Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gober börjar om
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 mars, 2012 at 02:43 #241430Anonym anvandareMember
ja,mkt trevliga å fina bilder på mat!!!
jaha,bara med mobil kameran alltså,..he he …det betyder ju att jag också kan göra detta då!!!…då ska jag börja försöka göra så också så småningom!!
har en samsung galaxy-II.borde ju funka med 8Mpixel.
får väl ställa in upplösningen igen då,ställde ner den för att bilder och film tog så mkt utrymme,samt var jobbigt att ladda in på you tube!!ja ja ,gobbe ha det!!……
15 mars, 2012 at 20:31 #241431Anonym anvandareMemberBen, rygg & biceps.
Knäböj
80×6 två sista rep pinsamma
70×8
70×8Raka mark från golv
50×10
70×10Chinup
kv+20kg x 6
kv+20kg x 4
kv x 12Pronerow hantlar
32,5×8
32,5×8BB-Curl
40×8
40×8
40×5 myorep 1,1,1,1Chins breda
7
6Frontböj i smith
60×3
50×5
40×8Hammer rep
2 setBenspark
3 set drop.Lite mage som avslutning.
Jag kommer nu gnälla i varje inlägg jag gör här angående dieten. här kommer dagens, Fy FAEN bad jobbigt…!
Här är min nya dietvän
[img=http://www.meijer.com/assets/product_images/styles/xlarge/1001029_064144030217_A_400.jpg]15 mars, 2012 at 20:49 #241432Anonym anvandareMemberDu får klaga hur mycket du vill för min del. Ser ut som ett utmanande pass när man ligger lågt.
Har du tänkt ut något smart eftersom du blandar muskelgrupperna under själva passet?
Jag tänker på att du först kör ben, sedan rygg och sedan lite curl och rygg, ben, armar… ?15 mars, 2012 at 21:01 #241433Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Du får klaga hur mycket du vill för min del. Ser ut som ett utmanande pass när man ligger lågt.Har du tänkt ut något smart eftersom du blandar muskelgrupperna under själva passet?
Jag tänker på att du först kör ben, sedan rygg och sedan lite curl och rygg, ben, armar… ?hehe, jadu det är lite så att det känns så tungt nu att jag tycker det känns rätt skönt att få en liten paus mellan tex back och frontsquat. Likadant att jag slänger in curls mellan chinup och breda chins, blir liten paus där för att prestera maximalt.
Skulle inte kört så om det inte varit så tungt nu, men det hjälper mig att behålla samma vikter lite bättre. Nu gäller det att ta till alla tjuvaknep
16 mars, 2012 at 11:53 #241434Anonym anvandareMemberQuote:Dagens träning blev 1timme bröst/ryggsim. Lyckades även få med sambon trots hennes fotfobi (särskilt mot pensionärsfötter med långa tånaglar)1timme simning, det var inte dåligt. Jag skulle förmodligen avlida om jag försökte mig på den bedriften idag, har inte simtränat sedan November kanske.
Och nu över från seriöst till den verkliga anledningen till detta inlägg. Jag håller med din sambo där, det är inte så att jag har fotfobi men lite äckliga är dom där knotiga gammfötterna med eftersatt underhåll. Detta tror jag har sin grund i att jag hade komplex över mina egna småfossingar i ungdommen så därför började jag granska hur alla andra såg ut nedanför fotknölarna. Ja ja, idag har jag kommit fram till att dom ser OK ut mina fossingar, men jag är fortfarande fotfixerad och har en tendens att memorera hur andras fötter ser ut, typ fot fotografiskt minne.
Du gnetar på bra där med dieten, 78cm i midjan och du är snart under mitt smalaste midjemått. Kul för dig, kanske inte lika sköj för mig. Ja ja, så länge som man inte ser ut som en självrunkande snorre då man står och hoppar framför spegeln här hemma så får man väl vara nöjd…
16 mars, 2012 at 11:56 #241435Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:1timme simning, det var inte dåligt. Jag skulle förmodligen avlida om jag försökte mig på den bedriften idag, har inte simtränat sedan November kanske.Och nu över från seriöst till den verkliga anledningen till detta inlägg. Jag håller med din sambo där, det är inte så att jag har fotfobi men lite äckliga är dom där knotiga gammfötterna med eftersatt underhåll. Detta tror jag har sin grund i att jag hade komplex över mina egna småfossingar i ungdommen så därför började jag granska hur alla andra såg ut nedanför fotknölarna. Ja ja, idag har jag kommit fram till att dom ser OK ut mina fossingar, men jag är fortfarande fotfixerad och har en tendens att memorera hur andras fötter ser ut, typ fot fotografiskt minne.
