Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 mars, 2012 at 21:50 #241370Anonym anvandareMemberJimmy124 wrote:Se där ja! Nu händer det saker, ser fint ut gubbstrutt!! :emo-thumb
Tack ska du ha ditt tonårsmonster!
5 mars, 2012 at 21:58 #241371Anonym anvandareMemberJag tänker nästan varje dag på vårt nya byggarprogram. Det ska bli väldigt spännande
att se hur kroppen svarar när vi kan gå för fullt igen med kcal-plus innanför västen.Ska även bli kul att jämföra hur vi tycker att det går i de olika momenten s a s.
Du har en bra ådra över biccen där. Snyggt. Kommer bli bra när du är så pass fett%-låg
att ådran ligger under huden och ”stramar”. Jag har knappt synliga ådror på armarna.
Desto mer vaskulär över axlar och bröst.Var jävligt uppmärksam på den där känningen. Det sista du behöver är en skada.
6 mars, 2012 at 21:53 #241372Anonym anvandareMemberGodafton!
Dagens pass
Löpning: 2km 8.30 min
Vader i smithmaskin
6-7 set med stigande vikt.Sittande vadpress
4 set dropMage
3 set crunch
4 set maskinEtt litet nätt pass. Axeln känns lite si och så. knäpper lite och en svag smärta. Vet i sjutton om det är cuffen som strular. Kör lite voltarengele, tigerbalsam och massage.
Dagens postmeal
[img=http://i42.tinypic.com/taintw.jpg]gryta på kycklingfilé och stark lamm/nötkorv. Såsen gjordes på milda 4% och dijonsenap.Kosten idag
1.
480g kycklingfilé
200g potatis2.
20g EAA3.
280g kycklingfilé
125g lamm/nöt korv
100g milda 4%Gettodachoppa wrote:Jag tänker nästan varje dag på vårt nya byggarprogram. Det ska bli väldigt spännande
att se hur kroppen svarar när vi kan gå för fullt igen med kcal-plus innanför västen.Ska även bli kul att jämföra hur vi tycker att det går i de olika momenten s a s.
Du har en bra ådra över biccen där. Snyggt. Kommer bli bra när du är så pass fett%-låg
att ådran ligger under huden och ”stramar”. Jag har knappt synliga ådror på armarna.
Desto mer vaskulär över axlar och bröst.Var jävligt uppmärksam på den där känningen. Det sista du behöver är en skada.
Ja även jag är riktigt peppad inför vårt nya program. Hur tänker du göra angående antal träningsdagar, kör du som rek på de fyra passen eller mer?
Tack ska du ha, jag hoppas att ådrorna ploppar upp lite mer snart.
7 mars, 2012 at 10:45 #241373Anonym anvandareMemberDet låter nästan lite kärleksfullt det där.. Berätta mer om det nya byggarprogrammet!
7 mars, 2012 at 16:40 #241374Anonym anvandareMemberSmörjt axeln med voltaren och tigerbalsam i två dagar och körde riktig seriös uppvärmning idag. Kände inget obehag alls, skönt. Ska ta uppvärmningen på allvar i fortsättningen.
Efter råd från räven så testade jag nu att skippa bänken och köra floorpress. Körde i ett maxrack. Passade perfekt och jag la två viktplattor på golvet så att jag precis kunde släppa ner stången lite över bröstet och kravla ut när jag gick till fail.
Blev ganska förtjust i denna övning direkt faktiskt. Inget obehag i axlar och kändes allmänt bra. Nu tränar jag inte alltid på detta gym så jag får se om det även går att köra i en vanlig smith. Men maxrack har ju en mer fri bana och är att föredra.
Frågan är dock om man ska starta med floor eller hantelpress. Mina triceps var ganska slut när det var dags för hantelpressar
Dagens
Floorpress
86×5
76×8
78,5×7
81×5Rak hantelpress
35×4 triceps var slut
32,5×6
27,5×10Militärpress stående
45×6
40×7
40×7
30×10Frenchpress
40×6
30×10
30×10Lateral raise
15×8
10×10
10×10Pushdowns
2 setAvslutade med lite fjantiga maskiner bara för dom är sköna.
