Goku – La forma de Super Saiyan!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Goku – La forma de Super Saiyan!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Ni hao! – eller Hej! som det blir på ren svenska…

Mitt namn är Yuyi, en kille på 22 år och har ett ursprung från Kina och Vietnam. Jag har hållit på med regelbunden träning i 2,5 år snart.

Detta kommer att bli min första träningslogg och kommer förhoppningsvis inte bara motivera mig själv till en fortsatt utveckling, utan tanken med denna logg är också att motivera fler asiater till att träna mer och på så sett också en ökat hälsa, för visst är det för få asiater som tränar idag?

Stats (2012-05):
    Marklyft: 170kg
    Militärpress: 65kg
    Knäböj:150
    Bänkpress: 110

Nuvarande träningsupplägg:
    Följer för tillfället Jim Wendlers 5/3/1 metod, vilket jag anser passar mig perfekt, då jag tränar 3-4 gånger i veckan. Jag är en riktigt förespråkare för basövningar och tycker att de fyra gudarna mark, militär, böj och bänk täcker det mesta…

Mål:
    Mitt långsiktiga mål är väl att börja träna mer kondition och förhoppningsvis inom en snar framtid kunna delta i någon form av AF-kamp… men i kort så skulle det vara väldigt kul ifall jag klara 1,5ggr KV i bänk, 2ggr i böj, min KV i militärpress och 2,5ggr i mark.

För att inte göra denna post allt för lång kommer jag återkomma i kommande poster om min diet, kosttillskott och annat smått och gott en kines kan tänkas erbjuda =)

2012.05.21:
    Idag vart det träning med kussen på Fysiken Gibraltargatan…. Militärpress som basövning och chins, dips och sidolyft med hantlar som assistansövningar blev det idag…. Kände mig verkligen riktigt motiverad till att lyfta tungt idag, då jag illa tvungen har tvingats till att ta 4 dagar vila från träningen. Men iaf, jag brukar vanligtvis bara dra lite EAA och köra, men idag så klunkade jag ner 3 skopor av PWOn jack3d från body science… sjukt! Kände verkligen hur blodet pumpade i ådrorna! Haha.

Militärpress:
    1x5x40kg, 1x5x45kg, 1x12x50kg, 5x10x30kg

Chins:
    5xfailure KV(~10-12)

Dips:
    5xfailure KV(~25-30)

Sidolyft:
    5x12x12,5kg

Kommentar:
    Träningen gick som på räls! Militärpressen kändes enkel och assistansövningar var lättare än vanligt, kan det bero den långa vilan jag haft? Efter träningen drack jag iaf min dos av EAA och tog en promenad hem (bor iofs bara 5 min från gymmet) för att sedan konsumera mitt största mål för dagen! Fried noodles med stora lass av kycklingfilé blev det idag… riktigt gott såhär efter träningen måste jag säga!

2012.05.22:
    Idag blev det ett brutalt ben- och magpass!

Knäböj:
    1x5x100kg, 1x5x120kg, 1x3x140kg, 5x10x70kg

Liggandes bencurl:
    3x8x70kg

Sittandes bencurl:
    3x10x40kg på varje ben

Kabelcrunches:
    4x12x80kg

Bicepscurl med stång (bonus):
    3x10x30kg långsamma

Kommentar:
    Idag bad jag faktisk min kusin filma mig när jag drog böjjen på 140kg, men dessvärre råkade jag radera filen! Djupet kändes bra, dock så hade knäna en tendens att gå inåt, vilket jag tror kan bero på att mina hamstrings är relativt svaga… så framöver lär det bli några set stelamarklyft för att stabilisera detta problem! Efter det brutala setet körde jag 5 set ”lätta” knäböj… Kan säga att hjärtat verkligen bultade och svettat bara fortsatte rinna!
    Då mina kusiner inte var klara efter mina assitansövningar körde jag en bonus övning idag… vilket blev bicepscurl med grym kontakt.

I fortsättningen tänkte ja försöka lägga upp lite mer bilder alternativt videor från träningen… då en bild säger mer än tusen ord och därmed gör en video näst intill ovärderlig, eller? Haha!… Ha det sålänge!

Då jag uppskattar all möjlig sorts av feedback tänkte jag fråga er kunniga medlemmar hur ni ser på tekniken angående dipsen i videon:
    [http://www.youtube.com/watch?v=sO6YiixHJ9I&feature=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=sO6YiixHJ9I&feature=player_embedded%5D

Tack!!

2012-05-23:
    Nytt person bästa i bänk idag! =D

Bänkpress:
    1x5x90kg, 1x3x100kg, 1x2x110kg, 1x1x115kg

Lutande hantelpress:
    5x10x26kg

Viktade dips:
    3x10x20kg

Pushdowns:
    4x12x40kg

Kommentar:
    Tänkte egentligen ta en vilodag, men var så jäkla taggad efter att ha läst Sammes tränningslogg, så blev helt enkelt ett extra bröstpass som bonus. Vägde mig efter träningen och vågen stod på 77kg…. Ska försöka gå ner till 75kg innan semestern i mitten av Juni.

Slänger in en bild från Kina (2,5år sedan) då jag precis börjat med styrketräning:
    [img=http://i47.tinypic.com/ngaqmp.jpg]Ha det bra allesammans!

2012-05-25:
    Efter en dags vila blev det tungt ryggpass. Korsryggen var fortfarande fortfarande lite öm så det blev inga tunga stångrodd idag.

