Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 februari, 2011 at 15:27 #240125Anonym anvandareMemberCinaP wrote:Kul att se fler som lägger upp filmer:emo-thumb! Inte bara roligt för andra utan för en själv oxå så man ser vad man gör bra el dåligt. Bra tips av föregående inlägg. Fötterna mer bakåt och upp i brygga och dra ihop skuldrorna så får du både bättre teknik och tryck. Filmerna ser riktigt bra ut:D!! Kör på!!
Tack CinaP, jag ska ta åt mig av alla tips, försöker filma igen så får vi se om det blir bättre.
Jon Larsson wrote:Good work!Lugnt och kontrollerat, I like it.
Synpunkter på bänkpressen:
* Flytta bak fötterna rejält.
* Kontrahera skulderbladen.
* Brösta upp dig, precis som biffen nämnde, vilket underlättas av föregående punkt.
Tror att du har många kg att vinna i bänken om du kan tänka dig att fundera lite över dessa tips.
För övrigt är jag övertygad om att vi kan vänta oss stordåd från dig framöver. :up:
Jag ska absolut testa alla dessa tips, har dock några frågor. Har gått ganska mycket efter teknik i boken build muscle loss fat look great (stuart mcrobert), där varnas för att köra med för mycket brygga ala styrkelyftarstil och fötterna bakom knä vilket skulle ge stor risk för ryggskador, istället skulle fötterna bak men inte så mycket att fotsulorna inte ligger plant på golvet. Vad tror du om det?
Jag försöker dra ihop skuldrorna men kanske inte tillräckligt.
BigSyke wrote:Nu känner jag igen dig, har alltid undrat vem du var på gymmet.
Du är en av de som tränar hårt och skiter i vad andra gör. Tummen upp.Även bra stryka där.
Ahhh det är väl inget att fastna i bänken
Har fastnat i den bänken ett åtal gånger. Gäller bara att rulla ner stången mot magen. Då får man även lite magträning på köpet.
Kul med video. Fortsätt köra hårt.Tjena BigSyke, så du känner igen mig säger du hehe, jag är inte den typen som går runt och snackar på gymmet, jag går in kör mitt pass med full koncentration och sen hem
Det där med att rulla ner stången känns ganska farligt och hög risk för axelskador, men man har väll inte så mycket annat att välja på när man ligger där hehe.
Tomas Tryffel wrote:Mer en fundering, inte ett tips, somkanske någon kunnig kan svara på…
Jag funderade på om du skulle låta stången gå ”djupare” i bänken? Men det kanske skulle innebära axeltrubbel?Tjena Tomas, jag tror du blir lurad av vinkeln, stånger går ner och rör vid bröstet under bröstvårtorna, men det ser absolut ut som att jag stannar ovan bröstet i videon.
22 februari, 2011 at 16:00 #240126Anonym anvandareMemberQuote:Jag ska absolut testa alla dessa tips, har dock några frågor. Har gått ganska mycket efter teknik i boken build muscle loss fat look great (stuart mcrobert), där varnas för att köra med för mycket brygga ala styrkelyftarstil och fötterna bakom knä vilket skulle ge stor risk för ryggskador, istället skulle fötterna bak men inte så mycket att fotsulorna inte ligger plant på golvet. Vad tror du om det?Jag försöker dra ihop skuldrorna men kanske inte tillräckligt.
Jag tror McRoberts syftar på den ibland rätt extrem brygga som styrkelyftarna kör och jag låter det vara osagt om detta kan leda till ryggskador. Jag har själv inte upplevt några problem de gånger jag testat ett bänka med rejäl brygga men det behöver ju inte innebära att det är säkert för den sakens skull. Jag säger varken bu eller bä eftersom jag inte har en aning.
Fördelen med att flytta bak fötterna är att det blir lättare att spänna hela kroppen. Detta behöver inte innebära någon extrem brygga men man blir tightare i hela kroppen och det gör väldigt mycket för stabiliteten och explosiviteten i lyftet, anser jag.
Eftersom du är en begåvad pöjk är jag övertygad om att du kan hitta en gyllene medelväg, där du får tryck ifrån benen med i lyftet men ändå inte bryggar på ett sätt som äventyrar ryggen.
Du kan ju testa lite försiktigt och känna hur det känns.
22 februari, 2011 at 16:07 #240127Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Jag tror McRoberts syftar på den ibland rätt extrem brygga som styrkelyftarna kör och jag låter det vara osagt om detta kan leda till ryggskador. Jag har själv inte upplevt några problem de gånger jag testat ett bänka med rejäl brygga men det behöver ju inte innebära att det är säkert för den sakens skull. Jag säger varken bu eller bä eftersom jag inte har en aning.Fördelen med att flytta bak fötterna är att det blir lättare att spänna hela kroppen. Detta behöver inte innebära någon extrem brygga men man blir tightare i hela kroppen och det gör väldigt mycket för stabiliteten och explosiviteten i lyftet, anser jag.
