Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,201 through 1,215 (of 1,782 total)
  • Author
    Galten wrote:
    här sitter man och gnager på en sketen morot,å då tittar man in här och få se detta ögonparadis…..fyfan vad god dom där burgarna såg ut,och tårtan den vågar jag knappt kolla på

Hoppas på att skicka lite svallvågor här bland alla bantare :D

ps, tårtan ligger på 9299kcal…haha

Grattis i efterskott då:fun:! Fina matbilder, om jag finge provsmaka endast en av dom två så skulle jag välja hamburgaren. Möjligtvis skulle jag smörja brödet med en x-tra skopa sövel bara för att just sövel är så gott. Tårtan är säkert också god men jag tror att jag för tillfället har förätit mig på just choklad. Köpte en chokladboll igår innan bion igår bara för att det var så länge sedan jag åt en sådan men tyvärr, den var skitäcklig och jag fick kasta bort den. Usch, jag ryser bara jag tänker på den,,,huuh! Jag tror att smaken har förändrats sedan bantningen, jag är inte alls lika förtjust i sötsaker längre, inte som jag var förr i alla fall.

Så du har tappat 5kg, det var inte illa. Du har ju inte hållit på så länge, sedan nyår om jag inte minns fel?! Du kämpar på bra Gober!

4 veckors diet avklarad. 8-12 veckor kvar.
    Stats,
    vikt: -5,2kg
    midja: -4cm

Idag var det underkropp, började med marklyft igen efter många månaders uppehåll. Kände på lite olika vikter för att se var jag ska börja nästa gång. Det knirrade och knarrade lite men inget gick sönder.

Marklyft
    90×3
    110×3
    120×2
    90×5

Benpress
    190×6
    190×6
    190×6

Raka mark under knä
    70×5
    70×8
    70×6

Liggande lårcurl
    30×8
    30×8

Stående vadpress
    100×8
    100×6
    80×10

Ryggres
    2 set

Mage
    3 set

Helt slut, snurrade i skallen rejält när jag körde marklyft och benpress.

Nu ligger en marinerad fläskfilé i ugnen och väntar på att nå en innertemperatur på 72grader.

I morgon jobbar jag eftermiddagspass och vilar från träningen, onsdag blir det överkroppspass och en stor biff efter med mina kusiner.

waco3000 wrote:
    Grattis i efterskott då:fun:! Fina matbilder, om jag finge provsmaka endast en av dom två så skulle jag välja hamburgaren. Möjligtvis skulle jag smörja brödet med en x-tra skopa sövel bara för att just sövel är så gott. Tårtan är säkert också god men jag tror att jag för tillfället har förätit mig på just choklad. Köpte en chokladboll igår innan bion igår bara för att det var så länge sedan jag åt en sådan men tyvärr, den var skitäcklig och jag fick kasta bort den. Usch, jag ryser bara jag tänker på den,,,huuh! Jag tror att smaken har förändrats sedan bantningen, jag är inte alls lika förtjust i sötsaker längre, inte som jag var förr i alla fall.

Så du har tappat 5kg, det var inte illa. Du har ju inte hållit på så länge, sedan nyår om jag inte minns fel?! Du kämpar på bra Gober!

Hallo din tok! Jo jag väljer god mat före dessert anytime. Men tårtan var fin kan jag säga dig, är ju skillnad på en delicatoboll och en tårta bakad med kärlek och endast dom finaste råvarorna, bästa chokladen osv.

Men visst förändrar man smaken under en diet och sötsuget är inte särskilt stort för mig. God mat tänker jag dock på 24/7 :/

jodå dieten går helt okej, första vikten som rasar är ju vatten men jag är nöjd so far på dessa 4 veckor. Midjemåttet har minskat så det går absolut åt rätt håll :-)

Dagens middag,
    [img=http://i44.tinypic.com/vsow9f.jpg]Helstekt fläskfilé (64grader innertemperatur) med rotsaker och tzatziki gjord på kesella.

Och nej morötterna är inte brända, det är blåa morötter

Fy fan skulle inte ha kollat här, monstertårtan såg sjukt god ut :p

Ser gött ut.

