Hannas Träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hannas Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 81 total)
  • Author

Egentligen var det tänkt att vi skulle köra Bröst och triceps, men Magnus hade ont i triceps från förra passet, så vi körde bara dips spm tricepsövning.

Bänkpress 2 Uppvämn.set á 20kg. 12x25kg, 12x30kg 12x30kg
    Bröstpress sneda hantlar 12x8kg 12x9kg 12x9kg
    Flies i bröstmaskin 3 x 12x22kg

Dips 4 set och två st PBn:up: . Körde så många jag orkade, men kring 9-12reps.

Sen, på förslag från Cinnabon, körde jag Trappmaskin 40 min! De första fem var uppvärmning, sen körde jag 1minuts-intervaller! Gick bra, men var totalt DÖD efteråt! Tack för tipset Emily!
    Idag blir det vila, ska på middag med jobbet, får väl äta sallad eller nåt… : Imorrn är det iaf ÄTARDAG!

Kaloriintag igår: 1750

Ps. På söndag kommer nog lite bilder på formen. Jag har redan gått ner 1,5kg!! Lycklig! :D

Du är duktig Hanna! :up: Gillar dina PBs! :nod

hannav86 wrote:
    Va snäll du är med alla tips!
    Ang intervallträningen så låter det som en kanonidé ocj jag brukade köra det förut, mestadels på trappmaskinen. Vad är bäst att köra intervall på?

En fråga till bara. Ur fettförbränningssynpunkt, vilket är då bäst, löpning eller trappmaskin/crosstrainer?

Nemas problemas 8) Alltid kul att hjälpa till! Fråga på bara.

Fettförbränningen beror ju på hur högt du får upp din puls under intervallerna. Sikta på att få upp pulsen rejält. Du ska känna att du precis klarar en minut på den belastningen du har på intervallen. Jag kör mina intervallpass mest på trappmaskinen och brukar lätt kunna köra intervallminuten på lite över 85% av max. Crosstrainer finns det ju många olika sorter men det brukar inte vara nåt problem att få upp pulsen där heller under intervallerna. Ett plus med maskinerna är väl att man oftast har pulsmätare så man kan ganska enkelt hålla koll på hur man ligger till där. Pulsklocka är att föredra ändå så använd den om du har en. I löpningen så använder du dig av kroppens eget motstånd mera – du måste ju lyfta kroppen på ett helt annat sätt än om du står i en maskin som ger lite hjälp på traven – och det kan vara en fördel för att få en mer naturlig belastning.

Sammanfattningsvis tycker jag inte att det spelar någon roll vad du väljer, bara du får upp pulsen ordentligt och känner dig bekväm med rörelsen. Själv kan jag ha problem ibland med att fötterna domnar bort efter ett tag på trappen. Sen är det ju alltid bra att växla rörelser lite då och då för både motivationen och kroppens skull.

Lycka till!

hannav86 wrote:
    Sen, på förslag från Cinnabon, körde jag Trappmaskin 40 min! De första fem var uppvärmning, sen körde jag 1minuts-intervaller! Gick bra, men var totalt DÖD efteråt! Tack för tipset Emily!

Skitbra kämpat!! :up: Finns inget bättre än känslan efter ett tufft intervallpass. EUFORIIII!! :D

I helgen ble det dåligt med träning. Var först igår jag satte min fot på gymmet… Inte bra! :nono:
    Vi körde iaf rygg och sen sprang vi i sandaspåret igen.

Chins 3×12, med hjälp av Magnus. Jag känner här att jag bir starkare för varje gång, och magnus behöver inte hålla lika mycket! :)
    Marklyft Uppvärm 12x40kg, 3 x 12x50kg. Snart dags att öka, men det är tungt!!!
    Hantelrodd 3 x 12x12kg

Sedan åkte vi till sanda, sprang 2 varv (4,2km). Den här gången gick det bättre. Fick inte alls samma mjölksyra och har ingen träningsvärk idag i benen! Men pulsen va sjukt hög, ett tag i sista backen visade pulsklockan 202!! Är det möjligt verkligen??

