Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,306 through 1,320 (of 1,782 total)
  • Author
    Galten wrote:
    minus 8,5kg,vilka fina siffror Gober det måste kännas väldigt trevligt!i övrigt är jag lite nyfiken på dina set i bänken,av vad jag förstår så verkar den övningen för dej vara vad myggorna är för sommaren,dvs ett nödvändigt ont;-)vad har ditt max legat på tro?varför jag frågar det är bara att jag får uppfattningen av att du möjligtvis ligger för högt i dina arbetset….ett vågat antagande i know but still:-)

Jodå viktnedgången går bra tack. Nej jag skulle inte kalla bänken ett nödvändigt ont då det är en av de roligaste övningarna trots att jag är klen. Det är bara att den inte vill som jag och så har det varit ett bra tag.

Det bästa jag gjort var 90×8 men det var en riktigt jäkla bra dag det. Men jag borde väl ta lite över 100kg, iaf innan dieten. Just nu vågar jag inte göra så mycket annat än att försöka ligga kvar på samma vikter eftersom jag ligger på kraftigt underskott. Förhoppningsvis lossnar det sen, iaf när jag går på överskott igen och börjar på nytt upplägg.

Kuulan, några bilder på kroppen är inte lönt då det inte finns något att beskåda :/

Matbilder kommer nog igen nästa vecka ska du se ;-)

Dagens kost.

10 rostade mackor med marmelad och ost
    2 ägg
    En stor proteinshake
    1 Twix
    1 proteinbar
    Pizza med 250g Oxfilé
    1/2 tigerkaka
    1 stor milkshake gjord på 1/2 paket chokladglass
    Godis

Och jo jag mår verkligen skit just nu…men en rejäl ätardag ville jag ha med bara för att. Tillbaka till verkligheten imorrn som sagt.

Ok jamen då lossnar det ju säkert när det är dags att ligga på plus kcals igen:-)

Ja som sagt det blev lite för mycket av det goda och även igår blev det slarv, för lite protein och ”råkade” göra glassandwitch, dvs tigerkaka skuren i skivor med chokladglass mellan som man lägger i frysen.

Jag som har sådan disciplin annars. Nåja idag var vi tillbaka till verkligheten igen.

Skulle varit ledig idag men självfallet ringer telefonen i morse ”kris kan du komma”…Nåja var ganska pigg och utvilad och det blev en lugn arbetsdag så ingen fara på taket. Blev lite ben, rygg och biceps idag.

Knäböj, några set uppvärmning sedan
    80×3
    80×3
    70×6
    70×6

Raka mark
    50×10
    70×10
    70×10

Chinup
    kv+20kg x 6
    kv+20kg x 4
    kv x 12

Pronerow
    39,5×6
    39,5×5+1
    32,5×6

BB-curl ladder
    37kg
    1,2,3,4,5,4,3,2,1,2,3,4,5,4,3,2,1

Hammer rep
    2 set

Benspark
    2 set

Rodd
    2 set

Dagens kost blir något i denna stil,

1. Halv grillad kyckling utan skinn, en burk minikeso
    2. EAA
    3. 300g Torskfilé med 300g potatis
    4. Protein av något slag, kesella kanske.

Avslutar med två matbilder
    [img=http://i44.tinypic.com/124780g.jpg]Biff och fetaostsallad[img=http://i42.tinypic.com/xgeec8.jpg]hemgjord pizza med mozzarella och 250g oxfilé. Sjukt god pizza, oxfilén stekte jag upp lite snabbt efter pizzan var gräddad och slängde på, det vita är lite hemgjord kebabsås. Oh lord!

Hyfsat rikligt med kött på den där pizza-biten… :-D

Ibland är det ändå helt okej att jobba extra om de ringer sådär. Ännu bättre om
    arbetsdagen blir lugn och fin.

Bra chins och raka mark.

Åå vad göttigt. Vad är det för deg du gör? Länk till recept?

Jag har nyss fått i mig femhundra g torsk och det såg inte lika aptitligt ut.

Gettodachoppa wrote:
    Hyfsat rikligt med kött på den där pizza-biten… :-D

Ibland är det ändå helt okej att jobba extra om de ringer sådär. Ännu bättre om
    arbetsdagen blir lugn och fin.

Bra chins och raka mark.

Det var fint, oxfilén var mörad och smälte i munnen.

Magnus Larsson wrote:
    Åå vad göttigt. Vad är det för deg du gör? Länk till recept?

Jag har nyss fått i mig femhundra g torsk och det såg inte lika aptitligt ut.

Du tog mig på bar gärning, vi orkade inte göra deg i lördags så vi köpte en sådan där färdig i kyldisken som man bara rullar ut. Förvånansvärt god för för att vara färdigköpt.

