Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Granstigs väg mot bättre tider!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juni, 2008 at 22:49 #747149Anonym anvandareMember
Tjipp! Huvva vilken värk jag har sedan mitt PB i marklyft i måndags. Undra vad som egentligen har hänt i min ländrygg. Ont ont ont. Men men.. sånt kan inte hålla mig från gymmet. Var där idag igen o körde på, även fast jag hade en del smärta från nedre ryggen. Hoppas att jag inte bara slitit ut nåt . Men men.. nu är det vila i nästan 10dar från allt som har med träning att göra. Känns ganska bra måste jag verkligen säga. Mallis here i come![/b] Ps! Skrev fel i förra inlägget om mitt schema. Menade att säga Pull v5.
Push v5[/b]
Bänkpress 50kg/12*4
Bröst incline m hantlar 50kg/12*1 (fick sån ont i armbågarna så jag tog chestpress ist)
Chestpress i maskin 45kg/12*4
Militärpress 40kg/6*4
Tricepspress i rep 22,5kg/6*4
Mage 5xMaxFöre passet: 1 påse Kp3
Under passet: 12gr EAA, 30gr Carbo FX5 juni, 2008 at 06:12 #747150Anonym anvandareMemberEn vilovecka kanske e precis vad som behövs, du får väl springa till ett gym där nere om abstinensen kryper på allt för hårt.
Nä, skoja bara, semester är semester. Då ska man faan inte ens titta på en hantel.5 juni, 2008 at 07:50 #747151Anonym anvandareMembergranstig wrote:En ny dag! Nu är det verkligen countdown to Mallis. Ska bli gott o komma iväg. Men jag ska hinna med tre pass innandess. Ett idag.Push v5[/b]
Marklyft 100/6×4 PB! men sedan prövade jag mig på 120kgx8 så nytt PB igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sittande rodd 60kg/6×4
Hantellyft åt sidan 11,5kg/8×4
Drag mot hakan m skivstång 30kg/8×4
Koncentrations biceps 11,5kg/8×5Suger på magövningar! Blev inga idag. I samband med morgondagens pass ska jag passa på att försöka hitta någon bra maskin som kan vara bra för magen.
Före passet: 1 påse Kp3
Under passet: 12gr EAA, 30gr Carbo FXO sen hem o äta görgo kyckling!! Mumma!
Nice
Nu är webbläsarn här fuckad så kan ej se filmen. Men grattis till PB :up:
Nice pass!Appropå magen, toknöt situps? Om du inte hittar någon skön övning, kanske inte den bästa övningen, men den ger resultat
Annars har du ju den där du hänger fritt med benen och drar upp benen; raka eller böjda. [http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=127 Så, typ.][http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=151 Hela magsektionen]
Lite tips bara. Ha det så bra nu C U
5 juni, 2008 at 08:15 #747152Anonym anvandareMemberInsulinus wrote:En vilovecka kanske e precis vad som behövs, du får väl springa till ett gym där nere om abstinensen kryper på allt för hårt.
Nä, skoja bara, semester är semester. Då ska man faan inte ens titta på en hantel.Hehe.. tanken slog mig. Har till och med pratat med hotellets ägare om det fanns ett gym. Tänka sig att det gjorde det. Hehe.. Kanske om min bror får för sig att köra ett pass då kanske en annan hakar på. Men inte annars. Fasen inte åker jag dit för att träna. Hehe.
mrmurderman wrote:Nice
Nu är webbläsarn här fuckad så kan ej se filmen. Men grattis till PB :up:
Nice pass!Appropå magen, toknöt situps? Om du inte hittar någon skön övning, kanske inte den bästa övningen, men den ger resultat
Annars har du ju den där du hänger fritt med benen och drar upp benen; raka eller böjda. [http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=127 Så, typ.][http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=151 Hela magsektionen]
Lite tips bara. Ha det så bra nu C U
Tack tack. Det värmer. Jo, har svårt att ”hitta” magen. Har verkligen prövat alla varianter snart. Men igår körde jag 5 set vanliga crunches. Men vettefasen om det inte tog. Körde lugnt o stillsamt upp o ned. Ett mysterium min mage. o formen på den.[/b] Men jag ska kolla upp sidorna du gav mig. Tack appreciate it!
