Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 februari, 2012 at 15:26 #241235Anonym anvandareMember
Träningsvärk i rygg och ben idag, men träna måste man ju.
Kronlyft, stången på två bänkar.
120×2
120×3
120×3
120×3
120×5Benpress
190×8
210×6
210×6
210×6Liggande curl
40×6
35×7
30×8Benspark
80×10
80×10Sittande vadpress
2 setKändes ganska gött med kronlyften, skulle behöva få ner stången några cm till tror jag. Testade att stå på en viktplatta. Får experimentera lite.
I övrigt, -5,4kg och ytterligare några mm krympt midjemått. I morgon blir det överkropp.
kuulan wrote:Du och din mat alltså! :up: Jag gör bara det enklast möjliga när jag lagar mat (blir kycklingfilé & ris/sallad 9.5ggr av 10), och jag brukar vara helt nöjd med det käket, tills jag kikar in här. Varenda rätt du gör ser ju ut som restaurang mat !Blir väldigt mycket kycklingfilé här också. Men måste lägga in annat ibland annars skulle jag aldrig stå ut.
räven wrote:Gober, jag såg att du återinfört dina marklyft, inget fel i det men har du provat köra kronlyft någonting? Personligen tycker jag den övningen känns bra mycket säkrare då man kommer upp lite i vikter (relativt sett), kör du startläget 15-20cm under knäskålen har du i princip ett marklyft men utan den farligaste delen av lyftet.Ser att pressarna går tungt, har du provat gå på massage för skuldra och axlar? Kan mycket väl vara där något problem ligger utan att du märker det, kan även vara pecsen som behöver en genomgång men helt klart något jag skulle kolla upp i ditt läge.
Har även ett ställe jag brukar massera inför mina lyft som gör att kontakten med muskeln ökar otroligt. Är iaf mellan dom nedersta revbenen underliggande innanför bröstmuskeln ca 2-3cm från bröstvårtan, prova det, kan faktiskt hjälpa.
Tjena Räven, som du ser ovan körde jag kronlyft idag, måste dock komma på en lösning så jag kommer en liten bit lägre med stången. Testade att stå på en viktplatta och det funkade väl okej, men kanske inte helt 100%.
Gick på massage regelbundet tidigare, mitt problem är främst massa knutor vid skulderbladen och axlar så du har säkert rätt. Jag ska försöka komma igång med massagen igen.
2 februari, 2012 at 15:56 #241236Anonym anvandareMemberGober wrote:Nje det är min sambo som är fantastik på att baka. Tror hon freestajlar rätt mycket Men finns massor av recept på Devils food cake, bla ”Leila Bakar”.Kokos använde hon till bottnarna istället för ströbröd i formarna
muhahahah bakade idag ( har sina fördelar att ha hemmakontor )…muuummmmsssssss….
shit va gott…har säkert spräckt kcal budgeten med ..nee jag orkar inte räkna..
2 februari, 2012 at 16:00 #241237Anonym anvandareMemberNicotin wrote:muhahahah bakade idag ( har sina fördelar att ha hemmakontor )…muuummmmsssssss….shit va gott…har säkert spräckt kcal budgeten med ..nee jag orkar inte räkna..
Säger som Big Hulken ”ska va gött o leva”
2 februari, 2012 at 16:02 #241238Anonym anvandareMemberGober wrote:Säger som Big Hulken ”ska va gött o leva”:up
3 februari, 2012 at 19:00 #241239Anonym anvandareMemberDagens redovisning går i en brun nyans. Efter jobb slängde jag i mig en burgare och lite klyftisar som pwo-meal. fem minuter senare mullrade magen till och scenariot efter kan väl närmast beskrivas som en snökanon, en brun sådan. Men man som man är slängde man i sig en pwo (fick en dos nya jacked-xx av min kusin, riktigt smarrig) satte sig på dass en gång till för att sedan dra ner till gymmet.
Dagens pass
Bänkpress
90×4 fick psyka upp sista
80×8
70×11Chinup
+20kg x 6
+15kg x 6+1
+15kg x 4+1+1+1Axelpress hantlar
29×5
25×10Lutande hantelpress FU
25×10
25×9Pronerow hantlar
39,5×6
39,5×6Barbellcurl Ladder, vill också vara lite amerääärikansk
41kg x 1,2,3,4,5,4,3,2,1 30sek vilaSidlyft
15×12
15×10Frenchpress
40×9
40×6 + smalbänk Ouuusch vad tung idagAvslutade med lite pushdowns.
Ja det började ju lite risigt, i kistan menar jag. Men blev ett bra pass trots allt. Jag kämpar på med pressövningarna och gör vad jag kan för att öka, åtminstone inte sänka.
Har för övrigt haft en helt sinnessjuk träningsvärk i kroppen hela veckan, skönt men kan ju bli lite plågsamt under passet.
Tanken är vila i helgen då det är arbetshelg och kroppen säger att den behöver två vilodagar nu.
Avslutar med en liten feg smygbild.
