Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 661 total)
  • Author

Denna kväll känner jag mig seg i kroppen.

Började på förmiddagen med en 30 minuters intensiv mockning av kalvgruppbox, djupströbädd. Detta tar väldigt på ryggslutet samt armar och axlar. En väldigt uthållande arbetsyssla

Så jag visste att det skulle kännas ovanligt tungt på träningen nu på kvällen.

Knäböj som såg ut såhär:
    Rep kg
    12×60 kg
    6×90
    1×100
    1×110 (något grund)
    2×120 (något grund)
    4×105
    2×110
    10×70
    8×80
    12×60

Helt okej ändå tycker jag, första gången jag är uppe på 120 kg i böjen

Sen gick jag över på raka marklyft

10×50 kg
    8×60 kg
    8×70 kg
    8×70 kg

Riktigt slut i nedre ryggen nu, ska bli skönt med vila nu fram till torsdag

[http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5485]

Postar en utvecklingsbild när jag höll på mer bodybuilding inriktat
    till vänster utgångsläget på 58 kg till höger när jag vägde runt 68 kg

Ha det gott alla läsare:)

Härligt med PB i Pushpressen och bicepscurlen där :) Bara å kämpa på!

Tarmen wrote:
    Härligt med PB i Pushpressen och bicepscurlen där :) Bara å kämpa på!

Tack så mycket :) Det går framåt, ja bara att kämpa vidare

God kväll!

Börjar med att skriva att detta pass var det sämsta på väldigt länge. Hade det inte varit för att en granne ringde och klaga på hålor i vägen så hade det garanterat gått bättre. Så det var bara att ge sig ut och ösa grus och åter ösa grus..
    Jobbet går ju före träning så är det

Så innan passet så öste jag stenkross med skyffel i 2 timmar och 30 min oavbrutet, gissa om armstyrkan fick sin träning så kvällens pass känns inte roligt att anteckna.

Men här kommer det:

Pushpress

4x50kg
    3×50
    6×50
    1×60
    0x70 4 försök
    0x68
    0x65
    5×50

Tog 5 kg mindre en sist

Bänk
    Gick in för att köra hög rep ikväll eftersom jag helt enkelt inte hade nån styrka kvar i underarmarna.

10x50kg
    7×60
    5×60
    2×70
    1×73
    10×50
    12×40
    20×30
    20×25

BARA ATT SIKTA IN SIG PÅ NÄSTA PASS OCH INTE SURA HELA KVÄLLEN:nono:

Till vänster vikt ca 60 kg, efter 1 månad styrketräning

Till höger efter 4 månaders styrketräning vikt ca 73,5 kg (bild tagen idag)

Den senaste tidens mer ”råare” träningsinriktning har gett lite mer kött :-D

Bra Henric :up: Kul att träningen ger resultat!

Swede Wheels wrote:
    Bra Henric :up: Kul att träningen ger resultat!

Tack så mycket Sebastian, du har stor del i mina framgångar. Kärvaryds strongman har en förmåga att inspirera :)

Bara att kötta på

ha det gott

Hejsan kvällens pass just avklarat. Känner mig pigg idag efter en total heldagsvila utan varken jobb eller träning igår. Sov bort halva dagen, känns efteråt att det behövdes.

Idag var det dags för OrtMag vecka 2

Det som var lte kul i efterhand var att jag såg att jag inte följde det rätt råkade köra 1 st set med 2 rep på 120 kg och 1 set 2 rep på 135 kg utöver vad jag skulle ha gjort. Jag klarade det så det känns ju riktigt bra:)

Här kommer seten och repen:

Marklyft OrtMag vecka 2

Uppvärmning 12×60 kg

setxrep kg

4×4 105kg
    2×2 120
    2×2 135
    1×10 105 (Kändes bra att avsluta med en 10:a)

Med två extra set i bagaget känns det lite extra bra att sikta mot vecka 3. Bara dagsformen är bra så borde det gå utan problem

Sen blev det hantelrodd:

setxrep kg

4×10 31,5 kg

Avslutade med lite enkla och avslappnande rygglyft på matta

setxrep

4×10

Fick flashback från skolgympan när jag körde rygglyft, men den var rätt skön att avsluta med:)

Känns bra, synd att jag inte har en maskin att köra pulldown i.
    Men eftersom jag jobbat hela dagen så har jag använt ryggen där med så det känns att det räcker ändå.

Får vi se om jag kan få in ett bicepspass imorgon, känner för att ta en runda med farmersväskorna också men vi får se. Har lite ont om tid imorgon..

Nu blir det att ta ett rejält mål med mat

//Hence

Hejsan!
    Här kommer ett utlåtande från kvällens pass. Har känt mig sjukt trött i kroppen i igår och idag, vet ej vad det är men det går i alla fall inget bra att prestera.. Är helt orkeslös och lite yr. Är slut både mentalt och fysiskt.

Fick avbryta träningen ikväll, körde pushpress:

10×30 kg
    10×40
    4×50
    4×50
    4×50
    1×50 och där kom smärtan i axeln :(

Drog upp en liten smärta i axeln på jobbet igår. Från början fick jag den smärtan när jag ramlade omkull i vintras.

Bestämde mig för att avbryta allting, mår man inte bra så ska man väl inte lyfta nåt. Träning handlar ju om att vara hälsosam och inte skada sig.

Får ladda upp batterierna lite.

