Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 661 total)
  • Author
    Ritchan wrote:
    Mycket bra bänkat, märks att du är inne i en positiv fas av träningen, riktigt kul att se :)

Tack ska du ha:)

Ja får se hur länge den varar den här gången, försöka träna lite smart nu så att man inte skadar sig.

Positiv fas är bara förnamnet! Men denna fas ska man se till att hålla kvar i under lång lång tid ;)

Hence wrote:
    Tack så mycket Sebastian, tekniken börjar sitta skapligt nu, kul att lyften ser bra ut:)

Ja det var kul att testa detta grepp, gjorde som du sa värmde upp utan tillbehör, klarade 5x130kg utan duogrips. Men det var så svettigt så stången ville glida ur händerna så på 140kg fick jag börja använda duogripsen. Kanske skulle testa och ta lite mjöl på händerna nästa gång och se om jag klarar mer. Inte lätt att lyfta tungt på sommarhalvåret :D

Det blir svettigt på sommaren ja. Om du inte använder det redan, så införskaffa magnesium och använd. Sen kommer du lyfta mycket mer vikt med överhandsgrepp! Du kan köpa magnesium på extremepower.se t ex.

Okej tack för tipset ska införskaffa magnesium, behöver ha något som underlättar lyften. Så ska jag prova att köra utan remmar och se om jag klarar mer vikt då

Magnesium är A och O. Det är verkligen som dag och natt när det kommer till greppet beroende på om man kör med magnesium eller inte.

Tommy Ivarsson wrote:
    Magnesium är A och O. Det är verkligen som dag och natt när det kommer till greppet beroende på om man kör med magnesium eller inte.

Okej, låter kanon, ska beställa ikväll på nätet

Hejsan

Nu var det äntligen dags att bokföra träning igen. Har som en tok hållit på och skruvat ihop ett multigym hemma igår och idag som jag ska ha till att köra Latsdrag, pecdeck och pushdown i. En riktigt bra gymmaskin, det är en Kettler och den är inte ny utan kom över ett begagnat gym. Så äntligen har jag en en bra maskin av ”gymkvalitet” att köra lite övningar i, viktmagasinet är 100 kg och lär väl räcka till ett tag.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5766]Formbild tagen idag med kläder på

Dagens passAxlar

Pressar med stång
    15x20kg
    15×20
    5×46
    2×50
    1×50
    5×46
    5×46
    De flesta pressarna var strikta några med lite gung i mot slutet av seten

Sidolyft med hantlar

2x5kgx10
    2×10,5kgx6x4 set

Framåtlyft
    2×10,5kgx15x4set

Övre rygg
    Latsdrag

15x20kg
    6×40
    5×50
    10×40
    10×40
    10×40

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5763]Nya gymmaskinen[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5762]//Hence

Hejsan idag hade jag kört mark om jag hade fått önskat. Tyvärr så ville varken ryggen eller benen vara med på det idag så jag fick ta beslutet att skjuta upp det. Har värk nere i ländryggen och en liten svidande känsla. Blir nog bättre i morgon. Gick på stan en hel dag igår och det var inte skonsamt för ryggen eller benen.

Trist att kroppen inte är fräsch jämt men jag körde lite armar istället.

pushdown
    10x15kg
    8×20
    8×20
    8×20

Enarms tricepspress med hantel
    5×10,5kg
    5×10,5
    5×10,5

isolationscurl med en hantel i taget

15×10,5kg
    8×15,5kg
    8×15,5

Curl med EZ stång
    10x35kg
    7×35
    6×35

Hoppas på att kunna leverera ett bra markpass imorgon

//Hence

Kul med lite nya träningsgrejer, nu kommer du bli ännu grövre :)

Härlig utveckling! Dina vikter bara ökar och din egen vikt också för den delen! Börjar ju bli grov nu! Marken 175kg, där ser man, 200kg kommer nog före årsskiftet ;)

Ritchan wrote:
    Kul med lite nya träningsgrejer, nu kommer du bli ännu grövre :)

Ja det är riktigt kul att börja få ett komplett gym hemma:)

Tarmen wrote:
    Härlig utveckling! Dina vikter bara ökar och din egen vikt också för den delen! Börjar ju bli grov nu! Marken 175kg, där ser man, 200kg kommer nog före årsskiftet ;)

Tack så mycket, ja det har varit en himla bra utveckling den senaste tiden. Ikväll blev även det ga:Dmla personbästat i mark historia. Uppdatering kommer nu…

Hejsan, ska börja detta inlägg med att säga att jag är himla glad ikväll:)
    Körde ett markpass och det blev ett riktigt bra pass igen.
    Har beställt magnesium men har tyvärr inte fått hem det än. Så jag fick snällt köra utan. Klara en 5a på 130kg och en 5a på 150 utan duogrips. Så det känns bra. Hade svårt med det dubbla överhandsgreppet när jag skulle köra utan duogrips idag, kunde omöjligt orka hålla greppet ikväll.

Till passet:

Mark

5x60kg 5×100 5×100 5×130 5×150 3×160 (PB) 1×180 (PB)

Känns härligt i ryggen så här efter, men nästa gång så ska jag satsa på repetitioner istället så jag kan utveckla mer styrka framöver. Äntligen kom 180kg upp, så jag har längtat efter det här, har varit ett av mina delmål.

Självklart kommer här en film:)
    [youtube=VpJJiRQ13j4]

//Hence

Snyggt! Grattis till PB. Bra driv i höfen :up:

Haha, där ser man! 180 var ju inga problem alls! :) 190 om nån månad ;)

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.