Helmut`s satsning mot scenen

Home Forums Seriösa träningsjournaler Helmut`s satsning mot scenen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 337 total)
  • Author
    Robert Svensson wrote:
    Bra pass! Kanske har missat det men vad ligger kroppsvikten på? Chinsen är ju inte dåliga heller.
    Har du testa att köra lite mindre reps någon gång? Tycker du kör bra högt. Men det ser ju ut att funka så :p

Kroppsvikten ligger ”just nu” på 80kg, ska opp ännu mer.
    Jo jag har testat att köra mindre reps men jag tycker inte alls om det, jag får ingen kontakt då å då känns det inte som att det ger nå heller men ska prova.
    Asså jag älskar när det riktigt bränner i musklerna så det ä nog därför jag kör högreps, jag får bra kontakt plus att jag har växt riktigt bra på det.:)

Dagens pass gick kanon bra, satan vilken pump jag fick i armarna. Är som sagt tung vecka med 4-8 reps vilet jag inte brukar gilla, brukar få så dålig kontakt men idag gick det grymt bra. Var länge sen det gick så här bra med armarna:)
    Provade något nytt idag, superset å det kändes kanon bra, det vill jag rekomendera, grymt stark känner man sig när man fått vila från en övning å ge sig på nästa.

Körde iaf så här:

Hantelcurl
    20kg*6
    20kg*6
    17,5kg*8
    17,5kg*8

Dips
    KV+15kg*9
    KV+20kg*8
    KV+20kg*6
    KV+15kg*7

Hammercurl
    20kg*6
    20kg*6
    20kg*5
    17,5kg*8

Pushdowns-Ez stång
    8 reps
    7 reps
    6 reps
    6 reps
    Körde den här i latsdraget så vet it vikten men tungt var det.

Ez curl-smalt grepp
    42,5kg*8
    42,5kg*6
    42,5kg*6

Pushdowns-smalt grepp
    65kg*8
    70kg*6
    70kg*6
    65kg*7

Underarmar

Curl på bänk med handflator opp superset med handflator neråt
    30kg*10/20kg*8
    30kg*6/17,5kg*6
    30kg*6/17,5kg*6

Passet tog 11/2 timme men bra gick det.:up:

Mizz_Frida wrote:
    Ser ut att gå bra här.
    Ännu ett kanon bra rygg pass avklarat!!!

Jodå det går bättre å bättre, veckans ryggpass lovar jag blir ännu bättre:emo-thumb

Robert Svensson wrote:
    Bra armpass Helmut. Kul att du vågar dig på mindre reps. Sjyst att du fick bra kontakt där också.
    Du tyckte om superset? Aldrig fel att prova något nytt. Kan vara gott att variera sig lite med.

Jo satan man måste experimentera lite, försökte tänka på utförandet hela tiden å pump blev det:) .
    Jo superset funkade asbra, kände mig stark i varje övning när man fått vila lite grann, började med 4 set biceps å hoppade sen över till triceps å körde 4 set där å så rullade det på. Jag rekomenderar att testa, orkar mer vikt då å:up:

Mizz_Frida wrote:
    Härligt armpass.
    Verkar inte fel att växla mellan triceps/biceps för at få mer ork.
    Men förlorade du inte pumpet mellan??

Go for it!!

Tackar.
    Nae altså pumpen blev bara värre å värre, kändes kanon bra å styrkan satt, rekomenderar att testa, kändes riktigt bra

Mizz_Frida wrote:
    :)

Kanske ska testa men jag har ju inte armar på bara en dag.. men men ett fusk pass kan inte skada.

Haha nae prova på du, alla tycker ju inte lika å växer inte på samma sorts träning men variation är alltid bra:)

inget dåligt armpass där.härligt mannen.hur e det idag då träningsvärk?
    kör hårt idag på gymmet.

liddell wrote:
    inget dåligt armpass där.härligt mannen.hur e det idag då träningsvärk?
    kör hårt idag på gymmet.

Jo man tackar, nae fakstiskt så känner jag ingen träningsverk, brukar aldrig få det i armarna, biceps brukar jag typ bara få i efter jag har tränat rygg. Ben, bröst, mage, rygg å vader får jag nästan alltid träningsvärk i. Träningsverk ä göttt:p

Jo då var veckans andra superpass över, gick hur bra som helst idag å, jag älskar att köra ben. Hoppas att passen fortsätter att gå så här bra hela veckan:)

Framsida lår

Knäböj
    100kg*8 (90 grader)
    110kg*8 (90 grader)
    120kg*8 (gick inte precis 90 grader men inte så långt ifrån)
    130kg*9 (lika som ovan)
    140kg*8 (lika som ovan)

Fick grym kontakt å pump i låren här, kändes riktigt bra.

Benpress
    200kg*10 (under 90 grader)
    240kg*8 (under 90 grader)
    260kg*8 (nästan 90 grader)
    220kg*10 (under 90 grader)
    220kg*8 (under 90 grader)

Fick riktigt bra kontakt här med:)

Benspark
    100kg*8
    110kg*6
    Fulla magasinet*5

Baksida lår

Sittande lårcurl
    45kg*8
    50kg*8
    50kg*7
    50kg*6

Raka marklyft
    95kg*8
    100kg*8
    105kg*6
    105kg*5

Passet gick grymt bra idag å motivationen ökar hela tiden, har varit lite skeptiskt till lågrepare men bara man tänker på utförandet så gåre bra. Imörra äre axlar som står på schemat å då ska det gå minst lika bra vill ja lova:emo-thumb

Skönt benpass! :P

Varför inte djupare än 90?

grymt benpass.snacka om att jag blev motiverad till o köra grymt hårt på mitt benpass idag.inga dåliga vikter du hade nice.

Fredrik.J wrote:
    Skönt benpass! :P

Varför inte djupare än 90?

Därför att det börjar klucka i knäna då jag kör tungt å dom skulle nog inte palla att jag går 90 grader på de vikterna därför kör jag inte enda ner till 90 grader

liddell wrote:
    grymt benpass.snacka om att jag blev motiverad till o köra grymt hårt på mitt benpass idag.inga dåliga vikter du hade nice.

Åhh man tackar.
    Det låter bra att man kan bidra med nått. Jo jag kan väl säga så här att jag aldrig har tränat på mer än 120kg i knäböj, men räknar det inte som Pb eftersom jag inte gick ner till 90 grader.

Robert Svensson wrote:
    Böjen imponerar

Tackar, men hade nog inte klarat mer än 120 om jag gick 90 grader.:) .Men det ska det bli ändring på, fick iaf grym kontakt å sitter nu bara å väntar på träningsverken:p

Dagens pass

Axlar

Hantelpress
    25kg*7
    27,5kg*4
    22,5kg*7
    22,5kg*7

Stånglyft fram
    25kg*8
    25kg*8
    30kg*8
    25kg*9

Sidolyft
    12,5kg*8
    12,5kg*8
    12,5kg*8
    15kg*8 (lite gung på dom 3 sista)
    12,5kg*8
    12,5kg*8 drop till 9kg*8

Trapz

Hantelshrugs
    40kg*8
    42,5*8
    50kg*8
    50kg*8

Avslutade passet med 8 set mage.

Passet tycker jag gick kanon bra, körde så strikt som möjligt. Har förövrigt en djävulsk träningsverk i benen, sköööönt :p

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 337 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.