Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 661 total)
  • Author

Hejsan, axlar idag:) Ett riktigt kanonpass, hade samma höga energi passet rakt igenom och det har väl nästan aldrig hänt förut. 10 min innan passet tntog jag en banan samt musli och mjölk, vilket verkar ha gett positiva resultat. Prova lite pushpress idag, första gången på över 3 mån. Prova en singel på 60kg först sen testa jag en 2.a, gick upp jätte lätt och det var en bit in i passet. Så det finns nog kvar en del kraft i den övningen. Pb,t på 70kg känns inte omöjligt att prova igen framöver.

Riktigt kul att prova på lite basövningar, både mark och pushpress har ju funkat utan att göra ont :) Men det gäller att träna smart nu, märks att jag byggt upp kroppen dessa 3 månader sen skadan.

Till passet:
    Axlar
    Hantelpress sittande utan ryggstöd
    15×13,5kg (27kg)
    10x18kg (38kg)
    5x18kg

Millitärpress skivstång Råpress
    5x40kg
    5×40
    5×40

Pushpress
    1x60kg
    2×60 (fanns mer att ge men var klok att sluta här)

Superset
    Lugna lyftande rörelser utan att svinga upp vikterna
    Sittande framåtlyft hantlar

> Sittande sidolyft hantlar

15×7,5kg

> 15×7,5kg (15kg)( 5reps mer än förra veckan)
    15×7,5

> 15×7,5 (5reps mer än förra veckan)
    20×7,5 …………>20×7,5 (10 reps mer än förra veckan)
    Vad har hänt här?:emo-thumb

Superset
    Framåtlutande sidolyft

> Hantelshrughs
    15x18kg

>15x18kg (38kg)
    15×18

>15×18
    15×18

>15×18

Hade eldat på rätt bra i vedpannan hemma, riktigt varmt var det. Så det sluta med att jag stod och träna i kallingarna:) Fördelen med hemmagym

//Hence

Efter träningspasset så fick jag lite tristess så jag fotade lite

Dubbelbiceps bakifrån utan biceps:D

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=6050]Måste försöka få till biceps och triceps, det ser ju nästan ut som ett strykbräda Där kommer jag ingen vart, har verkligen problem att få bukt med formen på armarna.

Axlar och rygg däremot har gått bättre och det är riktigt kul

Hejsan, äntligen är julhelgen här, stenhård träning dagen innan julafton är alla tiders:D

Gick riktigt bra idag, har inte kört mycket bänkpress alls den senaste tiden så jag blev mer en förvånad ikväll när jag pressa mer än vad jag trodde. Har studerat lite teknik, så själva utförandet känns bättre nu än någonsin.

Till passet:

Bänkpress

10x50kg
    10×60
    5×70
    1×75
    1×80
    1×85
    0x90
    8×60
    8×60
    3×70
    10×50

Lyften på 80 och 85 kg bokstavligen flög upp, så det känns kanon. 90 kg lyftet strulade när jag skulle lyfta av det från ställningen så det blev inget bra det. Hade man haft hjälp så skulle det varit bättre förutsättningar

Hantelflyes 2x18kg

8x18kg
    6×18
    5×18

helt slut, fanns inte mycket kvar när det skulle köras flyes

Riktigt roligt att vara nästan tillbaka där man en gång varit i bänken. Verkar som senaste tidens hantelpressar har gett resultat:emo-thumb

Får se om det blir armar på självaste julafton i morgon:) Om inte så god jul på er alla

God jul, ett armpass innan kvällens festligheter är väl på sin plats. De är jag som jobbar på gården denna dag så jag får hålla igång hela dagen tills klockan är 17:30. Då blir det att umgås med familjen:)

Till dagens pass:

Biceps, stående hantelcurl 2x18kg
    12×7,5kg
    10×18
    10×18
    10×18
    Supersetat med triceps pushdown
    10x20kg
    6×25
    15×20
    15×20

