten å bröd är ju bra,längre!!!!!
    enkelt tänkt av mig då….allt skit vi släpper ut å skitar ner på våran jord,det kommer tillbaka till oss! konstigt kanske……lol. men så är det ju.enda bra sätt att göra sig av med allt vore väl att skicka upp det i rymden,men kanske skulle det komma tillbaka då också efter ett par hundra år,omloppsbanan!!!!…..så ät å njut nu,för sen är det för sent……….;)

Jo man ska inte lyssna på allt och oroa sig över allt. Men jag tror på balans i livet. Och det finns ingen balans i att trycka i sig över 1kg rött kött om dagen bara för det är gott. Det är ju som sagt inte så svårt att äta lite fjäderfän och FESK! och dra på med extra grönsaker, tycker jag iaf
    :-)

Men visst, man ska också njuta här i livet och någon biff i veckan, eller någon portion köttfärsås osv kommer jag ju förmodligen aldrig att sluta med.

Gober wrote:
    Jo man ska inte lyssna på allt och oroa sig överallt. Men jag tror på balans i livet. Och det finns ingen balans i att trycka i sig över 1kg rött kött om dagen bara för det är gott. Det är ju som sagt inte så svårt att äta lite fjäderfän och FESK! och dra på med extra grönsaker, tycker jag iaf

Men visst, man ska också njuta här i livet och någon biff i veckan, eller någon portion köttfärsås osv kommer jag ju förmodligen aldrig att sluta med.

Precis, det är nog aldrig bra att överkonsumera saker och ting utan man ska nog försöka äta varierat

Gober wrote:
    Nej inget slarv, dieten går som på räls med ca 1hekto ner om dagen vilket är som planerat. Handlar mer om att jag inte tycker att det finns ett skit att plocka fram. Ser ut som någon som aldrig tränat när jag kollar mig i spegeln, men hoppas på att det är lite psykiskt och att jag åtminstone kommer bli halvsnygg när jag är klar och står där i bra form med 11cm i omkrets på armarna :whistle:

Låter som om det vore mest psykiskt. Jag tycker personligen att du har en väldigt tilltalande fysik!

Din filosofi verkar också sund. Balance, variety and feel – som Bob Paris predikat hela hans karriär, vilket han än idag gör :)

Gober wrote:
    Jo man ska inte lyssna på allt och oroa sig över allt. Men jag tror på balans i livet. Och det finns ingen balans i att trycka i sig över 1kg rött kött om dagen bara för det är gott. Det är ju som sagt inte så svårt att äta lite fjäderfän och FESK! och dra på med extra grönsaker, tycker jag iaf

där håller jag nog med,1 kg kött/dag…hujedamej för den magen……lol.
    jag brukar resonera som så….egentligen skulle de byta tallrik på lunchen,ta den stora för sallasdbuffen,å den lilla för ordinarie lunch……………..lol.men folk håller på så där,tror alltid de hittat genvägen…..extra protein osv.ok,jag tar mig en protte drink direckt efter träningen,sen väntar jag nån timme tills hungern kommer,då käkar jag också.tiden….är viktig!!! har du tränat i 13 år,och lyckats med konst stycket att inte bli starkare eller större/mera muskler,,,då borde man ta patent på det!!!!………man kan träna ett visst antal pass,och vila osv,men fortare går det inte.ok,man kan slarva bort mycket ,jaa,men annars om man håller allt ok,så handlar det mycket om gener å annat.
    ja ja ,nog om detta ämne nu!!!….i helgen är det SM i alla fall,och de sänder via nätet också.roligt.i klassisk styrkelyft!!
    Träffade på Mapa=robin sjögren,på älvsjö mässan för några veckor sedan…vinter games.hujedamej vad stor han är,det tror man inte när man ser på nätet!! han ser bara ut som en vanlig lite tjock styrkelyftare,men när man träffar på han,tom,jag kände mig liten!!!
    å lång är han också,typ 195cm,väger väl en 160-170kg.Det kommer att stå mellan honom å johannes!!!SM-titeln i +120.

Jag kan rekommendera torsk i ugn. Lax i ugn går också bra. Kesella också, det är gott.

Ps. Bra viktade chins.

Hence wrote:
    Precis, det är nog aldrig bra att överkonsumera saker och ting utan man ska nog försöka äta varierat

Precis.

microwave wrote:
    Låter som om det vore mest psykiskt. Jag tycker personligen att du har en väldigt tilltalande fysik!

