Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 661 total)
  • Author

Ser bra ut från det man ser! Ryggen håller du som Ritchan skrev. En liten tendens till att dina knän börjar falla in så tänk på att pressa ut dom när du går upp. Annars bara fint :up:

Tommy Ivarsson wrote:
    Ser bra ut från det man ser! Ryggen håller du som Ritchan skrev. En liten tendens till att dina knän börjar falla in så tänk på att pressa ut dom när du går upp. Annars bara fint :up:

Okej, tack tommy kul att höra, ska tänka på knäna

Hejsan

Har just kört bänk och lite annat. Är helt slut, vilken pump jag fick:D hehe. Körde lite hög rep träning och det var ovant. Men det är behövligt för jag behöver bli mer uthållig.

Till kvällens pass:

Bänk

20x20kg

10x60kg
    10×60
    7×60
    6×60
    10×55
    8×50
    10×50
    6×50
    15×40
    12×40

Jobbigt:D

Sen Pec deck

25x20kg
    15×30
    15×30
    15×30

Latsdrag

20×20
    15×30
    15×30
    15×30

Passa på att ta några dagsforms bilder
    Vikt 78kg
    Idag 20110819
    [img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5786]dagens ryggbild[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5788]Nu återstår en härlig fredagskväll

//Hence

Haha, det blev inga 60x10x10 ;) Förstår dig, skulle aldrig orkat det. Bra dagsform, annat än mig det som är tjöck.

Tarmen wrote:
    Haha, det blev inga 60x10x10 ;) Förstår dig, skulle aldrig orkat det. Bra dagsform, annat än mig det som är tjöck.

haha, nä efter två set på 60 kg insåg jag vilken helvetes sits jag hade satt mig i och det skulle vara omöjligt att göra en 10×10 med nuvarande form:D

Så det blev ett krävande pass, men jag fick ju gå ner på uppvärmningsvikter till slut:)

Jag börjar också bli tjock 6 packet har visst åkt på semester

Hejsan

Nu är jag riktigt nedstämd, jag förstår inte vad som händer. Jag har på sistone märkt att jag lyft för mycket med ryggen i marken vilket inte är bra i skadesynpunkt. Därför så har jag provat lyft på 60, 80, 100 och 130 kg idag för att hitta tekniken.

Hur tyngre vikten blev desto sämre blev lyftet
    Jag har filmat och tänkte lägga upp här. Är jätte tacksam för tips från er som sitter inne med ”rätt” teknik

Jag har nu hittat en bra dragrörelsevinkel och den får jag inte när jag har halva foten under stången som många lär ut utan den får jag när tårna lagom är förbi stången.

På 60kg kan får jag ett fint lyft men det är tyngre vikter så det inte blir bra.
    Problemet jag ser på filmen är att när jag går ner med höften och grabbar tag i stången sen börjar dra är att hela kroppen faller framåt. Så tyngdpunkten hamnar framåt. Jag hittar ingen vinkel som kan få mig att lyfta rakare upp. Det blir ännu sämre om jag står närmare stången då blir det nästan ett rakt marklyft av det hela.

Det värsta med det här nu är att självförtroendet går i botten, 130 kg känns ju tungt helt plötsligt när jag börjar använda mer ben.

[youtube=sbsiZRkqEIM]

Mycket tacksam för värdefulla tips, just nu känns mitt mål i år miltals härifrån:(

Kan det vara att framsida och baksida lår är för svaga så att ryggen får kompensera lyftet ??? och kroppen faller framåt till följd ?

Tekniken du använde nu såg mycket bättre ut än innan och kommer antagligen att var mer skonsam i längden, har sett många fullyft och visst funkar det för att lyfta stora vikter men vill man vara skadefri är det bättre att lyfta som du gör nu. Jag tror du kan vara lugn vad gäller vikterna för det kommer så småningom när du behärskar marken lite mer, jag drog inte 130 i mark när jag började träna iaf :p

Ritchan wrote:
    Tekniken du använde nu såg mycket bättre ut än innan och kommer antagligen att var mer skonsam i längden, har sett många fullyft och visst funkar det för att lyfta stora vikter men vill man vara skadefri är det bättre att lyfta som du gör nu. Jag tror du kan vara lugn vad gäller vikterna för det kommer så småningom när du behärskar marken lite mer, jag drog inte 130 i mark när jag började träna iaf :p

Okej, så det kanske är en bra teknik det här, men tycker ändå att jag faller framåt för mycket i lyftet, tappar en massa fart där. Men jag känner ju att benen är för veka, Fulldjups frontböj i ett par månader två gånger i verckan kanske vore nåt?

