Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hannas Träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 september, 2007 at 15:40 #833765Anonym anvandareMembermag86 wrote:Hej Hej!
Du börjar ju på bli smal nu ju. Jag tycker inte att du ska minska ditt kaloriintag förrän du får svårare att gå ned. Nu har du du en jämn nedgång i ganska bra hastighet typ 0.5 kg i veckan.
Du måste i alla fall äta mycket tills på lördag då det blir löpning för hela slanten . Carbs som FAN!
Kör hårt smalis!Haha va rolig du är! Skriver i journalen när du lika bra kan säga det msn! Jag minskade ju bara på intaget den här veckan när jag vilat och inte tränat. Men imorn lägger jag på lite extra Carbs så jag orkar springa ordentligt på lördag!
Idag blir det prommis och mycket stretch hörru!
Och du, sååå smal är jag inte! :nono: Inte än!Fan va vi är duktiga du och jag, tillsammans har vi loosat 23cm och 8-9kg! Den du :emo-thumb
6 september, 2007 at 15:45 #833766Anonym anvandareMemberIgår efter promenaden mätte jag och Magnus oss igen. Vi hade båda försvunnit en del Jag hade tappat 10cm, utspritt på bröst, midja, stuss och lår. Magnus hade förlorat hela 13cm! Känns riktigt skönt! Och viktminskningen går åt rätt håll för båda trots att vi haft en vilovecka.
På lördag blir det Bellman-stafetten för båda oss och nästa vecka kör vi TOK-HÅRT! Så här kan man ju inte ha det! Inget gym på en vecka, vilket hemskt liv det är! 😥 Gymmet är till för att köra hårt på, varje dag!
7 september, 2007 at 00:05 #833767Anonym anvandareMemberMen vart är en bild på Magnus då?:p
7 september, 2007 at 07:52 #833768Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:Men vart är en bild på Magnus då?:pDet kommer! Han ville gå ner lite mer först Men sen ska jag visa upp min starke kompanjon minsann!
12 september, 2007 at 08:47 #833769Anonym anvandareMemberUsch, efter Bellman-stafetten i lördags (Som btw gick väldigt bra fast det regnade) blev jag sjuk och har legat hemma i veckan. Nu är de andra veckan utan gymmet! Jag som skulle hårdträna den här veckan
Lägger dieten lite åt sidan den här veckan, så jag får i mig tillräckligt med energi för att bli frisk…
Men BLÄÄ va de här suger! 👿18 september, 2007 at 08:25 #833770Anonym anvandareMemberBörjar äntligen känna mig bättre efter den här envisa förkylningen! Ska få gå till gymmet idag, och jag är sååå lycklig! Ska ta det lite lugnt med Cardio i början, och köra lugn styrka, men tänker promenera varje dag istället!
Ikväll blir det bröst/triceps. Längtar…
21 september, 2007 at 11:44 #833771Anonym anvandareMemberI tisdags började jag gymma efter 2 veckors uppehåll pga sjukdom. Har kört många reps och lägre vikter för att inte ta ut kroppen för mycket nu i början. Har även struntat i tuff intervallträning, och bara promenerat lite varje dag.
Har hunnit med två styrkepass den här veckan, Bröst/triceps och Rygg. Idag blir det axlar/biceps och imorn ben. På måndag börjar jag köra lite tuffare med 6 reps och intervall på trappen.
Jag gick upp 1 kg den veckan jag var riktigt sjuk, då jag inte orkade bry mig om att dieta och vad jag stoppade i mig, men det kilot går nog rätt fort att bränna bort Annars låg vikten på 72 i början av veckan (ska väga in mig imorn efter en ny veckas diet) och totalt sen semestern har jag gått ner 4kg, så jag är nöjd! :nod Hoppas på 2-3kg till. Jag vill vara i fin form tills min PT-utbildning börjar den 2 november, så nu är det bara att köra på!
24 september, 2007 at 10:58 #833772Anonym anvandareMemberKörde ett stenhårt härligt gympass i lördags trots att jag fick gå själv 👿 Men hjälp vilken träningsvärk jag har nu! Kan knappt gå idag, för att inte snacka om hur illa det är att gå på toa!!
