Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 mars, 2012 at 20:51 #241415Anonym anvandareMember
Hoppas du inte blir magsjuk du med! Det vore väl iofs ett bra sätt att tappa nåt kg till, hehe
Nej men.. Har du märkt stor skillnad i din styrka på chins? (Jag har inte riktigt jämfört med hur många du gjorde förr, med nu). Själv har jag ökat i chins ganska bra då jag tappat lite i vikt. 10kg Måste ju göra ganska stor skillnad !
12 mars, 2012 at 21:01 #241416Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Hoppas du inte blir magsjuk du med! Det vore väl iofs ett bra sätt att tappa nåt kg till, heheNej men.. Har du märkt stor skillnad i din styrka på chins? (Jag har inte riktigt jämfört med hur många du gjorde förr, med nu). Själv har jag ökat i chins ganska bra då jag tappat lite i vikt. 10kg Måste ju göra ganska stor skillnad !
Ökade på bra i början när kilona trilla ner, nu när jag går ner långsammare i vikt och blir svagare av låga intaget så går det inte fram mer och jag kämpar för att behålla samma vikter.
Men när jag lägger mig på överskott kommer jag börja öka på bra igen och gå mot målet att hänga på en 30kg i bältet
12 mars, 2012 at 23:00 #241417Anonym anvandareMemberFörresten, Gober, du behöver filma lite igen. I need the movies you know…
12 mars, 2012 at 23:04 #241418Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Förresten, Gober, du behöver filma lite igen. I need the movies you know…Ill see what i can do
[img=http://www.moviespad.com/photos/martin-scorsese-stills-image-18b04.jpg]Man är ju inte så motiverad nu när man är så svag, men som sagt ska se om jag inte kan styra upp något : )12 mars, 2012 at 23:12 #241419Anonym anvandareMemberGober wrote:vikt: -10.5kg
Midja: -10cm: )
Du krymper! Ser bra ut gör det också
Har det inte hänt rätt mycket på kort tid?Känns plötsligt som jag varit borta en hel evighet när både du och Getto börjat marginalisera era kroppshyddor :emo-thumb
13 mars, 2012 at 15:39 #241420Anonym anvandareMemberVaknade riktigt utvilad idag och snoozade nästan till klockan 9.00. Helt utvilad var jag dock inte då jag efter 5min promenad med hunden upptäckte detta
[img=http://i41.tinypic.com/v627o9.jpg]Lite pinsamt men kidsen på skolan där jag bor tyckte kanske jag var cool.Slängde i mig en vip-x (sista portionen i burken ) och 1dl blåbärssoppa för lite carbs. Sedan blev detta dagens passFloorpress
98,5×2
88,5×6
86×6
76×7Militär stående
50×4
45×5
35×10Incline hantelpress
25×8
25×8
25×8
25×8Lateral raise
15×10
10×10
10×10French press
40×5
40×5 + pumpx8Pushdowns rep
2 setUtlovade ett litet filmklipp då det var längesedan. Men vad f*n ska jag filma liksom? Liten och svag som man är finns det inget roligt att filma. Så det fick bli lite floorpress. Stopp blir en liten bit ovan bröst då det är där armarna sätter stopp och tar i golvet.
Bör jag lägga några madrasser på golvet föratt komma upp lite till? samt bör jag hålla ett smalare grepp, typ smalbänk?
[youtube=CLqZ61aSU1E]Avslutar med dagens postmeal, lite suddig bild.
[img=http://i42.tinypic.com/1zq3uxe.jpg]Innerfilé av kyckling, tillagade i folie med vitlök, basilika, dijonsenap, tomat, 10g smör och 40g milda 4%. Potatis till det.Ingen träning imorrn men tanken är att sticka till badhuset och simma.
Fi@ wrote:Du krymper! Ser bra ut gör det också
Har det inte hänt rätt mycket på kort tid?Känns plötsligt som jag varit borta en hel evighet när både du och Getto börjat marginalisera era kroppshyddor :emo-thumb
Ptja! ganska snabbt har det gått, inne på v.10 av diet nu. Gick fort i början nu går det lite segare. Och svagare är man också.
