Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 661 total)
  • Author

Marklyften såg ju riktigt bra ut, bra tryck och bra hållning.
    Starkt gjort med överhands-grepp också!

Fortsätt kämpa!

hollowm4n wrote:
    Marklyften såg ju riktigt bra ut, bra tryck och bra hållning.
    Starkt gjort med överhands-grepp också!

Fortsätt kämpa!

Tack så mycket Alex, det kändes kanon:emo-thumb
    Det blir att fortsätta med överhandsgrepp, finns mycket mer i nyperna för detta kändes inget i greppet. Bondeyrket är positiv från den aspekten då man använder armarna dagligen och får träning i jpbbet:emo-thumb

Ja det ska jag göra, kämpa på och hålla fast vid tekniken

Hejsan, har kört bröst och triceps idag. Jag kan gladeligen meddela att jag uppnådde mitt mål med 7 rep på 70kg jag satte i bänken, tom ett extra rep över:emo-thumb

Till passet:

Bänkpress
    Några uppvärmningset sen:
    8x70kg:emo-thumb
    6×70
    5×70
    4×70
    4×70

Hantelflyes 2x18kg
    8x18kg
    8×18
    8×18
    8×18

Rotatorcuffsträning

Triceps
    Frenchpress z stång
    15x20kg
    15×20
    12×20

Pushdown
    6x25kg
    12×20
    16×20

Riktigt kul att bänken går framåt för varje pass. Ska fortsätta att reppa loss på 70kg ev öka till 75kg. Sen lite längre fram blir det maxning, men jag vill nöta på nu ett tag så ska jag kunna nå mitt gamla pb tom kunna krossa det:D

Allt för idag, får vi se vad jag hittar på imorgon

//Hence

Hejsan, varje dag kan inte gå som på räls. Körde frontböj och vanlig benböj idag. Men jag var utmattad i kroppen och idag ville den inte va med på noterna. Framföralt ryggen var slut. Blev lite yr när jag körde frontböjen, så jag gick ner i vikter och körde färdigt bara. Trist jag förstörde hela frontböjen genom att ladda på försöket på 80kg så när jag bomma den så fanns det inte mycket kraft kvar, ryggen orka inte med att trycka upp kroppen med stången. Kolla innan passet när jag för några månader sen gjorde en 2a på 80kg i frontböj utan bälte. Tänkte det går väl lätt om jag tar på mig ett bälte och kör:)

Frontböj ATG
    5x50kg
    2×60
    1×70
    0x80
    2×60
    5×50
    5×50

Benböj ATG
    10x50kg
    10×50
    5×60

Bara vila och ta nya tag, vill vara fräsch till helgen då det blir mark igen:)

Härligt köttat Hence! :)

civictoe wrote:
    Härligt köttat Hence! :)

Tackar och mer ska det köttas:)

Hejsan, ska ut till djuren nu men tänkte bokföra markpasset som jag körde på förmiddagen. Kändes bra alla lyften, dock har bröstryggen strulat lite mer än vanligt i ett par dar. Inget som påverkade dessa lyft men arbetet är jobbigare att utföra. Ska ringa en naprapat på måndag så de får titta på ryggen. Vore skönt om det gick att göra något. Strecha ordentligt innan och efter passet.

Får se hur jag känner mig ikväll kan bli ett pass då med

Marklyft med överhandsgrepp och utan remmar:
    5x90kg
    5×110
    3×125
    2×135
    1×140 med 11 sekunders hold efter utlåsningen
    6×115

Jag bjuder på en film:)
    [youtube=eSftkl5Jfp0]

//Hence

Grymt, blev själv sugen på o dra lite mark nu, får nog slänga in det i ryggpasset sen :)

Ritchan wrote:
    Grymt, blev själv sugen på o dra lite mark nu, får nog slänga in det i ryggpasset sen :)

Tack :)

Ja gör det, de blir bra:up:

Schyssta marklyft !

