Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,276 through 1,290 (of 1,782 total)
  • Author

Ojoj två sjuka arbetsdagar i rad. Har också lyckats få lite benhinneinflammation. Skulle kört underkroppspass idag men körde bara knäböj och sedan körde jag igenom överkroppen.

Glömde min journal på gymmet, hoppas den är kvar på måndag. Vet inte om jag minns passet i huvudet helt men here we go.

Squat, Fullt djup
    70×6
    70×6
    70×6

Incline Bench, kort vila
    60×6
    60×6
    60×6
    60×6+1+1+1+1

Chinups
    12
    10

Press, hantlar
    25×10
    25×8

Lateral raise
    10×15
    10×13

Barbellcurl
    40×10
    40×10

Pushdowns
    3 set drop

Hammer
    2 set

Avslutade lite maskinpressar och lite rodd. Ingen vidare styrka men en skön genomkörare.

Thats it. Nu blir det svineri med taco.

Gettodachoppa wrote:
    Hä ba’r å håll ut, kompis. Mot sommaren, då någon random otränad arbetskamrat
    kommer fram till dig och klagande frågar varför du tränar, ja då lyfter du lite lätt på
    nederdelen av tröjan och säger ”därför”. Och under tröjan döljer du såklart ett knivskarpt
    sexpack.

Good times awaits you.

hehe japp ska bli gött och gå där och skryta med sin halvt anorektiska kropp och strutta runt :D

Biff med bea och friterade pommes. Köttbullar med gräddsås, mos och lingon. Spagetti med gräddig köttfärssås. Korv stroganoff. Gräddig fläskfilégryta med färsk stark korv tex chorizo. Diverse rätter fyllda med ost mm. Panerad fisk stekt i sjukliga mängder smör med remolad. Paj. Bakverk som sockerkaka, kanelbullar sprängfulla av göttig fyllning. Rostat bröd med marmelad och ost, Oboy till. Iskall starköl. Indiskt från favoritstället. Fläskpannkaka med en halv burk lingon. Gyros, kebab med pommes eller i pita….osv.

sounds like heaven… ;)

Gober wrote:
    Biff med bea och friterade pommes. Köttbullar med gräddsås, mos och lingon. Spagetti med gräddig köttfärssås. Korv stroganoff. Gräddig fläskfilégryta med färsk stark korv tex chorizo. Diverse rätter fyllda med ost mm. Panerad fisk stekt i sjukliga mängder smör med remolad. Paj. Bakverk som sockerkaka, kanelbullar sprängfulla av göttig fyllning. Rostat bröd med marmelad och ost, Oboy till. Iskall starköl. Indiskt från favoritstället. Fläskpannkaka med en halv burk lingon. Gyros, kebab med pommes eller i pita….osv.

Låter som en bra ätardag!

Skrev det där på bussen hem från jobb. lång hård arbetsdag och åt endast 1,5 burk kesella med bär. På vägen hem satt jag och fantiserade om ovan redovisade läckerheter.

Otroligt hungrig idag. När jag kom hem blev det en biff på 290g, till det 20g beasås (ja det är en sjukt liten klick det), ruccolasallad och rödlök. Till dessert blev det 200g nötfärs med oförskämt små klickar gräddfil och några löjliga majskorn. Magen skriker fortfarande efter mer men det är bara lite extra protein som kommer tillåtas innan sängdags. Nu jäklar ska det plågas.

PS, köpte en sådan där torsk i påse med någon smörhistoria i. Ska testa det imorrn tänkte jag.

Detta suktande efter godsaker verkar drabba alla med negativ kaloribalans, hade samma bekymmer i somras men inget alls nu under vintern. Har inget som helst sötsug trots fri tillgång, som pepp till dig gober kan jag bara säga följande: Nothing taste as good as lean feels;)

Ännu en dag in hell, dvs jobb. Med få timmars sömn, jobbdag och 380kcal i systemet fick jag dra i mig pwo´n som gud glömde. Ben blev det idag och det började ju inte så bra, väntade 30min på böjställningen och satt och blev lite opeppad under tiden.

Medan jag väntade kollade jag lite på två killar som körde ”bänkpress” dom körde ca 20cm ner och stannade alltså halvvägs ner och sen upp. Jag frågade om dom inte var rädda att paja sina axlar men båda kolla på mig som om jag var ett UFO, men vad vet jag finns kanske en sådan övning? Dom såg dock inte ut att ha tränat mer än typ en vecka. Nåja lägger mig aldrig i när folk tränar i vanliga fall och det är väl inte direkt lönt heller.

Lyckades sträcka ljumsken på böjen idag, känns nästan som ett litet bråck…eller ja hur jag tror att det känns ;-)
    Men förutom detta sträck så börjar jag faktiskt komma överens med böjen även om det är löjliga vikter.

Dagens,

Böj
    70×6
    70×6
    70×6

Raka mark med hantlar, gillade denna variant med hantlar mycket. Fick väldigt bra kontakt.
    21,5×10
    25×10
    25×10

Liggande lårcurl
    40×5
    30×9
    25×10

Benspark
    80×10
    80×8
    70×10

Vadpress ett ben med hantel
    25×8
    25×8
    25×8

Sittande vadpress
    35×15
    35×15
    35×15

Avslutade med mage. Blev varken kronlyft eller zercherböj pga att det var upptaget så det får jag klämma in på torsdag tror jag.