Såhär såg det ut:
Benpress, liggande 2x50kg, 10x80kg, 10x90kg, 8x100kg
Utfallssteg 3 x 24x10kg
Benspark 3 x 10×7 plattor
Liggande lårcurl 3 x 10×7 plattor
Stående vadpress 3x 10×6 plattor
Sittande vadpress 3 x 12x55kg26 september, 2007 at 08:51 #833773Anonym anvandareMemberNu känns det som jag börjar komma igång ordentligt igen! Bröst / Triceps-passet igår kändes bra och jag kände mig oförskämt stark för att vara mig! Fick köra på de lite större hantlarna, Äntligen! Orkar nästan göra hela dips själv nu, och jag vet inte om det är musklerna som blir större eller fettet som börjar försvinna, men musklerna syns riktigt bra nu!
Imorse var jag ute tidigt, tidigt på morgonpromenad och ska köra rygg och maga ikväll. Sen ska jag shoppa skor som jag är välförtjänt av :nod Efter det blir det brakmiddag på Kalori!
Som grädde på moset ska jag på arbetsintervju på Sats i nästa vecka, och snart flyttar jag till en stor tvåa på söder! Kan livet kännas bättre nu??
5 oktober, 2007 at 08:50 #833774Anonym anvandareMemberLite snabb uppdatering om senaste tidens träning:
27/9: Axlar, Biceps & mage
28/9: Morgonlöpning löpband 20 min, crosstrainer 10 min. (Vikt 71,9kg)
30/9: Ben+lite mage (Pb i Benpress 105kg :nod) Promenad 60min.1/10: Bröst/Triceps, promenad 70 min.
2/10: Box 90 min
Igår: Spinning 75 min med min pappa som totalt krossade mig Jag har inter varit på ca ett år, kul va det, men ack så jobbigt!! Dags att börja köra igång med det ordentligt faktiskt. Är lite seg i benen idag… :up:Vikt imorse 71,5kg. Fuskar lite med dieten ibland, och känner att jag börjar tröttna, så nu gäller det att hämta inspiration och motivation att fortsätta! Tur att jag fortfarande går ner i vikt iaf! Jag har gått ner 4,5 kg sen semestern, men ska ner lite till. Imorgon är det iaf ätardag!
6 oktober, 2007 at 19:34 #833775Anonym anvandareMemberOm du bara vill öka i styrka och muskelmassa, är det inte bättre att köra mer hel/halvkroppspass och köra mycket basövningar istället för att splitta så mycket?
//Ulrik
9 oktober, 2007 at 07:52 #833776Anonym anvandareMemberHallå Carrolax!
Nu har jag kikat lite i din journal också! Ja, det va verkligen kul att vi är lika långa. Väldigt sällsynt blnad oss tjejer… Men du väger en rackarns massa mindre än mig såg jag! Nu får jag kämpa för att komma ner i din viktklass, men det är bra då har jag iaf ett mål!!! :p
Ska fortsätta läsa i din journal och inspireras! Ha det bra!!!Mvh
9 oktober, 2007 at 08:03 #833777Anonym anvandareMemberUlrik wrote:Om du bara vill öka i styrka och muskelmassa, är det inte bättre att köra mer hel/halvkroppspass och köra mycket basövningar istället för att splitta så mycket?//Ulrik
Hej Ulrik!
Jag vill inte öka så mycket i muskelmassa, tycker att det är himla kul att vara stark, men mitt mål är inte att bli stor och jag vill inte tävla. Däremot är mitt mål att få en sund och vältränad kropp med lite extra muskler :p
Så just nu trivs jag bra med den träningen jag kör, men tack för tipset! Alltid välkommet!MVH
9 oktober, 2007 at 09:58 #833778Anonym anvandareMemberIgår blev de en väldans massa Cardio för mig. Jag mådde dåligt efter helgen, och orkade inte ta i och styrketräna. Så jag körde först 20 min crosstrainer, 30 min trappmaskin och avslutade med 5 min roddmaskin. Gick sådär… Trycker mot bröstet och känns tungt, jag tror det är början till magkatarr för jag stressar för mycket…
Men idag känns det lite bättre, och ikväll ska jag ta i och köra 90 min box!!! :dance:
12 oktober, 2007 at 13:17 #833779Anonym anvandareMemberImorse vägde jag 69,8kg!!!! Yeeeeees!!! :yahoo:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.