Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2012 at 19:26 #241310Anonym anvandareMember
Hoppas nu din torsk i påse är godkänd. Jag har gjort en hel del sådana, och de har för
det mesta blivit bra. Käkar dock ingenting till.21 februari, 2012 at 19:38 #241311Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Hoppas nu din torsk i påse är godkänd. Jag har gjort en hel del sådana, och de har för
det mesta blivit bra. Käkar dock ingenting till.Men du! det var bara 12g protein per 100g såg jag, verkar ju skumt. Kanske är så mycket smör att protein per 100g sjunker något.
Nåja ska ätas efter jag är klar med dammsugningen. Blir nog två skrämda pantofflor till.
Richan, ja visst är det en praktisk måltid, fett med protein!
21 februari, 2012 at 19:57 #241312Anonym anvandareMemberMina innehåller 14 g. Räknar de med smöret så blir det ju mindre per 100 g, men
fortfarande bra per torsk s a s.21 februari, 2012 at 21:00 #241313Anonym anvandareMemberSådär nu har jag testat denna omtalade påsfisk. Blev som utlovat perfekt tillagad och i övrigt smakade det….torsk, med en smörig god sky. Var dock lite snålt med proteinet för den pengen tyckte jag.
Idag är jag ännu bara uppe i 95g protein och har snart fyllt upp dagens intag, det var ju inte så bra och vet inte riktigt hur det blev så. Nåja det löser vi med kesella och proteinshake.
21 februari, 2012 at 23:48 #241314Anonym anvandareMemberTorsk är oftast ingen billig fisk som du säger till proteinet. Har inte ätit torsk sedan min deff på det år 2000. Men annars är det en trevlig fisk att tillaga och servera om man lägger lite energi på den…. Funkar även i heta thaisoppor bör jag tillägga!
22 februari, 2012 at 23:38 #241315Anonym anvandareMember^^ Ja torsk har tyvärr blivit dyr firre men god är den rätt tillagad.
Dagens kost,
1. 2 knackwurst doppade i vikingsenap.
2. 300g kesella, 100g yoghurt, bär och en stor kycklingklubba utan skinn.
3. 429g kycklingfilé, 20g bea.
4. 30g casein, 110g mjölk. 10 kapslar omega-3.
23 februari, 2012 at 21:17 #241316Anonym anvandareMemberDagens,
Knäböj
70×3
75×3
75×5
60×10Kronlyft, upphöjt med två plattor
90×3
110×2
110×2
110×2
110×2Raka mark med hantlar
27,5×8
27,5×8Benpress
130×10
130×10Benspark
85×6
75×8Vadpress ett ben med hantel
25×10
25×10Sittande vadpress
50×10
50×10
50×10
25×20
25×20Mage i maskin
4 setLite sliten och småhungrig men ett härligt pass. Knäböjen börjar jag få till bättre och bättre men tar det ganska lugnt, inga snabba ökningar för att ha full kontroll. Kronlyften kändes ok, inga problem med ryggen men höll mig till 2 rep och höjde inte vikten utan tar det lugnt där med.
Jag börjar faktiskt tycka det är kul att träna ben, hoppas det håller i sig när man går över till uppbyggnad så benen kan växa lite.
I morgon blir det en mycket lång och jobbig arbetsdag och verkligen ingen träning.
För övrigt har vi nu en vild och galen Labrador som inneboende i tre veckor. 13 år men beter sig som en valp så nu blir det mycket ofrivillig cardio. Det är svärmor och hennes man som dumpat henne här då dom åkte till Indien igår. En liten rolig grej angående deras Indien resa, då dom åker dit varje år minst en gång om året har dom lärt känna många i lokalbefolkningen bla en familj där sonen numera jobbar på hotel i Helsingborg där svärföräldrarna bor. Denna kille funderar nu på att öppna upp ett gym hemma i Indien för att ”det är lätta pengar rakt ner i fickan” och svärmors gubbe var ju snabb med att säga att han gärna ville vara med där på ett hörn om det blir av. Vore riktigt kul om det blev av så kan man dra till Curryland och dra av ett pass på familjegymet där
Nåja nog om det, dagens kost
1. 500g kesella, 50g lättmjölk, 20g yoghurt, 100g bär
2. EAA
3. 390g nötfärs, 100g gräddfil, sallat med vinegrett
4. ? förmodligen shake för att fylla ut proteinintagetNästa pass blir på lördag, överkropp blir det då.
23 februari, 2012 at 21:25 #241317Anonym anvandareMemberPositivt att du börjar uppskatta benträningen. Har nog en liknande trend tack vare att
knät äntligen är bra.Unikt med ett familjegym i Indien. Post workout kan då bli Tikka masala t ex.
Appropå kesella (som du äter mer av nu, bra bra). Jag testade att blanda i blåbär igen,
och nu fick jag till smaken jättefint. Missen jag gjorde förra gången var att sleva i mig
halvfrysta bär (om än krossade). Det blev för kallt för att känna smaken då. Nu låter jag
bären ligga i mjölk ett tag och sedan krossa dem för att få fram saften. Smakar blåbärsglass.Bara en parantes iofs.
23 februari, 2012 at 21:28 #241318Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Positivt att du börjar uppskatta benträningen. Har nog en liknande trend tack vare att
knät äntligen är bra.Unikt med ett familjegym i Indien. Post workout kan då bli Tikka masala t ex.