För övrigt kan jag rapportera att vikten nu efter dagens vägning ligger på -7.5kg. Går mycket bra detta. Synd bara att man inte tycker att det syns.

räven wrote:
    Detta suktande efter godsaker verkar drabba alla med negativ kaloribalans, hade samma bekymmer i somras men inget alls nu under vintern. Har inget som helst sötsug trots fri tillgång, som pepp till dig gober kan jag bara säga följande: Nothing taste as good as lean feels;)

Får väl trycka ditt citat på en t-shirt och träna i nu sista veckorna ;-)

Kämpa sista veckorna nu!
    När deffen är slut räknar jag med att det kommer upp en film med ungefär samma stuk som pumpin iron fast med en rippad gober i huvudrollen :)

Jimmy124 wrote:
    Kämpa sista veckorna nu!
    När deffen är slut räknar jag med att det kommer upp en film med ungefär samma stuk som pumpin iron fast med en rippad gober i huvudrollen :)

haha ojoj du! Arnold är inget mot min massiva kropp!

Dagens påhitt i köket blev en ny rätt. Köpte äggvita på dunk, stekte upp 500g nötfärs, öste i äggvita och massa kryddor. Till det spenatsallad med en god vinegrette och några småbitar getost.

Ouff, skön mix av protein. Smakade det okej?

Gör du en pumping iron så säg till. När du kommer in på gymmet med kamerateamet ska jag
    slänga mig i din famn, precis som i originalet. Ett minnesvärt ögonblick.

Gettodachoppa wrote:
    Ouff, skön mix av protein. Smakade det okej?

Gör du en pumping iron så säg till. När du kommer in på gymmet med kamerateamet ska jag
    slänga mig i din famn, precis som i originalet. Ett minnesvärt ögonblick.

Japp det smakade helt okej, som nötfärs med lite äggviteomelett i helt enkelt.

hehe, låter bra, så kan Jimmy stå i ett annat hörn och äta en stor apelsin och småflina lite.

Gober wrote:
    hehe, låter bra, så kan Jimmy stå i ett annat hörn och äta en stor apelsin och småflina lite.

Jag kan se framför mig hur det hela skulle utspela sig, make it happen! :D

Dagens kost,

1. 360g kesella, 100g yoghurt och frysta bär

2. EAA-XX

3. 490g nötfärs, 120g äggvita, sallad på spenat och lite getost.

4. ”glass” gjord på 250g kesella, frysta bär och sötningsmedel.

Sovmorgon i morgon och sedan överkroppspass.

Överkropp,

Bänkpress, körde stege upp till arbetsvikt
    90×1
    90×1
    80×6
    80×6
    75×9+1+1+1+1

Chinup
    kv+20kg x 8 fuska upp sista och höll emot ner
    kv+20kg x 6 fuska upp sista och höll emot ner
    kv x 13 fuska upp sista och höll emot ner

Pronerow hantlar, sjukt tungt idag
    39,5×6
    39,5×5+1

Militärpress stående
    45×6
    45×6
    45×6 + 35×10 till fail

BB-curl ladder, lite för lätt så ökade tempot från 30sek till ca 15-20sek.

35kg x 1,2,3,4,5,4,3,2,1,1,2,3,4,5,4,3,2,1

French press
    40×8
    40×8
    40×7

Incline press + Lateral Raise, superset
    25×8/9×15
    25×8/9×10

Avslutade med pushdowns och lite tramsövningar.

Godkänt pass men jag får nu verkligen ingen pump och inget tryck alls i kroppen, armarna har sjunkit ihop och har nog förlorat minst 1cm där. Längtar verkligen till man kan börja trycka in lite carbs igen.

Vägde mig och återigen tappade jag hakan, -8.1kg och -8cm på midjan. Tryckte precis i mig en biff och klyftisar, en liten klick bea till det. Köpte en stor bit biff med kappa häromdagens, tyvärr dålig kvaité, senig och jäklig. Tog en bild på gårdagens biff.
    [img=http://i44.tinypic.com/pavx5.jpg]Såg godare ut än vad den var tyvärr.

I kväll blir det premiär för torsk i påse, får man se hur denna smakar. Lång arbetsdag i morgon och vila från gymmet. På torsdag är tanken ben och på lördag har jag planerat överkroppspass och ätardag, bla ska tjejen baka tigerkaka : )

Nästa vecka lugnar det ner sig lite med jobb och då ska jag köra på ännu hårdare med dieten, ska även ta tag i lite saker som dom där små löppassen.

Gober wrote:
    haha ojoj du! Arnold är inget mot min massiva kropp!

Dagens påhitt i köket blev en ny rätt. Köpte äggvita på dunk, stekte upp 500g nötfärs, öste i äggvita och massa kryddor. Till det spenatsallad med en god vinegrette och några småbitar getost.

Min frukost fast jag äter mycket mindre och ingen sallad :p Men det är gött :)

Viewing 15 posts - 1,276 through 1,290 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.