Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 661 total)
  • Author

Hejsan, hade funderingar på att ta en vilovecka. Mådde lite halvdant idag på jobbet med huvudvärk och nackont. Men när jag sen kom in för dagen så kom träningsuget så då var det bara att köra :)
    Körde bröst idag och även sidolyft, måste ta det lugnt med axlarna så jag får köra det jag kan. Blev riktigt nöjd över bänkandet idag, satte en 4.a på 80kg, vilket jag bara gjort en enda gång tidigare så detta var andra gången jag la mig på RPB på denna vikten:P

Mycket strechande blir det under dagarna tur att det finns många lagårdsväggar där man är så man kan ställa sig och strecha:up:

Uppvärmning rotatorcuff samt strech

Bänk
    15x20kg
    5×50
    5×50
    5×60
    4×80 :up:
    3×80
    7×70
    4×70
    5×65

Flyes med hantlar 2x18kg

10x18kg
    6×18
    8×18

Sidolyft hantlar (ej till failure)
    15x9kg
    15×9
    15×9

Rotatorcuffsträning till sist

Ett klipp på 4×80 kg, sista reppet gick segt och blev inte det snyggaste
    [youtube=_4ci8-pxe8g]

Får se va som händer nu, funderar kanske på att ta det lugnt nu så man inte är allt för spänd i musklerna när man ska till naprapaten på torsdag. Passande då jag kommer få hem en demotraktor imorgon som jag ska få prova några dagar. Vore ett utmärkt sätt att lägga fokuset på nåt annat:)

//Hence

Hence wrote:
    [/B]
    Ett klipp på 4×80 kg, sista reppet gick segt och blev inte det snyggaste
    [youtube=_4ci8-pxe8g]

//Hence

Starkt jobbat!! Äsch, tänk inte så mycket på att den sista repetitionen inte vart så ”snygg”, det går nog snyggare nästa gång när du vet att du klarar 4st på 80kg. :) ! Då känner du dig nog tryggare inför 4e reppet och slipper de där spöktankarna (som iaf far runt i mitt huvud); ”Undrar om det går.. Jag prövar.. hoppas det går..” :p

Ska själv köra bröst idag, skall kriga på med bänken !

kuulan wrote:
    Starkt jobbat!! Äsch, tänk inte så mycket på att den sista repetitionen inte vart så ”snygg”, det går nog snyggare nästa gång när du vet att du klarar 4st på 80kg. :) ! Då känner du dig nog tryggare inför 4e reppet och slipper de där spöktankarna (som iaf far runt i mitt huvud); ”Undrar om det går.. Jag prövar.. hoppas det går..” :p

Ska själv köra bröst idag, skall kriga på med bänken !

Tack så mycket:) Hehe ja så kan jag också tänka, blev liksom förvånad när de tre första reppen gick så lätt så därför blev jag okoncentrarad när jag gjorde det fjärde:)

Hej, idag blev det lite blandat pass med nedre rygg, armar och axlar. Jobbar idag så jag spara mig i marken. Inte särskilt roligt att köra slut på sig om man sen ska fortsätta att jobba fysiskt resten av dagen. Sen kändes det bra att köra lugnt efter behandlingen jag genomgått nu hos naprapaten. Tre besök som gjort stor nytta, finns kvar en del än men det verkar iaf ha gett med sig på en sida av bröstryggen:up:

Till passet.

Mark överhandsgrepp
    5x90kg
    3×110
    3×120
    3×120
    3×120

Bicepscurl 220 cm rak stång (Super strikta, långsamt och kontrollerat)
    10x30kg
    6×35
    6×35
    10×30

Kabelcurls med rep sittande med överarmarna vilande på en bänk, hammercurl grepp
    4 setx15reps vikt från 10-15kg

Millitär press light version
    10x30kg
    10×30
    10×30

Sidolyft 2x9kg
    15x9kg
    15×9
    15×9

Motivationen är långt ifrån på topp, känns som en svacka för tillfället. men huvudsaken att man fortsätter fast i lite lugnare takt.

Men rädslan slår in på passen nu att man ska skada sig i de tyngre basövningarna :( Vilket gör att jag inte vågar gå fullt ut som förr. Kroppen är ju nåt som ska hålla hela livet, om jag skulle skada mig allvarligt så skulle det bli total kaos på gården, då den inte kan bedrivas utan mig. När sådana tankar flyger omkring i huvudet då är det inte lätt. Sen går ju 500spänn från kontot varje gång man är på behandlingar så det gäller att vara smart och försiktig framöver.
    //Hence

Hejsan, ledig idag från jobb, har inte varit 100%ig i kroppen idag, dels lite träningsvärk från igår men sen hade jag värk i underarmarna igårkväll så de har varit lite möra och ömma idag. Kändes helt klart bättre på eftermiddagen. Men jag skulle bara få till ett bänkpass idag, bestämde mig för att gå lite tyngre idag och lite mindre reps. Gick sådär, helt klart fanns det styrka men jag skulle skippat försöket på 93kg, hade det uppe en bit. Hade jag gått på 90kg så hade jag fått upp det om jag hade fått in optimal teknik. Men men hungrig på pb var jag, därav att jag gick på 93kg. Strunt samma kändes bra teknikmässigt höll bredare idag och det kändes tyngre i bottenläget men när jag väl kom upp halvvägs hade jag bättre tryck än när jag håller smalare. Lill fingret på ringen är det bredaste jag kan hålla i min bänkställning så det fick det bli. Tog fint i bröstet, nu blir det viiiiiila:)

