Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hence den styrketränande bonden
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 oktober, 2011 at 22:13 #173501Anonym anvandareMemberRitchan wrote:Ser riktigt bred ut på bilden framifrån, mycket bra!
Tack va kul:) Härligt med utveckling, mer ska det bli:p
27 oktober, 2011 at 22:37 #173502Anonym anvandareMemberEn liten film, ett set från varje övning filmad
Kan vara kul att ha en sån här film att jämföra med i framtiden[youtube=aGNDIuPoy6Q]
28 oktober, 2011 at 19:46 #173503Anonym anvandareMemberHejsan
Härligt med fredagskväll. ser fram mot helgen.
Jag har en rejäl träningsvärk i bicepsen från passet igår. så det tog riktigt bra.:emo-thumb Känner även av triceps med men inte lika omfattande. Ska försöka få till baksida arm bättre nästa gångIdag körde jag ett litet snabbpass mage för att jag inte hann med det igår
Till passet.Mage
Plankan
Set 1 60sek
set 2 60sek
set 3 60sekFanns mer men jag ville spara mig lite till Chrunches seten så jag körde 60 sek på alla set
Chrunches
Set 1
40reps
Set 2 +15kg viktplatta
20reps sen slängde jag av viktplattan och körde 10reps tillBenlyft, nedre magmuskulaturen
Set 1
25reps
Set 2
20repsNyper härligt i magen nu efteråt
Sen fick det vara bra, en kväll i soffan väntar med mindre nyttigt tilltugg29 oktober, 2011 at 11:46 #173504Anonym anvandareMemberKul med en sån film ja, kommer vara kul att kolla tillbaks på sen när du blivit stor som ett hus
29 oktober, 2011 at 18:09 #173505Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Kul med en sån film ja, kommer vara kul att kolla tillbaks på sen när du blivit stor som ett husJa det är alltid kul att ha något att jämföra med när man har utvecklats
29 oktober, 2011 at 18:20 #173506Anonym anvandareMemberHejsan
Fick riktig abstinens idag, kroppen ville träna. Så imorgon får vilodagen komma. Det gick kanonbra, hade kämparglöd passet igenom. Kan nästan tro att jag ligger i träning för någon tävling;). träna iaf med 100% vilja.
Det var en riktigt härlig känslaTill passet:
Rygg
Chins i carporten
5xKv
5xkv
5xKv
Vad hände här, har inte kört detta på länge. Kändes som det hängde en 20kg platta när jag körde8)
Bara att gå in till gymmet istället, fortsatte med:Latsdrag
10x30kg
8x40kg
8x40kg
8x45kg
6x45kg
25x25kgMarklyft
5x80kg
5x110kg
5x110kg
1x120kg
20x80kg (Obeskrivligt trött i rygg och ben efter 20 repparen)
Tekniken i marken satt grymt bra idagSkivstångsrodd
8x60kg
8x60kg
8x60kgLatsdrag bakom nacken
20x25kg
15x25kg
15x25kgNöjd över passet, känner mig alldeles slut i kroppen:emo-thumb nu blir det protein sen middag
//Hence
30 oktober, 2011 at 19:35 #173507Anonym anvandareMemberHejsan här är jag igen:)
Det är inte klokt vilken träningsvärk jag har. Biceps, triceps, övre och nedre rygg, lår och mage. Träningsvärk deluxe kan man kalla det:p
Så jag körde strechövningar ikväll, det var riktigt skönt.
Körde:
ljumskar, baksida och framsida lår, höftböjare, sätesmuskeln, mage, breda ryggmuskeln, ländrygg, biceps, triceps, kappmuskeln och bröst
Det var välbehövligt, känner mig inte lika stel nu:emo-thumb
det märks att kroppen svarar något enormt på träningen nu jämfört mot tidigare.
30 oktober, 2011 at 19:42 #173508Anonym anvandareMemberHar du ett powerrack i vardagsrummet?