Isolationscurl
    6x18kg
    9×13,5kg
    40x9kg
    Rejäl pump
    Supersetat med liggande triceps press med hantlar 2x9kg
    15x9kg
    20×9
    15×9

//Hence

Körde ett pass ikväll, rygg stod först i ordningen. Till passet:

Marklyft
    10x60kg
    10×80
    5×110
    4×115
    1×125
    1×130
    3×110

Latsdrag breda
    15x40kg
    10×55
    8×55

Latsdrag v-handtag
    10x50kg
    10×50
    10×50

Kändes bra i kroppen, utan några problem :)

Eeey, kul att marklyften gick bra! Hoppas det fortsätter så :up:

Tommy Ivarsson wrote:
    Eeey, kul att marklyften gick bra! Hoppas det fortsätter så :up:

Tack, tommy. Ja det är skönt att jag kan köra nu. Men jobbigt för psyket är ju det att jag drar ungefär 40-50 kg mindre än mitt personbästa. Det finns bara inte kvar där längre…

Kommer ihåg att 5 or på 130, 140 och 150 var relativt lätt att dra efter varann. 180 kg lyftet som jag gjorde då är som att göra en rep på 135 kg idag:( Och då är det ju ändå bara 4,5 månader sen jag tog PB, så va fort man rasar

Till dagens pass, körde på morgonen då jag hade ledigt från morgonmjölkningen. Körde brösten

Såg ut såhär:

Bänkpress
    10x20kg
    6×50
    6×50
    5×67,5
    5×67,5
    5×67,5
    5×67,5
    5×67,5
    18×50

Peck-deck
    10x50kg
    8×50
    10×50
    8×50

Rotatorcuffsövningar att sluta av passet med.

Det kändes bra passet, lite smärta i handlederna men det brukar jag få när jag kör bänkpress. Inget jag känner av nu såhär en halvdag efteråt.

Har en bit kvar till där jag en gång varit men jag närmar mig sakta men säkert.

//Hence

Hejsan, körde armar ikväll, var egentligen axlar i ordningen. Men eftersom jag körde bänkpress igår så bytte jag ut det.

Till passet:

Armar
    Superset
    Bicepscurl med internationell 220 cm stång

>Triceps Pushdown
    Bicepscurl

>PD
    15x20kg

>15x15kg
    10×35

>12×20
    10×35

>15×20
    10×35

>8×25

Preachercurl Ez stång

8x25kg
    10×25
    9×25

Frenchpress
    6x25kg
    6×25
    12×20
    9×20

Helt okej pass, kändes bra
    //Hence

Du börjar bli stark i armarna nu också, kul :)

Mvh

Ritchan wrote:
    Du börjar bli stark i armarna nu också, kul :)

Mvh

Tack Ritchan, har en riktigt bra inspiration till träningen nu. Har suttit och kollat på Pumping iron dvdn, 25 års jubeliumsversionen med svensk text som min kära flickvän fick tag åt mig i julklapp. Så det gav bra träningsglöd:emo-thumb

Hence wrote:
    Och då är det ju ändå bara 4,5 månader sen jag tog PB, så va fort man rasar

Ursäkta om du har skrivit det i journalen, men jag måste ha missat det isåfall. Men varför hade du ett uppehåll med styrketräningen? Det måste kännas surt som du säger, men det är bara kämpa på! Du vet ju att du har klarat det i år, så det är bara ligga i så är du snart där igen ska du se :up:

kuulan wrote:
    Ursäkta om du har skrivit det i journalen, men jag måste ha missat det isåfall. Men varför hade du ett uppehåll med styrketräningen? Det måste kännas surt som du säger, men det är bara kämpa på! Du vet ju att du har klarat det i år, så det är bara ligga i så är du snart där igen ska du se :up:

Hej, du behöver inte ursäkta dig:)

