Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,381 through 1,395 (of 1,782 total)
  • Author

Schyssta spiror! Nä men allvarligt, det syns ju att du har lite kött på låren och mer ska det bli vad jag förstår. Hur är det ställt med baksidan? En redig baksidesfilé på varje lår tycker jag gör otroligt mycket för helhetsintrycket, personligen anser jag den vara snyggare/viktigare än tex den av forumet (enl mig) överskattade böjröven.

Gober wrote:
    haha, låt inte bilder lura dig käre Carrera. Några stockar är det verkligen inte tal om. Men spänner man benen och har lite sådant där toaljus från ovan så ser det väl ut som man har lite muskler. Tror mina ben var typ 60cm innan dieten, nu mäter dessa enorma stockar 56cm haha.

Midjan är nu på 78cm, känns ganska gött för så smal har den aldrig varit ens när jag vägde mindre på förra dieten. Vore coolt om jag kom ner på 74cm.

håller med kören om att dina ben ser lovande ut:up:blir riktigt imponerad av midjemåttet måste jag säga!jaga 74cm du det kommer nog se riktigt hårt ut:)

Ja, det ser riktigt bra ut i alla fall! Lycka till med fortsatt diet. Har noterat att du inte redogör vikt längre (bara att det fortfarande är ”tvåsiffrigt”). Misstänker att du börjar närma dig 70 kg.

waco3000 wrote:
    Schyssta spiror! Nä men allvarligt, det syns ju att du har lite kött på låren och mer ska det bli vad jag förstår. Hur är det ställt med baksidan? En redig baksidesfilé på varje lår tycker jag gör otroligt mycket för helhetsintrycket, personligen anser jag den vara snyggare/viktigare än tex den av forumet (enl mig) överskattade böjröven.

Böjröv vill jag inte ha, lite större röv (med muskler alltså) är ju snyggt på damer, men jag är inte så intresserad av att få en enorm röv, hehe. Baksidan har börjat växa så smått den med. Allt kommer nog växa nu när jag börjat få rättsida på benträningen.

Galten wrote:
    håller med kören om att dina ben ser lovande ut:up:blir riktigt imponerad av midjemåttet måste jag säga!jaga 74cm du det kommer nog se riktigt hårt ut:)

Tackar, ja det blir nog bra om jag kommer ner till 74cm men vet inte om det går men vore kul.

Carrera65 wrote:
    Ja, det ser riktigt bra ut i alla fall! Lycka till med fortsatt diet. Har noterat att du inte redogör vikt längre (bara att det fortfarande är ”tvåsiffrigt”). Misstänker att du börjar närma dig 70 kg.

Du är nära sanningen ;-) att jag inte pratar vikt är mest för att jag egentligen tycker att jag väger helt för lite och nu är utanför min comfortzone när det gäller vikten. Men behöver väga lite för att vara i form. Därför har jag valt att inte fokusera och göra en grej utav vikten. Men allt redovisas i slutfasen.

Kanonbra midja kompis. 78 cm är galet smalt i min värld. Även om det är toa-ljus, ser
    låren riktigt bra ut. Stabila.

Men som jag brukar säga; man ska alltid bänka mer än man böjer. Då prioriterar man på rätt sätt.

Hoppas Max-burgaren blev vällagad och så där god som min var.

Gettodachoppa wrote:
    Kanonbra midja kompis. 78 cm är galet smalt i min värld. Även om det är toa-ljus, ser
    låren riktigt bra ut. Stabila.

Men som jag brukar säga; man ska alltid bänka mer än man böjer. Då prioriterar man på rätt sätt.

Hoppas Max-burgaren blev vällagad och så där god som min var.

Thanks mate! Du har ju självfallet rätt i det där med bänken, hehe.

Det blir tyvärr ingen burgare på Max, sorry! Åt 1600kcal till frukost i form av mackor med ost. Så vi ska göra burgare här hemma istället för att det inte ska bli överdrivet överskott idag.

