Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hannas Träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 augusti, 2007 at 09:15 #833720Anonym anvandareMember
Fredag: Bröst/Triceps
Bänkpress Uppvärmning 2 set, 20kg, 12 reps. 25×12, 27,5×12, 30×10.
Bröstpress m hantlar 3 set, de 2 första med 9kgx12, det sista 8×12.
Flies i kabelmaskin 3 set á 3 plattor, 12 reps.Dips med hjälp av maskin 3 set de tyngsta jag orkade, 10-12 reps
Tricepspress i kabelmaskin stående, drag mot låren 3 set á 3 plattor, 12 reps
Tricepspress lver huvudet, kabelmaskin 3 set á 3 plattorCrunches på boll 3×30
Avslutade med 30 min på trappmaskinen Mina stackars ben hade ont, ont efter benpasset!!
Lördag blev det vila, hjälpte mina föräldrar att flytta på landet.
Söndag: Rygg
Uppvärmning roddmaskin 3 min
Chins Så många jag orkade, Magnus höll i benen. 3 set
Marklyft Uppvärmning 12x40kg, 3 set á 50kg, 12 reps.
Hantelrodd 3 set á 12kg, 12 reps.Sen var det tänkt att jag skulle köra cardio, men slöisen orkade inte. Det var så fint väder så jag ville vara ute i solen istället, SHAME ON ME!!!! :nono:
6 augusti, 2007 at 13:45 #833721Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Hmmmm du ser inte tjoch ut alls tycke jag !
men lycka till med viktnedgångenHej! Va snäll du är! Men jag la på mig nåt kilo efter den där bilden + att allt mitt fett hamnar på låren och rumpan Svårt att få bort, men alla tips är välkomna!
6 augusti, 2007 at 16:10 #833722Anonym anvandareMemberSnygg mage kör hårt
6 augusti, 2007 at 16:16 #833723Anonym anvandareMemberKul att se att du ger dig på basövningar och fria vikter… Kommer nog gå bra.. Lycka till.
7 augusti, 2007 at 09:42 #833724Anonym anvandareMemberFidde_Mannen wrote:Snygg mage kör hårtÅh, man tackar… 😮 Det är fortfarande en hel del fett som ska bort, men jag jobbar på det! Har du några bra diettips så är dom varmt välkomna! Du såg ju ut att ha riktigt bra kropp tycker jag! :emo-thumb
7 augusti, 2007 at 09:45 #833725Anonym anvandareMemberDanne N wrote:Kul att se att du ger dig på basövningar och fria vikter… Kommer nog gå bra.. Lycka till.Hehe, ja efter vad jag förstår så är det väl det som är bäst? Jag har ju inga planer på att tävla eller så, men muskler är himla snyggt!
Har du tips på bra övningar och pass, så bomba mig med det :p7 augusti, 2007 at 20:13 #833726Anonym anvandareMemberfinns nog inte så mycket att rekomendera, du kör ju alla basövningar (grymt måste jag säga). det är bara att hålla bra kost vanor så blir det bra…
8 augusti, 2007 at 08:53 #833727Anonym anvandareMemberDanne N wrote:finns nog inte så mycket att rekomendera, du kör ju alla basövningar (grymt måste jag säga). det är bara att hålla bra kost vanor så blir det bra…Man tackar och bockar! Ja, jag började ju dieta i måndags, så hittills går det bra… :nod
Ha det bra!8 augusti, 2007 at 09:27 #833728Anonym anvandareMemberI måndags vilade jag, hade tyvär inte tid att träna! Men min diet började och jag åt 1384 kcal då.
Igår körde jag axlar och biceps:
Upprätt axelpress i smith Uppvärmn 17,5kgx12, 3 x 22,5kgx12reps
Baksida axel med hantlar 3 x 5kgx12reps
Upprätt axeldrag i kabelmaskin 3 x 4plattor x 12repsBicepscurls hantlar Uppvärmn 5kgx12reps, 7kgx12reps, 2 x 8kgx12reps
Bicepscurls i kabelmaskin 3 x 2plattor x 12 reps
Bicepscurls, hammers i kabelmaskin 3 x 4plattor x 12 repsSen åkte jag och Magnus till motionsspåret i väsby (Sanda 2,2km ca) och sprang 2 varv upp och ner, finns inte en enda raksträcka. Det tog ca 25 min för mig, gick inte helt bra, men jag är inte van att springa ute. Riktigt jobbigt va det, så jag hoppas värken lägger sig lite till benpasset ikväll Annars får det bli lite lugnare benpass…
Kaloriintag igår, tisdag, var 1781kcal.