//Hence

Hejsan rapporterar från ett blåsigt östergötland.
    Efter det misslyckade passet igår har jag under dagen haft dåligt samvete för att kroppen inte fått sig någon ordentlig träning den här veckan så jag var tvungen att gå in och sätta ett pass.

De senaste passen har jag varit seg och slö och nästan rädd för höga vikter så jag har gått ner lite nu för att satsa på fler repetioner och med reducerad vikt, idag var det lite ändring mot tidigare passet i veckan. Kände mig piggare och explosivare i kroppen, men inte helt 100 %

Kvällens pass:

Knäböj (alla rep var djupa och fina)

10×50 kg
    10×60
    10×70
    8×80
    6×90
    4×100
    6×90
    12×60

Biceps curl med rak stång
    10×35 kg
    10×35
    10×35

Sittande isolationscurl med hantel

6×13,3 kg
    6×13,3
    6×13,3

Tricepspress med hantel liggandes på en bänk

10x9kg
    10×9
    7×9
    6×9

Känns som man är på G igen, nu ska jag ta en välförtjänt vila.

En rolig nyhet är att jag fixat ett gammalt dumpersdäck med fälg från en däckfirma i närheten. Har inte sett det än utan en vän till mig har sett ut det åt mig. Blir att hämta det den här veckan..
    Vet ej vikten ännu, tippar på mellan 300-350 kg.

Ska bli kul med lite gren träning att varva med. Våren lockar mig ut att träna:D

//Hence

Jävligt grym skillnad på ryggbilderna, antar att du själv är stolt över utvecklingen ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Jävligt grym skillnad på ryggbilderna, antar att du själv är stolt över utvecklingen ;)

Tack så mycket för de orden. Alltid kul med positiva kommentarer:) Jo jag är nöjd över ryggens utveckling under tiden jag tränat nu. I början vägde jag inte mycket. Det blev ju muskler men jag hade väldigt lite underhudsfett. Nu har jag dubblerat fettet och blivit mycket starkare och går stadigt uppåt i vikt:emo-thumb

Hejsan, nu är det sommartid och det blev en tidig morgon när jag gick till lagården. Trodde det skulle påverka träningen negativt men så blev inte fallet. Igår kväll så åkte jag också på en allergisk reaktion när jag var bortbjuden på middag. Fick rejäla magkramper, så idag var jag öm i både mage och rygg. Men det gick fin fint att träna ändå:)

Skulle egentligen vara ryggträning idag med bla ORTMAG men jag kände hellre för att köra lite grenövningar utomhus för att få göra något annat än vad jag vanligtvis gör.

Min kompis Jonas kom på besök så vi körde lite däckvält med ett 230 kg:s lastmaskins däck. Sen blev det farmers walk med 2 st 50 kg:s väskor..

Körde 2 set däckvält
    Set 1
    7 vält på 60 sek
    Set 2
    6 vält på 60 sek

Sen blev det 10 rep teknikträning med däcket

Farmers walk 2×50 kg ca 50 m
    Tid 34 sek

Nu har jag kört dessa två övningar för första gången såhär på tid och får se framöver hur mycket bättre och snabbare jag kommer bli.
    Skulle kunnat kört mer set men började lite förståndigt.
    Har planer på att införskaffa ett tyngre däck framöver av en som äger ett grustag här i närheten, men detta duger gott till att sysselsätta sig med på 60 sek.

Fick upp flåset rejält, efter passet så kändes det som om man mer jobbat en hård arbetsdag än en ett pass på gymmet :-D Det visar hur lika dessa övningar är mitt vardagliga arbete.

Avslutade med rotatorcuff träning

Riktigt skönt att få kontakt med muskler som man annars inte kommer åt. Väldigt behövligt, detta är något som jag kommer fortsätta med för att skona axlarna från skador.
    Blev väldigt trött i axlarna

Klippte ihop en liten film från dagens grenträning

[youtube=pIHHFtG3vog]

Ha det gott!

Här kommer kvällens rapport:)

Ledig från mjölkningen på kvällen så det blev ett pass vid femtiden.
    Känns bra i kroppen idag, pigg och alert.

Benböj på schemat, gick in för att köra alla böj djupa. Dessa halvböjar ska jag helt sluta med. Klarar man bara att ”halvböja” på en viss vikt då är man inte redo för den vikten än..

Såhär såg det ut:

Benböj

15×60 kg
    12×80 kg
    8×95 kg (bälte)
    1×100 kg (bälte)
    1×110 kg (bälte)
    5×90 kg
    10×70 kg

Detta är mitt bästa benböjpass någonsin, kändes riktigt bra idag. Varierade vikterna idag, tanken var att ligga på olika vikter i alla seten.
    Känns som jag är mitt i en utveckling i denna övning.

liggande tricepspress på bänk med hantel
    8×9 kg
    15×5 (gjorde ont första setet, gick därför ner och värmde upp)
    10×9
    10×9
    10×9

Var lite seg i triceps idag men viljan var av stål.

Allt för ikväll

// Hence

Härliga böjar, kör alltid ATG ;) bäst när man kör strongmaninriktat! Glöm heller inte goodmornings, det och ATG böj kommer öka dina markresultat rätt så bra! Har det gjort för mig iallafall :)

EDit: Missa heller inte strongmantävlingen den 21a maj ;) mer info finns på smiprod på facebook!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.