Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 mars, 2012 at 14:19 #241355Anonym anvandareMemberGalten wrote:fina siffror är det!okej ja jo jag förstår vad du menar,är inte roligt att tyna bort på vågen,men inte vara ”där” ännu!får hoppas att i slutet på april kan vi bägge stoltsera med synliga rutor,räfflade serratus och total vaskularitet med en fin peak på topparna typ i detta snitt..
Ja Bateman är snygg han, och går ju hem hos brudarna med (otur för dom hähä)
Magnus Larsson wrote:”Sabrina, don’t just stare at it. Eat it”4 mars, 2012 at 14:19 #241356Anonym anvandareMemberMåste vara hjärnspöken som härjar på vinden, Gober. Snart 10 cm på midjan är kanon.
Men som du sa, det är kanske mars ut och en bit in i april.Själv hoppas jag på att jag snart når någon slangs kritisk punkt där formen blir
uppenbart bättre. Lite som snösmältning när man börjar ana gräs och grå asfalt.
Skulle vara kul.4 mars, 2012 at 14:31 #241357Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Måste vara hjärnspöken som härjar på vinden, Gober. Snart 10 cm på midjan är kanon.
Men som du sa, det är kanske mars ut och en bit in i april.Själv hoppas jag på att jag snart når någon slangs kritisk punkt där formen blir
uppenbart bättre. Lite som snösmältning när man börjar ana gräs och grå asfalt.
Skulle vara kul.Ja jo lite spökar det nog där uppe på vindsvåningen, magen har ju tightat till sig enormt. Men jag ligger fortfarande efter dig av att döma från din bild även om du nu säger att det var rätt ljus osv. Men min mage är ju också det värsta området, du är ju då lite mer feminin och har problem med rumpa och armar…HA!
Man kan ju hoppas att det är så att man når en viss gräns där fettet fortfarande döljer musklerna väl men att det är så pass tunt att det handlar om några få kg till som ska bort så det går lite snabbare nu på slutet. Jag har ju ingen erfarenhet att komma i riktigt bra form så jag vet inte vad jag ska förvänta mig.
Men vi fortsätter detta mentala krig så blir det nog bra i slutändan. Sen när man är i form kan man börja gnälla om dom där 10kg musklerna jag vill lägga på mig tar för lång tid…it never ends
Nu blir det en hink med kesella och bär till mitt skrivande som jag ska sysselsätta mig med nu.
För övrigt har jag precis varit ute två timmar med hund och sambo vilket var mycket skönt i vårvädret (nåja).
I morgon är jag ledig precis som idag, Halleluja! och då ska jag förutom att gå upp halv sju och tvätta……träna benen, ska dra till ett av mina andra gym med maxrack så jag kan piska till benen ordentligt. Riktigt kul att jag börjat gilla böjen, tror att tekniken är helt okej men får väl filma någon dag, kan ju se ut som en ostbåge från sidan, vad vet jag.
4 mars, 2012 at 20:29 #241358Anonym anvandareMemberFestade till det med Gobers dietvänliga viltskavsgryta.
[img=http://i41.tinypic.com/4fz8dt.jpg]Väldigt lätt att göra och smakar ljuvligt.Såg ut så här när jag åt den[img=http://i44.tinypic.com/29a6ft.jpg]
4 mars, 2012 at 21:48 #241359Anonym anvandareMemberGober, efter läsning så är mitt tips att under en tid helt stryka bänkpressen, som det verkar tappar du ”trycket” som behövs för dina gamla vikter. Detta påverkar psyket mer än vad man tror vilket leder till en negativ spiral, istället skulle jag lagt in floorpress och plan/lutande hantelpress som ersättare.
Tex..
F-P
3arb set
10-12repsH-P
3 arb set
5-8repsFloorpressen möjliggör höga vikter igen samt att du får igen självförtoendet med ”ny” övning. Utförandet vet du om men skulle vilja säga att du med fördel kan ”lyfta” röven rejält för att riktigt pressa nacke/skuldra mot underlaget.
Bara ett tips men ibland kan det vara bättre att helt släppa något som man upplever som en begränsning i ett annars välfungerande schema!
4 mars, 2012 at 21:52 #241360Anonym anvandareMemberräven wrote:Gober, efter läsning så är mitt tips att under en tid helt stryka bänkpressen, som det verkar tappar du ”trycket” som behövs för dina gamla vikter. Detta påverkar psyket mer än vad man tror vilket leder till en negativ spiral, istället skulle jag lagt in floorpress och plan/lutande hantelpress som ersättare.Tex..
F-P
3arb set
10-12repsH-P
3 arb set
5-8repsFloorpressen möjliggör höga vikter igen samt att du får igen självförtoendet med ”ny” övning. Utförandet vet du om men skulle vilja säga att du med fördel kan ”lyfta” röven rejält för att riktigt pressa nacke/skuldra mot underlaget.
Bara ett tips men ibland kan det vara bättre att helt släppa något som man upplever som en begränsning i ett annars välfungerande schema!
tjena räven! Ja det är kanske en god ide du kommer med. Nu har jag iofs inget safteyrack på gymmet där jag brukar köra, men skulle kunna köra floorpress i smith? och vanliga raka hantelpressar. Ska faktiskt köra detta nästa presspass.
4 mars, 2012 at 21:57 #241361Anonym anvandareMemberJag kör i en typ av smithmaskin som har glidbanor både lodrätt och vågrätt, detta fungerar utmärkt. Kör utan vikt första seten för att prova ut rätt rörelse bara..
4 mars, 2012 at 22:13 #241362Anonym anvandareMemberräven wrote:Jag kör i en typ av smithmaskin som har glidbanor både lodrätt och vågrätt, detta fungerar utmärkt. Kör utan vikt första seten för att prova ut rätt rörelse bara..ok, maxrack heter dom nog, har ett sådant på ett av 24/7. kör du då liggande på golvet?