5 juni, 2008 at 18:45 #747153Anonym anvandareMemberTips angående magen, kör några tunga set muslimen och superseta ihop med sneda situps. Ger en otrolig träningsvärk.
18 juni, 2008 at 18:17 #747154Anonym anvandareMemberTjohopp! Back in bizniz igen.. stronger than ever.. hehe.. nja kanske inte. Men att gå från total vila i en vecka o sen upp på v6 på Hypertrofiprogrammet kanske är att ta i. Men jag ska köra på det schemat denna vecka ut o sedan är det dags med min nya PTs instruktioner som gäller. Känns gött! Detta är dagens pass:
Före passet: 1 påse Kp3
Under passet: 12gr EAA, 30gr Carbo FxPull v6[/b]
Marklyft 100kg/8*4
Sittande rodd 60/8*4
Hantellyft åt sidan 11,5/8*6
Drag mot hakan 30/10*4
Bicepscurl 11,5/10*4Körde ingen mage idag heller. Ska testa en del grejjer för magen imorgon på lunchen på jobbet. Känns bra att man kan gå ner där o träna när man inte har tid när man kommer hem.
18 juni, 2008 at 18:27 #747155Anonym anvandareMemberKörde lite Biceps o mage på lunchen..
Koncentrationscurls 16.5/8*4
Situps/Crunches? 5*max
Sneda situps/Twisted crunches? 5*maxOk…. detta kändes på magen.. kunde fasen knappt andas efteråt. hehe
18 juni, 2008 at 18:34 #747156Anonym anvandareMemberIdag ben. Har lite känningar i mitt vänstra lår och vänstra knä. Men ska ändå fara o pröva o köra lite. Det gjorde jag o jag fick avbryta nästan alla övningar pga smärtan jag känner. Känns fasen inte bra. Inte ens lönt att skriva upp innehållet i dagens övningar då jag inte ens körde nästan nåt. Aja.. såhär skulle jag kört.
Ben v6[/b]
Benböj 90/12*4
Benpress 200/12*4
Raka marklyft 60/8*6
Leg curl 27,5/8*6
Vadpress 80/8*6såhär körde jag eg:
Benböj 90/1*5
Benpress 200/2*6
Raka marklyft 60/8*6 (den här gick bra! )
Leg curl 27,5/8*4
Vadpress 80/2*8Ska dra ner på tempot o verkligen aktivt vila mina ben. Känns fasen inte bra att vänstra benet vill krampa o göra ont. :S
19 juni, 2008 at 11:11 #747157Anonym anvandareMembervarit till läkaren idag… han tror att jag överansträngt mitt ben. Så det blev rekommenderad vila, ska nog ta hans råd och köra mkt mkt lättare ist. Vill hålla viss balans mellan över o underkropp. Köpte en våg idag! Kändes inte bra att stiga upp på den dock.. Ni måste peppa mig!
SKA! Börja med lite konditiionspass, men frågan är hur mitt knä kommer att uppleva det. :whistle:
Ska nog fara förbi hos Gå o löplabbet idag och till tatueraren.
20 juni, 2008 at 10:42 #747158Anonym anvandareMemberNy dag nya tankar. Knät känns bättre. Har vilat benen lite extra sedan passet i onsdags. Var och prövade ut nya dojjor som jag kan gå o springa med. Tatueraren var väl sådär. De ska vara bra, bäst i ume enligt många. Men måste nog hitta lite andra infallsvinklar. Jag är bara såååå sugen på att ”gadda” mig!
