Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2012 at 19:51 #241385Anonym anvandareMember
Jag tjatar och tjatar om all god mat, men den där röran ser så exakt perfekt ut. Precis
som jag vill ha den. Lagom starkt ska det vara också. Köpte en jätte-stekpanna (ser ut
som en mindre variant av wokpanna) med lock. Den ska gå varm mot sommaren då
rörorna kommer puttra fint efter träningspassen.Är dock helt osugen på sötsaker…
Kändes chinsen bra? Målet är väl +30 kg fortfarande va? Det ska du fixa till inom ett par
månader.8 mars, 2012 at 20:30 #241386Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Jag tjatar och tjatar om all god mat, men den där röran ser så exakt perfekt ut. Precis
som jag vill ha den. Lagom starkt ska det vara också. Köpte en jätte-stekpanna (ser ut
som en mindre variant av wokpanna) med lock. Den ska gå varm mot sommaren då
rörorna kommer puttra fint efter träningspassen.Är dock helt osugen på sötsaker…
Kändes chinsen bra? Målet är väl +30 kg fortfarande va? Det ska du fixa till inom ett par
månader.Ja visst är det gott med röror. Bästa är att sitta ensam framför teven med en rejäl portion som man äter med sked och därefter skrapar upp sistan med en brödbit. Till det en halvbra film eller serie.
Jag är allra mest sugen på god mat, därefter kakor och bakverk. Godis not so much.
Chinsen känns helt okej. 30kg kommer men lär bli när man hamnar på ett litet överskott och får nya krafter.
Dagens kost
1. EAA
2. 400g färs och 230g potatis
3. Het torsksoppa gjord på 400g torsk, lök, curry, milda 4% och pressad lime.
4. ProteinpuddingMätt och belåten på 1700kcal : )
8 mars, 2012 at 21:07 #241387Anonym anvandareMemberMaten ser ju sjukt god ut! :p Grymma chins också, vad ligger vikten på nu?
8 mars, 2012 at 21:47 #241388Anonym anvandareMemberooo den där torsksoppan, har du någon bild på den? recept?
8 mars, 2012 at 21:54 #241389Anonym anvandareMemberRitchan wrote:Maten ser ju sjukt god ut! :p Grymma chins också, vad ligger vikten på nu?Helt för lite tyvärr men fortfarande tvåsiffrigt, hehe. Avslöjar nog vikten när jag är klar.
Västkustarn wrote:ooo den där torsksoppan, har du någon bild på den? recept?Oj det var verkligen inget särskilt, jag behövde slänga ihop något snabbt och hade en torsk i kylen. Jag körde bara lite sharlottenlök i olivolja på svag värme. Sen slängde jag i en liten klick smör och massa curry och lät det bränna på lite. Sen i med torsken som jag skurit i tärningar. Gav det lite färg och hällde sen i milda 4% kryddade med caynnepeppar, salt och peppar och paprikapulver. Lät det puttra till fisken flagade sig.
Sedan pressade jag i massa lime innan jag åt den, tog inte så himla mycket milda så det blev väl mer som en gryta. Åt den som den var men hade nog varit fin med pressad potatis eller ris. Hade jag haft purjolök och paprika, kanske lite morot hade jag tagit i det.
Annars skulle det nog vara gott att byta ut vanlig gul curry mot en currypasta och byta ut milda mot kokosmjölk, men då blir det mindre dietvänligt.
8 mars, 2012 at 22:01 #241390Anonym anvandareMemberHaha du mörkar alltså :p Vikten har väll inte så stor betydelse egentligen heller, formen på armarna börjar ju bli helt okej iaf så det kan inte vara jättemycket kvar o plocka bort
8 mars, 2012 at 22:10 #241391Anonym anvandareMemberRitchan wrote:Haha du mörkar alltså :p Vikten har väll inte så stor betydelse egentligen heller, formen på armarna börjar ju bli helt okej iaf så det kan inte vara jättemycket kvar o plocka bortJa dom kallar mig pokermannen. Jag har satt en absolut gräns på 4kg till. Är jag inte i riktigt bra form då så får det vara så, där går gränsen och sen börjar vi äta ordentligt igen.
Mitt framtida mål är ju 80kg i riktigt bra form på mina 178 eller hur lång jag nu är på äldre dagar. Men det målet ligger långt fram i tiden.
9 mars, 2012 at 10:18 #241392Anonym anvandareMemberjag ska ta och testa nått liknande idag. jag håller nere kolhydraterna i dom sista målen mat, torsksoppa är ju perfekt.
Den soppan klara sig under 450kcal eller?9 mars, 2012 at 10:35 #241393Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:jag ska ta och testa nått liknande idag. jag håller nere kolhydraterna i dom sista målen mat, torsksoppa är ju perfekt.