30 oktober, 2011 at 19:56 #173509Anonym anvandareMemberGober wrote:Har du ett powerrack i vardagsrummet?Hehe, fd finrum under min barndomstid sen jag tog över huset, bytte rummet namn till ”Hences farming gym” nej vars har en multipress ställning Till bänk, pressar och böj. Samt kabel maskin kombinerat med pecdeck. Sen har jag benspark skivstänger, hantlar och några ton vikter samt crosstrainer:p Men hade tankar på att köpa ett rack när jag var igång senast och det ångrar jag idag att jag inte köpte
Ps dumpersdäcken och farmers väskorna står i logen och dammar
30 oktober, 2011 at 20:16 #173510Anonym anvandareMemberDet är ju praktiskt, bara att smälla på en film och sen sitta där och köra lite curls
Bra kämpat
30 oktober, 2011 at 20:23 #173511Anonym anvandareMemberGober wrote:Det är ju praktiskt, bara att smälla på en film och sen sitta där och köra lite curlsBra kämpat
Tack så mycket
Ja precis, har datorn i samma rum Det finns plats att utöka med mer maskiner framöver;) Bara jag konkar ut pianot som stått i ett hörn i rummet i snart 15år31 oktober, 2011 at 21:16 #173512Anonym anvandareMemberHejsan ikväll har jag bott inne på gymmet :p Körde igenom axlarna och det tog bra. Jag filmade som sist ett set från varje övning, tänkte lägga upp en film på det. För att kanske ytterligare kunna fila tekniken och få tips av er. Det som jag har problem med är shrugsen tycker jag. Böjer armarna lite, jaja ni får själva se på filmen. Det går väl att träna på tekniken.
Till passet.
Sittande hantelpress
10x18kg
10×18
12×13,5
12×13,5Sittande Sidolyft
10x9kg
10×9
10×7Sittande framåtlyft med hantel
11x9kg
11×9
12×9Shrugs
15x27kg
12×27
12×27
12×22
12×9
12×9
Blev många set pga att jag strulande med tekniken, ska skärpa mig till nästa gång:oFramåtlutande sidolyft
12x5kg
12×5
12×5Här kommer filmen
[youtube=cG18_MNH4h8]
//Hence
1 november, 2011 at 00:58 #173513Anonym anvandareMemberDet där var en ordentlig träningsvolym för axlarna :up:
Bra repsintervall med, just för axlarna är det bra att köra lite högre reps för att minimera skaderisken som annars är ganska hög i just axelpartiet.
1 november, 2011 at 07:38 #173514Anonym anvandareMemberSäger som Tommy att det är bra med lite högre reps och lättare vikter för axlar pga skadebenägenheten. Om man vill köra färre reps så måste man dels ha stor koll på vad man pysslar med (ha sysslat med mycket teknikträning) samt vara rejält uppvärmd
Det är bra om du sitter ned utan ryggstöd när du kör hantelpressarna! På så sätt minskar man fusket att man lutar sig bakåt och kör med brösten istället för axlarna. Dessutom får man lite extra core-träning av det! Det är ett tips till om du önskar mer bålträning ”på köpet”
Tycker du kan köra lite djupare med hantlarna i bottenläget dock, dvs full röreläselängd, så att ingen av axelns muskler blir underutvecklad.
Att du böjer på armarna när du kör shrugs kommer nog automatiskt släppa när du kommer upp på högre vikter.. tex jag kör shrugs med 80kg i varje hand, inte en suck att jag orkar böja på armarna där inte
1 november, 2011 at 09:14 #173515Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Det där var en ordentlig träningsvolym för axlarna :up:Bra repsintervall med, just för axlarna är det bra att köra lite högre reps för att minimera skaderisken som annars är ganska hög i just axelpartiet.
Tack Tommy
Ja det var det, känns som om axlarna klarar av hög träningsvolym:)
Ja mellan 10-12 reps tycker jag fungerar fint, skönt att trötta ut sig på högare reps. Jag vet ju vad som kan hända när man belastar axlarna tungt och man inte har rätt teknik och inte är tillräckligt uppbyggd för det:cry:Men det här blir bra i fortsättningen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.