Du gnetar på bra där med dieten, 78cm i midjan och du är snart under mitt smalaste midjemått. Kul för dig, kanske inte lika sköj för mig. Ja ja, så länge som man inte ser ut som en självrunkande snorre då man står och hoppar framför spegeln här hemma så får man väl vara nöjd…
Vägde mig före och efter simpasset, gick ner 0,5kg så lite svettigt var det allt.
Och ja det ligger nog något i det där med självförakt gentemot sina egna fötter då min sambo har det också. Dessutom hade hon ett trauma som liten när en gubbe rispade henne med sina tånaglar i bassängen…hehe
haha nej någon sådan snorre vill man ju inte se framför spegeln. Men om du någon gång hamnar där tycker jag du ska spela in en video på detta och lägga ut på youtube då det skulle skänka mig enorm glädje.
16 mars, 2012 at 12:23 #241436Anonym anvandareMembertjena gober!!
såg att du också är inne å glider lite på annan sight!!!
ja,man måste ju bilda sig,tycker jag!
jaja,hur som helst,ha en trevlig helg nu!! min har redan börjat!! är ju så som egen…..på både gott å ont!!mvh bighulken…..
16 mars, 2012 at 12:30 #241437Anonym anvandareMemberbighulken wrote:tjena gober!!
såg att du också är inne å glider lite på annan sight!!!
ja,man måste ju bilda sig,tycker jag!
jaja,hur som helst,ha en trevlig helg nu!! min har redan börjat!! är ju så som egen…..på både gott å ont!!mvh bighulken…..
Tjena Hulk! Ja frågan är väl hur bildad man blir, kanske fördummad?
Jasså du tjuvstartar du? med en äpplepaj med vaniljsås kanske? Man har ju börjat få lite koll på din favoritefterrätt som intages efter lunchen
16 mars, 2012 at 16:17 #241438Anonym anvandareMemberDagens ”träning”
1mil powerwalk med hunden i det vackra vårvädret. Någon paus här och där för lite pissande och sniffande.
Löpträning på kyrkogården. 2,2km på 8,55min. Löpning är vidrigt…Men ganska skönt efter.
Har enligt min Nike+GPS bränt runt 600kcal idag men räknar inte med det i dagens intag, får bli en liten bonus.Har så smått lagt om kosten lite, dragit ner ännu mer på kolhydrater och på fett. Ersätter med mer kyckling för mättnad och protein.
I kväll blir det nog lite fredagsmat med tacos av 5% färs, utan bröd och hemgjord nyttig salsa. I morgon blir det presspass och påfyllningsdag.17 mars, 2012 at 10:16 #241439Anonym anvandareMemberLöpträning är skönt efteråt, men precis som du skriver så håller jag med om att det är vidrigt just när man håller på med det.
Jag försöker mig på en liten mix och kör intervaller och sprinter istället för distanslöpning. Det är iaf ganska roligt
Vill du ha koll på kalorierna lite mer så kan jag rekommendera en Bodybugg, de kostar lite pengar men man kan få hem den från staterna till ett rimligt pris.
17 mars, 2012 at 18:57 #241440Anonym anvandareMemberGårdagen avslutades med lite kolhydrater och i morse var jag helt fluffig, lustigt hur lite som påverkar. I morse slog jag för första gången på diet till med frukost på jobb och drog i mig tre frallor, öste på ost, skinka, leverpastej osv. För första gången på länge blev det lite tryck i träningen idag.
Dagens
Floorpress
100×2
90×5
80×8Incline Hantelpress
32,5×6
27,5×8
25×10Militärpress stående
50×2
40×9
40×5 + myorep 1,1,1,2Lateral Raise
15×10+10×10+10×10Pushdown rep
4 setRep ext.
2 setMaskinpress
2 setBra pass, hade ganska gott om styrka och energi, kanske tack vare bullarna i morse.
Nu till den bistra sanningen.