4 mars, 2012 at 22:22 #241363Anonym anvandareMemberJodå ett sånt är det, är en typ av gummibeläggning på golvet så är bra stabilitet, dock är jag i utprovningsstadiet vad gäller antal set/reps samt huruvida jag ska köra övningen en egen dag separerat från vanlig bänkpress. Dagens pass kanske var i mesta laget sett till volymen så ska försöka göra nåt bra av detta:) Funderar på
1Rygg, triceps
2Bänk biceps
3kronlyft
4Floorpress biceps
5vila
osv:)5 mars, 2012 at 15:24 #241364Anonym anvandareMemberSolen skiner och jag är svag. Nej jag tror jag måste ändra om lite i kosten faktiskt, höja carbs och sänka fett och köra på det någon vecka för att sedan ta bort carbs sista veckorna. Känner mig lite svag men framförallt tar orken slut så jäkla snabbt nu. Blir inga stora förändringar utan kommer bara ösa på med lite mer potatis efter träningen.
Lyckades åter igen glömma min träningsjournal på gymmet, men jag tror jag kommer ihåg hur det såg ut idag.
För övrigt var jag på annat gym idag och samma snubbe som för typ ett halvår sedan kom fram och undrade vad fan jag höll på med när jag bänkade i ett böjrack stod nu och glodde på mig återigen som jag var en idiot när jag körde knäböj medans han körde lite stångcurl (det var allt han körde) sjukt störande, såg sedan att han kollade snett och himlade med ögonen när en annan snubbe körde Ol träning i böjen…wtf liksom.
Knäböj, nja koncentrationen fanns inte riktigt där.
80×3
70×8
70×8Raka mark från golvet, tidigare kört en bit under knä men försöker nu köra hela vägen.
50×10
60×10
70×6Chinups, dåligt
10
10
8Pronerow hantlar
35×6
35×6BB-curl ladder
40kg 30 sek vila
1,2,3,4,5,4,3,2,1,2,3,4,5,4,3,2,1Avslutade med lite latsdrag och någon skum curlmaskin i superset.
Thats it, okej pass men som sagt orken är inte där längre.
Tyckte jag såg ut att vara i lite bättre form nu i de speglar dom hade på detta gym. Kände mig lite småbiffig (nåja allt är relativt) men lyckades inte fånga det på bild (jaja så låter det alltid) men knäppte två snabba bilder för jag tycker nog att det syns att armarna börjar så smått bli i halvbra form.
[img=http://i39.tinypic.com/2lj261x.jpg]Dagens postmeal blev 460g kycklingfilé med lite dijonsenap och kryddor. Till det 350g pressad potatis, grillad paprika och lite delikatessgurkor (27kcal per 100g). La en liten smörklick och flingsalt på potatisen och pressade citron över kycklingen. Sjukt att kyckling och potatis kan smaka så gott när man ligger lågt på kalorierna.[img=http://i41.tinypic.com/1247b7p.jpg]Jag kommer avsluta denna journal när dieten är klar och gå tillbaka till Dagböcker där jag trivs bäst att flumma runt.
5 mars, 2012 at 15:28 #241365Anonym anvandareMembertycker absolut att ser armarna bättre och bättre ut!även maten ser godare och godare ut….hmm skumt;-)låter som en klok ide att ladda på lite mera efter passen,kommer nog göra hela resan lite mer….mättande:-)
5 mars, 2012 at 15:54 #241366Anonym anvandareMemberSer man på. Armarna har växt till sig ordentligt sedan din debut här på forumet! Får mig att fundera på att kanske börja träna armar igen så du inte drar ifrån mig allt för mycket…Bra jobbat i alla fall lilla Gober!
5 mars, 2012 at 20:20 #241367Anonym anvandareMemberKul med bättre bilder, jag tycker det är en klar förbättring av vad som visats upp tidigare, både sett till form och volym, bicepsen är dominant på din arm vilket inte får ses som en nackdel utan snarare tvärt om. Fortsätter du bygga upp volymen på triceps långa huvud med scullcrushers och floorpress så är detta inget problem , där tror jag du har nyckeln till ditt mål vad gäller omkrets:) Bra jobbat Gober!
5 mars, 2012 at 21:07 #241368Anonym anvandareMemberTack ska ni ha, själv känner jag väl att det inte hänt ett skit. Men om man nu ska ta mina taniga armar som exempel så såg jag i min gamla journal att jag vid samma tidpunkt förra året hade 0,5cm mindre armar fast då 4.5kg tyngre. Det borde betyda att dom blivit lite större kan man hoppas. Även min midja är nu 1cm mindre än när jag för ett år sedan efter diet vägde 3kg mindre än vad jag väger just nu.
Det är sådana små skillnader man får titta på för att inte förlora hoppet. Men skitsamma hur detta resultat utav årets diet blir, bara jag kommer i bra form. Det jag ser fram mot är nästa byggfas med mitt nya upplägg som jag tror kommer bli bra, är väldigt motiverad att växa och kämpa för att någon gång nå dom där 45 gunsen Jag har långa muskler så det krävs mkt massa för det ska bli något av armarna.
Räven, jag ska lägga ner mycket krut på triceps och frenchpress är nog en riktigt bra massabyggare när man får till den rätt.
btw, har fått en otäck känning i axeln. Hoppas det lägger sig. Tror det är för jag harvat för mycket med bänken.
5 mars, 2012 at 21:40 #241369Anonym anvandareMemberSe där ja! Nu händer det saker, ser fint ut gubbstrutt!! :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.