Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,246 through 1,260 (of 1,782 total)
  • Author

Äsch, jag menade faktiskt 90 kg.

Pannkakorna såg fina ut. Du verkar ha råd att käka lite sånt där och ändå gå ner. Bra energibudget.

Gettodachoppa wrote:
    Äsch, jag menade faktiskt 90 kg.

Pannkakorna såg fina ut. Du verkar ha råd att käka lite sånt där och ändå gå ner. Bra energibudget.

Var ju iaf ett rep mer än förra passet ;-)

Ja fast det har ju inte blivit så många sådana fester. Tårtan, pannkakan och något annat litet. Annars så är det nötfärs, kycklingfilé, biffar, ägg, kvarg, potatis och grönsaker som gäller.

Just nu ligger jag på ca 1500-1600kcal vilodagar, ca 300kcal mer på träningsdagar. Igår blev det kanske runt 2400kcal med pannkakorna och det är ju inte ens balans. Det går faktiskt att äta rätt hygglig mat när man bantar. Man kan ju gotta till det med några rejäla biffar mål ett och snåla till det med kyckingfilé mål 2 tex.

Men ju fler hekto som trillar av ju mer kycklingfilé och kvarg blir det väl.

Träningsvärk i hela kröppa. Vilodag från gymmet idag.

Dagens kost:
    1. 420g nötfärs (5%) i en röra med lite grönsaker.
    2. En påse beef jerky.
    3. 5 kokta ägg.
    4. Shake

ca 1550 kcal.

Underkroppspass imorrn.

Gober wrote:
    Träningsvärk i hela kröppa. Vilodag från gymmet idag.

Dagens kost:
    1. 420g nötfärs (5%) i en röra med lite grönsaker.
    2. En påse beef jerky.
    3. 5 kokta ägg.
    4. Shake

ca 1550 kcal.

Underkroppspass imorrn.

Det var väldigt energisnålt på min ära? Nästan supermodellsnålt IMHO….

Vid vilka tidpunkter (på ett grovt ungefär) kör du dina ”ätarfönster”?

Lite vatten på din PF-kvarn, om du missat det:

[http://medicalxpress.com/news/2012-02-short-fasting-chemotherapy-mice.html http://medicalxpress.com/news/2012-02-short-fasting-chemotherapy-mice.html%5D

Verkar mycket intressant – även om Dr Forskare är noga med att man inte skall extrapolera eventuella slutsatser.

DonTom wrote:
    Det var väldigt energisnålt på min ära? Nästan supermodellsnålt IMHO….

Vid vilka tidpunkter (på ett grovt ungefär) kör du dina ”ätarfönster”?

Lite vatten på din PF-kvarn, om du missat det:

[http://medicalxpress.com/news/2012-02-short-fasting-chemotherapy-mice.html http://medicalxpress.com/news/2012-02-short-fasting-chemotherapy-mice.html%5D

Verkar mycket intressant – även om Dr Forskare är noga med att man inte skall extrapolera eventuella slutsatser.

Nej supermodeller ligger på 600 ;-) men jo det var lågt idag bli så ibland men då justerar jag upp det på träningsdagen som är i morgon. Mår lite illa idag med, var nog något suspekt med äggen så jag palla inte äta mer.

Jag brukar köra typ 13/14:00-21-22:00.

Såg den där studien, helt klart intressant läsning.

Halvpeppad inför träningen idag, men lite bra musik och en pwo så var man på fötter igen.

Ben,

Zerchersquat
    50×4
    60×5
    60×6
    70×5

Squat
    60×20

Liggande curl
    40×5
    35×6
    30×8

Spark
    80×10
    80×8

Sittande vadpress
    40×20
    40×15
    35×16

Mage
    4 set

Godkänt pass, faktiskt pinsamt hur svag jag är i benen. 60×20 på böj var riktigt jobbigt :/

Nåja, dagens Postmeal,
    [img=http://i42.tinypic.com/11l4swj.jpg]600g fläskfilé, får erkänna att detta var i manligaste laget och sista biten var ett helsike att få ner. Blir kvarg och proteinpulver resten av kalorierna idag.

I morgon är det dags för överkropp och jag hoppas det ska gå bra.

Hahaha, fick precis samma känsla idag utav mina 400g biffar och klyftpotatis.. Blir att snåla på kalorierna resten utav kvällen.. :)

Gober wrote:
    Nåja, dagens Postmeal,
    [img=http://i42.tinypic.com/11l4swj.jpg]600g fläskfilé, får erkänna att detta var i manligaste laget och sista biten var ett helsike att få ner. Blir kvarg och proteinpulver resten av kalorierna idag.

