Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gollum till Bulken (Mkt bilder utlovas)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 november, 2011 at 21:59 #210839Anonym anvandareMember
Hemma efter ett sjukt grymt Bröst/Axlar/Triceps pass, jag har övergått till ett annat schema nu för att variera och fort går det framåt igen! :up: Tänk vad mycket skillnad det kan göra att variera scheman, redan efter några pass har jag ökat från platån!
Kalorieintaget är också högre då jag väger mer nu. Rapsoljan är fasen så mycket billigare o bättre än att kosta på svindyra Gainers!
Blev PB i nästan allt idag, kan nämna några PB.
Bänkpress 90 KG x 2 PB (sist jag maxade tog jag 80 KG x 3)
Millitärpress stång 40 KG x 7 PB
Triceps pushdown med stång 75 x 7 (maxvikt i maget)25 november, 2011 at 18:23 #210840Anonym anvandareMemberSka strax iväg på ett Rygg,Biceps,Underarmar pass har lagt Alkoholen åt sidan väldigt mycket, party har man tid för i sommar endå!
Nurvarande vikten står på 86 KG! Målet var ju 90 KG, undrar om jag ska fortsätta upp till 100 KG eller om jag ska påbörja en deff vid 90, vad tycker ni ?? Det blir ju ganska mycket och jobbigt att äta efter 90 KG tänker jag..
30 november, 2011 at 10:09 #210841Anonym anvandareMemberBlev ett halvdant Rygg,Biceps pass imorse, helt otroligt vad Koffein gör mycket för träningen, idag drack jag inge Koffein och jävlarns vad mycket slöare man blir..
Är det såhär det skall va? Koffein och bra pass eller inget Koffein och något slöare pass med mjölksyra osv.. ?
Försöker dra ner på Koffeinet för jag mår inge bra av Central stimulanter, men fan om passen ska bli lidandes då lär man ju börja hinka PWO och Kaffe igen!
30 november, 2011 at 16:05 #210842Anonym anvandareMemberSer bra ut! personligen gillar jag inte ordet ”bulk”.. egentligen är det bara en massa onödigt fett du lägger på dig, främst runt magen, kör hellre på de vanliga sättet, träna,ät,träna,ät och öka lite på kolhydraterna…
1 december, 2011 at 12:35 #210843Anonym anvandareMemberCroatianMuscle wrote:Ser bra ut! personligen gillar jag inte ordet ”bulk”.. egentligen är det bara en massa onödigt fett du lägger på dig, främst runt magen, kör hellre på de vanliga sättet, träna,ät,träna,ät och öka lite på kolhydraterna…Tack! Ja det har du rätt i, har lagt på mig väldigt mycket runt magen, men jag gillar dom enorma styrkeökningarna som kommer med en bulk.
Men snart ska jag börja Deffa, ska bli skönt att pausa lite från det eviga ätandet! Efter det blir det nog ett stabilt muskelbygge.
5 december, 2011 at 20:22 #210844Anonym anvandareMemberBild tagen idag på ett halvdant Bröst,Axlar,Triceps pass.
Tappat några KG i vikt, vet ej om det är vatten eller lite mukkler, men tycker aldrig det känns bra att ha gått ner i vikt men trots det har jag ökat i styrka.Som Arbetslös så är det rätt segt att käka samma billiga mat varenda dag, jag är i princip gjord av Rapsolja, Spagetti, Ägg och Proteindrinkar.
Positiva var väl två nya PB , men fick ialf dåligt tryck konstigt nog.
45 KG x 7 Millitärpress med stång (PB)
30 KG x 7 Hantelpress rak bänk (PB)10 december, 2011 at 00:37 #210845Anonym anvandareMemberDagens pass blev Benpress, Marklyft och Högintensiv Magträning enbart Superset på Magövningar som vanligt.
Marklyft
60 KG x 9
100 KG x 8
100 KG x 7
100 KG x 5
(ja jag är svag i marklyft)Benpress
40 kg x 50 (uppvärmn)
150 kg x 9
170 kg x 8
175 kg x 7 (PB)
175 kg x 6 (PB)
175 kg x 5 (PB)
175 kg x 5 (PB)Som sagt så blev det PB idag på 175 KG!
13 december, 2011 at 13:44 #210846Anonym anvandareMemberGårdagens pass Rygg/Biceps
Bicepscurl stående med stång
30kg x 18 (uppvärmn)
40kg x 9
45kg x 7
45kg x 6
40kg x 6Givetvis fler övningar men höll inte reda på dom andra.
Bjuder på en Bulk bild direkt efter passet, VIKT 88 KG!!
14 december, 2011 at 03:18 #210847Anonym anvandareMemberDeff är påbörjad, vissa omständigheter gör det lägligt att börja deffa nu, orkar inte bli mer fet runt magen, beställt nya Kosttillskott också.