Sen tog vi lite bilder, ska lägga in några här nån dag när jag sitter hemma vid datorn. Blev riktigt nöjd med dagen, och idag har jag mycket riktigt en rejäl duns med träningsvärk i ryggen :emo-thumb

lovelysmile wrote:
    Du är duktig Hanna! :up: Gillar dina PBs! :nod

Va härligt att du tycker det! Jag är ju inte ens i närheten av dig, men jag försöker… 😮 Du har en grym mage! Jätteavis!!!

Cinnabon wrote:

Fettförbränningen beror ju på hur högt du får upp din puls under intervallerna. Sikta på att få upp pulsen rejält. Du ska känna att du precis klarar en minut på den belastningen du har på intervallen. Jag kör mina intervallpass mest på trappmaskinen och brukar lätt kunna köra intervallminuten på lite över 85% av max. Crosstrainer finns det ju många olika sorter men det brukar inte vara nåt problem att få upp pulsen där heller under intervallerna. Ett plus med maskinerna är väl att man oftast har pulsmätare så man kan ganska enkelt hålla koll på hur man ligger till där. Pulsklocka är att föredra ändå så använd den om du har en. I löpningen så använder du dig av kroppens eget motstånd mera – du måste ju lyfta kroppen på ett helt annat sätt än om du står i en maskin som ger lite hjälp på traven – och det kan vara en fördel för att få en mer naturlig belastning.

Sammanfattningsvis tycker jag inte att det spelar någon roll vad du väljer, bara du får upp pulsen ordentligt och känner dig bekväm med rörelsen. Själv kan jag ha problem ibland med att fötterna domnar bort efter ett tag på trappen. Sen är det ju alltid bra att växla rörelser lite då och då för både motivationen och kroppens skull.

Lycka till!

Du är snäll du!
    Va gäller pulsen (jag har pulsklocka) så är den nästan alltid hög när jag kör kondition. Som när jag sprang i sandaspåret igår, va pulsen i sista backen uppe i 202. Är det verkligen bra?? Betyder det att jag har världens sämsta kondition för att pulsen går upp så mycket? Jag orkar ju ändå springa hela tiden på hög puls (den brukar ligga på mellan 175-195)… När jag körde intervall på trappmaskinen låg den kring 180-185 när jag körde som hårdast, men den gick inte ner så mycket när jag hade vilominuten (typ 175). Bör jag ändra det då? Men som sagt, den gången körde jag ju i 40 minuter, så jag orkar ju…
    Mina fötter somnar också när jag trampar :p

Återigen massa tack! Guld värt ;)

Cinnabon wrote:

Lycka till!

Du är snäll du!
    Va gäller pulsen (jag har pulsklocka) så är den nästan alltid hög när jag kör kondition. Som när jag sprang i sandaspåret igår, va pulsen i sista backen uppe i 202. Är det verkligen bra?? Betyder det att jag har världens sämsta kondition för att pulsen går upp så mycket? Jag orkar ju ändå springa hela tiden på hög puls (den brukar ligga på mellan 175-195)… När jag körde intervall på trappmaskinen låg den kring 180-185 när jag körde som hårdast, men den gick inte ner så mycket när jag hade vilominuten (typ 175). Bör jag ändra det då? Men som sagt, den gången körde jag ju i 40 minuter, så jag orkar ju…

Igår gjorde jag ett nytt PB på bröstpasset vi körde. Jag har länge hållt på och tragglat med bänkpressen och undrat när jag ska få börja använda de stora viktplattorna! Hittils har det varit 5-kliosplattor bara, men igår bestämde jag mig för att försöka med 40kg. Någonstans måste man ju börja! :nod

Bänkpress 2 uppvärmn 12x20kg, 12x25kg, 12x30kg och 6x40kg! De tre första repsen med 40kg klarade jag galant, sen fick jag lite hjälp av Magnus, men jag är så stolt! :D
    Sned Bröstpress, hantlar 12x9kg, 10x10kg (PB med 12 reps), 12x9kg
    Armhävningar de 7 första på tårna, sen var jag helt död och körde 3×12 på knäna. Allt kan man ju inte orka på en gång… 😮

Efter det blev det återigen 40 min trappmaskin intervall. De första 5 min uppvärmning, sen körde jag allt jag orkade i 35 min, med 1-minutsintervaller. Pulsen låg mellan 175-185.

