Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,231 through 1,245 (of 1,782 total)
  • Author

Över 1 kg i veckan i snitt, här får man hålla i hatten så den inte blåser av. Antar att du
    är på gymmet just nu och kör skiten ur dig. Hoppas böjandet går bra.

YO! Underkropp idag. Jag är så sjukt svag i marklyft, kan inte ens få upp 130kg i kronlyft….jag fattar inte vad det är frågan om, tar f*n snart lika mycket i bänk som i mark. Nu har jag iofs inte kört mark på mycket länge och kronlyft är nytt för mig, men det är ju skandal och pinsamt detta. Borde väl dra upp minst 150kg i kronlyft tycker jag. Nåja får nöta på.

Dagens,

Kronlyft
    100×3
    120×3
    120×2
    100×5
    100×5

Zercherböj, Nyhet!
    40×8
    50×8
    60×6

Raka marklyft från golvet. lite lätta rep
    50×10
    50×12

Benpress
    150×12
    150×10

Benspark
    80×6
    70×8

Vadpress
    80×20
    80×15

Mage
    3 set

Jaha, vad säger man om dagens pass. Kronlyften är ju bara patetiska men jag ska nöta på. Zercher, ja kändes ganska go i framsida och vekra inte vara problem med ryggen osv. Gjorde dock rätt ont i armarna redan på 60kg. Men den övningen ska jag fortsätta nöta så kan det nog blir bra.

Dagens postmeal blev ganska manligt, två feta entrecotér med en klick ketchup. JA HATERS! jag hade ketchup till biffen.
    [img=http://i44.tinypic.com/15fncyf.jpg]Sen blev det postmeal nr2, hade en polare över på fika så jag gjorde pannkakor.[img=http://i42.tinypic.com/1hp09h.jpg]gjorde egen sås på hallon, lite nyttigare än sylt. bytte ut 1dl mjöl mot havregryn och la till lite extra ägg….mest för att bedöva dietångesten lite Men jag behövde nog fylla på med lite carbs, kanske ger lite tröck på passet i morgon.

Och på tal om morgondagen så blir det överkropp, ska bli gött.

Gettodachoppa wrote:
    Över 1 kg i veckan i snitt, här får man hålla i hatten så den inte blåser av. Antar att du
    är på gymmet just nu och kör skiten ur dig. Hoppas böjandet går bra.

Jadu här går det snabbare än ljusets hastighet, väger snart 1,8kg. Ja nej men första dagarna tappade jag ju 2-3kg vätska så det är ju inte så brutalt som det låter.

Det kan föra dig framåt att nöta lite annorlunda tunga basövningar , i det att marken skall förbättras. Jag har ingen aning om dina sticky points men zercher för framsidan, kanske lite overheadböj för extra bålstab, goodmornings, kronlyft… Testa på och se om du får momentum

fan bra jobbat gober!många kilon av dallrande ont som har förpassas till ånga nu:-)är inte kesella ganska späckad med kolhydrater,hittade då ingen under 45gram alá 250g burkarna på mitt lidl iallefall!?men kanske finns på ett annat bygge tro:-)?

Magnus Larsson wrote:
    Det kan föra dig framåt att nöta lite annorlunda tunga basövningar , i det att marken skall förbättras. Jag har ingen aning om dina sticky points men zercher för framsidan, kanske lite overheadböj för extra bålstab, goodmornings, kronlyft… Testa på och se om du får momentum

Japp jag får testa mig fram, zercher gillade jag iaf.

Galten wrote:
    fan bra jobbat gober!många kilon av dallrande ont som har förpassas till ånga nu:-)är inte kesella ganska späckad med kolhydrater,hittade då ingen under 45gram alá 250g burkarna på mitt lidl iallefall!?men kanske finns på ett annat bygge tro:-)?

Tack ska du ha. Nej vanlig 1% kesella utan smak har 3,5g per 100g

Gober wrote:
    Tack ska du ha. Nej vanlig 1% kesella utan smak har 3,5g per 100g

ahaa såg nu att jag tydligen hade lite av en felkalkylering,den jag hade var d 5gram per hundra:-)

-0.3kg sedan i söndags trots att jag igår tryckte i mig 9st pannkakor med glass och ett glas mjölk, en enorm omelett, två feta j*vla entrecote och en stor shake..