Jag tycker att ditt sista set ( 6×115 ) såg rätt lätt ut för dig :up:

Jag gillar att dra ett marklyft nära mitt max efter jag värmt upp ordentligt, och sedan börja köra på ”träningsvikterna”, dvs ca 30kg under max. Det känns så himla lätt då de första seten :D

kuulan wrote:
    Schyssta marklyft !

Jag tycker att ditt sista set ( 6×115 ) såg rätt lätt ut för dig :up:

Jag gillar att dra ett marklyft nära mitt max efter jag värmt upp ordentligt, och sedan börja köra på ”träningsvikterna”, dvs ca 30kg under max. Det känns så himla lätt då de första seten :D

Tack så mycket Henrik:)
    Ja du såg rätt:) Brukar avsluta lite lätt , skönt att avsluta så när man kört lite tyngre seten innan och är varm och go i ryggen. La på 5 kg extra från förra veckan. Ska bli skönt att fortsätta om inte naprapaten sätter stopp för mitt markande efter jag varit där, får se. Hoppas det kommer kunna forsätta nu. Mår ju inte dåligt av marken iaf som tur är.

Vackra marklyft. Fortsätt med dina filmer, det är kul att se och jag gillar fortfarande outfiten! ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Vackra marklyft. Fortsätt med dina filmer, det är kul att se och jag gillar fortfarande outfiten! ;)

Tack tommy, ja mer filmer blir det framöver:)

Blev ett litet pass idag, kände för att ta det lugnt för att vila upp kroppen eftersom jag var ledig från jobbet. Blev en 4 km promenad med hunden och lite träning.

Latsdrag Hög och lågreps
    25x30kg
    25×30
    25×30
    5×60
    5×60
    5×60
    Skönt att mixa hög och låg reps såhär. Något att fortsätta med, tror jag:up:
    Sen skulle jag ut och hämta lite ved så jag kunde inte låta bli att prova ett set chins i carporten, blev 9repsxkroppsvikten som för dagen låg på 79kg med kläder och skor.
    Chins
    9xKv

Var hos naprapaten idag och fick en behandling av övre ryggen. Blev massage, strech och uppmjukning av muskler samt att det blev ett rejält knak som ljöd genom rummet:) Jag fick ta ett djupt andetag sedan på utandningen tryckte hon till med ett jämt hårt tryck som ett knyck över bröstryggen tror det kallas för manipulation. En annan som inte varit med om sådant här tyckte att det var en märklig upplevelse.Tänkte efter trycket ”kommer jag kunna resa mig upp” Men de var ju inga problem:p Vilket knak, som en stenkross. Blir ett vacuumtryck av det Men kändes skönt efteråt, men ikväll så känns det lite märkligt, knakar lite överallt. Är tydligen arbetet som gjort mig stel i övre delen av ryggen pga att jag jobbar minst 6 dar i veckan 365 dar om året samt träningen så får aldrig kroppen vila. Bröstryggen fungerar inte som den ska. Jag har blivit stram, så kotorna låser sig, och det krampar i musklerna runt om skuldran, en krypande känsla. Så med några behandlingar så ska nog ryggen bli som smord igen. Man är som en rostig maskin som behöver smörjfett. Ny tid där på torsdag då nacken och bröstet ska få en behandling. Jobba på halvfart sista timmarna då jag kände mig lika hållbar som ett knäckebröd:)
    Skönt att äntligen få lite professionell hjälp:up:

Men lite lugn träning kunde jag inte låta bli blev isolationscurl, fick en underbar pumpkänsla i biceps. Sen körde jag några bålstabiltetsövningar. Fick kontakt med musklerna, härlig känsla. Körde en övning som hette timglaset i fem olika svårighetsnivåer.

Isolationscurl hantel
    12x12kg
    12×12
    12×12
    20x9kg
    15×9
    30x5kg

Bålstabiltetsövningar

//Hence

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.