14 Veckor är det tänkt köras en deff på, efter 14 veckor ska jag utvärdera resultaten och se om det behövs längre tid eller om jag är nöjd och kan börja bygga muskler i normal takt (ingen mer grisbulk).
Kommer skära ner på fettet en hel del då jag haft högt Energiintag på fett delen nu under bulk.
Kommer inte lägga någon större vikt på att räkna kalorier då jag tycker det är äckligt jobbigt att väga mat och räkna varje dag.Min kost nu kommer bestå av Protein,protein, protein, Fullkorn-Kolhydrater och Multivitaminer, mineraler, Omega 3 och Koffein.
Det jag undrar lite är hur jag ska lägga upp träningen under kalorieunderskott, ska jag köra 1 konditionspass i veckan och resterande köra på som vanligt med tunga Styrkepass med få Reps? Eller ska jag köra högintensiva Styrkepass med många reps?
INTENSIVA PASS MED HÖGA REPS ELLER VANLIGA PASS MED 9-12 REPS?
16 december, 2011 at 09:24 #210848Anonym anvandareMemberFärre reps är att föredra under diet, sikta på 4-8 reps. Högintensiva pass är onödigt, på gymmet är du för att träna styrka inte kondition.
18 december, 2011 at 18:57 #210849Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Färre reps är att föredra under diet, sikta på 4-8 reps. Högintensiva pass är onödigt, på gymmet är du för att träna styrka inte kondition.Då blir det köra på färre reps !
28 december, 2011 at 22:58 #210850Anonym anvandareMemberCa 3 veckor in i deffen, tappat 3 KG i vikt och 2 cm runt magen, blivit mycket hårdare och inte tappat nånting i styrka, tycker snarare jag blivit starkare! :up: ligger på mellan 500-700 kcal MINUS per dag.
Tycker viktnedgången gått jävligt stabilt, känns bättre än väntat detta.
Bjuder på en skum bild syrran tog innan passet.
1 januari, 2012 at 14:35 #210851Anonym anvandareMemberTja!
är 15 år, 179cm och väger bara 55 kilo!
Tränar inget på gymmet men håller på med en sport som heter Parkour.Jag håller på att äta som ett djuuurr nu för att verkligen öka i vikt.
Men jag kanske äter fel? Vilken sorts kost ska jag äta mycket av för att gå upp i vikt snabbare och lättare?Hur snabbt kan det ta för mig (brukar det ta för mäniskor) att gå upp i vikt från 55 till 65 kilo?
-Altså hur många månader tar det att gå upp 10 kilo?Hoppas på bra och vettiga svar för jag vill inte se såhär smal ut i sommar!
tack.1 januari, 2012 at 22:00 #210852Anonym anvandareMemberwem wrote:Tja!är 15 år, 179cm och väger bara 55 kilo!
Tränar inget på gymmet men håller på med en sport som heter Parkour.Jag håller på att äta som ett djuuurr nu för att verkligen öka i vikt.
Men jag kanske äter fel? Vilken sorts kost ska jag äta mycket av för att gå upp i vikt snabbare och lättare?Hur snabbt kan det ta för mig (brukar det ta för mäniskor) att gå upp i vikt från 55 till 65 kilo?
-Altså hur många månader tar det att gå upp 10 kilo?Hoppas på bra och vettiga svar för jag vill inte se såhär smal ut i sommar!
tack.Du kan gå upp 10 kg på en månad om du vill, men det är lite för snabb takt! Men du kommer öka som faaan i styrka men fettet kommer läggas på rätt mycket det med, jag gjorde nyss en grisbulk och mycket fett hamna på magen, men jag är dubbelt så stark som innan Bulken!
Du ska inte hänga upp dig så mycket på maten, det är Kalorierna som räknas!! Försök ligga på 500 kcal överskott så kommer du öka i bra takt! Ett tips är att käka en talrik ren pasta varje dag, fullkorn! Väg upp 200g Pasta och hiva i dig varje dag då kommer du öka som fan, glöm inte ca 4-5 proteindrinkar per dag också!
Detta koncept fungerar helt och hållet, du kan inte göra fel ! Träna tungt och kör mellan 9-12 reps, det repetitionantalet stimulerar Muskelfibrerna för Volym vilket är det du vill åt! Så satsa på tungt som fan så du klarar mellan 9 till 12 REPS. = SUCCESS !!
1 januari, 2012 at 22:10 #210853Anonym anvandareMemberSom sagt så är en deff påbörjad, startvikt 88 KG , nuvarande vikt ca 85 KG, även minskat 1,5cm runt magen.
Har blivit mycket starkare trots viktnedgången, men kan bero på att jag kör på Fairing T-RUSH PM/AM Testobooster. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.