Den soppan klara sig under 450kcal eller?Lite mer men under 490.
9 mars, 2012 at 16:59 #241394Anonym anvandareMemberBen
Knäböj
80×4
80×3
70×10Frontböj i smith, ny övning
40×5
50×6
50×6Lårcurl
40×5
35×6
30×8Vader i smith, ny favorit
x-antal setMage
3 setBenspark
Dropset från 80kg till 45kgTestade frontböj i smith idag, filmade mig från sidan för att se att ryggen höll sig helt rak och det gjorde den. Kändes bra, vanlig böj i smith är ju förbjudet men frontböjar tyckte jag kändes bra så det ska jag fortsätta med om ingen har några invändningar.
Benen är väl av alla mina dåliga muskelgrupper sämst (förutom brösten) och jag har verkligen slarvat. Men som jag tidigare skrivit så började jag ta benträningen på allvar för någon månad sen och nu har det så sakta börjat ploppa upp lite muskler även om det är riktiga fågelben. JAg tycker dock det är ganska kul med ben nu när jag börjat böja igen och längtar till överskott och två seriösa benpass i veckan, tror det kommer hända mycket då.
Försökte ta två bilder då benen börjat tappa lite fett och jag tyckte att man såg en antydan till räfflor vilka jag inte fick med i det kassa ljuset och den höga spegeln. Ska ta bättre bilder längre fram.
[img=http://i39.tinypic.com/2sbwilk.jpg][img=http://i44.tinypic.com/2qvaxxz.jpg]Dagens postmeal blev en stor portion nötfärsröra med potatis. Såg dock att jag fått med mig 15% färs. Blev helt för mycket kalorier så nu har jag inte mycket att röra mig med. Vikten har för övrigt stått still i en vecka nu vilket är sjukt skumt då jag ligger väldigt lågt. Men det släpper väl igen och jag får trixa lite med kalorierna.
I morgon ska jag ha lite ätardag, inget överdrivet som sist men lite rostbröd innan träning, en maxburgare ska jag ha, en liten påse godis och på kvällen blir det väl tacos eller liknande.
Pressar i morgon då alltså.
9 mars, 2012 at 17:12 #241395Anonym anvandareMemberSer bra ut Gober! Tydliga konturer gillas. Det är alltid kul att följa utvecklingen på benen för man ser typ hur avgränsningarna mellan de olika musklerna syns tydligare och tydligare högre upp låret allt medans deffen fortskrider :up:
9 mars, 2012 at 20:36 #241396Anonym anvandareMemberDet ser bra ut det där gober
10 mars, 2012 at 10:17 #241397Anonym anvandareMemberNär man precis skrivit att vikten stått still en vecka så väger man sig i morse och har då trillat ner 0.9kg. Nästan hela min viktnedgång har fungerat så. Jag står still någon dag upp till en vecka sen trillar jag ner 0.5-0.9 kg, lustigt.
Nu är det snart dags att äta gourmefina med någon god ost, Oboy till det tror jag. Sen sticker jag med tjejen och idag blir det som sagt pressar. Därefter äta på Max. Får se om jag klämmer av några matbilder idag för att fresta mina dietkollegor här på Body.
Tommy Ivarsson wrote:Ser bra ut Gober! Tydliga konturer gillas. Det är alltid kul att följa utvecklingen på benen för man ser typ hur avgränsningarna mellan de olika musklerna syns tydligare och tydligare högre upp låret allt medans deffen fortskrider :up:Magnus Larsson wrote:Det ser bra ut det där goberTack grabbar, det är en liten början iaf.
10 mars, 2012 at 10:21 #241398Anonym anvandareMemberDet var ett par rejäla stockar till ben, tycker jag! Trodde du har sagt att du är smal..? Vad har hänt? Ser ut som om du böjer 160 kg med dom.
10 mars, 2012 at 10:27 #241399Anonym anvandareMemberCarrera65 wrote:Det var ett par rejäla stockar till ben, tycker jag! Trodde du har sagt att du är smal..? Vad har hänt? Ser ut som om du böjer 160 kg med dom.haha, låt inte bilder lura dig käre Carrera. Några stockar är det verkligen inte tal om. Men spänner man benen och har lite sådant där toaljus från ovan så ser det väl ut som man har lite muskler. Tror mina ben var typ 60cm innan dieten, nu mäter dessa enorma stockar 56cm haha.
Midjan är nu på 78cm, känns ganska gött för så smal har den aldrig varit ens när jag vägde mindre på förra dieten. Vore coolt om jag kom ner på 74cm.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.