Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,321 through 1,335 (of 1,782 total)
  • Author

4 timmars sömn som vanligt numera, arbetsdag from hell, tjaffs med ryggradslösa kollegor som springer runt som små skvallerbyttor…osv. Träningsvärk och allmänt sliten…Puh! så där nu har jag skrivit av mig ;-)

Fick bli ett litet minipass idag, borde kanske stannat hemma men körde på ganska bra trots allt.

Knäböj
    80×3
    80×3
    70×8
    70×6

Benpress
    100×20

Chinup
    10
    10
    10

Stångcurl
    40×10
    40×8

Hammercurl
    2 set

Rodd
    70×8
    70×8

Avslutade med 2 set latsdrag.

Jag är nu tillbaka på samma vikt som i fredags, har alltså tagit nästan en vecka att återhämta sig efter det stora överskottet och alla kolhydrater i lördags. Inte värt med andra ord.

I morgon blir det ännu en lång jobbig arbetsdag, another day another dollar. Ingen träning, det blir det istället efter jobb på lördag. Nästa vecka lugnar saker och ting ner sig då jag går ner på halva tider på jobb och dessutom har jag fått avklarat ett annat projekt utanför jobb som är lite stressigt för gobers lilla psyke ;-)

Nu blir det 400g kycklingfilé med lite skön sallad.

Ha ha, den där förtjänade jag! Jag måste bara visa en bild…

Ryggsim, det är ju ganska avancerat. Fördelen med det simsättet är ju att man kan andas lite när man vill. Det kan vara klurigt att hålla en rak kurs på ryggsimmet, ett tips kan vara att rikta in sig efter bjälkar i taket om det finns, annars brukar självaste linan ändra färg då det är 5m kvar till kanten. Tänk på att sträcka ut kroppen, spänna magen och sparka med relativt raka ben. Det är även viktigt att luta huvudet bakåt, annars är det lätt att man utför ryggsimmet halvsittandes. Snyggt jobbat där med att testa armsimning.

Ja du pull i nuttan min teknik i ryggsim är nog halvt sittandes med Inslag av hundsim. Har ju inte fått instruktioner sen simskolan när man var typ 8 år.

Vad är bra amatörtid på säg 100m bröst och rygg så man har lite roliga mål?

Dagens fredagsburgare.
    [img=http://i42.tinypic.com/v8hjx0.jpg]en singel och en dubbel.

Dagens kost,

1. 200g kycklingfilé, en burk keso (med smaken fyra lökar)
    2. Burgare
    3. shake

Jobb i morgon och efter blir det pressar.

Ser för gott ut!

Fick du skälla på hunden så han tittade bort med sina hungriga ögon, hehe?

Gnällfarbrorn är tillbaka, week from hell!!!! oj vad sliten jag är, och oj vad jobbigt det varit med hungern senaste dagarna. Och oj vad svag jag var i bänken idag, riktigt illa idag. Faktiskt lite orolig nu, men kan ju också vara att denna veckan tagit hårt och att styrkan återkommer lite nästa vecka.

Började med bänken och la på 85kg, gjorde ETT rep och kände att det var tungt, gick ner till 80kg och kände att även det kändes som bly……sjukt.

Men istället för att tjura la jag om träningen och gjorde lite ett lite annorlunda bänkpass. Därefter flöt det på ganska bra med ökningar i militären.

Dagens

Bänkpress
    70×10

70kg 30 sek vila
    1,2,3,4,5,4,3,2,1

70kg 10 sek vila
    1,1,1,1,1,1,1,1,1,1

Militärpress stående
    50×5
    45×6
    40×9
    30×14

French press
    40×8
    40×6
    40×5 + 6 pumprep

Lateral raise
    12,5×10
    12,5×10
    9×12

Incline bänkpress, 45sek vila
    50×5
    50×5
    50×5
    50×5
    50×5 Alla set långt från fail

Stångcurl
    40×8
    40×8

Pushdowns rep
    2 set

Vikten har inte gjort fler chocksänkningar. fortfarande ca 5kg men vet i f*n om det räcker, tycker bara jag blir smalare och smalare men fettet sitter där det sitter :/

Avslutar med två riktigt dåliga bilder. Kommer väl bättre bilder när formen är bättre, om jag inte blivit för spinking för att fastna på bild. Börjar ju iaf likna en fitnesstjej :-D

[img=http://i44.tinypic.com/20qhs0z.jpg][img=http://i42.tinypic.com/2qwh9pd.jpg]vilken sne ryggrad, fast är nog för jag vrider mig lite skumt.

Johnny Furu wrote:
    Ser för gott ut!

Burgare är aldrig fel : )

biffen669 wrote:
    Fick du skälla på hunden så han tittade bort med sina hungriga ögon, hehe?

Nejdå inget skäll men nog var hon lite sur att hon inte fick en burgare, hehe.

Oj, nu blev jag nästan lite ställd, vad tusan är en bra amatörtid? Jag skulle nog tycka att 100 frisim under 1,30 är en riktigt bra tid för en som kan crawla bra men som ej har varit simmare. Simning är till största delen en tekniksport så det kan skilja jättemycket i tid mellan ett kunnig och en självlärd. På 100m bröstsim som dom flesta kan simma så drar jag till med 1,45 som en riktigt bra tid, dom bästa herrarna i sverige tar ca 1min på sig att avverka distansen. Jag gissar på detsamma (1,45) för 100m ryggsim. Ifall man som amatör överlever 100m fjärilsim så kan det också ses som en merit. Vad svåra frågor du ställer:p!

Fin vovve – en lab retriever?

Bra bänkkört där ändå tycker jag. Lätt dra på sig skador om än små när det känns sådärnt

Waco, 1min är ganska sjukt, får se vad man kan få ihop men först och främst ser jag det som en extremt mkt roligare form av cardio jämfört med löpband osv.

Mange, det är en Labrador, en gammal tik :-)
    Ja det är ganska kul med steg och myoreps om inte annat.

Update.

Vikt: -9.6kg
    Midja: -9cm

Gober wrote:
    Update.

Vikt: -9.6kg
    Midja: -9cm

bra jobbat gober:up:!fortsätta länge till?!

Galten wrote:
    bra jobbat gober:up:!fortsätta länge till?!

Tack käre Galt. Siffrorna är ganska bra. Målet är rutor, separationer osv, dvs bra form och tyvärr är jag inte där. Minst 3.6kg till ska bort, kanske 4.6. Är jag inte hård då så är det fan illa men jag börjar bli lite nojjig då formen känns långt borta trots alla dessa cm som är borta från midjan. Men jag kommer hålla på mars ut minst och en bra bit in i april gissar jag.

Gober wrote:
    Tack käre Galt. Siffrorna är ganska bra. Målet är rutor, separationer osv, dvs bra form och tyvärr är jag inte där. Minst 3.6kg till ska bort, kanske 4.6. Är jag inte hård då så är det fan illa men jag börjar bli lite nojjig då formen känns långt borta trots alla dessa cm som är borta från midjan. Men jag kommer hålla på mars ut minst och en bra bit in i april gissar jag.

fina siffror är det!okej ja jo jag förstår vad du menar,är inte roligt att tyna bort på vågen,men inte vara ”där” ännu!får hoppas att i slutet på april kan vi bägge stoltsera med synliga rutor,räfflade serratus och total vaskularitet med en fin peak på topparna typ i detta snitt..

”Sabrina, don’t just stare at it. Eat it”

8)

Viewing 15 posts - 1,321 through 1,335 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.