Bra pass och jag fick ny gnista nu av att köra lite nytt : )
Vikten har stått lite still någon dag nu men det beror nog på att jag ändrat lite i kosten. Kommer köra lite mer carbs och öka lite kalorier fram till måndag då jag ska hårdköra järnet igen.
Har lite samma trubbel som ritchan här på brädan, ryggen verkar bli hård snabbare än framsidan, fortfarande en hel del fläsk på magen.
Dagens postmeal
[img=http://i42.tinypic.com/34eq6g2.jpg]420g burgare med lite potatis, majs, broccoli och en grillad paprika.[img=http://i39.tinypic.com/35lbw55.jpg]Arbetsdag imorrn och förmodligen vila eller lite vader och mage. Ben och rygg på fredag. Nu blir det en Vanilla Coke Zero och lite skrivande på databurken.Magnus Larsson wrote:Det låter nästan lite kärleksfullt det där.. Berätta mer om det nya byggarprogrammet!Tror jag länkat tidigare? men här är det iaf [http://imbodybuilding.com/articles/power-pumptraining-2/ http://imbodybuilding.com/articles/power-pumptraining-2/%5D
Jag kommer dock göra lite ändringar, lägga till lite kompletteringsövningar. Kommer nog köra någon 5×5 variant på styrkedagarna istället för det som är med i upplägget. Men annars kommer jag göra ganska så likt.7 mars, 2012 at 19:42 #241375Anonym anvandareMemberDet var kul att läsa att det gick bra, om det är något att trösta sig med så tror jag att dina bröst ändå får sig en rejäl dos av floorpressen trots tricepströttheten inför hantelpressen. Minns tillbaka till tiden med klossbänk då jag trots ”utebliven” bröstträning ändå fick hyfsad utveckling av pecsen, där lärde jag mig att tunga sammansatta övningar är det enda som egentligen behövs.
7 mars, 2012 at 19:47 #241376Anonym anvandareMemberGober wrote:Arbetsdag imorrn och förmodligen vila eller lite vader och mage. Ben och rygg på fredag. Nu blir det en Vanilla Coke Zero och lite skrivande på databurken.
Vart köper du det? Jag har letat överallt (känns det som) utan att hitta någon Vanilla Coke Zero
Tycker dina armar ser grymma ut! Brösten putar ut fint med
7 mars, 2012 at 20:21 #241377Anonym anvandareMemberräven wrote:Det var kul att läsa att det gick bra, om det är något att trösta sig med så tror jag att dina bröst ändå får sig en rejäl dos av floorpressen trots tricepströttheten inför hantelpressen. Minns tillbaka till tiden med klossbänk då jag trots ”utebliven” bröstträning ändå fick hyfsad utveckling av pecsen, där lärde jag mig att tunga sammansatta övningar är det enda som egentligen behövs.Kan ju också vara fördel att trötta ut triceps lite innan hantelpressarna för att aktivera bröst ännu mer, bara en spekulation.
kuulan wrote:Vart köper du det? Jag har letat överallt (känns det som) utan att hitta någon Vanilla Coke ZeroTycker dina armar ser grymma ut! Brösten putar ut fint med
Köpte faktiskt på Coop, det är dock en Coop-butik i ett invandrartät område som har rolig mat från alla hörn av världen och bla en amerikansk hylla. Vi har även en renodlad amerikansk butik här i Malmö som förmodligen har den. Sliskigt och gott.
Och tack ska du ha, stora är dom inte men kommer väl se okej ut när dom blir hårdare.
7 mars, 2012 at 20:57 #241378Anonym anvandareMemberDagens kost
1. EAA
2. 420g nötfärs med ugnsgrillade tillbehör
3. 400g torsk och 200g potatis, lite sås på 50g milda 4% och citron
4. Shake7 mars, 2012 at 22:08 #241379Anonym anvandareMemberPwr pump training 2 ja. Jomen det är la bra, riktigt go volym under en vecka där! Kan nog funka bra för dig? Du har inte kört så många utpräglade högvolymprogram (ppt är ju inte bara volym dock)?