Men annars gör vi alltid Per Morbergs.
    [http://www.recept.nu/1.289841/per_morberg/paj_pizza/per_morbergs_pizza_moreno http://www.recept.nu/1.289841/per_morberg/paj_pizza/per_morbergs_pizza_moreno%5D

Testa den degen, tänk bara på att den degen är sjukt stor i detta recept. Men du har ju fler i familjen än mig. Men den är mycket bra.

Tänkte köpa mig en pizzasten.

Den där pizzan ser helt vansinnigt god ut! Och biffarna med fetaostsalladen ser inte mycket sämre ut. Livskvalitet.

Muskelknutor stora som tennis bollar. Om jag lägger mig på rygg på parketten så lutar kroppen pga knutor vid skuldrorna. Tror detta är en del av mitt problem med bänken men har verkligen inte tid med massage just nu. Men så fort saker och ting lugnar ner sig ska det bokas tid för detta håller icke.

Detta blev dagens pass

Bänkpress
    90×1
    80×6
    80×6
    70×10

Militärpress stående
    50×4
    45×6
    40×8
    30×12

Incline hantelpress
    25×10
    25×9

Lateral raise, kort vila
    10×15
    10×12
    10×8

French press
    40×6
    30×12
    30×9

Pushdowns rep
    2 set

CC
    2 set

Jodå, bänken behöver vi väl inte prata om men annars rätt gött. Stående militär gillar jag skarpt och börjar få upp vikterna så smått.

Dagens kost,
    1. 250g minikeso med lite bär, två kycklingklubbor utan skinn.
    2. EAA
    3. 300g nötfärs, 10g ost, 18g beasås.
    4. ? protein av något slag.

Hittills 9g kolhydrater idag.

I ugnen ligger en för mig ny maträtt, nämligen Pulled Pork. Åt det i New York och det var mycket gott. Ska götta sig i ugnen i minst 5 timmar så det var lite dåligt planerat då jag ska upp 5 i morgon ;-)

För övrigt ska jag till badhuset i morgon och simma några längder, vet inte vad jag gett mig in på då jag inte gillar att visa upp min smalfeta kropp. Men man kanske kan simma i jeans och tshirt.

faran wrote:
    Den där pizzan ser helt vansinnigt god ut! Och biffarna med fetaostsalladen ser inte mycket sämre ut. Livskvalitet.

Det är fina grejer faran :up:

Håller helt med faran,vilken pizza!!! oxfile pizzan jag beställer på pizzerian där jag bor,är det sååå lite kött på!!! mera som att de lägger på kebab kött,typ.tunna bitar.
    vilken gourmet du är gober!!! fast jag har ju prioriterat bort matlagning var dag!!!
    lagar mat på söndagar,typ 3-4 timmar.i matlådor….färdiga portioner.
    så det är ju klart,då blir det inte så mycket.fast fått till det rätt bra med smaken den sista tiden,dvs,kryddorna å såsen till.
    kör på nu gober,å lycka å hällsa till dig!!!…………;).

bighulken wrote:
    Håller helt med faran,vilken pizza!!! oxfile pizzan jag beställer på pizzerian där jag bor,är det sååå lite kött på!!! mera som att de lägger på kebab kött,typ.tunna bitar.
    vilken gourmet du är gober!!! fast jag har ju prioriterat bort matlagning var dag!!!
    lagar mat på söndagar,typ 3-4 timmar.i matlådor….färdiga portioner.
    så det är ju klart,då blir det inte så mycket.fast fått till det rätt bra med smaken den sista tiden,dvs,kryddorna å såsen till.
    kör på nu gober,å lycka å hällsa till dig!!!…………;).

Tjena Hulken, ja du dom där köttbitarna man får på köpepizzan är inget att jubla över, snåla är dom och ofta lite torrt.

Bra att du kör på med lådorna på söndagen iaf, ganska skönt att stå där och och fixa storkok, lite terapi. Jag har tyvärr ganska liten kyl och frys så jag får inte plats med så mycket matlådor då det oftast är upptaget av massa annat kraffs. Men men jag har inget emot att laga mat varje dag så det är ju inget problem.

Lycka och hälsa på dig med starke man.

Gjorde pulled pork igår, blev klar 1 på natten och sedan blev det 4 timmars sömn innan jobb. Efter jobb åkte jag till badhuset och där blev det bla 45min längder, något mör i kropp och knopp nu.

