Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 februari, 2012 at 20:27 #241280Anonym anvandareMember
Jaha, vilodag egentligen men sambon skulle ner och köra cardio och jag hängde på och körde lite löpträning då jag behöver få upp konditionen lite. Därefter blev jag sugen på lite benträning (wtf!).
10min löpträning.
Lätt benpass
Knäböj
60×20Benpress ett ben
50×6
50×6
50×6Benspark
70×10
70×8
70×8Sittande vadpress
35×20
35×16
35×20Avslutade med lite mage. Blev riktigt mör i benen, körde ju ben i torsdags, lång arbetsdag med mycket springande, lite löpträning och sen benträning på det tog hårt på storkbenen.
Har relaxat med dieten idag igen och sket faktiskt i periodiska fastan och åt lite god frukost på jobb, tre mackor med snuskigt pålägg.
Nu blir det goda lördagsburgare
I morgon är det kort arbetsdag och sedan blir det definitivt vilodag från gymmet. Lyckats slita upp mitt gymkort så min sambo fick släppa ut mig från gymmet annars hade jag fått sova över där nu hoppas jag det går smidigt att få ett nytt så man slipper vänta flera dagar.
Galten wrote:bra pass där gober!fint med 10 reppare på 70kg!även viktnedgången är ju rejäl!hoppas nu på en smaskig bild på ditt lass av tacos+dessert:-)Tack ska du ha Galten, orkade dock inte fixa med några bilder men i’ll make it up for you.
Gettodachoppa wrote:I’m with The Galt. Ser snyggt och prydligt ut med 70 kg och tior rakt igenom. Och om
man jämför med ditt förra bänkpass har du, i kilon räknat, lyft bra mycket mer totalt sett.Tack ska han ha, jag hade nog kunnat klämma av ett par set till men behövde ta det lite piano. Men det blir ju lite fin övning inför det riktiga pumpschemat som kommer senare.
13 februari, 2012 at 19:05 #241281Anonym anvandareMemberLite mycket att tänka på i helgen och tappade lite fokus på det här med att banta osv. Igår blev det tex 200g godis och ca 140g protein. Men skit i det nu, sex veckor diet avklarad och igår stod jag på -7kg.
Och nu till dagens pass.
Bänkpress
80×10
90×4 nästan fail på sista och fick lägga till med ett ROAAARRR!
70×10
70×10Chinup
kv+20kg x 7 sista rep fult
kv+20kg x 4+1+1 sista rep fult
kvx12Pronerow dumbbell
39,5×6
39,5×6Militär stående
40×6
40×6
40×6
40×6 + 30×12Barbellcurl
40×10
45×6
45×4+1+1+1
30×12French, smärta lite i armbågarna så fick ta det lite piano
40×6
40×6
40×6
40×6Incline dumbbellpress
25×10
25×10Lateral raises, superstrikt
10×13
10×13
10×12Avslutade med lite pushdowns. Äntligen lossnade det lite och bänken kändes lite bättre, det får gärna vara en ihållande trend. Har kommit på en lösning när det gäller militärpress som jag tidigare inte kört pga lågt i tak, nu kör jag med 2,5kg vikter och utan skor så går det utan att slå i taket
Så är det och jag avslutar nu med lite random matbilder.
[img=http://i39.tinypic.com/1zyaoa0.jpg]Tacoröra[img=http://i41.tinypic.com/14txb7n.jpg]burgare, en med bla getost, fetaost och avokado och en med lagrad ost.[img=http://i39.tinypic.com/e627m8.jpg]burgare[img=http://i44.tinypic.com/21ms2hh.jpg]och burgareHemmagjord salsa borde ni verkligen testa då det är godare, nyttigare och fräschare än köpe. Denna gör jag,
tomater
färsk koriander
Jalapenos
pressad lime
rödlök
salt och pepparHacka allt fint och pressa på mycket lime typ två stora. Mycket gott. Btw testa Hjordnära gräddfil, jädrar vad krämig och god den var.
Ben och lite kronlyft imorrn.
13 februari, 2012 at 20:58 #241282Anonym anvandareMemberTaco… fy f*n va gott. Och mjukt bröd ska det vara till det.
En tia på 80 och en efterföljande fyra på 90. Bra!
13 februari, 2012 at 21:07 #241283Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Taco… fy f*n va gott. Och mjukt bröd ska det vara till det.En tia på 80 och en efterföljande fyra på 90. Bra!
Ja dom där skalen är bara skit. Nu på dieten kör jag dom där minibröden och river ner det i bitar så blir det inte så mycket carbs/kalorier. Ganska schysst dietkäk på ätardagen.
Jo det blev ett ok pass, var kanske mitt lätta pass förra gången som gjorde att spärren släppte lite. Får se hur det går nästa gång.