Så kan det gå, nu ska jag iväg och pressa lite, blir kanske lite tryck idag av mina sex mackor.

Glömde ju skriva i förra updaten,

vikt: -10.5kg
    Midja: -10cm

: )

78cm midja ;)

Det är galet lite i min värld också kan jag lova. Du har bra möjligheter till att bli The real mr X med lite axelvidd och stora lår :emo-thumb

Håller du på att bli lady Marion här Gober eller vad händer? Sub-80 är ju lårvidd! :D

haha ja jo lady…så håller det nog på att bli.

Dagens pass

Floorpress
    96×5
    96×4
    86×6
    76×7

Rak hantelpress
    32,5×6
    30×8

Militärpress stående
    45×5
    40×7
    40×4 + myorep 1,1,1,1,1

Lateral raise
    15×10+10×8+10×8

Frenchpress
    35×10
    35×7

Incline hantelpress, 2-3 rep från fail
    25×8
    25×8

Pushdowns rep
    2 set

Diggar Floorpress riktigt hårt, gick bra idag och tror jag kommer öka på bra i denna övning. I övrigt bra tempo och skönt pass.
    Alltså jag vet i sjutton, antingen har jag tappat massa på bröst senaste veckorna pga stort underskott och trubbel med just bröstträningen eller så har inget hänt sedan förra dieten. Från sidan finns det lite volym men framifrån är det helt platt, förvisso får jag ingen pump och känns som jag inte har någon direkt vätska i kroppen. Trist men vad gör man, kan ju iaf bara bli bättre.

Här kommer en liten smygbild framifrån, tillfixad med kontrasterna men det fattar väl vem som helst.
    [img=http://i43.tinypic.com/2i97apy.jpg]Nu blir det en rejäl påfyllning med hemgjorda burgare, lite pommes och sedan en laddning gottis till filmmys. Behövs en påfyllning till min helt tomma och platta ladybody.

ps, Frank Zane hade ca 73 i midja : )

Gober wrote:
    haha ja jo lady…så håller det nog på att bli.

Dagens pass

Floorpress
    96×5
    96×4
    86×6
    76×7

Rak hantelpress
    32,5×6
    30×8

Militärpress stående
    45×5
    40×7
    40×4 + myorep 1,1,1,1,1

Lateral raise
    15×10+10×8+10×8

Frenchpress
    35×10
    35×7

Incline hantelpress, 2-3 rep från fail
    25×8
    25×8

Pushdowns rep
    2 set

Diggar Floorpress riktigt hårt, gick bra idag och tror jag kommer öka på bra i denna övning. I övrigt bra tempo och skönt pass.
    Alltså jag vet i sjutton, antingen har jag tappat massa på bröst senaste veckorna pga stort underskott och trubbel med just bröstträningen eller så har inget hänt sedan förra dieten. Från sidan finns det lite volym men framifrån är det helt platt, förvisso får jag ingen pump och känns som jag inte har någon direkt vätska i kroppen. Trist men vad gör man, kan ju iaf bara bli bättre.

Här kommer en liten smygbild framifrån, tillfixad med kontrasterna men det fattar väl vem som helst.
    [img=http://i43.tinypic.com/2i97apy.jpg]Nu blir det en rejäl påfyllning med hemgjorda burgare, lite pommes och sedan en laddning gottis till filmmys. Behövs en påfyllning till min helt tomma och platta ladybody.

ps, Frank Zane hade ca 73 i midja : )

hoppsan!!….det går fint med svältandet ser jag…..;)
    fasiken ,jag har ju runt 80cm på låret mitt på……lol.jisses vad smalt!!
    bra karaktär må jag säga……….;)

Helvete, nu börjar det likna nåt, mycket bra! Dina armar gör sig mycket bättre trots att du säger dig ha tappat ett par cm! Bra dietat Gober:) Kul att du gillar floorpressen, har själv inte funnit den riktigt rätta känslan ännu men vet att den har fin potential..