7 mars, 2012 at 22:50 #241380Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Pwr pump training 2 ja. Jomen det är la bra, riktigt go volym under en vecka där! Kan nog funka bra för dig? Du har inte kört så många utpräglade högvolymprogram (ppt är ju inte bara volym dock)?nej jag har aldrig prövat riktigt högvolymsprogram, ska bli riktigt kul. Det är ju uppdelat så att det blir två volym pass, ett för ben och ett för överkropp varje vecka. Och samma med styrkepassen, två per vecka.
7 mars, 2012 at 23:31 #241381Anonym anvandareMemberGober wrote:Kan ju också vara fördel att trötta ut triceps lite innan hantelpressarna för att aktivera bröst ännu mer, bara en spekulation.Den gamla hederliga föruttröttningsprincipen handlar om att för t ex
bröst först köra en isolationsövning, flyes/cablecross, för att sedan direkt
ge sig på basövningen. Bänkpress t ex. Den större muskelgruppen ska då
vara så pass ”uttröttad” att den mindre muskelgruppen, triceps i det här fallet,
inte ska dö långt innan pecsen.Har själv inte testat på den speciellt mycket. Tror inte på den helt
enkelt. Syftet med basövningen är ju faktiskt att överbelasta så mycket
man bara pallar.7 mars, 2012 at 23:39 #241382Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Den gamla hederliga föruttröttningsprincipen handlar om att för t ex
bröst först köra en isolationsövning, flyes/cablecross, för att sedan direkt
ge sig på basövningen. Bänkpress t ex. Den större muskelgruppen ska då
vara så pass ”uttröttad” att den mindre muskelgruppen, triceps i det här fallet,
inte ska dö långt innan pecsen.Har själv inte testat på den speciellt mycket. Tror inte på den helt
enkelt. Syftet med basövningen är ju faktiskt att överbelasta så mycket
man bara pallar.Nej jag vet i sjutton. Basövning först gäller ju alltid i min värld. Floorpress är ju en basövning där man kan kötta på rejält men det kanske är bättre att köra hantelpressar först just för att inte triceps ska ta slut innan bröst.
8 mars, 2012 at 17:03 #241383Anonym anvandareMemberJag tror du får känna själv vad som blir bäst, floorpressen kan nog med fördel köras efter hantelpressen om man vill kunna gå riktigt tungt på hantlarna!
8 mars, 2012 at 18:25 #241384Anonym anvandareMember^^om inte annat kan jag köra varannan då jag har två överkroppspass i veckan : )
Ojoj! idag var jag trött, och mina muskelknutor blir värre och värre, hoppas på att komma igång med massage om två veckor. I väntan på the real deal blir det denna på jobb
[img=http://i39.tinypic.com/35ku3dk.jpg]Egentligen var det tänkt att jag skulle vila idag. Men vila är tråkigt och jag bestämde mig för att dra ner och köra rygg och biceps. Hade inte ätit på hela dagen så jag gick snabbt ut med hunden och sedan svepte jag en vip-extreme. Riktigt svårt att tända till ordentligt idag, noll tryck i kroppen men annars gick det helt okej. Fick dock köra stångrodd istället för pronerow då bänkarna var upptagna. Har inte kört stångrodd på väldigt länge då jag drog till ryggen sist jag körde den. Men det gick helt okej, var nog lite för tungt för att få bra kontakt nu första gången.DagensChinup
kv+20kg x 6
kv+20kg x 3
kv+20kg x 3
kv x 12Stångrodd
70×6
70×6
70×6BB-curl ladder, detta har blivit en favorit och jag märker att den bygger styrka ganska snabbt.
41kg 30sek vila
1,2,3,4,5,4,3,2,1,2,3,4,5,4,3,2,1Chins brett grepp
kvx6
kvx6Hammercurl
2 setAvslutade med lite rodd i maskin.
Hemma klockan sex och hade då enbart 20g EAA i kroppen, lite hungrig med andra ord. Detta blev dagens postmeal
[img=http://i42.tinypic.com/zuibfl.jpg]Köttfärsröra på 400g nötfärs, 80g milda 4%, lite chilisås, lök, grillad paprika och starka kryddor. 230g pressad potatis till. Blev så mätt att jag nu sitter och svettas i soffan.Imorrn slutar jag tidigt och då är tanken att köra lite ben. Jag avslutar nu med att läcka lite info. Kom ihåg var ni såg det först.[img=http://i42.tinypic.com/2js56g.jpg]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.