Hannas Träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hannas Träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 81 total)
  • Author

Ser bra ut här ja :up:

Här kommer ett recept på kycklingpaj….har gjort så många varianter så jag vet som sagt inte vilken som va godkänd :p men den här är jag rätt nöjd med. Paj kan ju aldrig bli riktigt nyttig som du säkert vet ;) Gott är det i alla fall!!

Pajdeg:

75 g smör
    2½ dl vetemjöl
    3/4 dl Kesella lätt

Hacka samman smör och mjöl till en grynig massa. Tillsätt Kesella och arbeta snabbt ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform (ca 24 cm i diameter). Sätt ugnen på 200 grader. Låt pajen vila i kyl ca 30 min. Förgrädda pajskalet ca 10 min.

Fyllning:
    1 eller 2 kycklingbröst (färdiglagade och rivna i lagom stora bitar)
    250 g fryst bladspenat
    1 hackad lök
    3 ägg
    2 dl mjölk
    salt o vitpeppar (brukar ha i en favoritkrydda också tex ”persillade”)
    ev lite riven ost ovanpå (finns 10%ig som är god)

Tina spenaten och pressa ur all vätska. Hacka löken. Fräs tillsammans med lite olja och en pressad vitlöksklyfta. Vispa samman ägg, mjölk och kryddor. Blanda i spenatbladningen. Häll fyllningen över kycklingen i det förgräddade pajskalet. Grädda i nedre delen av ugnen vid 200 grader ca 30 min.

Bon Apetit!![/b]

Cinnabon wrote:
    Ser bra ut här ja :up:

Här kommer ett recept på kycklingpaj….har gjort så många varianter så jag vet som sagt inte vilken som va godkänd :p men den här är jag rätt nöjd med. Paj kan ju aldrig bli riktigt nyttig som du säkert vet ;) Gott är det i alla fall!!

Pajdeg:

75 g smör
    2½ dl vetemjöl
    3/4 dl Kesella lätt

Hacka samman smör och mjöl till en grynig massa. Tillsätt Kesella och arbeta snabbt ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform (ca 24 cm i diameter). Sätt ugnen på 200 grader. Låt pajen vila i kyl ca 30 min. Förgrädda pajskalet ca 10 min.

Fyllning:
    1 eller 2 kycklingbröst (färdiglagade och rivna i lagom stora bitar)
    250 g fryst bladspenat
    1 hackad lök
    3 ägg
    2 dl mjölk
    salt o vitpeppar (brukar ha i en favoritkrydda också tex ”persillade”)
    ev lite riven ost ovanpå (finns 10%ig som är god)

Tina spenaten och pressa ur all vätska. Hacka löken. Fräs tillsammans med lite olja och en pressad vitlöksklyfta. Vispa samman ägg, mjölk och kryddor. Blanda i spenatbladningen. Häll fyllningen över kycklingen i det förgräddade pajskalet. Grädda i nedre delen av ugnen vid 200 grader ca 30 min.

Bon Apetit!![/b]

Tack så mycket! Ska hem och prova, kanske redan på lördag Kanske bäst att äta den på Ätardagen så man får i sig lite!

Den här veckan har inte börjat speciellt bra… I måndags blev det bara löpning, då det var tänkt att jag skulle köra ett hårt Boxpass igår kväll. Men när jag satt på jobbet ringde min mamma och sa att min farmor blivit sämre (hon har legat sjuk i cancer under en längre tid) och det var då frågan om timmar. Jag blev helt chockad, så det blev bara en promenad med Magnus för att rensa tankarna. Maten blev inte heller speciellt bra, tog bara det som fanns hemma hos föräldrarna, och det blev inte nån vägning och kaloriräkning där heller.
    Nu har jag iaf fått veta att hon överlevt natten, vilket är postitivt. Så tanken är att jag ska träna och dieta som vanligt idag.

Undrar bara, varför finns cancer??

Jag hade två vilodagar i rad, vilket var hur länge sen som helst, i fredags och lördags. Men igår körde vi verkligen HÅRT! Det blev ett ryggpass med två PBn!!

Chins 3 x max med hjälp av magnus (ska fan klara en hel själv!)
    Marklyft Uppvärmn 12x40kg, sen 3 x 8x60kg (=PB)
    Hantelrodd 3 x 8x15kg Pb här med :nod

Sen va det löpning i Sanda två varv. Gick kanon trots att jag bara ätit frukost 4 timmar innan. Ny rekordtid, 11.58 på första varvet och 24.08 på båda varven! Känns himla kul och man blir mycket mer motiverad! Sen gick vi sista varvet också.