Jag hade aldrig något uppehåll med träningen, men det första halvåret körde jag mer inriktat på styrka. Körde mycket mark, böj, axelpress och bänk. Min tanke då var att jag bara skulle klara mer och mer vikt i alla övningar. Marklyften var den övningen jag utveckla mig bäst i. Men sen kom problemen ryggen började krångla började då med en annan teknik i lyften då jag skulle använda mer ben. Och i benen var jag jätte klen så jag kunde inte dra alls lika mycket så jag började nöta den nya tekniken. Det var som att börja om från början och sen plötsligt ådrog jag mig en skada i bröstryggen under ett pushpress pass, som jag kan känna av fortfarande. Detta medförde att jag inte kunde köra mark. Provade några gånger efteråt men sen ledsna jag på det eftersom jag fick smärtor av det.
    Så körde istället bodybuilding inriktad träning utan mark och körde mycket högrep.
    Men nu har jag äntligen kunnat börja med mark igen och har insett att jag tappat kopiöst mycket i styrka i marken.

Men det är bara att kämpa på. Men jag är nog inte lika galen på att jaga vikter nu, utan trivs för tillfället bra att bygga upp kroppen från grunden. Det jag gjorde fel då var att jag körde alldeles för tungt i ett tidigt skede.

räven wrote:
    Jag tycker det ser ut som att du har en mycket bra ram att bygga på! Träna på så står du snart i spegeln med gladiatorlook och randiga axlar!:)

Titta lite i min journal, såg att jag missat ett inlägg.

Tack så mycket räven, kul att du skriver. Ja det är bara att fortsätta som man gjort och hålla motivationen uppe. Skulle vara nöjd om jag hade din spegelbild, du har grym fysik :) En annan har ett tag kvar tills man når dit :)

Hejsan, då var det lördag och nyårsafton. Min dag idag på gården så jag jobbar med djuren idag. Brände av ett pass här på förmiddagen hade riktigt bra energi. Fast ryggen ömma lite grann och även armarna, (jobbets fel)
    Kände för bänkpress idag så det körde jag tillsammans med några axelövningar.
    Känns riktigt bra nu med träningen, var uppe på PB vikter och prova idag men det gick inte att få upp 90 kg. Men det kommer, blir ett högre rep pass nästa gång så får vi se hur det utvecklar sig.

Bänkpress
    5x50kg
    5×50
    5×70
    3×75
    2×80
    1×85
    0x90
    0x90
    0x90
    5×65
    6×65
    4×65

Stående sidolyft hantlar
    15x9kg
    8x12kg
    8×12
    6×12

Pushpress
    4x50kg
    4×50
    4×50

Gott nytt år!!!

Hej, nu har jag kört ett bra pass idag, dela upp det lite. Körde övre rygg på förmiddagen, är lite lugnare på gården nu så tog lite ledigt en timme. Sen nu kväll fortsatte jag efter lagårn. Känns riktigt kanon i kroppen, känner mig explosiv i musklerna. Rejält kul är det också, svårt igår att ha vilodag, klättra nästan på väggarna här hemma.
    Får se nu vad som händer på vågen, hade tänkt att klättra uppåt. har gjort lite förändringar i kosten. Äter mer nu, gott att få frossa i all god mat. Har minskat ner till 2 proteindrinkar om dagen ibland blir det bara 1 st. Förr tog jag tre om dagen. Men det är så mycket roligare och det känns bättre att öka på med riktig mat och minska andelen drinkar

Latsdrag breda (som alltid, strikta)

15x40kg
    15×45
    10×50
    10×40

Sittande rodd i kabel

15x40kg
    10×60
    12×60
    10×65

Skivstångs shrughs
    15x50kg
    15×50
    15×50
    15×50

Marklyft
    5x80kg
    5×90
    5×100
    5×110
    5×115
    Kändes jätte bra, tekniken sitter bra nu.

Hantelyft åt sidan, stående (Bonus övning)
    10x9kg
    12x12kg
    10×12
    (Här har det hänt grejer ökat rejält i sidlyften

//Hence

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.