Pulled pork ja, sjukt gott blev det, så gott att ni ska få mitt recept.

ca 1,2 kg fläskkarré
    2 stora gula lökar
    1 hel vitlök
    250g tiger sauce (stark rökig bbq sås)
    50g chilisås
    1/2 msk paprikapulver
    1 tsk nymalen peppar
    1 msk flingsalt
    1 köttbuljongtärning i 2 dl kokande vatten

Torka köttet och gnid in gryddorna. Häll lite olja i en järn, teflon eller lergryta med lock (ugnssäker givetvis). Skala och skär löken i klyftor, skala vitlöksklyftorna och släng ner det med köttet. Häll över sås och buljong och sätt in längst ner i ugnen på 125 grader.

Sen är det bara att vänta i 5-7 timmar, ju längre ju bättre. Kolla till köttet ibland så det inte bränns vid, om vätskan börjar försvinna kan man slänga in lite extra vätska.

Köttet är klart när man kan ta en gaffel och peta/dra sönder köttet. När det är klart är det just det man gör, finfördelar köttet. Sedan kan man äta det hur man vill men jag åt det med ett litet mjukt tortillabröd, en klick grekisk yoghurt, lite majskorn och lite pressad lime.

Hade det inte varit diet skulle det nog vara gott med massa bröd till, typ tjocka skivor vitt bröd rostat i ugnen, eller varför inte ris.

Nåja, i morgon blir det 10 timmars arbete och sedan är tanken att jag ska försöka köra lite ben, rygg och biceps.

Gober wrote:
    Gjorde pulled pork igår, blev klar 1 på natten och sedan blev det 4 timmars sömn innan jobb. Efter jobb åkte jag till badhuset och där blev det bla 45min längder, något mör i kropp och knopp nu.

Pulled pork ja, sjukt gott blev det, så gott att ni ska få mitt recept.

ca 1,2 kg fläskkarré
    2 stora gula lökar
    1 hel vitlök
    250g tiger sauce (stark rökig bbq sås)
    50g chilisås
    1/2 msk paprikapulver
    1 tsk nymalen peppar
    1 msk flingsalt
    1 köttbuljongtärning i 2 dl kokande vatten

Torka köttet och gnid in gryddorna. Häll lite olja i en järn, teflon eller lergryta med lock (ugnssäker givetvis). Skala och skär löken i klyftor, skala vitlöksklyftorna och släng ner det med köttet. Häll över sås och buljong och sätt in längst ner i ugnen på 125 grader.

Sen är det bara att vänta i 5-7 timmar, ju längre ju bättre. Kolla till köttet ibland så det inte bränns vid, om vätskan börjar försvinna kan man slänga in lite extra vätska.

Köttet är klart när man kan ta en gaffel och peta/dra sönder köttet. När det är klart är det just det man gör, finfördelar köttet. Sedan kan man äta det hur man vill men jag åt det med ett litet mjukt tortillabröd, en klick grekisk yoghurt, lite majskorn och lite pressad lime.

Hade det inte varit diet skulle det nog vara gott med massa bröd till, typ tjocka skivor vitt bröd rostat i ugnen, eller varför inte ris.

Nåja, i morgon blir det 10 timmars arbete och sedan är tanken att jag ska försöka köra lite ben, rygg och biceps.

snålsaften rinnerdu måste bara bjussa på en bild på denna delikatess:-)!

Galten wrote:
    snålsaften rinnerdu måste bara bjussa på en bild på denna delikatess:-)!

Inte mycket att ta en bild på men kolla här
    [http://www.google.se/search?hl=sv&q=pulled+pork&gs_upl=&ix=sea&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1280&bih=679&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=7VpOT7iGFcnb4QTOnuzuAg http://www.google.se/search?hl=sv&q=pulled+pork&gs_upl=&ix=sea&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1280&bih=679&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=7VpOT7iGFcnb4QTOnuzuAg]

;-)

Åhh, nu väckte du ett gott minne till liv, ”Fläskpullargryta” är en riktig höjdare.

Jaså, så det blev lite simning också, kul! Körde du 45min rakt av eller var det med anständiga vilotider utemellan? Bröstsim eller flera simsätt?

waco3000 wrote:
    Åhh, nu väckte du ett gott minne till liv, ”Fläskpullargryta” är en riktig höjdare.

Jaså, så det blev lite simning också, kul! Körde du 45min rakt av eller var det med anständiga vilotider utemellan? Bröstsim eller flera simsätt?

Nej Waco detta var en maträtt och har inget med dina gamla tonårsäventyr att göra ;-D

Först blev det lite olika övningar i plurret som varade i ca 15min, därefter chillade jag i bubbelpoolen 10min med massa småungar som klättrade på mig. Därefter körde jag längder i 35 min utan vila. Mest bröst men även rygg. Körde också lite utan ben vilket nog såg lagom retarded ut. Fick lite mersmak och ska nog köpa mig ett simkort. Har faktiskt lite träningsvärk i typ serratus?

Viewing 15 posts - 1,306 through 1,320 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.