Eftersom du är en begåvad pöjk är jag övertygad om att du kan hitta en gyllene medelväg, där du får tryck ifrån benen med i lyftet men ändå inte bryggar på ett sätt som äventyrar ryggen.
Du kan ju testa lite försiktigt och känna hur det känns.
Jag var varken tight i kroppen eller hade mycket till stabilitet med min 91an karlsson style som Magnus kallade det, så jag ska köra detta nästa pass på fredag och se om vikten åker upp lite lättare.
Tack igen alla som tagit sig tid att kommentera. Nästa övning jag verkligen skulle behöva kritik på är Mark vilket jag kommer försöka filma snart, där är något att bita i teknikmässigt misstänker jag
23 februari, 2011 at 09:40 #240128Anonym anvandareMemberGober wrote:Tjena Tomas, jag tror du blir lurad av vinkeln, stånger går ner och rör vid bröstet under bröstvårtorna, men det ser absolut ut som att jag stannar ovan bröstet i videon.Uppfattat! Ser ju bra ut ändå Ser fram emot fler videos från öde-gymmet!
Men ändå, hur mycket spelar det roll att man faktiskt går ända ned?
Vet du det?23 februari, 2011 at 19:25 #240129Anonym anvandareMemberIdag ska jag lära er något, jag är långt ifrån den mest erfarna här på brädan men nu ska ni få ett riktigt bra tips ni kanske inte tänkt på. Vadå tänker ni? hur man lägger på sig 15kg massa på 12dagar? hur man höjer sin testo-nivå med 4500% med hjälp av bladguld och riven parmesan? nej, mitt tips är att inte köra knäböj när du har mer gas i magen än sammanlagt 3000 bruna bönor-missbrukare. Det var nära till olyckan idag mina vänner, men jag klarade mig till min och de andra på gymmets stora glädje.
Dagens pass var helt okej men inte mycket mer, för dåligt tempo och orken var inte helt på topp men det är bara att köra på.
Knäböj, +2,5kg
87,5×9
78×10
70×11Raka mark till under knä, +2,5kg
82,5×9
74×10
67×11Prone Row
31,5×8
27,5×9
24×10Chins tungt idag
KVx8
KVx6Chins supinerat
KVx7Shrugs hantlar
34×12
27,5×15Benpress
150×18
200×10V-rodd+2,5kg
75×9
65×10
55×11Vader ett ben dipsbälte
KV+25kg x 12
KV+25kg x 10
KV+25kg x 8Jag slarvade riktigt mycket med benträningen, det måste jag erkänna. Lite halvdana benpressar och bensparkar. Men för ett tag sedan när jag började lägga om min träning bestämde jag mig att det fick vara nog med tramset och i Januari började jag köra igång med knäböj och mark, på ganska kort tid har jag fått resultat, om än väldigt blygsamma. Men fortsätter det i samma riktning kan jag träda ur vassen sommaren 2012. Och gud ska veta att det finns jävligt lite vass längst södra Sveriges kuster.
Här kommer en jämförelsebild i väldigt dålig kvalité. På förebilden hade jag med hjälp av en rakhyvel kunnat söka jobb som dragshow-artist.
[img=http://img27.imageshack.us/img27/1001/benjuni10februari11.jpg]
Tomas Tryffel wrote:Uppfattat! Ser ju bra ut ändå Ser fram emot fler videos från öde-gymmet!
Men ändå, hur mycket spelar det roll att man faktiskt går ända ned?
Vet du det?Kan man köra fullt djup är det säkerligen ett plus för muskelmassa. det tror iaf jag.
23 februari, 2011 at 20:00 #240130Anonym anvandareMemberJag har missat din journal!
Kul med film, striktheten ser jätte bra ut! Ät bra och följ biffens och Jon Larssons tips, så blir nog detta asbra.
23 februari, 2011 at 21:07 #240131Anonym anvandareMemberDär hade det hänt en hel del du! :up:
23 februari, 2011 at 21:49 #240132Anonym anvandareMemberWow, jäklarns vilken förvandling! Nu blev jag sugen på att ta itu med mina knäböjar jag också!
23 februari, 2011 at 22:16 #240133Anonym anvandareMemberRiktigt imponerande utveckling på benen!
