Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 661 total)
  • Author
    Ritchan wrote:
    Ser riktigt bred ut på bilden framifrån, mycket bra!

Tack va kul:) Härligt med utveckling, mer ska det bli:p

En liten film, ett set från varje övning filmad
    Kan vara kul att ha en sån här film att jämföra med i framtiden :)

[youtube=aGNDIuPoy6Q]

Hejsan
    Härligt med fredagskväll. ser fram mot helgen.
    Jag har en rejäl träningsvärk i bicepsen från passet igår. så det tog riktigt bra.:emo-thumb Känner även av triceps med men inte lika omfattande. Ska försöka få till baksida arm bättre nästa gång

Idag körde jag ett litet snabbpass mage för att jag inte hann med det igår
    Till passet.

Mage

Plankan
    Set 1 60sek
    set 2 60sek
    set 3 60sek

Fanns mer men jag ville spara mig lite till Chrunches seten så jag körde 60 sek på alla set

Chrunches
    Set 1
    40reps
    Set 2 +15kg viktplatta
    20reps sen slängde jag av viktplattan och körde 10reps till

Benlyft, nedre magmuskulaturen
    Set 1
    25reps
    Set 2
    20reps

Nyper härligt i magen nu efteråt :)

Sen fick det vara bra, en kväll i soffan väntar med mindre nyttigt tilltugg

Kul med en sån film ja, kommer vara kul att kolla tillbaks på sen när du blivit stor som ett hus ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Kul med en sån film ja, kommer vara kul att kolla tillbaks på sen när du blivit stor som ett hus ;)

Ja det är alltid kul att ha något att jämföra med när man har utvecklats :)

Hejsan

Fick riktig abstinens idag, kroppen ville träna. Så imorgon får vilodagen komma. Det gick kanonbra, hade kämparglöd passet igenom. Kan nästan tro att jag ligger i träning för någon tävling;). träna iaf med 100% vilja.
    Det var en riktigt härlig känsla

Till passet:

Rygg

Chins i carporten
    5xKv
    5xkv
    5xKv
    Vad hände här, har inte kört detta på länge. Kändes som det hängde en 20kg platta när jag körde8)
    Bara att gå in till gymmet istället, fortsatte med:

Latsdrag
    10x30kg
    8x40kg
    8x40kg
    8x45kg
    6x45kg
    25x25kg

Marklyft
    5x80kg
    5x110kg
    5x110kg
    1x120kg
    20x80kg (Obeskrivligt trött i rygg och ben efter 20 repparen)
    Tekniken i marken satt grymt bra idag :)

Skivstångsrodd
    8x60kg
    8x60kg
    8x60kg

Latsdrag bakom nacken
    20x25kg
    15x25kg
    15x25kg

Nöjd över passet, känner mig alldeles slut i kroppen:emo-thumb nu blir det protein sen middag

//Hence

Hejsan här är jag igen:)

Det är inte klokt vilken träningsvärk jag har. Biceps, triceps, övre och nedre rygg, lår och mage. Träningsvärk deluxe kan man kalla det:p

Så jag körde strechövningar ikväll, det var riktigt skönt.

Körde:

ljumskar, baksida och framsida lår, höftböjare, sätesmuskeln, mage, breda ryggmuskeln, ländrygg, biceps, triceps, kappmuskeln och bröst

Det var välbehövligt, känner mig inte lika stel nu:emo-thumb

det märks att kroppen svarar något enormt på träningen nu jämfört mot tidigare.

Har du ett powerrack i vardagsrummet? :D

Gober wrote:
    Har du ett powerrack i vardagsrummet? :D

Hehe, fd finrum under min barndomstid sen jag tog över huset, bytte rummet namn till ”Hences farming gym” nej vars har en multipress ställning Till bänk, pressar och böj. Samt kabel maskin kombinerat med pecdeck. Sen har jag benspark skivstänger, hantlar och några ton vikter samt crosstrainer:p Men hade tankar på att köpa ett rack när jag var igång senast och det ångrar jag idag att jag inte köpte

Ps dumpersdäcken och farmers väskorna står i logen och dammar

Det är ju praktiskt, bara att smälla på en film och sen sitta där och köra lite curls ;-)

Bra kämpat :-)

Gober wrote:
    Det är ju praktiskt, bara att smälla på en film och sen sitta där och köra lite curls ;-)

Bra kämpat :-)

Tack så mycket
    Ja precis, har datorn i samma rum :) Det finns plats att utöka med mer maskiner framöver;) Bara jag konkar ut pianot som stått i ett hörn i rummet i snart 15år

Hejsan ikväll har jag bott inne på gymmet :p Körde igenom axlarna och det tog bra. Jag filmade som sist ett set från varje övning, tänkte lägga upp en film på det. För att kanske ytterligare kunna fila tekniken och få tips av er. Det som jag har problem med är shrugsen tycker jag. Böjer armarna lite, jaja ni får själva se på filmen. Det går väl att träna på tekniken.

Till passet.

Sittande hantelpress

10x18kg
    10×18
    12×13,5
    12×13,5

Sittande Sidolyft
    10x9kg
    10×9
    10×7

Sittande framåtlyft med hantel
    11x9kg
    11×9
    12×9

Shrugs
    15x27kg
    12×27
    12×27
    12×22
    12×9
    12×9
    Blev många set pga att jag strulande med tekniken, ska skärpa mig till nästa gång:o

Framåtlutande sidolyft
    12x5kg
    12×5
    12×5

Här kommer filmen

[youtube=cG18_MNH4h8]

//Hence

Det där var en ordentlig träningsvolym för axlarna :up:

Bra repsintervall med, just för axlarna är det bra att köra lite högre reps för att minimera skaderisken som annars är ganska hög i just axelpartiet.

Säger som Tommy att det är bra med lite högre reps och lättare vikter för axlar pga skadebenägenheten. Om man vill köra färre reps så måste man dels ha stor koll på vad man pysslar med (ha sysslat med mycket teknikträning) samt vara rejält uppvärmd :)

Det är bra om du sitter ned utan ryggstöd när du kör hantelpressarna! På så sätt minskar man fusket att man lutar sig bakåt och kör med brösten istället för axlarna. Dessutom får man lite extra core-träning av det! Det är ett tips till om du önskar mer bålträning ”på köpet” :)

Tycker du kan köra lite djupare med hantlarna i bottenläget dock, dvs full röreläselängd, så att ingen av axelns muskler blir underutvecklad.

Att du böjer på armarna när du kör shrugs kommer nog automatiskt släppa när du kommer upp på högre vikter.. tex jag kör shrugs med 80kg i varje hand, inte en suck att jag orkar böja på armarna där inte :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Det där var en ordentlig träningsvolym för axlarna :up:

Bra repsintervall med, just för axlarna är det bra att köra lite högre reps för att minimera skaderisken som annars är ganska hög i just axelpartiet.

Tack Tommy :)
    Ja det var det, känns som om axlarna klarar av hög träningsvolym:)
    Ja mellan 10-12 reps tycker jag fungerar fint, skönt att trötta ut sig på högare reps. Jag vet ju vad som kan hända när man belastar axlarna tungt och man inte har rätt teknik och inte är tillräckligt uppbyggd för det:cry:

Men det här blir bra i fortsättningen

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.