Marklyft:
    1x5x100kg, 1x5x120, 1x5x140, 5x10x100kg

Chins:
    5xfailure KV(~10-12)

Hantelrodd:
    5x15x16kg

Framåtlutande hantelflyes:
    3x10x7kg

En bild jag tog precis efter duschen:
    [img=http://i49.tinypic.com/34gaxe8.jpg]Kommentar:
    Ville åka flåset lite efter 5 reps av 140kilos marklyft så det blev 5 set av 10reps 100kg på marklyft efter det… Vadå svettigt! Haha. Skulle egentligen köra viktade chins efter det men då jag inte använde remmar till marken idag så vart jag för trött i underarmarna, så det blev chins med kroppsvikt istället.

2012-05-26:
    Då jag har en tenta på tisdag skulle jag egentligen behöva ta två dagar ledigt från träningen denna vecka (lördag/söndag), men vafan… ett kort pass har man alltid tid för! Handlar bara om att prioritera den tid man har! Så sprang till gymmet och drog ett kort axelpass plus några dips.

Stående militärpress:
    1x5x40kg, 1x5x50, 1x5x60kg

Hantelpress:
    5x10x20kg

Sidolyft:
    1x10x11kg, 1x10x16, 1x10x16, 1x8x20kg

Dips:
    4x5x40kg

Kommentar:
    Körde rätt så intensivt idag, så blev svettigare än vanligt! Hann inte laga någon mat, så det blev en kebabdiet med kusinen istället!

Här kommer en video när jag utför sidolyft:
    [http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9cw-oELL74c http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9cw-oELL74c%5D
    Kanske inte dem striktaste men det kändes i delts iaf…

Bra form du ligger inne med, och bra styrka!

Yaldish: Tack! Försöker ligga i så gott det går, lite segt nu men det är bara att köra!

2012-05-28:
    Idag blev det ett lättare benpass då jag tentapluggat och därmed kände mig ganska trött….

Knäböj:
    1x5x100, 1x3x120kg, 1x3x130kg, 1x1x140kg

Benpress:
    4x10x120kg (långsamma)

Liggandes bencurl:
    3x10x65kg (dropset på sista)

Sittandes bencurl:
    2x10x35kg på varje ben

Benspark:
    3x10x95kg

Kabelcrunches:
    4x12x80kg

Kommentar:
    Kändes väldigt segt idag, men fick jag brukar ett bra tryck i benen. När det gäller kosten tror jag tror att jag kör en variant av periodisk fasta, det vill säga att jag äter det mesta efter träningen och försöker äta inom ett ”ätarfönster” på 8 timmar! Hittills har det funkat väldigt bra, då jag inte alls känner mig trött och grinig som jag trodde jag skulle vara… PF-dieten sparar mig också väldigt mkt tid, då jag slipper laga mat flera gånger om dagen!

Försöker ju gå ner till 75 kilo nu så testar att skära ner lite kolhydratsintaget på kvällarna. Kostillskott jag tar är: Whey, omega3, mulitvitaminer och underbara EAA innan och efter träning. Ifall jag inte skulle köra PF skulle jag nog inte köra lika mycket whey som kosttillskott, anledningen är för att nu måste jag typ käka runt 150g protein efter träningen, vilket är väldigt STORA mänder mat, så för att slippa äta så mycket drar smidigt ner 2-3dl whey med lättmjölk istället =)

Skulle egentligen passa med en bild på benen idag men det blev aldrig av, så här kommer en bild på min rygg istället:
    [img=http://i48.tinypic.com/2sbpeon.jpg]Vad tycker ni? Då jag aldrig taget en bild på min rygg förut och inte har någon aning om hur man poserar får ni gärna komma med synpunkter…Tack!

Nej nu måste jag käka klart och sen plugga lite på tentan som är denna onsdag….
    Ha det bra!

2012-06-05:
    Efter RepPower-tävlingen i Lördags tog jag några dagars uppehåll och vila från träningen men nu är Goku tillbaka igen! Jag lyckades till min förvåning placera mig på 6e plats i helgens tävling… Grymt kul tävling faktisk! Speciellt när man får träffa så många som delar samma intresse! Tänkte iaf länka till två videor från tävlingen senare i inlägget men först dagens träningsupplägg:

Chins:
    3×8 KV

Viktade Chins:
    2xfailure +15kg
    2xfailure +10kg

T-bar rodd (smaltgrepp):
    2 x 6

narrowgrip pulldowns:
    2 x 6

Hantelrodd:
    3 x 6

Shrugs:
    2 x 12

Kommentar:
    Märkte under tävlingen att min ryggmuskulatur var relativt svagare, så tänkte därför för en tid framöver försöka prioritera rygg träningen lite… Passet var väldigt tungt idag, men behövdes verkligen. Have to kill those muscle fibers! Haha. För övrigt åker jag snart på semester med familjen. Vet ärligt talat inte hur jag ska träna i asien, men får helt enkelt vara lite kreativ och använda min fantasti, så vi får se vad det blir för slags träning… =) Ifall Kina inte har blockerat denna portal, kan jag förhoppningsvis även uppdatera träningsjournalen under vistelsen i Kina…

Här kommer en video på första grenen i tävlingen:
    [http://www.youtube.com/watch?feature…&v=TaHigyCa3M4]
    Gjorde 20 knäböj och fick 20 godkända! =D

Här en är video där jag gör chins:
    [http://www.youtube.com/watch?v=ykBNYnFPuj0]
    Dock var inte alla tillräckligt, strikta… får helt enkelt jobba på tekniken! =P

Ha det bra allesammans!

Riktigt bra böjt där tycker jag! Grattis :emo-thumb

Man tackar! =D

Grymt! :)
    angående dipsen så såg det rätt så optimalt ut i mina ögon, iaf för att bygga triceps. På tävling så hade de nog sagt att du ska gå lite högre upp. Men djupet såg ut att hålla sig hela vägen.

Imponerande styrka förresten! :)

Uppdatera mer, så följer jag dig också! (:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.