Jag börjar se resultat från dieten också, vilket är himla kul! Ska ta och mäta lite i veckan också för att se om kag krympt lite, hoppas hoppas :)

edit fel

Musklerna och styrkan växer när man vilar ut ordentligt! Vila är a och o!
    Duktigt! Kul med PB’n! :up:

lovelysmile wrote:
    Musklerna och styrkan växer när man vilar ut ordentligt! Vila är a och o!
    Duktigt! Kul med PB’n! :up:

Ja, det är helt sant. Men ofta är man ju så ivrig på att se resultat att man kanske ibland tränar för mycket och vilar för lite. Fast det är ju ibland himla skönt med en välförtjänt vilodag ibland! :p

Igår blev det massa Cardio! Började med att springa 20 min, i snabbt tempo på löpbandet. Sen klev jag över till trappmaskinen och körde intervall i 20 min och avslutade med tung cykling de sista 20. Sen va jag helt slut och det gick inte att skåda en enda torr fläck på mina kläder :up:

Sen va det bara att åka hem och laga brakmiddag med lax och rotfrukter i ugn, med hemmagjord tzatziki. Mums!

Igår blev det ingen box som planerat. Jag blir himla trött på kvällarna och vill helst träna efter jobbet, så jag hade inte ork helt enkelt. :(
    Istället körde jag och Magnus axlar, biceps och en del mage.

Upprätt axelpress, hantlar Uppvärmn 12x5kg, 10x8kg, 8x10kg, 8x10kg
    Drag mot huvudet, cc 10×5 plattor, 2 x 10×6 plattor
    Baksida axel, hantlar 12x7kg, 2 x 10x8kg

Bicepscurls hantlar Uppvärmn 12x5kg, 10x8kg, 2 x 8x9kg
    Bicepscurls m Z-stång 3 x 8×17,5kg
    Hammers, hantlar 3 x 10x8kg

Situps-kast m medicinboll 2×40 reps, sista 27reps
    Crunches i lutning Körde slut på alla sista krafter (vilket inte var så mycket, men ändå :) )

Kändes som ett helt okej pass, men jag är ändå besviken på att jag inte körde box 90 min som planerat. Det hade ju bränt mer fett, vilket jag verkligen behöver! Får ta igen det ikväll på benpasset, med en massa CARDIO efteråt!

Det blev inget höjdarpass igår som jag tänkt mig. Eftersom Magnus skulle iväg på annat håll fick jag träna själv och fick den briljanta idén att träna på Sats i sumpan istället för i väsby. Men deras maskiner var brutalt stora, klumpiga och osköna. Fick ont av benpressen av den tunga, stora klossen man fick ha där på smalbenen. Sen letade jag två varv efter en vadpress med hittade ingen! 👿
    La istället till två övningar, insida och utsida lår i maskin som va hyfsat bra iaf. Totalt blev det 5 övningar.
    Sen hade jag planerat att döda det sista jag hade på trappmaskinen, men deras var från stenåldern och gick inte att trampa på! Bler så sur att jag åkte hem! Tog iaf en rask promenad i kylan på 50min efteråt. :nod

Idag ska jag iaf INTE träna i sumpan, utan åker hem till trygga väsby istället. Det får väl bli en himla massa cardio efteråt idag istället… :|

Igår blev det bröst/triceps och cardio

Plan bänkpress Uppvärmn 2 x 12x20kg, 12x30kg, 2 x 8x35kg (Hade hoppats på 40kg, men det fanns inte i kroppen idag :(
    Sned Bröstpress, hantlar 12x9kg, 2 x 10x10kg
    Liggande Flies, hantlar 12x6kg, 2 x 10x8kg

Dips 3st halva utan hjälp!! PB!! Snart orkar jag gå ända ner :up: , sen körde jag 3x allt jag hade med lite hjälp av maskinen
    Pushdowns i cc 3 8×6 plattor
    Tricepspress över huvudet, cc 3 x10x4 plattor

Sen var jag helt slut efter dipsen och allt, men jag körde ändå 40 min intervall på trappmaskinen Det var extremt jobbigt, och mina ben hade redan ont efter benpasset igår. Men jag tog ändå ut mig extremt mycket och det fanns nog inte en torr fläck kvar på mig ;)

Imorse vägde jag mig igen och ligger nu på 72,7kg, har totalt gått ner 2,3kg på fjärde veckan. Ska försöka mäta nya mått och se där vad som hänt. Försöker lägga in mer promenader nästa vecka, och ska även dra ner på kaloriintaget om jag inte gått ner mer nästa vecka!

fel

I fredags började jag känna av lite i halsen, kändes svullen och jag va lite hängig. Har därför tagit det lugnt i helgen, shoppat både lördag och igår, då jag även hann med en promenad på kvällen.
    Vilar lite tills jag känner mig bra, ska ju faktiskt springa Bellman på Lördag! :nod

I lördags när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner 7hg, så jag hamnade på 72 exakt. Skönt! :up: Då är det inte så många kilon kvar tills jag är nöjd!

Nu blir det promenader och minskat kaloriintag tills jag är bättre!

Lägger en bild på magen, tagen förra veckan. Har tappat 2 cm i midjan ;)
    Hoppas på några till, snart kommer alla rutor fram :)

Hej Hej!
    Du börjar ju på bli smal nu ju. Jag tycker inte att du ska minska ditt kaloriintag förrän du får svårare att gå ned. Nu har du du en jämn nedgång i ganska bra hastighet typ 0.5 kg i veckan.
    Du måste i alla fall äta mycket tills på lördag då det blir löpning för hela slanten =). Carbs som FAN!
    Kör hårt smalis!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 81 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.