[img=http://i43.tinypic.com/wcn5tk.jpg]börjar sakta, sakta se lite separation. Mina armar är små men det är inget mot mina handleder. Girlyman!3 februari, 2012 at 19:59 #241240Anonym anvandareMemberSer ut som en gigantisk arm, tycker jag. I alla fall jämfört med mina stickor…
3 februari, 2012 at 23:24 #241241Anonym anvandareMemberMer bilder åt folket Gober! Håller med @Carrera65, tycker också att din arm ser riktigt stor ut, speciellt jämfört med din underarm/handled. Tycker även att dina pattar fyller ut linnet bra, så sluta noja
4 februari, 2012 at 09:44 #241242Anonym anvandareMemberÄsch jag trollar ju med bilderna, klart armen ser lite större ut i en spegel. Mätte en bit över 40cm kall innan dieten, nu vågar jag inte mäta.
Sitter på jobbet, kontoret fyllt av kexchoklad, delicatobullar och bilar…nu sitter jag i fikarummet fyllt av frallor, goda ostar och köttpålägg. Själv njuter jag av ett glas vatten och väntar på att klockan ska bli två så jag kan äta min nötfärs och avokado. Nu drar vi i växel fem, dags att plåga sig.
4 februari, 2012 at 11:06 #241243Anonym anvandareMemberHaha det är ett helvette!
Något som jag märker tydligt när jag kör pf är att jag blir väldigt trött och dåsig efter första målet, speciellt om det innehåller kolhydrater.
Det är de värsta med pf enligt mig, annars är det ju en promenad i parken. (Kan inte stava det på engelska )Håller med dom andra, tuttarna ser ut att ha växt en del sen förra deffen
Kämpa på
4 februari, 2012 at 20:08 #241244Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:Haha det är ett helvette!Något som jag märker tydligt när jag kör pf är att jag blir väldigt trött och dåsig efter första målet, speciellt om det innehåller kolhydrater.
Det är de värsta med pf enligt mig, annars är det ju en promenad i parken. (Kan inte stava det på engelska )Håller med dom andra, tuttarna ser ut att ha växt en del sen förra deffen
Kämpa på
hehe, ja it ain´t no walk in the park westcoast!
Inte så farligt hemma eller när man är sysselsatt, men när man är på jobb och kollegerna sitter och sular in godsaker i truten så blir man ju lite psykad.
Jag vet inte om tuttarna, framifrån ser det inte bra ut men tycker kanske det blivit lite volym från sidan. Vore ju helt sjukt om jag inte ökat något i muskelmassa på överskott, ökad vikt och styrka.
I övrigt har jag precis tryckt in två hemgjorda burgare med massa gött slask på. Ätardagen på lördagarna blir just lite extra mat, och då något lite godare. Annars blir det inga perversa orgier.
Dagens kost,
1. 200g burgare, 50g fetaost, 30g avokado, en klick majonnäs och en kycklingklubba utan skinn.
2. 2 stycken 150g burgare, 2 rostade bröd att lägga köttet på, diverse ost och slask.
3. Fyller upp med en shake eller kvarg kanske.
Arbete och vila även i morgon. Måndag blir det underkropp och kronlyft.
4 februari, 2012 at 20:14 #241245Anonym anvandareMemberGött med burgarna där Gobby.
Får jag föreslå zercher för dig nu när du skall köra kron? Så får du en fin körare på framsida. Dra lite pausböj också så har du tre goa övningar på samma pass. Tror det skulle sitta bra
4 februari, 2012 at 20:24 #241246Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Gött med burgarna där Gobby.Får jag föreslå zercher för dig nu när du skall köra kron? Så får du en fin körare på framsida. Dra lite pausböj också så har du tre goa övningar på samma pass. Tror det skulle sitta bra
Jag ska testa zercher igen, kan ju använda dom där två bänkarna som ”rack” har ju inget rack med säkerhetsbommar på. Fick så satans ont i armarna sist jag prövade zercher, vet inte om jag var mes eller om jag höll fel. Har du någon go video hur man ska göra vore det gött.
4 februari, 2012 at 22:31 #241247Anonym anvandareMemberDen här kanske? [youtube=v=ImBaYZc8yqo]
Ta med en liten handduk och lägg mot armvecket kanske?
Annars vet du vad man säger om smärta gober… :nono: pain is only… Etc etc
Edit: vet inte varför länken ovan strular, se
[http://www.youtube.com/watch?v=ImBaYZc8yqo&feature=youtube_gdata_player]
4 februari, 2012 at 22:38 #241248Anonym anvandareMemberOk ja den övningen ska väl även jag kunna klara av. Frågan är väl bara vad man gör om man råkar gå till fail
Jag tar med en handduk och min rosa handväska med sminket i på måndag.
5 februari, 2012 at 14:01 #241249Anonym anvandareMemberFick mig en liten chock när jag ställde mig på vågen idag, -0.8kg på typ 2 dagar trots att jag legat på högre intag senaste dagarna. Där ser man, så kan det gå om inte haspen är på.
Ny status efter 5 veckor: -6.2kg
Dagens kost kommer se ut så här:
1. Biff
2. Kesella
3. ShakeEndast kolhydrater från mjölk i shaken, lågt på kalorier. I morgon kommer jag fylla på lite carbs efter träningen då jag lovat en polare att göra mina goda pannkakor när han kommer på fika. Sen blir det inte mer av sådana gottigheter
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.