Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Gollum till Bulken (Mkt bilder utlovas)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 januari, 2012 at 22:21 #210854Anonym anvandareMembergustaf lindberg wrote:färre reps är att föredra under diet, sikta på 4-8 reps. Högintensiva pass är onödigt, på gymmet är du för att träna styrka inte kondition.
+1
1 januari, 2012 at 22:43 #210855Anonym anvandareMembermysglenn wrote:+1Är det baserat på att behålla styrkan så att säga under diet? För 9-12 reps aktiverar ju TYP IIB Fibrerna vilket är Volym. Vad har du för åsikter om muskelfibrerna Mysglenn?
2 januari, 2012 at 10:05 #210856Anonym anvandareMemberkiRRe wrote:Är det baserat på att behålla styrkan så att säga under diet? För 9-12 reps aktiverar ju TYP IIB Fibrerna vilket är Volym. Vad har du för åsikter om muskelfibrerna Mysglenn?Jag skulle säga så här att typ IIB fibrerna aktiveras av lägre reps, typ 3-4, som utförs med explosivt utförande.
Anledningen till att ca 8-12 reps anses vara ”optimalt” för muskelhypertrofi är ju att en muskels totala volym är mer än bara muskelcellernas, utan även kringliggande blodkärl mm. typ IIB fibrerna är de muskelfibrer som kan öka som mest i volym, så vill man ha stora muskler skall man se till att stimulera dessa. Men vill man ha stora MUSKLER så bör man även se till att få övriga delar av muskeln att bli stora med, som tex mikroblodkärl etc.
Men ja, lägre reps under deff, för att kroppen ska få signaler att det är muskler du vill ha. Börjar man köra högreppare, ligga på kaloriunderskott och dessutom mera cardio så kommer ju kroppen tro att du vill bli klenare, typ.
3 januari, 2012 at 23:04 #210857Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Jag skulle säga så här att typ IIB fibrerna aktiveras av lägre reps, typ 3-4, som utförs med explosivt utförande.Anledningen till att ca 8-12 reps anses vara ”optimalt” för muskelhypertrofi är ju att en muskels totala volym är mer än bara muskelcellernas, utan även kringliggande blodkärl mm. typ IIB fibrerna är de muskelfibrer som kan öka som mest i volym, så vill man ha stora muskler skall man se till att stimulera dessa. Men vill man ha stora MUSKLER så bör man även se till att få övriga delar av muskeln att bli stora med, som tex mikroblodkärl etc.
Men ja, lägre reps under deff, för att kroppen ska få signaler att det är muskler du vill ha. Börjar man köra högreppare, ligga på kaloriunderskott och dessutom mera cardio så kommer ju kroppen tro att du vill bli klenare, typ.
Intressant! Kommer börja variera mellan ca 3-6 reps och 9-12 reps. Jag har under mina månaders bulk enbart siktat på 9-12 reps.. Variation är ju the key! Känns som jag analyserar så jäkla mycket ibland, snöar in mig totalt på olika studier/forum gurus råd osv..
5 januari, 2012 at 14:21 #210858Anonym anvandareMemberNYA KOSTTILLSKOTT! (AKA Lilla Julafton)
2st burkar Melatonin 3mg 240 Tabs, 2st burkar GABA 500mg 100 caps. :up:
5 januari, 2012 at 21:27 #210859Anonym anvandareMemberKörde ett dunderpass idag Biceps/Triceps. Sjukt skönt att jag blivit starkare trots Deff, provade 500mg GABA efter kvällens pass och jag är totalt avslappnad.
Blir 3mg Melatonin innan läggdags + 500mg GABA.
7 januari, 2012 at 15:57 #210860Anonym anvandareMemberMin dygnsrytm börjar fixa till sig ordentligt med hjälp av Melatonin, tar 3mg innan läggdags! Även GABA direkt efter träning och sedan i samband med läggdags funkar bra, märker definitivt av effekt.