13 mars, 2012 at 17:13 #241421Anonym anvandareMemberGober wrote:Vaknade riktigt utvilad idag och snoozade nästan till klockan 9.00. Helt utvilad var jag dock inte då jag efter 5min promenad med hunden upptäckte detta
[img=http://i41.tinypic.com/v627o9.jpg]Lite pinsamt men kidsen på skolan där jag bor tyckte kanske jag var cool.He he Men så länge du inte drar på dig kallingarna utanpå jeansen klarar du dig!
13 mars, 2012 at 17:21 #241422Anonym anvandareMemberSåg stabilt ut när du pressade. Scooby kör ju egentligen bara floorpressar/flyes. Det ser
ganska skonsamt ut för t ex axlarna.Det där med skorna lyckades du bra med. Jag tänker att en del som såg dig tyckte du var
jäkligt inne och rätt i tiden.13 mars, 2012 at 20:49 #241423Anonym anvandareMemberDagens andra måltid blev
[img=http://i39.tinypic.com/1zmjxvp.jpg]två burgare på sammanlagt 250g, på dessa 12g lagrad ost. En omelett på 3 hela ägg och 100g äggvita, lök, champinjoner, spenat och 11g fetaost. Smakade fint, sista målet blir en liten shake för att fylla ut de sista 25g protein jag behöver.Gettodachoppa wrote:Såg stabilt ut när du pressade. Scooby kör ju egentligen bara floorpressar/flyes. Det ser
ganska skonsamt ut för t ex axlarna.Det där med skorna lyckades du bra med. Jag tänker att en del som såg dig tyckte du var
jäkligt inne och rätt i tiden.Tackar, blev lite tungt på 98,5kg men tror jag kan pka ganska snabbt i denna övning. Den känns bra i axlarna tycker jag. Bara man tänker på att dra tillbaka skuldrorna. Men vet som sagt inte om jag borde justera lite höjden lite. Ja kör Scooby det så måste det vara bra
13 mars, 2012 at 21:18 #241424Anonym anvandareMemberGober wrote:Vaknade riktigt utvilad idag och snoozade nästan till klockan 9.00. Helt utvilad var jag dock inte då jag efter 5min promenad med hunden upptäckte detta
[img=http://i41.tinypic.com/v627o9.jpg]Lite pinsamt men kidsen på skolan där jag bor tyckte kanske jag var cool.Slängde i mig en vip-x (sista portionen i burken ) och 1dl blåbärssoppa för lite carbs. Sedan blev detta dagens passFloorpress
98,5×2
88,5×6
86×6
76×7Militär stående
50×4
45×5
35×10Incline hantelpress
25×8
25×8
25×8
25×8Lateral raise
15×10
10×10
10×10French press
40×5
40×5 + pumpx8Pushdowns rep
2 setUtlovade ett litet filmklipp då det var längesedan. Men vad f*n ska jag filma liksom? Liten och svag som man är finns det inget roligt att filma. Så det fick bli lite floorpress. Stopp blir en liten bit ovan bröst då det är där armarna sätter stopp och tar i golvet.
Bör jag lägga några madrasser på golvet föratt komma upp lite till? samt bör jag hålla ett smalare grepp, typ smalbänk?
[youtube=CLqZ61aSU1E]Avslutar med dagens postmeal, lite suddig bild.
[img=http://i42.tinypic.com/1zq3uxe.jpg]Innerfilé av kyckling, tillagade i folie med vitlök, basilika, dijonsenap, tomat, 10g smör och 40g milda 4%. Potatis till det.Ingen träning imorrn men tanken är att sticka till badhuset och simma.
