Gollum till Bulken (Mkt bilder utlovas)

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gollum till Bulken (Mkt bilder utlovas)

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 61 through 68 (of 68 total)
  • Author
    Gober wrote:
    Ja det finns tyvärr inga genvägar till att få bort magen. Tyvärr sätter ofta det mesta sig där så det är bara att plocka bort kilon tills du är nöjd. Tyvärr behöver man ofta gå ner väldigt mycket mer än man tror från början.

Japp jag gissar på att jag kommer behöva gå ner till runt 70 kg! :( Fan då kommer man ju tappa otroligt mycket muskler antar jag? Sen har jag långa armar och är rätt lång allmänt också 183 cm. Så jag kommer nog se ut som en venig maratonlöpare efter ett tag.

Men sen då, har du något tips på att öka bra men fortfarande hålla magen i hyffsad trim ? Tänker på efter deffen när jag ska börja ligga på kcal + igen. :)

kiRRe wrote:
    Japp jag gissar på att jag kommer behöva gå ner till runt 70 kg! :( Fan då kommer man ju tappa otroligt mycket muskler antar jag? Sen har jag långa armar och är rätt lång allmänt också 183 cm. Så jag kommer nog se ut som en venig maratonlöpare efter ett tag.

Men sen då, har du något tips på att öka bra men fortfarande hålla magen i hyffsad trim ? Tänker på efter deffen när jag ska börja ligga på kcal + igen. :)

Jo det är jobbigt psykiskt att väga lite, men jag tror bara det finns fördelar med att komma i riktigt bra form för att sedan bygga kvalite.

Du behöver absolut inte tappa några muskler. Lägg dig på runt 500kcal i underskott. Träna inte med för mycket volym och håll dig till lite lägre reps. Fokusera på tunga basövningar och på att öka så mycket det går i styrka och när/om det inte går längre så iaf behålla styrkan.

Min tanke är att efter avslutad diet satsa på att öka riktigt långsamt, och ligga på ett litet överskott typ 2-300kcal. Har hittills inte riktigt lyckats med detta och bulkat upp mig lite för mycket. Har helt släppt på kaloriräkning osv under bulk ,en nästa gång ska jag försöka ha lite bättre koll.

Mindre men större portioner istället för massor av små kan ju vara ett bra alternativ om man nu är en sådan som lätt småäter både det ena och det andra. Dvs lite leangains style. Jag testar periodisk fasta nu under dieten och kommer kanske fortsätta med det under bulk om jag gillar det. Det är ju ett riktigt bra alternativ för att ha koll så man ökar i lagom takt.

Ja det var bara lite tankar.

Gober wrote:
    Jo det är jobbigt psykiskt att väga lite, men jag tror bara det finns fördelar med att komma i riktigt bra form för att sedan bygga kvalite.

Du behöver absolut inte tappa några muskler. Lägg dig på runt 500kcal i underskott. Träna inte med för mycket volym och håll dig till lite lägre reps. Fokusera på tunga basövningar och på att öka så mycket det går i styrka och när/om det inte går längre så iaf behålla styrkan.

Min tanke är att efter avslutad diet satsa på att öka riktigt långsamt, och ligga på ett litet överskott typ 2-300kcal. Har hittills inte riktigt lyckats med detta och bulkat upp mig lite för mycket. Har helt släppt på kaloriräkning osv under bulk ,en nästa gång ska jag försöka ha lite bättre koll.

Mindre men större portioner istället för massor av små kan ju vara ett bra alternativ om man nu är en sådan som lätt småäter både det ena och det andra. Dvs lite leangains style. Jag testar periodisk fasta nu under dieten och kommer kanske fortsätta med det under bulk om jag gillar det. Det är ju ett riktigt bra alternativ för att ha koll så man ökar i lagom takt.

Ja det var bara lite tankar.

Ja speciellt när jag har varit galet underviktig för några år sedan, men som du säger det är nog bäst att dra bort dehär jäkla fettet sedan kör man på kvalitéts massa!

Japp det misstaget att släppa kcal räkningen gjorde ju jag med, resultatet blev grymt ökad styrka och muskler men magen sög åt sig fett som aldrig förr.. Ska läsa på lite om periodisk fasta jag med och försöka se vad det handlar om egentligen, räknas Aminosyror eller Protein in när det gäller fasta? Kan tänka mig Aminosyror funkar perfa även under Periodisk fasta?

Tänker ligga på 3-400 kcal+ när det blir dags för ökning igen.. måtte bara inte deffen ta sån jäkla lång tid, jag är ganska otålig.. Tänker lite i tankar som, meningslöst att träna när man endå knappt ökar något med underskott, men man lär väl tänka att man ska träna för att må bra istället under denna tid! :)

Btw, märker att jag får mer träningsvärk under kcal underskott, idag har jag skaplig värk i Bröst/Axlar , brukar inte få så mycket träningsvärk annars vid överskott.

Allt med kalorier räknas man brukar rek att bryta fastan med just aminosyror som är perfekta att bryta fastan med. Finns en leangains guide på leangains.com där du hittar allt du behöver veta.

Ryggbild från dagens pass, gått ner ca 12 kg på några veckors tid :)

Du skrev i början tro jag på din journal att du ta hellre rapsolja före gainers? du hinkar inte i dig rapsolja lr hur menar du? hur såg din dag ut med mat på bulken?

sultanen87 wrote:
    Du skrev i början tro jag på din journal att du ta hellre rapsolja före gainers? du hinkar inte i dig rapsolja lr hur menar du? hur såg din dag ut med mat på bulken?

Japp jag tycker Matolja är ett riktigt bra alternativ till dyra Gainers. 1 DL Rapsolja i en proteindrink ger ju strax över 1000 KCAL! Så jag brukade dricka 1 DL varje kväll för man blir ju ruskigt mätt när oljan landat i magen.

Annars så käkade jag på som vanligt, pasta, pasta och lite mer pasta, proteindrinkar, bacon, köttbullar! :)

Längesedan jag uppdaterade.

Jag har sprungit flera ggr i veckan i ca 4 månader nu :) Gått skitbra, tappat massor av fett främst äntligen har magen börjat ge med sig. Har nyligen börjat lega på överskott igen då jag inte pallar att deffa längre, lär ju fasen ha armar till sommaren.

Nuvarande vikt: Ca 69 KG på 183 CM lång. :)

Jag är faktiskt i ganska skaplig form, when I’m pumped mestadels! 8)

Viewing 8 posts - 61 through 68 (of 68 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.