Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 661 total)
  • Author

Hejsan

Körde lite böjar i morse, kändes riktigt jobbigt hade ingen vidare styrka alls. Har även varit risig i ryggen ett par dagar.

Benböj
    10x60kg 6×90 8×95 5×100 7×100 7×100

Sen blev det höbalsrullning, 36 st fick vi in, hade en kompis till hjälp idag så det blev inte lika jobbigt som sist. Efter det så ägna vi oss att lyfta naturstenar över huvudet och körde marklyft med våran timmer vagn på gården, genom att lyfta upp vagnen i draget

Nu ska jag iväg på semester i 4 dagar ska bli skönt. Har fixat ett hotell där det ingår gym så något pass ska väl kunna bli av:D

Hejsan dags att rapportera tre st träningspass. Har varit på semester i Vänersborgstrakten.

Gymmet jag tränat på är Motionspalatset i Vänersborg på Quality Hotels.

Kände mig som en vilsen bonde på gymmet och det var jag också:D De hade bara en massa maskiner med datamonitors och sladdar till allt. Inget old school gym här inte, men de hade iaf hantlar och bänkpress befriade från teknisk utveckling

21 juli

Biceps curl med hantel

Råkade radera dessa data :-( körde 5 tunga set här

Isolatinscurl 4set råkade radera vad jag körde så vikterna försvann

Triceps press hantel, en arm i taget 5x10kg x 3set

Bänk 5x70kg 6×70 3×70 3×70 4×70

Pec deck 10x 40 5×60 5×60

Mage sit ups
    15×3 set
    22 juli*

Press 5×40 4×45 3×45 5×40 5×40

Hantelyft åt sidan
    10x8kg 7×8

Arnold press
    2x12kgx10 2x16kgx6 2x18kgx6 2x20kgx5 2x20kgx5

Mage sit ups
    10x4set

23 juli

Bänk*
    7×70 9×70 2×80 5×70 5×70

Benpress maskin
    10×160 8×200(fullt mag) 8×200 10×200

Biceps 2x10kgx10 *2x22kgx3 2x20kgx4 2×20 kgx5

Härliga PB i bänkpressen, där har uthålligheten kommit rejält på 70 kg

Allt från mig//Hence

Ett videoklipp från när jag körde Bänkpressen i Vänersborg på semestern

[youtube=x3fxVch7oJk]

Kul med film och bra bänkat! Tänk dock på att inte börja studsa med benen när det blir tungt, då tappar du snarare styrka :)

Mvh

Ritchan wrote:
    Kul med film och bra bänkat! Tänk dock på att inte börja studsa med benen när det blir tungt, då tappar du snarare styrka :)

Mvh

Precis förstår vad du menar, jag har haft problem med att hålla fötterna stilla i golvet. Händer liksom omedvetet, men jag ska tänka på det och se om jag kan lägga av med de dumheterna:D

Tack för kritiken, alltid bra för att kunna utvecklas mer mvh Henric

God kväll!
    Blev marklyft idag, mitt bästa markpass. Inte maxvikt mässigt men när man kollar på repsen.
    Känner mig super nöjd över passet som jag körde ikväll. Gick bättre än vad jag hade förväntat mig. Såhär på kvällen efter en arbetsdag så känner man sig väldigt slö i kroppen men det finns POWER att plocka fram ibland:)

Detta passet så bytte jag ut det mixade greppet och körde dubbelt överhandsgrepp istället. Första gången som jag kör det på tyngre vikter och det kändes riktigt bra. Kändes stadigt och jag fick ett bra grepp och grym dragkraft.
    Så ska köra på såhär i fortsättningen så får vi se vad det leder till. Jag trodde att jag skulle tappa lite i styrka när jag bytte grepp men det tycks inte ha gjort någon negativ påverkan.

Marklyft

5x60kg 5×70 5×100 5×130 5×140(PB) 5×150 (PB) 2×160 1×170

Blev två st PB idag:)

Klippte ihop en film på passet
    [youtube=m4tcvphrg2Q]

//Hence

Goa PB:n, blir kul o se vad som kommer upp en dag då du är helt utvilad!

Ritchan wrote:
    Goa PB:n, blir kul o se vad som kommer upp en dag då du är helt utvilad!

Ja det ska bli riktigt kul att se, bara att ge järnet nu varje pass, så ska 180kg vara inom räckhåll

Härligt Henric, snygga mark och nu börjar det bli lite vikt på stången! Kul att du provar dubbelt överhandsgrepp, du ser att greppet håller ändå. Så fortsätt med det!

Snyggt, bra greppstyrka! ;)

Swede Wheels wrote:
    Härligt Henric, snygga mark och nu börjar det bli lite vikt på stången! Kul att du provar dubbelt överhandsgrepp, du ser att greppet håller ändå. Så fortsätt med det!

Tack så mycket Sebastian, tekniken börjar sitta skapligt nu, kul att lyften ser bra ut:)

Ja det var kul att testa detta grepp, gjorde som du sa värmde upp utan tillbehör, klarade 5x130kg utan duogrips. Men det var så svettigt så stången ville glida ur händerna så på 140kg fick jag börja använda duogripsen. Kanske skulle testa och ta lite mjöl på händerna nästa gång och se om jag klarar mer. Inte lätt att lyfta tungt på sommarhalvåret :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Snyggt, bra greppstyrka! ;)

Tack Tommy:)

Hejsan

Idag har jag jobbat hårt i värmen, ett pass som är värt att notera här.

Höbalsrullning

Storbalar handförflyttade på höskullen

Antal balar 24 st

Tid 1h 20min

God kväll

Nu är man nöjd igen, har kört ett pass med bänkpress och jag slog nya personbästa vilken känns helt underbart:)

Jag har ökat mycket på kort tid och det måste vara 5×5 upplägget som jag kört en tid.

Till kvällens pass:

Bänk

5×50 kg
    5×60

3×80 (PB 1rep ökning)
    4×80 (PB 2rep ökning)
    3×80

8×70
    5×70
    6×70

8×60

10×50

Äntligen säger jag, när jag pressat på 80 kg förut har jag bara fått till en bra träff sen en sämre andra rep. Nu fick jag till fyra fina och lugna rep både på ned och uppväg. Det är som om jag blivit mer stabil när jag ligger på bänken samt att det finns fler hästkrafter i bröstet nu.

8 repparen på 70 kg ska jag vara nöjd med då det är 1 rep från personbästat på den vikten. Eftersom det här var i det 6e setet efter 80kg lyften så känns det kanon.

För 25 dagar sen fick jag inte till mer än en 5a på 70kg så under denna tid så så har det ökat mer än vad jag trodde.

Det är något som börjar att lossna nu i både marken och bänken. Bara att försöka fokusera lite mer på axel pressarna som jag inte riktigt har fått samma acceleration på. Men jag ska försöka med det bästa så får vi se vad jag hamnar.

//En glad Hence

Mycket bra bänkat, märks att du är inne i en positiv fas av träningen, riktigt kul att se :)

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.