Gollum till Bulken (Mkt bilder utlovas)

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gollum till Bulken (Mkt bilder utlovas)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 68 total)
  • Author

Detta blir min Träningsjournal som kommer innehålla allt från redovisningar av Träningspass och bilder på min fysisk, kommer försöka uppdatera några gånger i veckan!

Namn: Kim
    Ålder: 24
    Längd: 183 cm
    Nurvarande vikt: 83 KG
    Bästa muskelgrupper: Biceps, Axlar
    Mål: Lägga på så mycket muskler som möjligt tills sommaren sedan väntar en hård och kontrollerad deff.

Har hela mitt liv varit smal som en pinne, när jag var runt 20 års åldern vägde jag runt 55-60 kg och man kunde bryta av mina armar om man så kände för det, nu på senaste tiden, senaste 2 månaderna har jag börjat köra seriöst och har äntligen lärt mig ÄTA som man ska, ligger just nu på ungefär 3800-4000 kcal per dag och har ökat otroligt snabbt i styrka men buken/magen har börjat feta på sig, inte lagt någon större tid på att räkna så noga nu under Bulk.

Ungefärlig Energifördelning:
    20% Protein
    40% Kolhydrat
    40% Fett

Stats kommer eftersom när jag uppdaterar passen, har inte prova maxa någonting.

Några bilder på dagens Fysik:

kiRRe wrote:
    Detta blir min Träningsjournal som kommer innehålla allt från redovisningar av Träningspass och bilder på min fysisk, kommer försöka uppdatera några gånger i veckan!

Namn: Kim
    Ålder: 24
    Längd: 183 cm
    Nurvarande vikt: 83 KG
    Bästa muskelgrupper: Biceps, Axlar
    Mål: Lägga på så mycket muskler som möjligt tills sommaren sedan väntar en hård och kontrollerad deff.

Har hela mitt liv varit smal som en pinne, när jag var runt 20 års åldern vägde jag runt 55-60 kg och man kunde bryta av mina armar om man så kände för det, nu på senaste tiden, senaste 2 månaderna har jag börjat köra seriöst och har äntligen lärt mig ÄTA som man ska, ligger just nu på ungefär 3800-4000 kcal per dag och har ökat otroligt snabbt i styrka men buken/magen har börjat feta på sig, inte lagt någon större tid på att räkna så noga nu under Bulk.

Ungefärlig Energifördelning:
    20% Protein
    40% Kolhydrat
    40% Fett

Stats kommer eftersom när jag uppdaterar passen, har inte prova maxa någonting.

Några bilder på dagens Fysik:

de e bra,kör hårt nu!!!!

Härligt journalnamn. Du verkar ha bra utgångsläge för en bulk så kör hårt.

Det schema som jag kör nu:

Dag1: Biceps,triceps
    Dag2: Ben,mage
    Dag3: VILA
    Dag4: Bröst,axlar
    Dag5: Rygg,mage

Kör två muskelgrupper per pass för jag pallar inte med tre grupper psykiskt, kör jag tre grupper så blir alltid den sista muskelgruppen dåligt körd. På schemat som jag kör nu kan jag ta ut mig rejält.

Varierar med varannan Låg/Hög-reps.

Låg: 6-8 reps
    Hög: 9-12

Dom kosttillskott jag kör på är DAA (D-aspartic Acid) , Omega 3, Body science protein, Carbs, ZMA, Animal Flex, B/D-Vitamin , Vip-X extreme, NO Xplode.

Kör Animal Flex för att jag börjat få känningar i armbågen o vissa leder, har ökat i styrka så grymt fort så jag tror inte lederna/ligamenten har hängt med i svängarna, även ökat Omega 3 dosen pga det.

Idag blev det två pass, ett 13.00 Bröst/Axlar och 21.30 Bröst en gång till, hör inte till vanligheten att jag kör två pass per dag men idag blev det så :D Man har mycket fritid som arbetslös! 8)

Gober wrote:
    Härligt journalnamn. Du verkar ha bra utgångsläge för en bulk så kör hårt.

Tackar! :D ska köra stenhårt till sommaren, skiter blanka fan i hur fet jag blir, här ska växas !! :emo-thumb

Protein-bulk-shake!!!