24 februari, 2011 at 06:57 #240134Anonym anvandareMemberWay to go, dude. :up:
24 februari, 2011 at 07:47 #240135Anonym anvandareMemberRiktigt bra utveckling på benen! Det där ska du vara stolt över :up:
Nog för att jag gillar slimmade ben, men inte på en kille
24 februari, 2011 at 10:18 #240136Anonym anvandareMemberSimig wrote:Jag har missat din journal!Kul med film, striktheten ser jätte bra ut! Ät bra och följ biffens och Jon Larssons tips, så blir nog detta asbra.
hallo simig, kul att du hittade till min lilla journalisering.
Västkustarn wrote:Där hade det hänt en hel del du! :up:Tack Wescoast!
waco3000 wrote:Wow, jäklarns vilken förvandling! Nu blev jag sugen på att ta itu med mina knäböjar jag också!Tjena Galning, böjar är jobbiga med verkar fungera ganska bra.
faran wrote:Riktigt imponerande utveckling på benen!Tack Danger (jag skojar till det lite och ger er alla nya namn)
Jon Larsson wrote:Way to go, dude. :up:Thanks dude!
Tommy Ivarsson wrote:Riktigt bra utveckling på benen! Det där ska du vara stolt över :up:Nog för att jag gillar slimmade ben, men inte på en kille
Tack T-bone!
Nu blir man ju lite lurad som man så ofta blir av dessa lunarbilder, benet är lite vinklat ut och ser ju därför lite större ut osv. Men man ser ju iaf att där faktiskt är lite muskler till skillnad från förebilden.
Fågelben gillar jag inte, varken på mig själv eller på tjejer
24 februari, 2011 at 10:38 #240137Anonym anvandareMemberSchysst benutveckling mate, det ser bra ut trots att bilden/fotot lämnar lite övrigt att önska!
24 februari, 2011 at 20:08 #240138Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Schysst benutveckling mate, det ser bra ut trots att bilden/fotot lämnar lite övrigt att önska!Tack buddy, ska ta bättre bild någon dag.
Flessa wrote:Det var längesedan jag lämnade ett märke hät, Gober. Jag brukar dock kolla in här relativt ofta och tyckte änna att det var dags att säga att du för en riktigt bra och läsvärd journal som är värd att följa. Även jag tycker att det ser väldigt bra ut samt att benen har fått en riktigt fin utveckling, likaså resten utav bilderna ser jävligt bra ut.Go hard, Tim och lycka till i fortsättningen.
Nu har du ju fått ta lite semester från Body, men kanske du läser detta ändå så jag tackar för din snälla ord. Jag önskar också dig all lycka och hoppas få se dig som en ny och frisk människa inom en snart framtid Jimmy
25 februari, 2011 at 19:23 #240139Anonym anvandareMemberDå var det fredag, blev ett helt okej pass. Hade kritiken på bänken i åtanke idag och försökte göra de ändringar jag fick tips om. Blev bättre tycker jag själv iaf, och det kändes mer stabilt och lätt. Filmade skiten. Filmade även marken som inte gick så bra, fail 2 reps för tidigt. Så den vill jag väldigt gärna ha kritik på. Marken la jag in sist i passet idag så jag var väll inte sådär superfresh när jag körde igång, men det är ingen ursäkt och nästa gång ska vikten upp lätt.
Dagens,
Bänkpress, +2,5kg
72,5×6
65×7 lätt
58,5×8 lätt
50×15 lättOverhead press, +2,5kg
45,5×6
41×7
37×8
30×11Chins supinerade, +2reps,+1reps,+2reps (riktigt fula)
KV+15kgx6
KV+10kgx6
KVx8Dips, -1reps, +1reps,+3reps
KV+20kgx6
KV+15kgx8
KVx15Marklyft, +2,5kg, skulle varit 3 set, 9+10+11 reps RPT, men så blev det ej idag
105×7 fail
80×15 lättSidlyft sittande
12,5×10
10×12
10×11Sen var det lite film då
Bänk, försökte ta åt mig utav tipsen jag fick
[youtube=l3M3imfA9UM]Mark, som ni ser inget vidare det jag själv vet jag borde göra är ut med bröstet mer, kanske bak med axlarna, men sen är det förmodligen höfterna som spökar?
Ett annat problem är att jag släpper stången snett hela tiden vilket får mig att tappa koncentrationen.
[youtube=KqjiHu5A4L0]Sen lite bonus videos, mest för att var on the role med kameran idag.
Overhead press 45,5kg
[youtube=lJQFcQ3m2sk]Lite chips med dips
[youtube=rhavxENrDpU]Thats it, semester från gymmet till måndag, kan nog behövas.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.