Hur tycker du det funkar med pf?

Ritchan wrote:
    Fy fan skulle inte ha kollat här, monstertårtan såg sjukt god ut :p

Det var den också, särskilt dagen efter då den satt sig ordentligt i kylen. Har sparat mig en bit i frysen, resten fick följa med tjejen till jobb…Satt dom svinen och åt upp min tårta idag kan jag tänka mig :(” title=”>:(” class=”bbcode_smiley” />

Västkustarn wrote:
    Ser gött ut.

Hur tycker du det funkar med pf?

Det var helt okej för att vara bantarmat. Jo jag tycker det fungerar bra faktiskt, men jag lyckas ständigt strula till det så ätluckan lägger sig sent som sjutton vilket gör att jag ofta får första målet på tok försent med en mullrande mage som resultat. Ska försöka skärpa mig där så man ligger mellan 13-21, vore lagom.

Men annars tycker jag det fungerar bra och kommer fortsätta hela dieten ut.

Jag är hungrig….

Gober wrote:
    Jag är hungrig….

Kämpa!!!!!!!!………………

Gober wrote:
    Jag är hungrig….

Hunger är bara fett som lämnar kroppen! :)

Överkropp,

Bänkpress, Bah! :/
    90×3
    80×6
    70×10

Chinup
    +20kg x 5
    +15kg x 6
    +10kg x 7+1

militärpress stående.
    42×6
    42×6
    32×8
    32×8

Barbellcurl ladder, 30 sek vila
    40kg
    1,2,3,4,5,4,3,2,1

Frenchpress
    40×8
    40×7 + smalbänk x ?

Sidlyft + pushdown superset
    3 set på varje

Sittande rodd med brett grepp.
    2 set

Blev lite hipp som happ idag, tränade inte på mitt gym och körde lite på känn idag.

Efter blev det en rejäl entrecóte från lokala köttbutiken. Hamnade nog precis på balans idag, men det bjuder jag på.

[img=http://i42.tinypic.com/5dnfoo.jpg]Övrig kost, kycklingfilé med grönsaker, EAA och en stor proteinshake. I morgon blir det underkroppspass, rejäl träningsvärk efter marklyften i måndags men det är ganska skönt.

torkar bort snålvattnet från tangentbordet och säger…finns det ett recept ??

Älskar kokos och choklad ju

Nicotin wrote:
    torkar bort snålvattnet från tangentbordet och säger…finns det ett recept ??

Älskar kokos och choklad ju

Nje det är min sambo som är fantastik på att baka. Tror hon freestajlar rätt mycket ;-) Men finns massor av recept på Devils food cake, bla ”Leila Bakar”.

Kokos använde hon till bottnarna istället för ströbröd i formarna :-)

Du och din mat alltså! :up: Jag gör bara det enklast möjliga när jag lagar mat (blir kycklingfilé & ris/sallad 9.5ggr av 10), och jag brukar vara helt nöjd med det käket, tills jag kikar in här. Varenda rätt du gör ser ju ut som restaurang mat ! :P

Du funderar inte på att härma ”Linas matkasse”? Hehe, jag skulle absolut vara stammis

Gober, jag såg att du återinfört dina marklyft, inget fel i det men har du provat köra kronlyft någonting? Personligen tycker jag den övningen känns bra mycket säkrare då man kommer upp lite i vikter (relativt sett), kör du startläget 15-20cm under knäskålen har du i princip ett marklyft men utan den farligaste delen av lyftet.

Ser att pressarna går tungt, har du provat gå på massage för skuldra och axlar? Kan mycket väl vara där något problem ligger utan att du märker det, kan även vara pecsen som behöver en genomgång men helt klart något jag skulle kolla upp i ditt läge.

Har även ett ställe jag brukar massera inför mina lyft som gör att kontakten med muskeln ökar otroligt. Är iaf mellan dom nedersta revbenen underliggande innanför bröstmuskeln ca 2-3cm från bröstvårtan, prova det, kan faktiskt hjälpa.

Viewing 15 posts - 1,201 through 1,215 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.