Tog en före och efterbild. Lite vattning idag men skitsamma. tyvärr ingen enorm skillnad. Och viktmålet flyttas hela tiden ner. Nu tänker jag 4kg till bort men vet i f*n om det räcker då magen som ni ser är långt från hård.7 januari-17 mars
[img=http://i41.tinypic.com/jqnmab.jpg][img=http://i42.tinypic.com/e6sx9h.jpg]Ska fläska på med hemgjord burgartallrik idag, och en påse godis blir det med. Sedan (jo jag har sagt det innan) ska jag verkligen försöka att skita i ätardag resten av dieten, nu när man börjar komma ner i vikt förstör en ätardag ganska mycket, inte för psyket men för formen.I övrigt så har jag ganska ont i underarmarna, tror det är tunga curls kombinerat med floorpress som är boven. Ska ta två vilodagar nu, blir på sin höjd vader och mage.
17 mars, 2012 at 19:32 #241441Anonym anvandareMemberBra ökningar i floorpressen, baserat på din video så tycker jag det ser bra ut, enda funderingen var sista utlåsningen av armbågarna där jag tyckte att du kanske lyfte lite med axlarna men svårt att säga.
Det du har på magen är inte mycket och faktum är att jag minns då jag själv befann mig på den procenten. Det sammanföll med en utlandsvistelse där födointaget enbart bestod i kycklingfile samt salsasås plus 2dl fiberhavregryn torrt under en veckas tid, den dieten fick oväntat bra svar av kroppen och to faktiskt bort det sista jag hade för avsikt att få bort..
Eftersom du tappat 1dm runt midjan så kan en del av ”fettet” också vara skinn som inte tajtat till sig, jag tycker ändå att det har gått mycket bra, mindre vätska i musklerna men istället kvalite som nog ändå får räknas lite högre speciellt nu inför sommaren. Kom ihåg att när du släpper på kolisarna mer så fyller du ju upp en hel del.
17 mars, 2012 at 19:59 #241442Anonym anvandareMemberräven wrote:Bra ökningar i floorpressen, baserat på din video så tycker jag det ser bra ut, enda funderingen var sista utlåsningen av armbågarna där jag tyckte att du kanske lyfte lite med axlarna men svårt att säga.Det du har på magen är inte mycket och faktum är att jag minns då jag själv befann mig på den procenten. Det sammanföll med en utlandsvistelse där födointaget enbart bestod i kycklingfile samt salsasås plus 2dl fiberhavregryn torrt under en veckas tid, den dieten fick oväntat bra svar av kroppen och to faktiskt bort det sista jag hade för avsikt att få bort..
Eftersom du tappat 1dm runt midjan så kan en del av ”fettet” också vara skinn som inte tajtat till sig, jag tycker ändå att det har gått mycket bra, mindre vätska i musklerna men istället kvalite som nog ändå får räknas lite högre speciellt nu inför sommaren. Kom ihåg att när du släpper på kolisarna mer så fyller du ju upp en hel del.
Jo jag slarvar nog en del med axlarna, särskilt på sista repen händer det nog att jag glömmer bort mig. Och säkerligen därför jag får lite problem med axlarna ibland. Ska tänka ännu mer på det.
Ja man får väl hoppas att de sista kilona jag planerat räcker till. Jag antar ju att ju lägre BF desto mindre kilona för att närma sig målet snabbare. Jag drar i en ny växel för varje vecka och sista veckorna sen blir det stenhårt till hundra %. Sen blir det skönt med mer kolhydrater då man fyller ut lite så får både energin och det ”estetiska” sig en skjuts.
Nu ska jag göra en megacheeseburger! med tre sorters ost på, på tal om diet menar jag ….
Vem är det på din användarbild räven, har undrat det länge nu?
17 mars, 2012 at 20:16 #241443Anonym anvandareMemberOkej det låter bra det Gober!
Hehe jadu, vet att jag har kollat upp det vid något tillfälle men kan inte namnet på rak arm just nu, bilden är en PS från ett YT-klipp där hon var bakrundsbild till någon låt.. Ska se om jag kan luska fram det..
17 mars, 2012 at 21:14 #241444Anonym anvandareMember^^Var mest nyfiken om det var från en film : )
[img=http://i43.tinypic.com/16bdchh.jpg]400g burgare med 3 sorters ost, 2 sorter gömmer sig under cheddarn. Hemgjord dressing.
Hunden som är på besök sover här för sista natten så hon fick två miniburgare utan kryddor och bröd, men med ost på självfallet blir tomt utan henne.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.