Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hence den styrketränande bonden
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2012 at 20:54 #173606Anonym anvandareMember
Hejsan, då har jag kört armträning ikväll, inget speciellt att säga om passet förutom att det kändes bra. Prova en ny övning att köra triceps press med en hantel liggandes på bänk, den tog riktigt bra men när jag tittar på det jag filma så ser jag att jag använder axeln lite och fuskar. Men det tog ändå i tricepsen, det var när jag körde på lutande bänk. Alltid svårt med nya övningar. Filma ett set från varje övning så jag kan väl lägga upp den här, ingen oscarsvinnande film direkt men roligare än bara text:)
Till passet:
Bicepscurl med rak internationell 220cm stång
7x40kg
7×40
7×40
7×40Triceps press liggandes på en bänk, en arm i taget
20x9kg
7×12Triceps press på lutande bänk
10x12kg
10×13,5Preachercurl
8×13,5kg
7×13,5isolationscurl
12×13,5kg
12×13,5Pushdown
15x20kg
15×20
10×20
[youtube=aUWnSENNxqY]
//Hence
3 januari, 2012 at 22:53 #173607Anonym anvandareMemberKul att du testar lite nytt, variationen gör ju träningen roligare och olika övningar aktiverar ju musklerna lite olika
Kör hårt!
4 januari, 2012 at 08:40 #173608Anonym anvandareMemberRitchan wrote:Kul att du testar lite nytt, variationen gör ju träningen roligare och olika övningar aktiverar ju musklerna lite olikaKör hårt!
Ja kul att variera lite så att man inte köra samma hela tiden. Riktig härlig träningsvärk i bicepsen idag:emo-thumb
Tricepsen kunde ha varit mer träningsvärk i, det var nog den ovana övningen igår som gjorde att jag inte fick ut max av träningen. testar nog något annat nästa gång:D6 januari, 2012 at 11:56 #173609Anonym anvandareMemberHejsan, kan börja med att informera att armträningen sist gav rejäl träningsvärk i biceps, tog kanon bra passet. Känns fortfarande lite grann:-)
Det var ju tänkt att jag skulle kört lite ben igår men när jag hade jobbat färdigt så kände jag mig inget vidare. Huvudvärk och trött så jag sparade passet till idag. Blev frontböj och benböj och det kändes tungt, tappat 10 kg i frontböjen. Men jag har mina perioder då jag tycker böj är så jäkla kul men nu är det tvärtom. Nu är bänken skoj igen, då jag hittat en bättre teknik som jag inte har lyckats skada mig någonting i. Tänk om det fanns någon sorts autoträning för benen, så man slapp det:) Så det blir lite halvdant nu. Jag vet ju att jag inte kommer bygga några snygga ben på denna magra benrutin jag kör, men jag tar inte så allvarligt på det hela. Kör ju inte ens vader. Tur man är hobbybyggare:)
Frontböj ATG (alla set utan bälte)
5x50kg
5×60
2×70Benböj ATG (alla set utan bälte)
5×70
5×70
5×70Bänkpress
5x40kg
5×40
5×505×70
6×70
6×70
5×70Jag hade en plankbit i rummet på 5 cm, så prova ett sett klossbänk för skojs skull
3x70kgHantelflyes 2×13,5kg
12×13,5kg
12×13,5
12×13,5
Kul att bänken börjar lossna igen, härligt att jag fick till ett par 6or på 70kg, men är en bit i från då 10x70kg är pb. Men det kommer om man nöter övningen:up:
//Hence6 januari, 2012 at 12:30 #173610Anonym anvandareMemberBörjar komma i form igen ser jag, kul!
Kom bara ihåg att ta det lite lugnare nu och inte pressa kroppen för hårt för fort så du slipper få skador.
Glöm inte att det är viktigt att köra stabilitets övningar för de flesta av kroppens muskler också, då minskar du risken ganska mycket för skador plus att du kommer troligtvis att kunna bli ännu starkare med hjälp av det!Lycka till!
6 januari, 2012 at 12:35 #173611Anonym anvandareMemberhollowm4n wrote:Börjar komma i form igen ser jag, kul!
Kom bara ihåg att ta det lite lugnare nu och inte pressa kroppen för hårt för fort så du slipper få skador.
Glöm inte att det är viktigt att köra stabilitets övningar för de flesta av kroppens muskler också, då minskar du risken ganska mycket för skador plus att du kommer troligtvis att kunna bli ännu starkare med hjälp av det!Lycka till!
Tack, jo det börjar lossna och träningen går återigen framåt. Ja du har så rätt, denna gången ska jag ta det lite lugnare. Okej ja det skulle säkerligen kunna vara till nytta. Har du några tips på bra stabilitetsövningar? Får ta och söka efter det på internet. Vore kul med tips om det är någon som vet om bra övningar.
6 januari, 2012 at 12:55 #173612Anonym anvandareMemberHence wrote:Tack, jo det börjar lossna och träningen går återigen framåt. Ja du har så rätt, denna gången ska jag ta det lite lugnare. Okej ja det skulle säkerligen kunna vara till nytta. Har du några tips på bra stabilitetsövningar? Får ta och söka efter det på internet. Vore kul med tips om det är någon som vet om bra övningar.Jag kör mest stabilitets övningar för bålen, men har också börjar köra lite för axlarna senaste tiden.
Bålstabilitet:
Mycket övningar med pilatesboll, situps av olika slag, rygg resningar, sidolyft med kroppen eller med vikter..Axlar:
Rotatorcuffs övningar..Det är väl de vanligaste som jag kör i nuläget för stabilitet men det är bara att google finns hur mycket som helst.