Appropå kesella (som du äter mer av nu, bra bra). Jag testade att blanda i blåbär igen,
och nu fick jag till smaken jättefint. Missen jag gjorde förra gången var att sleva i mig
halvfrysta bär (om än krossade). Det blev för kallt för att känna smaken då. Nu låter jag
dem stå i mjölk ett tag och sedan krossa dem för att få fram saften. Smakar blåbärsglass.Bara en parantes iofs.
hehe precis, vem vet någon gång i framtiden kanske jag välkomnar dig på ett pass på currynamnam gym, nanbröd och cobraöl som pwo och masala till postmeal.
Jo jag tror just för jag börjar få till teknik osv så blir det lite roligare med benen.
Jaha du kör den tekniken på kesellan ja. Jag fixar en matlåda med kesella, en liten skvätt mjölk och lite god yoghurt blandat med bär på kvällen, sen står det och göttar till sig under natten och blir en fin krämig blandning att äta på jobbet under dagen.
Om jag ska äta det direkt så micrar jag bären lite först.
Blir en del roliga kommentarer från de äldre på jobb ”vafaaaun e de för nått!?”
23 februari, 2012 at 21:39 #241319Anonym anvandareMemberHehe, det är skönt att känna sig som ett UFO ibland. Sitta och trycka mini-keso medan
arbetskamraterna knager på magnum-glassar och skrävlar om deras kommande LCHF-
dieter, som såklart aldrig kommer ge något resultat.Jo, jag har gjort som du och blandat kesellan kvällen innan. Den blir riktigt gottig dagen
efter faktiskt. Men mixa hallon med stavmixer är inte bra alls. Fröna blir smuliga, ungefär
som sandkorn. Bättre att pressa sönder bären med en sked.Nog med struntsnack från min sida. Ska ugnsbaka lite torsk nu.
25 februari, 2012 at 17:42 #241320Anonym anvandareMemberÅrets sämsta pass? Dagen började bra, sov 9 timmar och kände mig riktigt utvilad, ut med hunden en liten promenad medan sambon låg kvar i sängen. Därefter fixade jag fram frukosten. Idag är sista riktiga ätardagen på min diet, har faktiskt inte haft en enda riktig svullodag så tänkte äta på ordentligt idag. Till frukost blev det 10 rostade mackor med ost och marmelad, två kokta ägg och en stor proteinshake på BS Casein Almond, mellanmjölk och en stor sked Oboy.
Därefter blev jag helt slut, höll nästan på att somna vilket jag gissar beror på att jag inte tryckt i mig så mycket carbs på två månader. Innan träningen blev det en enorm PWO och fick nästan motsatt effekt då jag blev lite smått illamående och kallsvettig. Kände direkt på bänken att det inte skulle bli bra idag. Försökte psyka mig att köra på men istället tänkte jag bara hur jobbig och tungt det var. Bänkpressen var en katastrof och jag fick knappt upp uppvärmningsvikterna.
Bänkpress
60×10
80×5
85×2
75×6
70×8
60×15Chinup, blev bara kroppsvikt idag
8
8
8
8Militärpress stående, den enda övningen som gick som planerat idag.
46×6
46×6
46×6
35×15BB-Curl
35×10
45×5
40×8
30×12Pushdowns
2 setIncline Press
50×12
60×7Avslutade med två set rodd. Ja det passet är ju bara att glömma och gå vidare.
Morgonvikten låg idag på -8,5kg och midjan blir sakta bättre och bättre och allt annat blir mest bara smalt
Dagens kost har hittills sett ut såhär,
1. 10 rostmackor med marmelad och ost. 2 ägg och en stor shake.
2. EAA
3. 1 Twix och en BS Proteinbar kokos/choklad.
4. Tänkte göra pizza med bla 250g Oxfilé på.
5. Sambon ska baka tigerkaka så det blir det med chokladmilkshake.
6. Avslutar kanske med en proteinshake.I morgon är det tillbaks till verkligheten med kesella, kycklingfilé osv.
25 februari, 2012 at 18:12 #241321Anonym anvandareMemberVisst gymmade du på 24? Isf tycker jag du far efter middagen ikväll och helt enkelt kör om passet, gör om gör rätt liksom? Annars talar ju siffrorna sitt tydliga språk, kom ihåg att muskeldefinition är det nya svart så oroa dig inte för att volymen kan minska något..
25 februari, 2012 at 19:35 #241322Anonym anvandareMemberräven wrote:Visst gymmade du på 24? Isf tycker jag du far efter middagen ikväll och helt enkelt kör om passet, gör om gör rätt liksom? Annars talar ju siffrorna sitt tydliga språk, kom ihåg att muskeldefinition är det nya svart så oroa dig inte för att volymen kan minska något..hehe du är galen pöjk. Det enda jag ska göra i kväll är att äta gott och sitta i soffan och klappa hunden på huvudet. Men nästa vecka gör vi om och gör rätt :up:
Och jag försöker ju följa med i modetrender så om det nya svarta är lean så ger jag inte upp
25 februari, 2012 at 19:35 #241323Anonym anvandareMemberminus 8,5kg,vilka fina siffror Gober det måste kännas väldigt trevligt!i övrigt är jag lite nyfiken på dina set i bänken,av vad jag förstår så verkar den övningen för dej vara vad myggorna är för sommaren,dvs ett nödvändigt ont;-)vad har ditt max legat på tro?varför jag frågar det är bara att jag får uppfattningen av att du möjligtvis ligger för högt i dina arbetset….ett vågat antagande i know but still:-)
25 februari, 2012 at 23:03 #241324Anonym anvandareMemberMåste känts jobbigt.. När man är fulladdad med mat så vill man ju kunna prestera över sin förmåga, inte få motsatt effekt
Men tänkte på en sak.. Vart är matbilderna? Du får börja slänga upp fler bilder nu Gober, både på kropp och käk
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.