Din filosofi verkar också sund. Balance, variety and feel – som Bob Paris predikat hela hans karriär, vilket han än idag gör :)

Tack ska du ha, har ju dock mest lagt ut trollande optipics ;-)

Ja lite Bob Paris filosofi är inte fel, det håller jag med dig om microvågsugnen :-)

bighulken wrote:
    där håller jag nog med,1 kg kött/dag…hujedamej för den magen……lol.
    jag brukar resonera som så….egentligen skulle de byta tallrik på lunchen,ta den stora för sallasdbuffen,å den lilla för ordinarie lunch……………..lol.men folk håller på så där,tror alltid de hittat genvägen…..extra protein osv.ok,jag tar mig en protte drink direckt efter träningen,sen väntar jag nån timme tills hungern kommer,då käkar jag också.tiden….är viktig!!! har du tränat i 13 år,och lyckats med konst stycket att inte bli starkare eller större/mera muskler,,,då borde man ta patent på det!!!!………man kan träna ett visst antal pass,och vila osv,men fortare går det inte.ok,man kan slarva bort mycket ,jaa,men annars om man håller allt ok,så handlar det mycket om gener å annat.
    ja ja ,nog om detta ämne nu!!!….i helgen är det SM i alla fall,och de sänder via nätet också.roligt.i klassisk styrkelyft!!
    Träffade på Mapa=robin sjögren,på älvsjö mässan för några veckor sedan…vinter games.hujedamej vad stor han är,det tror man inte när man ser på nätet!! han ser bara ut som en vanlig lite tjock styrkelyftare,men när man träffar på han,tom,jag kände mig liten!!!
    å lång är han också,typ 195cm,väger väl en 160-170kg.Det kommer att stå mellan honom å johannes!!!SM-titeln i +120.

Ja SM ja, ska fira sambon lite i efterskott i helgen men ska nog försöka kolla lite om det sänds på nätet.

Gettodachoppa wrote:
    Jag kan rekommendera torsk i ugn. Lax i ugn går också bra. Kesella också, det är gott.

Ps. Bra viktade chins.

Jasså, kesella och torsk säger du? får väl testa dessa ingredienser, hehe. Vår gemensamma favorit lax får nog dock vänta tills efter dieten eller åtminstone som helgmat.

Och tack ska du ha.

Dietdag nummer 22. vikt -4,8kg, midjemått -3,5cm

Ben!

Knäböj
    70×5 hahaha
    60×10 hahaha

Raka marklyft
    70×8
    70×10

Benpress
    180×6
    180×7

Lårcurl
    40×7
    40×5

Spark
    85×5
    80×6

Vadpress
    100×6
    100×6
    90×8

Avslutade med lite mage och ryggresningar. Nu ska jag trycka i mig 400g kyckling med rotsaker. Morgondagen bjuder på bla bänkpress, det blir nog kul och jag hoppas att det går lite bättre än sist.

Vad fort dagarna går när man följer andras väg till formen. Snart 1 månad för din del.
    Det bästa kvittot på att någonting går som det ska är helt klart att midjemåttet krymper.

Kommer inte riktigt ihåg mitt mått när jag började, men det var närmare 1 meter. Nu är
    det under 90 iaf…

Gettodachoppa wrote:
    Vad fort dagarna går när man följer andras väg till formen. Snart 1 månad för din del.
    Det bästa kvittot på att någonting går som det ska är helt klart att midjemåttet krymper.

Kommer inte riktigt ihåg mitt mått när jag började, men det var närmare 1 meter. Nu är
    det under 90 iaf…

Det är riktigt bra. Jag började på 88cm vilket är ganska mycket på 179cm. Sen har jag väl ingen medfödd getingmidja direkt men ska ner under 80 hoppas jag.

Och ja tiden går faktiskt ganska fort, går det enligt planerna så är jag väl klar om ca 8 veckor. Brukar dock gå långsamt i slutet så vi får väl se.

Har du kollat mått annat, typ armar?

Under 80 cm är sjukt smalt och säkert snyggt. Hoppas du kommer i riktigt tight form.
    Vi som är runt 190 cm får nöja oss med att se bra ut på 85 kanske.

Mätte precis. Har inte gjort det sedan juli. Har tappat 2 cm, nu har jag 50 prick runt armarna.

Viewing 15 posts - 1,156 through 1,170 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.