Känns lite surt att man tränat ”fel” i ett halv år och dragit iväg i vikt sen när man börjar komma på tekniken då orkar man 40 kg mindre

Passar på att lägga upp latsdragen från ikväll:

Latsdrag
    15x20kg
    15×30
    12×40
    10×40
    12×40
    12×40
    5×50
    16×30

Kunde inte se riktigt på filmen men dra du stången längs benen hela lyftet? Annars ska du testa det och då är det långbyxor eller höga strumpor som gäller :p Styrkan finns ju där så tror vikterna kommer ganska fort. Vad gäller front-böj skulle jag rekommendera vanliga böj ist för att få mer av både fram och baksida.

Ritchan wrote:
    Kunde inte se riktigt på filmen men dra du stången längs benen hela lyftet? Annars ska du testa det och då är det långbyxor eller höga strumpor som gäller :p Styrkan finns ju där så tror vikterna kommer ganska fort. Vad gäller front-böj skulle jag rekommendera vanliga böj ist för att få mer av både fram och baksida.

Okej:) Jo jag lyfter så nära jag kan, precis så att det blir bekvämt att dra förbi knäna.

Skillnaden med frontböjen är att jag inte får ont i ryggen. Men det kanske är samma där att jag har lastat på för mycket vikt. Men annars tänkte jag köra både frontböj och vanlig böj till fullt djup. Börja om från början helt enkelt.

Får tacka för tipsen:) Känns lite bättre nu

Kör båda ja det låter bra, marklyft ska inte vara bekvämt för smalben och knän ;)

Kör hårt, tror det kommer gå alldeles utmärkt!

Ritchan wrote:
    Kör båda ja det låter bra, marklyft ska inte vara bekvämt för smalben och knän ;)

Kör hårt, tror det kommer gå alldeles utmärkt!

Tack tack jag ska hålla glöden uppe och köra mycket ben och träna lätta mark set

Hejsan, idag har jag skakat av mig alla de negativa tankarna från gårdagens teknikträning i mark. Idag så ramlade nya numret av body ner i postlådan och denna månaden var det ett intressant reportage om marklyft med självaste Patrik Andersson ”deadlift jesus” Har läst det flera gånger och har fått många användbara tips, speciellt hur startläget ska utföras. Längtar till att få pröva det.

Framöver kommer jag få en fin teknik det är jag säker på:)

Till dagens pass

Pushpressar

6×30
    6×40
    5×40
    5×50
    4×50
    6×50
    1×60 ( papper)
    0x70 (så nära)
    0x70
    0x65 (så nära) hade jag gått direkt på 65 innan 70 så hade jag satt den
    1×60 (gick lätt försökte med en till men det gick inte)

Sidolyft

2x11kgx8 x 3 set

2×6,6kgx15x

2×6,6kgx12

Rotorcuffarna fick sig träning och streching efteråt
    Körde axlarna på frukostrasten så det blev ett intensivt pass:)

Hade lite risig rygg idag efter alla möjliga teknikprövningar i marken igår men jag valde att köra ändå och det gjorde jag rätt i för det kändes riktigt bra i ryggen när jag kom igång.

Nu ikväll
    Frontböj (Fullt djup) alla set utan bälte

10x20kg
    10×20
    5×60
    5×60
    6×60

Knäböj (fullt djup) alla set utan bälte
    5x60kg
    5×60
    5×60

Ska tilläggas att brallorna sprack i sista setet :-)

Fick hålla händerna smalare än vad jag ville pga att jag annars slår i armarna i skydds ställningen

Känns gött i ryggen, ren träningsvärk och ingen ovälkommen smärta som jag har varit van vid. Det märks att ATG böjarna tar kraft, jag behöver den där styrkan i bottenläget. Känner att jag blivit starkare och starkare för varje pass nu, så jag är på väg mot framgångar.

Klippte ihop en liten film från delar av träningen, blir lätt tråkigt annars om man ska visa alla seten;)

[youtube=tnHQMVSRk7A]

//Hence

Bra böjar, snacka om ATG iaf ;)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.