Ätardag igår tillbaka till verkligheten idag. Dagens första måltid åts precis och det blev detta
    [img=http://i39.tinypic.com/hthe7t.jpg]Entrecote med lite hemgjort vitlökssmör, en tomatconcassé.

Tryckte i mig typ 300g godis igår och mådde så jävla dåligt. Tror att de tär för jag ligger så lågt på kolhydrater alla dagar att en stor dos socker får mig att må skit. Blir inget mer sådant nu på dieten, håller mig till att äta god och lite flöttig mat på lördagarna istället.

Ikväll blir det väl en torsk till middag och imorgon blir det träning. Ben och kanske rygg + biceps.

bighulken wrote:
    hoppsan!!….det går fint med svältandet ser jag…..;)
    fasiken ,jag har ju runt 80cm på låret mitt på……lol.jisses vad smalt!!
    bra karaktär må jag säga……….;)

hehe, ja här svälter vi oss i rask takt. Snart är min midja kanske smalare än dina armar ;-)

räven wrote:
    Helvete, nu börjar det likna nåt, mycket bra! Dina armar gör sig mycket bättre trots att du säger dig ha tappat ett par cm! Bra dietat Gober:) Kul att du gillar floorpressen, har själv inte funnit den riktigt rätta känslan ännu men vet att den har fin potential..

Tack ska du ha räven, men som du vet är ju en bild bara en bild. jag är både klenare och fetare i verkligheten. Men bättre ska det ju bli.

Ja floorpressen gillar jag skarpt. Tror den kan hjälpa till med styrkan i bänken när jag kör igång med den igen i framtiden.

Jag börjar bli beroende av dina matbilder!fasiken vad gott d ser ut:-)!

Kan väl börja med att berätta att min sambo spytt som en kalv hela natten. Och eftersom jag skröt häromdagen om att jag aldrig blir sjuk sitter jag nu här och väntar på att ödets makter ska visa sin fulla hämnd. Bubblar lite i magen men hoppas det är ren och skär hypokondri.

Ledig idag men gick upp 07.30 för att sätta mig vid datorn och ringa samtal och gå igenom papper osv. Plötsligt var klockan tre och jag kom på att jag inte ens ätit. Så det blev till att svepa en pwo och dra ner till gymet. Väl där blev det ett av de jobbigaste hittills ingen kraft alls, kände mig helt tom i både kropp och knopp. Kämpade mig igenom så gott det gick.

Dagens

Knäböj, riktigt svag idag.
    80×5 2 sista var rena hockeyböjar
    70×8
    70×6

Chinup
    +20kg x 6 oj vad kämpigt
    +20kg x 3,5
    kv x 12

Pronerow hantlar
    32,5×8
    32,5×7

BB-Curl ladder, här gick det bra däremot
    42kg 30sek vila

1,2,3,4,5,4,3,2,1,2,3,4,5,4,3,2,1

Breda chins
    kv x 7
    kv x 6

Lårcurl, superset med rodd
    40×5
    35×8
    30×9

Rodd i maskin
    70×8
    70×7

Sittande v-rodd
    70×6
    70×6

njae, ingen höjdare. Fick skippa både frontböj och raka mark, men det tar jag nästa gång.

Nu är jag ledig till söndag och mitt projekt jag pysslat med är nu klart för tillfälligt och jag kan alltså fokusera på träning och diet. Blir ganska lite jobb ett tag framöver nu vilket är skönt på slutet av dieten.

Nu blir det 400g kycklingfilé. I morgon blir det pressar om jag inte ligger och ber till porslinsguden, håll tummarna för mig :/

Galten wrote:
    Jag börjar bli beroende av dina matbilder!fasiken vad gott d ser ut:-)!

Ser nu att min bild blev ”removed” någon vegan som anmält den kanske
    ;-)

[img=http://brunettebellac.blogg.se/images/2011/20090916_fingers_crossed_134646909_176062062.jpg]

Viewing 15 posts - 1,381 through 1,395 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.