Ptja! ganska snabbt har det gått, inne på v.10 av diet nu. Gick fort i början nu går det lite segare. Och svagare är man också.
aha!!!!!….nu förstår jag floor press!!!!…..undrade varför de gjorde denna övning förut. men när jag såg när du körde förstod jag.är ju nästan som att köra med klossbänk!! få upp den övre styrkan i utlåsningen !! samt om man kör med dräkt också.alltså inget för mig! iom att jag kör RAW.lyft…då behöver man bottenstyrkan fullt ut….
men tack för klippet samt aha-upplevelsen…………13 mars, 2012 at 21:31 #241425Anonym anvandareMemberbighulken wrote:aha!!!!!….nu förstår jag floor press!!!!…..undrade varför de gjorde denna övning förut. men när jag såg när du körde förstod jag.är ju nästan som att köra med klossbänk!! få upp den övre styrkan i utlåsningen !! samt om man kör med dräkt också.alltså inget för mig! iom att jag kör RAW.lyft…då behöver man bottenstyrkan fullt ut….
men tack för klippet samt aha-upplevelsen…………Ja det påminner ju om klossbänk kan man säga. Jag tror att övningen kan hjälpa mig att fy upp lite styrka igen när jag börjar köra bänk. Plus att den känns okej att köra för axlar då det slet som sjutton på axlarna när jag höll på att harva på samma vikt med bänken.
Tar ganska fint på triceps med, man kan hålla tillbaka lite extra på vägen ner eftersom det inte gör något om man går till fail då stången hamnar ovan bröstet.
13 mars, 2012 at 21:48 #241426Anonym anvandareMemberGober wrote:Ja det påminner ju om klossbänk kan man säga. Jag tror att övningen kan hjälpa mig att fy upp lite styrka igen när jag börjar köra bänk. Plus att den känns okej att köra för axlar då det slet som sjutton på axlarna när jag höll på att harva på samma vikt med bänken.Tar ganska fint på triceps med, man kan hålla tillbaka lite extra på vägen ner eftersom det inte gör något om man går till fail då stången hamnar ovan bröstet.
ja ofta det utförs fel,bänkpressen! dvs,inkoppling av axlar. därför man är tvungen att köra mycket rodd övningar när man pressar mycket,för att kunna dra in,eller rättare sagt rulla in axlarna,så att de är låsta längst in och inte används i lika stor utstäckning.då blir det tricca å pecken som arbetar,mest. ja triccan arbetar mkt vid utlåsningen.
men jag kör mkt snebänk också,med smalt grepp,just för att koppla ur axlarna.då blir det rticeps samt bröstet som arbetar,övre delen. för jag vill ju hellre att övre delen av pectoralis växer ,än den undre…..lol
häng pattar har jag väl i alla fall.14 mars, 2012 at 23:39 #241427Anonym anvandareMemberDagens träning blev 1timme bröst/ryggsim. Lyckades även få med sambon trots hennes fotfobi (särskilt mot pensionärsfötter med långa tånaglar) Otroligt hungrig när jag kom hem vid halv sex då jag endast hade EAA i magen.
Detta blev dagens mat
Dagens bantarmat.[img=http://i41.tinypic.com/33m6i5e.jpg]Omelett med spenat och lite fetaost, lamm/nötkorv med hög kötthalt (160kcal)[img=http://i44.tinypic.com/2m4aamg.jpg]En dubbelburgare på 250g med lite lagrad ost, lättmajo och tillbehör.
Börjar bli smått trött på dieten nu. Känner mig så sjukt liten och smal i speglarna. Hoppas att sista biten går relativt fort nu då jag vill börja bygga igen snarast möjligt.
I morgon blir det ben och förmodligen rygg och biceps.
14 mars, 2012 at 23:51 #241428Anonym anvandareMemberDen första tallriken fick det att kurra i magen på mig! Blev en väldigt fin bild. Tog du den med en SLR-kamera och den nedre med mobilen. Sådan stor skillnad nämligen.
14 mars, 2012 at 23:57 #241429Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Den första tallriken fick det att kurra i magen på mig! Blev en väldigt fin bild. Tog du den med en SLR-kamera och den nedre med mobilen. Sådan stor skillnad nämligen.Nej Iphone båda två faktiskt hehe. Ibland blir det ganska schysta bilder med den, beror väl helt och hållet på vilken vinkel osv då en mobil inte direkt är förutsägbar.
Och ja lite krämig omelett med stark korv är aldrig fel. Har hittat perfekta sättet att göra omelett och äggröra nu, slänger helt enkelt ner det i en het panna som jag sedan stänger av medan jag tillagar den : ) förmodligen ingen nyhet för de flesta men jag har låtit mina äggrätter gå på lite för hög värme tidigare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.