8 augusti, 2007 at 09:27 #833729Anonym anvandareMemberI måndags vilade jag, hade tyvär inte tid att träna! Men min diet började och jag åt 1384 kcal då.
Igår körde jag axlar och biceps:
Upprätt axelpress i smith Uppvärmn 17,5kgx12, 3 x 22,5kgx12reps
Baksida axel med hantlar 3 x 5kgx12reps
Upprätt axeldrag i kabelmaskin 3 x 4plattor x 12repsBicepscurls hantlar Uppvärmn 5kgx12reps, 7kgx12reps, 2 x 8kgx12reps
Bicepscurls i kabelmaskin 3 x 2plattor x 12 reps
Bicepscurls, hammers i kabelmaskin 3 x 4plattor x 12 repsSen åkte jag och Magnus till motionsspåret i väsby (Sanda 2,2km ca) och sprang 2 varv upp och ner, finns inte en enda raksträcka. Det tog ca 25 min för mig, gick inte helt bra, men jag är inte van att springa ute. Riktigt jobbigt va det, så jag hoppas värken lägger sig lite till benpasset ikväll Annars får det bli lite lugnare benpass…
Kaloriintag igår, tisdag, var 1781kcal.
8 augusti, 2007 at 12:21 #833730Anonym anvandareMemberÄr det någon som har bra tips på främst bra frukostar (förutom GRÖT!!!)? Jag är inne på fil och musli nu, och gillar det starkt, men vill göra en egen musli. Någon som har bra recept på en, där även näringsinnehållet finns med?
Finns det någon sås av något slag, som är relativt bra, och god till typ lax och kyckling? Inte så smarrigt med bara ris till, blir så j-la torrt!
Tacksam för hjälp!
8 augusti, 2007 at 14:17 #833731Anonym anvandareMemberTräningen verkar du ha bra koll på så det lägger jag mig inte i. Ett hett tips jag kan ge dig för förbränningens skull är att lägga in några intervallpass i veckan. Jag kör tre gånger i veckan 30 min, med intervaller varannan minut där jag ser till att få upp pulsen rejält (strax över 170 för mig funkar bra på intervallerna). Det sätter igång kroppen rejält!
Eftersom jag själv älskar min egna morgongröt så måste jag ändå tipsa om den. Jag brukar göra den med havregryn, ett halvt rivet äpple och eventuellt lite krossade valnötter. Sen öser jag över min proteindryck (just nu är kokosproteinet favoriten) och smaskar i mig. Går ju att ha lite mosad banan i som omväxling också. Mummma!
Annars kan du ju blanda i lite proteinpulver i fil eller yoghurt (helst osötad yoghurt i så fall) och strö över lite musli. Tycker det finns nyttiga varianter att köpa i butiken bara man håller koll på innehållet. Du kan ju köpa en naturell musli och blanda i egen torkad frukt och nötter som du vill.
Hm, sen kan du ju testa kesella + funlight + bär som mixas ihop och sen blandas med lite musli eller havregryn. Det är också en av mina frukostfavoriter. Passar ju prima också som mellis
Sås kan du göra med 1% ig kesella och lite senap, sötsur sås eller lite pesto som ändå blir rätt nyttig. Eventuellt behöver man blanda i lite mjölk så den inte blir så tjock. Peston tillför lite mer kalorier men lite extra fett av det bra slaget på maten skadar inte. Annars brukar jag använda krossade tomater med krydda som ett kalorisnålt alternativ till såsen. Det funkar bra det med.
Hoppas du fått lite bra ideer nu Hanna. Lycka till!
9 augusti, 2007 at 11:57 #833732Anonym anvandareMemberCinnabon wrote:Träningen verkar du ha bra koll på så det lägger jag mig inte i. Ett hett tips jag kan ge dig för förbränningens skull är att lägga in några intervallpass i veckan. Jag kör tre gånger i veckan 30 min, med intervaller varannan minut där jag ser till att få upp pulsen rejält (strax över 170 för mig funkar bra på intervallerna). Det sätter igång kroppen rejält!Eftersom jag själv älskar min egna morgongröt så måste jag ändå tipsa om den. Jag brukar göra den med havregryn, ett halvt rivet äpple och eventuellt lite krossade valnötter. Sen öser jag över min proteindryck (just nu är kokosproteinet favoriten) och smaskar i mig. Går ju att ha lite mosad banan i som omväxling också. Mummma!