En stack på GABA + Melatonin + ZMA = Kvalitétssömn :up:
Sen har jag ju börjat behandling med Concerta mot min ADD (ADHD utan hyperaktivitet) , så jag känner mig mycket lugnare psykiskt, mer stabil, fokuserad och koncentrerad..
8 januari, 2012 at 22:11 #210861Anonym anvandareMemberBröst/Axlar
Hantelpressar Bröst
12kg x 30 (uppvärmn)
25kg x 9
30kg x 7
30kg x 6
Pecdec Bröst
40kg x 10
50kg x 7
50kg x 6Sittande Axelpress hantlar
15kg x 10
20kg x 7
20kg x 6
20kg x 6Hantelpress stående framåt (minns ej namnet på övningen)
10kg x 8
10kg x 7
10kg x 7
10kg x 6
10kg x 6Dokumenterade knappast hela passet men en liten del ialf!
Ådrorna på Axlarna syns bättre o bättre ju längre in i deffen jag kommer och jag tycker jag har börjat tappa en gnutta styrka men inte så fasligt än så länge. Magen har även den minskat och jag är inte lika uppblåst längre.
Summa summarum, ett lite halvdant pass. Jäkla vintern gör mig så seg..
8 januari, 2012 at 23:27 #210862Anonym anvandareMemberEfter passet, 500mg GABA , Proteindrink 30g, Banan, 2 mackor/smör.
10 januari, 2012 at 12:21 #210863Anonym anvandareMemberFrukost, en Muslimix av Nötter,fruktbitar,fibrer med röd mjölk, en proteindrink, banan och en dosering av Optimen.
Lär tillägga att jag nyss kommit hem från uppföljningen av ADHD utredningen hos sjuksystern, blev medicinhöjning, tar nu 36mg Concerta om dagen istället för 18mg.
Tjejen är runt 30 snåret gissningsvis och hon verkar alltid så nervös när jag kommer och jag tycker hon är skitsöt! Förjävligt när man börjar längta efter nästa sjukhustid pga henne!10 januari, 2012 at 21:29 #210864Anonym anvandareMemberKöpt på mig en rakapparat Philips QC5335 trådlös laddningsbar! Riktigt bra! Orka ha frilla då! känns mer Hardcore på gymmet också!
11 januari, 2012 at 14:57 #210865Anonym anvandareMemberFrukost
Muslinöttermix/rödmjölk
Banan
Proteindrink Vassle 30g
7-KETO
Optimen
T-rush AM
Omega 3Och 36mg Concerta, spännande med doshöjningen från 18mg, inga bieffekter ännu bara positiva, mer fokuserad, koncentrerad, glad, pigg, inte lika impulsiv.. allt är bra! Starkare på gymmet också!
Blir köra på Situpsbänken ca 15-20 set sen.. :up:
13 januari, 2012 at 18:51 #210866Anonym anvandareMemberFAN fan fan… Ultimate Fighting biljetterna till Globen tog ju slut direkt!!
16 januari, 2012 at 21:59 #210867Anonym anvandareMemberNurvarande vikt 83 KG. Gått ner ca 5 KG på 4 veckor. Blivit lite svagare men det är inte mycket alls!
Magen har minskat 1,5-2 cm, så jävla svårt att mäta för varierar ju beroende på hur uppblåst man är…Vill ju ha bort dendär jävla magen, det är ju där allt jäkla fett har landat, någon med tips på att bränna bort magen? Vet det inte går att punktförbränna så antar kcal underskott är the only way.
Dagsfärska bilder tagna ca 1 timme sedan:
16 januari, 2012 at 23:01 #210868Anonym anvandareMemberJa det finns tyvärr inga genvägar till att få bort magen. Tyvärr sätter ofta det mesta sig där så det är bara att plocka bort kilon tills du är nöjd. Tyvärr behöver man ofta gå ner väldigt mycket mer än man tror från början.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.