Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hence den styrketränande bonden
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 november, 2011 at 09:24 #173516Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Säger som Tommy att det är bra med lite högre reps och lättare vikter för axlar pga skadebenägenheten. Om man vill köra färre reps så måste man dels ha stor koll på vad man pysslar med (ha sysslat med mycket teknikträning) samt vara rejält uppvärmd
Det är bra om du sitter ned utan ryggstöd när du kör hantelpressarna! På så sätt minskar man fusket att man lutar sig bakåt och kör med brösten istället för axlarna. Dessutom får man lite extra core-träning av det! Det är ett tips till om du önskar mer bålträning ”på köpet”
Tycker du kan köra lite djupare med hantlarna i bottenläget dock, dvs full röreläselängd, så att ingen av axelns muskler blir underutvecklad.
Att du böjer på armarna när du kör shrugs kommer nog automatiskt släppa när du kommer upp på högre vikter.. tex jag kör shrugs med 80kg i varje hand, inte en suck att jag orkar böja på armarna där inte
Okej kan nog erkänna där att att jag sköt tillbaka ryggen mot stödet lite i mina set när jag blev trött. Ska köra utan nästa gång och prova. Som du säger fuskar man lätt om man kan:D
Okej jag provade lite igår och gick ner lite lägre i bottenläget i pressen. Smärtade dock lite i den där satans bröstryggen som jag har problem med. Nyper liksom till. Men jag kanske bara fegade lite, kanske inte är så farligt. Det var ju relativt ”lätta” vikter jag höll på med. Men ska försöka nästa gång att gå ner längre igen. Om detta inte blir bättre ska jag gå till en naprapat istället. sjukgymnasten gjorde inte ett smack för att det skulle bli bättre.
Ja i shrugsen försvinner det nog med tiden, jag är ju också medveten om det att jag böjer armarna:)
Tack för tipsen
1 november, 2011 at 10:43 #173517Anonym anvandareMemberHence wrote:Okej kan nog erkänna där att att jag sköt tillbaka ryggen mot stödet lite i mina set när jag blev trött. Ska köra utan nästa gång och prova. Som du säger fuskar man lätt om man kan:DOkej jag provade lite igår och gick ner lite lägre i bottenläget i pressen. Smärtade dock lite i den där satans bröstryggen som jag har problem med. Nyper liksom till. Men jag kanske bara fegade lite, kanske inte är så farligt. Det var ju relativt ”lätta” vikter jag höll på med. Men ska försöka nästa gång att gå ner längre igen. Om detta inte blir bättre ska jag gå till en naprapat istället. sjukgymnasten gjorde inte ett smack för att det skulle bli bättre.
Ja i shrugsen försvinner det nog med tiden, jag är ju också medveten om det att jag böjer armarna:)
Tack för tipsen
Testat pressa med skivstång istället för hantlar och märkt skillnad i bröstryggen?
Okej annars är naprapater och sjukgymnaster likvärdigt, testa att gå till en annan sjukgymnast först kanske?
1 november, 2011 at 12:23 #173518Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Testat pressa med skivstång istället för hantlar och märkt skillnad i bröstryggen?Okej annars är naprapater och sjukgymnaster likvärdigt, testa att gå till en annan sjukgymnast först kanske?
Ja det har jag gjort och har konstaterat att all form av press över huvudet kan ge känningar. Men det är till och från det där. Ibland är det bättre och ibland sämre
Det får bli experthjälp om det inte blir bättre. Man kan verkligen ångra att man var en idiot som körde med alldeles för tunga vikter förut.
1 november, 2011 at 12:24 #173519Anonym anvandareMemberHence wrote:Ja det har jag gjort och har konstaterat att all form av press över huvudet kan ge känningar. Men det är till och från det där. Ibland är det bättre och ibland sämreDet får bli experthjälp om det inte blir bättre. Man kan verkligen ångra att man var en idiot som körde med alldeles för tunga vikter förut.
En annan grej är ju att vila från allt som orsakar smärtan under en mycket lång tid… astråkigt men ibland får man göra så
1 november, 2011 at 12:28 #173520Anonym anvandareMembermysglenn wrote:En annan grej är ju att vila från allt som orsakar smärtan under en mycket lång tid… astråkigt men ibland får man göra såHmm vet, ja det är den sista lösningen. Men det värsta är att i lantbruket finns många moment som orsaker det också. När man tränar är det åtminstone lättare att fokusera på rätt teknik när man jobbar är inte alltid föremålen lika väl balanserade En svår ekvation det här:o men det har ju blivit mycket bättre nu på senare tid
1 november, 2011 at 12:31 #173521Anonym anvandareMemberja sant, en annan sitter på sin kontorsstol 10 timmar om dagen
1 november, 2011 at 15:21 #173522Anonym anvandareMembermysglenn wrote:ja sant, en annan sitter på sin kontorsstol 10 timmar om dagenokej ska väl vara glad att jag ändå har ett rörligt jobb:). Känner hur stel jag blir när jag sitter i traktorn och plöjer tex.