14 februari, 2012 at 15:59 #241284Anonym anvandareMember”Söker du kärleken? Singel eller upptagen? visa genom att fästa en lapp på bröstet, finns att hämta i receptionen.”
Ja denna lapp var det första jag såg på gymmet jag tränade på idag, kunde inte låta bli att skratta där jag stod för mig själv och skakade på huvudet. Vilket j*vla trams.
Dagens pass,
Squat
70×5
70×5
70×5
70×5Zerchersquat
70×5
70×5
70×5Partial deadlift, Maxrack
116×5
116×5
76×10 tappade greppet
76×15Leg press, märker ni att jag också blivit Amerikansk.
150×6
200×6Leg extension
50×6
40×10Sådant såg det ut idag, allt kändes bra utom kronlyften som jag gjorde i ett maxrack, kändes inte bra alls och av någon anledning blev vikten mycket tyngre på vänster sida vilket gjorde att man lyfte snett. Nej det blir det inget mer utav.
Nu lagas det kycklingburgare och därefter ska jag ner till posten och hämta ut lite kosttillskott. I morgon blir det litet snabbt löppass på bandet och därefter lite mage och vader.
14 februari, 2012 at 19:13 #241285Anonym anvandareMemberTråkigt med kronlyften där.
Har du testat mark m ryckfattning nångång? Jävlar brett grepp dvs tar gott men vikterna sjunker
Beställde också i helgen. Från MM? Dock var ju sidan nere: kass, och tyvärr är inte deras plattform riktigt all in tycker jag (nu var det kanske driftrelaterat dock)
14 februari, 2012 at 19:39 #241286Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Tråkigt med kronlyften där.Har du testat mark m ryckfattning nångång? Jävlar brett grepp dvs tar gott men vikterna sjunker
Beställde också i helgen. Från MM? Dock var ju sidan nere: kass, och tyvärr är inte deras plattform riktigt all in tycker jag (nu var det kanske driftrelaterat dock)
Mja men det gör inte så mycket, nästa gång kör jag som sist med stången på två bänkar eller pallar upp viktplattor.
Har inte testat ryckfattning, allt som börjar på ryck får mig att bli nervös
Jag beställde i fredags och fick grejorna idag, lite segare än vanligt och det är lite problem med bla jag bla fått dubbla sms-avi osv. Såg nu på deras sida att dom söker en webkille så förmodligen blir det bättre ordning på torpet då. Fram kom mina grejer iaf men som VANLIGT glömde jag att köpa Grrrip, snart slut på senaste flaskan och då blir det panik, klarar mig inte utan detta numera, hehe.
14 februari, 2012 at 21:34 #241287Anonym anvandareMemberGober kan dina problem i kronlyftet härledas till en lyfthöjd du ej var van vid? Annars anser jag att kronlyft skall köras i ett rack där du slipper bära omkring på stången utan bara kör rätt upp och ner. Tyvärr är ju korsryggen ett problemområde för många och då kan jag hålla med om att det är bättre att vara safe then sorry…
14 februari, 2012 at 21:57 #241288Anonym anvandareMemberräven wrote:Gober kan dina problem i kronlyftet härledas till en lyfthöjd du ej var van vid? Annars anser jag att kronlyft skall köras i ett rack där du slipper bära omkring på stången utan bara kör rätt upp och ner. Tyvärr är ju korsryggen ett problemområde för många och då kan jag hålla med om att det är bättre att vara safe then sorry…I ett maxrack sätter man två balkar, lägger stången där och kör upp och ner. Så man bär inte runt stången, däremot så är det fast stång i sidled (höger och vänster) men rörlig fram och tillbaka (och upp och ner givetvis). Men som sagt drog den skumt så ingen höjdare.
Jag har ju problem hur jag än gör, vanliga mark kom jag inte över 130kg, kronlyft så högt som precis under knäskål klarar jag inte heller mer vilket är helt sjukt.
Vet inte vad det är för fel på mig, jag tar dubbelt så mycket vikt på en del övningar jämfört med en del smågrabbar samtidigt som dom lyfter dubbelt så mycket som mig i mark…wtf!
14 februari, 2012 at 22:11 #241289Anonym anvandareMemberTror deras prestationer kan härledas till ungdomlig styrka, efter 25 är det bara hårt jobb för att bygga och öka i styrka, jag tror ett alternativ för dig kan vara att köra tex kronlyft oftare men färre set per gång. På så vis kanske du får igång utvecklingen i vad jag tror är din svaga punkt, korsryggen?
14 februari, 2012 at 22:36 #241290Anonym anvandareMemberJapp det är nog främst korsryggen som ställer till det.
15 februari, 2012 at 11:35 #241291Anonym anvandareMemberja,alla är vi svaga i nåt,eller inte lika starka som på andra moment!!
Men vad gäller marken…som magnus skrev också.Bålstabiliteten-tekniken-ben.
Marklyft tar i princip som böjen,fast tvärtom.vad gäller % ben/rygg.