Annars kan du ju blanda i lite proteinpulver i fil eller yoghurt (helst osötad yoghurt i så fall) och strö över lite musli. Tycker det finns nyttiga varianter att köpa i butiken bara man håller koll på innehållet. Du kan ju köpa en naturell musli och blanda i egen torkad frukt och nötter som du vill.
Hm, sen kan du ju testa kesella + funlight + bär som mixas ihop och sen blandas med lite musli eller havregryn. Det är också en av mina frukostfavoriter. Passar ju prima också som mellis
Sås kan du göra med 1% ig kesella och lite senap, sötsur sås eller lite pesto som ändå blir rätt nyttig. Eventuellt behöver man blanda i lite mjölk så den inte blir så tjock. Peston tillför lite mer kalorier men lite extra fett av det bra slaget på maten skadar inte. Annars brukar jag använda krossade tomater med krydda som ett kalorisnålt alternativ till såsen. Det funkar bra det med.
Va snäll du är med alla tips!
Ang intervallträningen så låter det som en kanonidé ocj jag brukade köra det förut, mestadels på trappmaskinen. Vad är bäst att köra intervall på?Ja, gröten den går bara inte ner just nu, men jag får försöka längre fram… Men annars var det riktigt bra frukostförslag! Hade aldrig tänkt på att man kan blanda proteinpulver i filen, men de är ju smart! :emo-thumb
Kesella är en av mina favoriter också! Jättegott med bär och så. Oftast blandar jag proteindrinkar med kesella och bär i. Kanongott!
Asbra såsförslag, ska genast hem och testa!
En fråga till bara. Ur fettförbränningssynpunkt, vilket är då bäst, löpning eller trappmaskin/crosstrainer?
Tusen tack för all hjälp! Kanske kommer fler frågor sen, längre fram, om det går bra för dig? (Behöver all hjälp jag kan förstår du 😮 )
Ha det så bra!9 augusti, 2007 at 11:57 #833733Anonym anvandareMemberCinnabon wrote:Träningen verkar du ha bra koll på så det lägger jag mig inte i. Ett hett tips jag kan ge dig för förbränningens skull är att lägga in några intervallpass i veckan. Jag kör tre gånger i veckan 30 min, med intervaller varannan minut där jag ser till att få upp pulsen rejält (strax över 170 för mig funkar bra på intervallerna). Det sätter igång kroppen rejält!Eftersom jag själv älskar min egna morgongröt så måste jag ändå tipsa om den. Jag brukar göra den med havregryn, ett halvt rivet äpple och eventuellt lite krossade valnötter. Sen öser jag över min proteindryck (just nu är kokosproteinet favoriten) och smaskar i mig. Går ju att ha lite mosad banan i som omväxling också. Mummma!
Va snäll du är med alla tips!
Ang intervallträningen så låter det som en kanonidé ocj jag brukade köra det förut, mestadels på trappmaskinen. Vad är bäst att köra intervall på?Ja, gröten den går bara inte ner just nu, men jag får försöka längre fram… Men annars var det riktigt bra frukostförslag! Hade aldrig tänkt på att man kan blanda proteinpulver i filen, men de är ju smart! :emo-thumb
Kesella är en av mina favoriter också! Jättegott med bär och så. Oftast blandar jag proteindrinkar med kesella och bär i. Kanongott!
Asbra såsförslag, ska genast hem och testa!
En fråga till bara. Ur fettförbränningssynpunkt, vilket är då bäst, löpning eller trappmaskin/crosstrainer?
Tusen tack för all hjälp! Kanske kommer fler frågor sen, längre fram, om det går bra för dig? (Behöver all hjälp jag kan förstår du 😮 )
Ha det så bra!9 augusti, 2007 at 12:08 #833734Anonym anvandareMemberJag hade fortfarande lite träningsvärk från löpningen i spåret i tisdags. (Jag vet, sncka om otränad! 😮 ) Så det blev ett något lättare benpass igår.
Uppvärmning 5 min cykel
Liggande benpress Uppvärmn 12x50kg, 3 x 12x90kg (sista reps jättetungt!)
Liggande lårcurl 12×6 plattor, 2 x 12×7 plattor (orkar sakta, men säkert mer )
Benspark 12×6 plattor, 12×7 plattor, 12×8 plattor (Nytt PB )
Stående vadpress 12×5 plattor, 2 x 12×6 plattor
Sittande vadpress 3 x 12x55kgSitups med medicinboll 5kg 3×25
Crunches på boll 3×30Blev inga utfall idag, låren var alldeles för döda. Men nästa gång blir det extra hårt benpass istället!
Kaloriintag igår: 1781
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.