Här kommer nu det efterlängtade (???) bilderna! Ett par ialla fall :bb3:

[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=30766&stc=1&d=1187109671][img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=30767&stc=1&d=1187109671][img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=30768&stc=1&d=1187109671]

ursäkta de fula ansiktsuttrycket och rödsvettiga fejset, men jag hade precis sprungit…. 😮

Igår hade jag extremt dålig motivation. Speciellt med dieten. Ville helst bara gå till Ica och köpa en fet godispåse och verkligen frossa! Men det gjorde jag tack och lov inte. Jag var omotiverad till att träna också (vet inte varför, det brukar aldrig hända). Vi hade bestämt att vi skulle köra box, jag och Magnus, och även fast det var rejält med gnäll (från min sida…:evil: ) åkte vi till gymmet. I början va jag fortfarande sur och tvär, men kom in i det efter ett tag och tog ut mig rejält i slutet. Efter 60 min var jag helt svettig och skakis!!
    I efterhand är jag jätteglad att jag gjorde det. Antar att det var en dietsvacka bara… :

Idag kör jag hårt igen!

hannav86 wrote:
    Du är snäll du!

Nej, absolut inte. Att du kommer upp högt i puls är ju bara bra. Så länge du inte mår riktigt illa och känner dig svimfärdig på den nivån så är det helt ok :)
    Om du orkar hålla den pulsen på löpningen så tycker jag bara att du kör på med det. Angående intervallpassen, det blir ju en skillnad i puls i vilket fall som helst mellan intervallen och det mindre intensiva. Men självklart skulle du kunna pressa upp dig lite mer i puls i intervallerna med tanke på vad du har under löpträningen.

Jo, tänkte på en sak. Den där pajen…ska den va lite nyttigare eller bara en vanlig Svenssonpaj med lite mer fett?

Kämpa på! Den där svackan tar du dig ur bums :up:

Cinnabon wrote:
    Nej, absolut inte. Att du kommer upp högt i puls är ju bara bra. Så länge du inte mår riktigt illa och känner dig svimfärdig på den nivån så är det helt ok :)
    Om du orkar hålla den pulsen på löpningen så tycker jag bara att du kör på med det. Angående intervallpassen, det blir ju en skillnad i puls i vilket fall som helst mellan intervallen och det mindre intensiva. Men självklart skulle du kunna pressa upp dig lite mer i puls i intervallerna med tanke på vad du har under löpträningen.

Jo, tänkte på en sak. Den där pajen…ska den va lite nyttigare eller bara en vanlig Svenssonpaj med lite mer fett?

Kämpa på! Den där svackan tar du dig ur bums :up:

Va bra! Då kör jag på utav bara den!!

Hehe, det var Magnus som viskade om pajen. Jag har ingen aning om vilken han menade, men jag tar gärna recept på en nyttig om du har ;)

Ja, nu ska jag köra på allt jag kan! Tack igen!

I fredags körde jag bröst, triceps och mage. Gick bra, gjorde några ändringar i passet också.

I lördags blev det bara en morgonpromenad, sen hade jag massa annat att göra. Då va det ju också ÄTARDAG
    I går körde jag trappmaskin Intervall 40 min, och mage 2 övningar á 4 set. Tog riktigt bra!

Ikväll blir det nog bara löpning eller rygg, för imorgon är det Box 90 min!:up:

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 81 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.