Bänk
    5x50kg
    5×50

5×70
    2×80
    1×85
    0x93
    0x90
    5×70
    2×80
    5×70

Rotatorcuffar till sist

Hej, kände mig jätte sugen på träning vid lunch men på eftermiddagen så fick vi ett haveri på gödselanläggningen och det blev ett slit hela eftermiddagen så jag blev riktigt slut i ryggen av jobbet. Men det var ju kanon på så sätt då fick jag ju gratis träning idag. Men jag tänkte lite böjar ska väl kunna gå att få till ändå8)

Till kvällens pass:

Knäböj
    5×50
    5×70
    2×80
    1×90
    Frontböj [/b]
    1×70
    5×60

Triceps[/b]

Frenchpress ez stång[/b]
    20x20kg
    10×25
    10×25
    Triceps pushdown med rep[/b]
    8x15kg
    5×15
    7×15[/b]

Känner mig nöjd sådär, det var jobbigt för ryggen idag men hade bälte på mig så det gick bra ändå. Filma lite, kanske blir roligare att titta in här då:). Tyckte jag fick in djupet bättre denna gången än sist
    Kände mig ganska pigg fast att jag jobba 13,5timmar igår:)

[youtube=BsaJ0L1Wo_Q]

Ser stabilt och bra ut i knäböjen! vad har du tagit som mest?

hollowm4n wrote:
    Ser stabilt och bra ut i knäböjen! vad har du tagit som mest?

Tack så mycket, det är inte mycket jag tagit, med fullt djup så har jag tagit 100kg. Har böjt tyngre förr men inget i detta djup så det är nog bara 100kg tyvärr. Ben är ju inte mitt bästa kort:o
    Men jag har nu börjat nöta djupet så det ska förhoppningsvis sitta framöver.

Fick till 2 st 2:0r på 80kg i frontböj utan bälte då jag var uppe på 180 i marken, men sen dess har det dalat neråt. Men väntar på att jag ska få en såndär riktig dunder inspiration för träning igen ;)

Men tack för responsen det gav mig inspiration till att böja ännu bättre nästa gång :)

Hej

Det blev alldeles för sen träning ikväll, har ingen träningslust men i stället för att strunta i det helt så körde jag ett snabb pass som jag körde igenom intensivt.

Hoppas att jag snart kan få tillbaka gnistan för träningen igen.

Bicepscurl 220 cm stång
    10x20kg
    10×30
    10×30
    10×30

Millitärpress lätta rehab
    10x30kg
    10×30
    10×30

Koncentrationscurl hantel
    15x9kg
    15x12kg
    15×12

Sidolyft 2x9kg
    15x9kg
    15×9
    15×9

//Hence

Hej, jag vill inte svära men fasen jag måste, f-n inte nog med ryggen som aldrig ger med sig, idag i bänken så kändes det skumt från början, 70 kg kändes som bly. Kände lite smärta i höger axeln på första setet sen andra så steg smärtan gradvis så jag la ner det. Nu sitter jag här med värk. Känns som rotatorcuffen, punkt värker rätt in i axeln nästan mitt på om man tittar uppifrån sätt och även framför mittpunkten så långt ut man kan komma

Blev lite revanshsugen så körde lite knäböj och sen fick det vara bra idag

Knäböj
    5x50kg
    3×70
    2×80
    1×90
    5×70

Filma böjarna, ska nöta på i fortsättningen
    [youtube=Ysf2jInQOak]

Axeln åt skogen, jobbar med en arm i stort sett, använder den skadade sparsamt. Kör voltaren gel och rörligheten har blivit lite bättre. Men smärtan ger sig inte. Blir att vila den nu, så i helgen blir det nog inte mycket tränande.
    Inflammation inne i axeln tror jag, imorse gjorde det ont ner i baksidan av överarmen. Arbetet är riktigt jobbigt att utföra men det får gå.

Jag hör av mig när jag är på g igen

Hejsan, fortfarande inte fräsch för träning, axeln har blivit bättre men inte så bra så att det går att träna någonting med armarna inkopplade. Riktigt jobbigt, smärtor och ömhet i axeln. Går ganska bra att jobba nu ändå, lyckas undvika den högra axeln bra. Men det tar längre tid att läka pga av jobbet.

Körde återigen Knäböj ikväll, för att inte helt klättra på väggarna:)
    Gjorde lite ont att ha stången på axlarna ibland, men jag hitta ett läge där det inte kändes nåt.
    Knäböj
    5x50kg
    5×70
    6×70
    6×70
    6×70

//Hence

Hur går det med axeln? Saknar dina filmer 8)

Bra att du mosar lite ben när du inte kan köra annat, man kan aldrig få för stora ben :) Hoppas det blir bra i axeln snart så du kan köra igen.

kuulan wrote:
    Hur går det med axeln? Saknar dina filmer 8)

Hejsan, kul att filmerna uppskattas:up: Jodå, det har blivit bättre. Slapp lagårn imorse då jag var ute och röjde snö med traktorn så fick lite vila för axeln. Annars har det gått långsamt i läkningen. Men jag känner att det är på väg åt rätt håll. Kan nu börja köra lite fler övningar än knäböj. Fast måste erkänna att motivationen har varit bättre. Varje motgång tar man hårt på.

Bara att kämpa på:up:

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.