Viktigaste är att du kör de övningar som du känner att du gillar och att du inte kör för ofta så att du tröttnar, för då blir det tråkigt och tillslut blir det inget av.
Jag kör stabilitets övningar 2 gånger i veckan ca 15-20 minuter, hade jag kört oftare så hade jag tröttnat, men detta har räckt för att hjälpa mig ganska mycket.
Så om du ligger på 2-3 gånger i veckan och kör 15-20 minuters stabilitets övningar så tror jag att det kommer hjälpa.
Orkar du köra oftare så är det absolut inte sämre.
Viktigt är också att du inte ska sträva efter att köra tungt i dessa övningar utan att köra många reps och kontrollerat.6 januari, 2012 at 12:59 #173613Anonym anvandareMemberOkej tack så mycket för det utförliga svaret, kul med bodyforum, man får många bra tips:emo-thumb ska kika runt lite, rotatorcuffsövningar kör jag men ska hitta lite bålstabiltetsövningar som jag kan köra också, inhandla en pilatesboll
mvh Hence
6 januari, 2012 at 12:59 #173614Anonym anvandareMemberDet där med att testa lite nya övningar när något känns tråkigt är riktigt smart. Det får man göra lite titt som tätt så man inte tröttnar
6 januari, 2012 at 13:02 #173615Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Det där med att testa lite nya övningar när något känns tråkigt är riktigt smart. Det får man göra lite titt som tätt så man inte tröttnarJa det är tur att det finns så mycket olika övningar att välja mellan:) Dock skulle jag prova att köra shrughs med skivstången bakom ryggen som man sett att jackson har visat i en youtube video. Men där kändes det helkonstigt för mig. Men det är väl tekniken som inte sitter. Men det sluta med att jag körde den hederliga framför med stång istället
7 januari, 2012 at 12:31 #173616Anonym anvandareMemberHejsan, detta pass är pinsamt att skriva upp för allmänheten. Vet inte om bänken kan ha inverkat negativt från igår. Men så klen man är, det är riktigt jobbigt så idag sänkte jag vikterna rejält ville bara köra på med hög träningsvolym. Axlarna ligger efter jämfört med andra muskelgrupper. Här har det minsann inte hänt mycket på ett år. Det är sidolyften som har ökat bäst. Bara att försöka bita i det sura äpplet och vandra den långa vägen.
Till passet.Sidolyft med hantlar
12×9 kg
12×9 kg
10×12 kg
12×12 kgSittande hantelpress
10×13,5kg
15×13,5
10×13,5Militärpress
3x40kg
6×35
6×30
10×30
7×30
10×20
12×20
10×20
12×20Framåtlutande sidolyft
15×13,5kg
15×13,5
20×13,5Shrughs skivstång
15x50kg
15×50
25×50Militärpress igen
20x20kg
6×30
//Hence
8 januari, 2012 at 10:40 #173617Anonym anvandareMemberHejsan, igång i lagårn igen efter en ledig dag igår, var färdig vid kl 08:00. Frukost direkt sen börja jag strecha ryggen och sen gick jag in till gymmet hemma och börja dra mark. Hade eye of a tiger idag hehe, Kändes fasen riktigt kanon i kroppen, kan verkligen säga att det lossna något gammalt negativt från min kropp idag. Rädslan för att våga dra till i startläget var som borta. Det medförde att det blev mer explosivt. Jag höll ryggen utan problem i alla lyften, kände mig stadig när jag drog. Det måste ha varit för att jag tog på mig arbetskläderna Arbetskläder är det bästa, känner man sig trygg i Fick givetvis öppna fönstret för att ventilera ordentligt för det blir annars rätt så varmt.
Dubbelt överhandsgrepp då jag fortfarande tror att det gynnar min bröstrygg. Kasta bort remmarna, bara magnesium på händerna, bara jag och stången.
Jag hade mer i kroppen men jag var klok nog att faktiskt nöja mig med lyften idag. Riktigt kul!Marklyft
5x60kg
5×60
5×90
5×100
5×110
2×120
2×130
1×140
5×110[youtube=JR6vO3iG6CA]
//Hence9 januari, 2012 at 17:47 #173618Anonym anvandareMemberLängtar till imorgonbitti, har planerat att köra bröst då. Så det blir bänkpressen till att börja med. Målet imorgon är att lyckas få till en 7.a på 70kg i ett av seten. Tänkte reppa så långt jag bara kan på 70kg i 5 set, det har funkat förr och kommer säkerligen göra det igen. Ikväll blir det lugnt pass framför teven :p
Ha det bra alla så länge
9 januari, 2012 at 18:06 #173619Anonym anvandareMemberKul med film, du har ju en episk träningsoutfit
Lyften ser bra ut, fortsätt nöta bara och var noga med tekniken så ska du se att du kommer fortsätta öka. Tänk på att använda höft/rumpa. Driv med höften!
9 januari, 2012 at 18:22 #173620Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Kul med film, du har ju en episk träningsoutfitLyften ser bra ut, fortsätt nöta bara och var noga med tekniken så ska du se att du kommer fortsätta öka. Tänk på att använda höft/rumpa. Driv med höften!
Ja dessa kläder får bli mina mark kläder:emo-thumb
När maxningarna kommer så åker kepsen på också:pOkej, ska tänka på det, Ja tekniken känns bra, känns kanon att jag har kontroll över ryggen nu, samt att jag flyttat in armarna lite närmre mot kroppen, hela utförandet känns stabilt jämfört mot innan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.