Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 661 total)
  • Author
    Tommy Ivarsson wrote:
    Snyggt! Grattis till PB. Bra driv i höfen :up:

Tusen tack :) Har börjat få lite bättre drag i lyften nu, höften fungerar bättre ihop tillsammans med benen, utlåsningen känns mer naturlig nu än för några pass sen.

Grattis, kul att du fortsätter öka! Den låten hade jag ju tänkt använda men du var före…

Tarmen wrote:
    Haha, där ser man! 180 var ju inga problem alls! :) 190 om nån månad ;)

Hehe ja börjar lite smått att ladda för 185 nu,:D men det får vänta ett par veckor. Behöver köra lite mer repetioner nu de två närmaste passen.

Swede Wheels wrote:
    Grattis, kul att du fortsätter öka! Den låten hade jag ju tänkt använda men du var före…

Tack Sebastian kul att det blir mer och mer vikt på stången:) och att man börjat hitta en teknik som man känner sig hemma i.

Haha:) jag tycker du ska använda den låten också, den är riktigt bra. Tar du den låten så tar jag ”deliver us” när 200 kg lyftet kommer:D

Grattis till ett grymt PB, riktigt bra lyft!!

Ritchan wrote:
    Grattis till ett grymt PB, riktigt bra lyft!!

Tack så mycket, det var ett riktigt kul pass:)

Hejsan, här sitter jag alldeles trött framför datorn. Ikväll var det segt mycket segt att träna. Kroppen är sliten, framför allt ryggen. Har suttit i traktorn och pressat ensilage bal två dagar i streck, vilket inte har varit det bästa för ryggen. Traktorkörning på lite guppiga fält timme efter timme är slitsamt för ryggen speciellt efter markpassen som bara blir jobbigare och jobbigare att genomföra och träningsvärken känns ganska rejält;)

Men men är helt klart nöjd ändå, till kvällens pass:

Bänk
    5×50
    5×60
    3×80
    2×80
    3×80
    7×70
    6×70
    3×70

Pec deck

16x40kg
    8x60kg
    7x60kg

Vägde mig idag och har gått upp ytterligare ett kg:) ligger nu en bit över 77kg vilket är kul. Nu blir det att vila några dagar så att man är fräsch igen när det ska bli lite pressar och arm träning.

Allt för ikväll

//Hence

Hehe starka bänkpressar där du, just nu så ligger du nog före mig i bänken ;) Men har lärt mig en ny teknik så hoppas på fina ökningar snart, men skall ej hoppas för mycket! Är glad om 100 sitter snart igen.

Tarmen wrote:
    Hehe starka bänkpressar där du, just nu så ligger du nog före mig i bänken ;) Men har lärt mig en ny teknik så hoppas på fina ökningar snart, men skall ej hoppas för mycket! Är glad om 100 sitter snart igen.

Tack så mycket även om förra passet var bättre:)
    Har på känn att jag kan bli frånåkt av dig i bänken:D

Hej
    Tänkte bokföra lite konditionsträning från igår
    Gick en långvandring1,5 mil till fots. Hade en matpaus på promenaden annars konstant fart framåt.
    Det gick bättre än vad jag väntat mig men det var lite segt de sista 4 km:p
    Kan säga att mitt kaloriintag låg VÄLDIGT högt igår;)

Körde nyss ett pass på gården, bestämde mig för att pröva att köra superset idag. Kan säga att det var himla jobbigt. Är inte van att hålla upp tempot så pass hela passet. Men det kändes väldigt givande.

Till passet.

Curl med Ez stång

> Pushdown
    Uppvärmning 10x20kg

> 10x10kg

10x35kg

> 10x20kg
    10x35kg

> 15x20kg
    7x35kg

> 10x20kg

Tricepspressen med en arm i taget bakom huvudet

Isolationscurl

> Tricepspress

8×15,5kg

> 8x11kg
    5×15,5kg

> 5x11kg
    5×15,5kg

> 5x11kg

Axlar

>situps
    Press med skivstång
    15x20kg

> 15
    5x46kg

> 15
    3×50

> 15
    5×50
    5×50

Försökte mig på att pushpressa 60kg men precis innan jag skulle pressa blev jag yr och det svartna framför ögonen så jag fick lägga ifrån mig stången och lägga mig en stund på golvet

Sidolyft med hantlar

2x11kgx10 x 3 set

Rotatorcuffar i slutet

//Hence

Hejsan

Körde ett pass till dundrande åska så de fick bli träning utan musik idag.
    Börja med marklyft, den här gången så hade jag inget att bevisa genom att försöka maxa sedan förra personbästat. Jag ville få till ett PB så det fick bli att satsa på att reppa lite mer på de vikterna jag klarat 5 or på förut. Försöka nöta på och lyfta så mycket jag orka tills de vikterna blir som papper i fortsättningen.:)

Mark:
    5×60 kg
    5×90
    5×100
    8×130
    5×140
    3×150 (vet inte va som hände här):(
    10×130 (PB)
    5×140 (utan band)

130kg är riktigt lätt nu, minns i början av året när jag kunde göra 1 rep på den vikten:D
    Nästa gång blir att nöta ur 140kg så mycket som möjligt

Sen blev det latsdrag för hela slanten, fick riktigt bra kontakt idag. Körde med duogrips för att koppla ur armarna och det kändes att det tog mer. Blev 10 set totalt och hoppas på att kunna utveckla mig i den här övningen framöver eftersom de här vikterna inte är mycket att komma med. Men nu har jag iaf tillgång till en bra kabelmaskin så det ska kunna bli bättre i fortsättningen.

Latsdrag (bredaste grepp)

20x15kg
    10×30
    10×40
    10×40
    5×50
    15×30
    15×30
    12×30
    15×30
    10×40

//Hence

Hejsan, idag så kände jag för att pröva lite hur mycket jag kan ta nu i bänk. När jag kom in på fikarasten innan mjölkningen så klev jag in i gymmet. Först fick jag lasta av vikterna från förra markpasset:D Sen började jag bänka, körde ett kort pass runt 30min nånstans.

Bänk

5x50kg
    5×50
    5×60
    1×80
    1×85
    1×90 (PB)(Detta blev än bättre träff en sist, för den gången var 90kg lyftet rent ut sagt bedrövligt ovackert, dock kunde jag inte låta bli att gunga lite med höften i bottenläget) Försvinner förhoppningsvis när jag blir starkare) Så detta känns mer som ett PB än då

0x100 (va ska man säga, inte redo än;))
    3×80
    1×80
    5×70 (detta var inte till failure men fick lite smärta i ena handleden så jag bestämde mig för att avbryta

Hade min sambo till passare på 90 kg lyftet men där behövde hon inte hjälpa till:) 100 kg däremot fick jag lägga på skyddsbalkarna på bänken och krypa ur.

Här kommer en film
    [youtube=OdkipSEv1wo]

Kanske kör lite pec deck ikväll, får se
    //Hence

Grattis, mycket bra bänkat även om du grejar lite med fötterna som du säger :)

Ritchan wrote:
    Grattis, mycket bra bänkat även om du grejar lite med fötterna som du säger :)

Tack så mycket!

Jobbigt med omedvetna egenheter, när jag kör lite lättare tänker jag att jag ska hålla fötterna i marken och då gör jag det. Men när jag maxar eller kör fler rep på en tung vikt har jag fullt upp med att få upp vikten och då glömmer jag bort mig. Ska förhoppningsvis kunna tränas bort:)

Styrkan finns ju helt klart, så det är bara att jobba med tekniken lite :)

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.