Men tragglar man på ett pass/vecka,så kommer det så småningom.vilket det säkert kommer att göra för dig också gobbe!! men försök att inte köra marken som byggningsträning,dvs,8 reppare el mer.man behöver inte alltför många reps å set,då ryggen alltid är med i arbetena man håller på med.sjyssta matbilder du har ,såg jag…….mmmmm………lol.men men,dieta på nu gobbe!!!!…………...
15 februari, 2012 at 12:45 #241292Anonym anvandareMemberLöppass idag.
2000m på 8.40 spydde nästan, konditionen är inte på toppDärefter,
Sittande vadpress
6-7 set x 40Stående vadpress på ett ben med hantel
25kgx6
15×10
15×10Sedan mage i lite olika former. Ett snabbt litet besök idag alltså. I morgon blir det överkroppspass och det ser jag fram emot.
bighulken wrote:ja,alla är vi svaga i nåt,eller inte lika starka som på andra moment!!
Men vad gäller marken…som magnus skrev också.Bålstabiliteten-tekniken-ben.
Marklyft tar i princip som böjen,fast tvärtom.vad gäller % ben/rygg.
Men tragglar man på ett pass/vecka,så kommer det så småningom.vilket det säkert kommer att göra för dig också gobbe!! men försök att inte köra marken som byggningsträning,dvs,8 reppare el mer.man behöver inte alltför många reps å set,då ryggen alltid är med i arbetena man håller på med.sjyssta matbilder du har ,såg jag…….mmmmm………lol.men men,dieta på nu gobbe!!!!…………...
Yes Hulken jag ska hålla mig till 3-5 rep på marken. Tror dessutom att nu när jag börjat med knäböj och zercher och så smått börjat få ordning på dessa övningar så kommer jag stärka min bål, kör allt utan bälte för att lägga stor fokus på att bli stark i just bålen. Så det kommer nog lossna sen, blir säkert ännu bättre sen när man ligger på överskott igen och kan börja öka på lite bättre med vikterna.
16 februari, 2012 at 19:00 #241293Anonym anvandareMemberDå ligger man och jäser i soffan med ännu ett halvt kilo nötfärs i magen, börjar bli lite smått trött på färs men känner ingen inspiration i dessa diettider. Vikten flög upp lite för någon dag sen men är nu tillbaka på -7 igen, dvs ca 5,4kg kvar. Börjar bli ganska trött på dieten redan, inte för att det är särskilt jobbigt varken fysiskt eller psykiskt (ännu) det är bara jäkligt tråkigt. Trist att inte ligga på överskott och bygga dom där små grammen muskler man så desperat behöver och trist att inte kunna äta sina favoriträtter. Midjan ligger föresten på -7cm dvs 1cm per kg, känns bra tycker jag.
Men det är bara till att knega på. Fortfarande svårt att säga om formen kommer se bra ut när jag nått målvikten, men tänker att 5.5kg rent fett borde räcka, eller inte.
Nåja dagens pass.
Bench Press
70×3
80×2
90×3
90×1
90×1
80×6
80×6
70×10Chinup
kv+20kg x 7 sista rep riktigt dåligt
kv+20kg x 4 + 1
kv x 12Pronerow DB
39,5×6
39,5×6Military Press, stående
41×8
41×6
41×6 + 31×12Barbellcurl Ladder
41kg x 1,2,3,4,5,4,3,2,1 +30kgx12French Press
40×10
40×7
40×6Incline Bench, kort vila
50×8
50×8Lateral Raise
10×15
10×12Pushdown Rope
30×7
25×8Hammer Rope
2 setSist skrev jag på engelska bara för att skoja till det lite men det känns så bra att jag nog kommer skriva så ett tag nu, tror bara det kan ge några extra kilo muskler.
Dagens pass var ganska tungt men helt klart godkänt. Bänken svajar lite fram och tillbaka, ena passet 1 rep mer och ett rep mindre. Oroar mig inte så mycket nu under dieten så länge jag håller mig på ungefär samma.
Resten av passet flöt på bra, det jag känner av allra mest nu under dieten är som jag tidigare nämnt att orken tar slut snabbare, 40min sen börjar det bli ganska segt så jag ska försöka hålla lite högre tempo.
Har börjat få till nästintill perfekt form på sidlyften, liten vikt men mycket bra kontakt.
I morgon blir det en lång och hemsk arbetsdag, vila från träningen och på Lördag blir det benträning efter jobb.
17 februari, 2012 at 21:06 #241294Anonym anvandareMemberHä ba’r å håll ut, kompis. Mot sommaren, då någon random otränad arbetskamrat
kommer fram till dig och klagande frågar varför du tränar, ja då lyfter du lite lätt på
nederdelen av tröjan och säger ”därför”. Och under tröjan döljer du såklart ett knivskarpt
sexpack.Good times awaits you.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.