Nåväl. Dagen pass var bra, inte sådär supertungt utan lite lämpligt tungt. PB idag. Nåt fel gör jag i Bröst Incline. Så idag tog jag bort den ännu en gång o körde Chest Press i maskin ist.Före passet: 1 påse Kp3
Under passet: 12gr EAA, 30gr Carbo FxPush v6[/b]
Bänkpress 60/12*4
Chest Press i maskin 40/12*4
Militärpress 50/8*4 PB!! mm vet, jag är svag på dessa men va fan.. nånstans måste man ju börja
Tricepspress m rep 20/8*6
Situps 4*max
Magmaskin 4*maxHar bara så dålig kontakt fortf i mina magövningar. Men jag försöker o försöker verkligen känna efter.
21 juni, 2008 at 18:47 #747159Anonym anvandareMemberDetta är veckans nästsista dag idag. Det känns extra tungt för mig. Vad gör jag på måndagens pass. Jag hoppas verkligen att min nya PT kunde ta mig an då. Har varit på jobbets gym på lunchen idag och kört lite extra på armarna igen. Har så svårt för att inte göra nåt när jag ska egentligen ha vila.
Biceps
¤ Full bicepscurl med skivstång 27,5kg/6×4
¤ Koncentrationscurls 16,5kg/6×4Triceps
¤ Kickbacks 11,5kg/6×4
¤ ”Den-där-när-man-tar-den-bakom-nacken-övningen” 14,5kg/6×3Kändes skönt att piska armarna litegrann… Nu ska jag hålla mig borta från jobbets gym imorgon ^^
23 juni, 2008 at 17:51 #747160Anonym anvandareMemberTjipp! Det känns lite tomt nu… jag har kört klart Hypertrofischemat som jag fick av min förra PT osså är det nu en mellanvecka innan jag kör igång på allvar med min nya istället. Men körde efter samma Hyper schema men med lite egna vikter o set o reps.. kanske inte optimalt men vaddå. Inget annat har hänt här i Umeå idag. Bara regnet kunde sluta nångång. Det har regnat precis hela dagen.
Innan passet: 1 påse Kp3
Under passet: 12gr EAA, 30gr Carbo FXPull[/b]
¤ Marklyft 110kg/8×4 (kändes skönt! har verkligen inga bekymmer med vikter över 100 nuförtiden, tror jag har haft en inneboende spärr)
¤ Rodd 60kg/8×4
¤ Drag mot hakan med skivstång 35kg/8×4
¤ Hantellyft åt sidan 10kg/10×1, 8×3
¤ Bicepscurl m stång 25kg/8×3, 6×2På jobbet på lunchen
¤ Situps 5xmax
¤ Ryggups 4xmax23 juni, 2008 at 19:53 #747161Anonym anvandareMemberSer ut att vara fina pass med gott om basövningar! Hur lång tid tar ett pass, ser ut att kunna gå rätt fort?
Men det ser finfint ut! :up:
24 juni, 2008 at 15:06 #747162Anonym anvandareMemberInsulinus wrote:Ser ut att vara fina pass med gott om basövningar! Hur lång tid tar ett pass, ser ut att kunna gå rätt fort?Men det ser finfint ut! :up:
Åå tack tack.. Eftersom jag står o snackar mellan övningar emellanåt så är jag osäker men min PT säger att det ska ta cirka 45minuter.
26 juni, 2008 at 00:45 #747163Anonym anvandareMemberTjipp! Ny dag nya tag! Jihoo! Ny PT o nytt tänk, gud va skönt att få lite nytändning!
Lite nya siffror kanske:
Vikt: 103,8
FM: 21,0
Midjemått: ngt mindre ^^ kom fasen inte ihåg vad det stod :SEftersom mitt mål har blivit lite förändrat pga förändrade omständigheter så är dessa mina nya mål:
¤ Morgonpromenad vid förmiddagspass på jobbet cirka 3-5dagar per vecka
¤ Löpträning inleds så fort jag införskaffat min löpskorMin styrketräning kommer att vara ungefär som den brukar vara:
Måndag: Bröst, Axlar, Rygg
Onsdag: Fram- och baksida ben, Vader
Fredag: Triceps, Biceps, Mage -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.