Fy fan lär ju inte ens kännas som man är på diet om man kör med sådana portioner ? :)

HcBB wrote:
    Fy fan lär ju inte ens kännas som man är på diet om man kör med sådana portioner ? :)

Nej det är ju en av fördelarna med periodisk fasta. förutom denna portion och runt 30g EAA så har jag fortfarande runt 600kcal kvar att förbruka denna dag. Och då fortfarande ligga på rejält underskott.

Men som sagt jag äter oftast inte så mycket utan fördelar det på två lagom måltider plus en mindre i form av kvarg eller proteinshake.

Gober wrote:
    Nej det är ju en av fördelarna med periodisk fasta. förutom denna portion och runt 30g EAA så har jag fortfarande runt 600kcal kvar att förbruka denna dag. Och då fortfarande ligga på rejält underskott.

Men som sagt jag äter oftast inte så mycket utan fördelar det på två lagom måltider plus en mindre i form av kvarg eller proteinshake.

Okej blir nog att testa på på periodisk fasta ett par veckor jäkla body folk som sätter griller i huvet :) bryter du fastan med aminosyror/proteinpulver eller käkar du en måltid direkt ? Blodsockret lär ju slå i taket om man drar i sig massa kolhydrater det första man gör efter 16tim menar jag. Du har säkert skrivit det innan men orkar inte läsa igenom alla 128 sidor. =)

Riktigt sjyst journal förövrigt ! :up:

HcBB wrote:
    Blodsockret lär ju slå i taket om man drar i sig massa kolhydrater det första man gör efter 16tim menar jag.

Tvärtom, kroppen är tom på energi och insulinkänsligheten bör vara förhöjd. En initial blodsocker stegring är omöjlig att undvika men den lär inte bli speciellt hög/långvarig.

maskin wrote:
    Tvärtom, kroppen är tom på energi och insulinkänsligheten bör vara förhöjd. En initial blodsocker stegring är omöjlig att undvika men den lär inte bli speciellt hög/långvarig.

Okaj får bli och testa så man kan utvärdera själv.

Happ, ja detta pass gick ju inte till historien, kände mig tom både mentalt och fysiskt. Kände direkt på uppvärmningen att det var tungt så det fick bli ett lätt pump-pass. Tror kroppen behövde ett lätt pass. Har tappat 6.7kg på mindre än sex veckor, jag ska fylla på lite denna helgen då jag tror jag behöver det för både kropp och knopp. Snart blir det tacos, efterrätt blir en hemmagjord jordgubbsmilkshake och lite godis.

Fick i mig för mycket koffein idag, glömde att jag tryckt i mig en dos i morse och sen en rejäl dos innan träning, mådde inte helt okej och mår lite illa fortfarande. Så kan det gå.

Bänkpress
    70×10
    70×10
    70×10
    70×10

Chinup, jag är visst inte så repsstark i chinups.
    10
    10
    9

Stående militär
    35×10
    40×8
    40×6
    40×6 + 30×8

Stångcurl
    35×10
    35×10
    35×10
    35×10

Fransk press
    30×10
    30×10
    30×10
    30×10

Sidlyft
    10×12
    10×12
    10×12

Avslutade med lite pushdowns.

Får se om jag kör något imorrn eller vilar, lång arbetsdag blir det hursom.

HcBB wrote:
    Okej blir nog att testa på på periodisk fasta ett par veckor jäkla body folk som sätter griller i huvet :) bryter du fastan med aminosyror/proteinpulver eller käkar du en måltid direkt ? Blodsockret lär ju slå i taket om man drar i sig massa kolhydrater det första man gör efter 16tim menar jag. Du har säkert skrivit det innan men orkar inte läsa igenom alla 128 sidor. =)

Riktigt sjyst journal förövrigt ! :up:

Bryter oftast fastan med EAA före och efter träning då jag brukar träna på förmiddagen.

Men ibland blir det ett PWO-meal och då äter jag lite kött, potatis och kanske en frukt.

Resten har du fått svar på av Maskinen ;-)

bra pass där gober!fint med 10 reppare på 70kg!även viktnedgången är ju rejäl!hoppas nu på en smaskig bild på ditt lass av tacos+dessert:-)

I’m with The Galt. Ser snyggt och prydligt ut med 70 kg och tior rakt igenom. Och om
    man jämför med ditt förra bänkpass har du, i kilon räknat, lyft bra mycket mer totalt sett.

Viewing 15 posts - 1,246 through 1,260 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.