Vad är det som händer egentligen? får höja intaget 100kcal. Detta är skumt som sjutton. Men men bara det är fett och inte muskler som rinner av så :yikes:

Återkommer med redovisning efter dagens pass.

Åååh de där pannkakorna såg helt perfekta ut. Det är en konst att få pannkakorna perfekt stekta :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Åååh de där pannkakorna såg helt perfekta ut. Det är en konst att få pannkakorna perfekt stekta :)

Jag vågar nog kalla mig själv pannkaksexpert :D Pannkakor är fantastiskt, alla mellan 1-110 år gillar pannkakor, gillar man inte det är man sjuk i huvudet.

Gober wrote:
    Jag vågar nog kalla mig själv pannkaksexpert :D Pannkakor är fantastiskt, alla mellan 1-110 år gillar pannkakor, gillar man inte det är man sjuk i huvudet.

[img=http://1.bp.blogspot.com/-oDjnRTcKEzQ/TrFSGEz5tJI/AAAAAAAAKFg/VPPX9CHU4eY/s1600/amen.jpg]

Dagens pass, överkropp.

Bänkpress
    90×5
    80×8
    70×12

Chinup
    +20kg x 6
    +15kg x 6+2
    +15kg x 4+1+1+1

Pronerow hantlar
    39,5×7
    39,5×7
    39,5×5

Axelpress hantlar
    29×6
    27,5×8
    21,5×10

Barbellcurl ladder
    41,5kg 30sek vila
    1,2,3,4,5,4,3,2,1

Frenchpress
    40×10
    40×6
    40×6+smalbänk x 10

Avslutade med lite pushdowns och CC i superset.

Ja det var väl ett godkänt pass med en del ökningar. Tempot blir dock inte det bästa, märks att just orken tar slut fortare nu när man legat på underskott ett tag.

I övrigt har jag precis mumsat i mig:
    En röra på 450g 5% nötfärs, lök, morot, paprika, vitlök, lite majskorn, en klick lätt creme fraiche och lite chilisås + massa kryddor. Till det 200g klyftpotatis och självfallet en Pepsi Max. Fördelen med periodisk fasta på deff är framförallt att man kan vräka i sig ett riktigt rejält mål efter träningen och bli mätt och belåten många timmar framöver.

Det har nu gått 37 dagar och vikten ligger idag på -6,5kg. Bjuder på en liten formbild såhär en bit in i bantningen. Lite extra fluff efter gårdagens pannkakor men tror inte det gör någon enorm skillnad.
    [img=http://i44.tinypic.com/2mi2iz8.jpg]Ja bättre än så är det tyvärr inte, vet inte om det är någon skillnad på dessa 6,5kg lite kanske.

Hoppas att 7kg till ska räcka, eller?

Diggar dina matbilder som fan. Och lycka till med deffen. Tycker ändå att du verkar ha bra tryck i brösten, även fast det inte är din starkaste muskelgrupp, om jag har förstått rätt?

Ska bli kul att se resultatet faktiskt :D

Tycker också att du har bra toa-tryck i tuttarna. 7 kg är ändå ganska mycket på din
    utgångsvikt och din längd. Så det kommer nog se bra ut när du väl är där.

Och en femma på 95, det såg positivt ut.

Ser bra ut, 7 kg till på det där blir nog grym beachform!

Gettodachoppa wrote:
    Tycker också att du har bra toa-tryck i tuttarna. 7 kg är ändå ganska mycket på din
    utgångsvikt och din längd. Så det kommer nog se bra ut när du väl är där.

Och en femma på 95, det såg positivt ut.

Jo det hade väl varit positivt om det vore en femma på 95 ;-)

Men ja det blir nog okej efter dom där 7 kilona flott åker av.

Viewing 15 posts - 1,231 through 1,245 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.