1 DL Proteinpulver: 120 kcal/20g protein
    3 Ägg: 225 kcal/42g protein
    200g Havregryn: 720 kcal/26g protein

Totalt: 1065 kcal / 88g protein. :emo-thumb

Shakes är så sjukt smidiga att hälla i sig.

Men 3 ägg är väl inte 42 g protein?

Gettodachoppa wrote:

tänkte också att det där nog var lite fel ;-) kanske vänt på siffrorna, 24 låter mer rätt.

Kan fan inte va gott med råa ägg dessutom. en halv liter mjölk istället och kör två kokta ägg till.

Gettodachoppa wrote:

Ja det är otroligt nice! Går på 5 min att göra och hälla i sig en shake :D Tror dock grannarna börjar störa sig på ljudet av mixern som låter som ett Flygplan på kvällarna! haha.

Skrev fel på äggen 24g gav 3 ägg :)

Gober wrote:
    tänkte också att det där nog var lite fel ;-) kanske vänt på siffrorna, 24 låter mer rätt.

Kan fan inte va gott med råa ägg dessutom. en halv liter mjölk istället och kör två kokta ägg till.

Det är bland det äckligaste som finns med råa ägg, shaken som jag dokumenterade är rätt neutral i smaken, är så mycket Havregryn så man känner varken äggen eller proteinpulvret, konsistensen dock är vidrig! :D

kiRRe wrote:
    Ja det är otroligt nice! Går på 5 min att göra och hälla i sig en shake :D Tror dock grannarna börjar störa sig på ljudet av mixern som låter som ett Flygplan på kvällarna! haha.

Skrev fel på äggen 24g gav 3 ägg :)

Hehe, har tänkt på precis samma sak när jag står där om kvällarna och
    trycker in turboknappen så att mixern går upp i överljudsfart.

Men va fan, det får de tåla, grannarna.

Ser f.ö. ut som en schyst fysik att utgå ifrån nu när du ska bygga.

Gettodachoppa wrote:
    Hehe, har tänkt på precis samma sak när jag står där om kvällarna och
    trycker in turboknappen så att mixern går upp i överljudsfart.

Men va fan, det får de tåla, grannarna.

Ser f.ö. ut som en schyst fysik att utgå ifrån nu när du ska bygga.

Haha exakt, turbon kör jag med också! :D

Ja men tack du, har tränat seriöst nu lite över 2 månader , har tränat tillochfrån i flera år innan det men knappast seriöst alls då.

Blir bulk nu till sommaren sen blir det en deff sen repeat till vintern igen! :D

Kvällens pass ett springpass på 20 min och direkt efter körde jag två övningar ben. Märks att man blivit tyngre, kände mig som en flodhäst på löpbandet. :)

Benspark:
    70kg x 9
    80kg x 7
    80kg x 6
    80kg x 6

Sablarns bensparken går bara upp till 80 kg så får lägga på hantlar nästa gång för att öka vikten.

Benspark bakvänd liggande på mage:
    65kg x 10
    70kg x 9
    70kg x 9
    75kg x 8

Även här blev det viktstopp på 75kg så nästa pass blir det lägga på hantlar eller skita helt i dom övningarna, börjar förstå nu varför folk kör så jävla mycket Benböj, maskiner går ju inte längre! :emo-thumb

Ett lite sent Bröst/Axel pass, blev inte så bra som jag hade tänkt, kände mig rätt sliten, lite trött men styrkan fanns där endå! :)

Bröst
    Bänkpress i maskin (maskinen är lättare än vanlig bänk med stång)
    90kg x 10
    100kg x 9
    110kg x 7 PB!
    110kg x 7 PB!
    Crosscable nerifrån och upp (vet ej namnet men bra mycket tyngre än vanlig crossover)
    15kg x 9
    15kg x 8
    15kg x 7
    15kg x 7
    Pec-dec
    50kg x 9
    55kg x 8
    60kg x 6
    60kg x 6

Axlar
    Hantelpressar
    18kg x 8
    18kg x 8
    20kg x 7
    20kg x 6
    Millitärpress
    30kg x 9
    35kg x 8
    37,5kg x 7
    37,5kg x 7
    37,5kg x 6

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 68 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.