1 november, 2011 at 20:05 #173523Anonym anvandareMemberHejsan, blev träning ikväll, körde ben och mage. inget speciellt superpass utan ett pass i mängden pass8)
Ben
Benböj
8x50kg
7×70
7×70
7×70Sittande bencurl
5x45kg
12×30
12×30Stående benspark, ett ben i taget
15x11kg
8×18
8×18Körde liten stående vadpress också, 3 set med 70 kg på stången hävandes på en plankbit. Men balansen förstörde det hela för att kunna gå bra. Skillnad på vadpressmaskinen på gymmet jag tränade förut. Gick att lasta på hur mycket vikter som helst. men när balansen är med är det svårare.
Sen blev det mage
Chrunches
set 1 25reps
set 2 25reps
set 3 15repsSneda chrunches
10 på varje sidax3setBenlyft
15x3setPlankan 1 set till failure
1min 35 sek PB//Hence
1 november, 2011 at 21:27 #173524Anonym anvandareMemberJa man kan ju inte öka jämt men så länge det inte går bakåt får man va nöjd :p Bra pass trots att det bara va ett i mängden
1 november, 2011 at 21:33 #173525Anonym anvandareMemberRitchan wrote:Ja man kan ju inte öka jämt men så länge det inte går bakåt får man va nöjd :p Bra pass trots att det bara va ett i mängdenPrecis så är det ju:) Bakåt vill man inte, det tar tid att bygga drömkroppen:D
3 november, 2011 at 20:56 #173526Anonym anvandareMemberHejsan, träningsdags igen då, kände mig riktigt sömning när jag slutade för dagen. Har varit lite stressigt idag så det har tagit på de mentala krafterna. Men träningen gick skapligt ändå
Till passet.
Bänkpress
20x20kg
15×40
10×60
10×60
10×55Hantelflyes på lutandebänk (incline)
12×13,5kg
12×13,5
12×13,5Plan bänkpress i maskin
12×30
6×40
Kass maskin till detta så jag la ner det:(Pec deck
12x50kg
5×50
15×30
Super setat medArmhävningar
12xkv
7xkv
5xkvHär tog bröstkraften totalt slut. Riktigt klen är jag i brösten måste jobba hårdare med det. Men jag tycker väl inte det är det roligaste att träna just nu
Bestämde mig för att även lägga till en bonusövning idag, det blev:
Latsdrag
15x30kg
7×50
8×50
7×50
30×20 snacka om brännande känsla dessa tre sista set:p
30×20
20×30
Hade 2 sek pauser mellan 15, 20 och 25e reppet i de tre sista seten. Mjölksyran var rejäl
Bjuder på två dagsformsbilder, tog med digitalkameran idag istället så det blev lite bättre kvalitet
[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5905][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5906]//Hence
4 november, 2011 at 18:53 #173527Anonym anvandareMemberHejsan, idag blev det ett super litet pass, tränade endast mage.
Chrunches
25x4setSneda chrunches
10x4set (per sida)Nedre mage
Benlyft 15x5setKondition
10 min crosstrainerkort tid jag vet, men det är så himla tråkigt
Lite bildjämförelser är rätt kul
Januari 2011
[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5909]November 2011[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5912]Januari 2011[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5910]November 2011[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5913]//Hence5 november, 2011 at 18:21 #173528Anonym anvandareMembershit bra utveckling!
5 november, 2011 at 19:08 #173529Anonym anvandareMembermysglenn wrote:shit bra utveckling!Tack så mycket:D
Roligt med positiva kommentarer. Har ändrat kroppsformen rejält bara att bygga vidare på detta nu. Det skiljer 20 kg mellan bilderna. Man ser ganska tydligt hur sne jag var i ryggen förut. Pga att jag öst med gafflar, skyfflar åt samma håll dagligen i arbetet5 november, 2011 at 23:57 #173530Anonym anvandareMemberRiktigt grym utveckling du har haft senaste året, fortsätter du så kan det bli riktigt fränt!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.