Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 661 total)
  • Author

[youtube=UhlB3rbE2Gg]

Testar att lägga upp filmen på nytt

Hejsan, ja uppdateringarna från mig är väl kanske inte lika ihärdande som förut. Skulle man jämföra det med ett stapeldiagram så skulle träningslustkurvan peka stadigt i nedlutande riktning.
    Har inte mått 100% igt de sista två dagarna, har haft huvudvärk och har haft varmare kroppstemperatur än vanligt

Mycket jobb och träning tär på kroppen fysiskt och psykiskt i långa loppet.

Ska passa på att meddela den glada nyheten att i maj är det tänkt att jag ska bli pappa:up:, så det blir att prioritera framöver så man får ihop jobb, familj och träning. Det får man se då hur man lägger upp det. Jobb och familj kommer främst. Men det är kanske just detta som gör att jag har svårt att prestera på topp just nu. Många tankar som flyger omkring. Framöver väntar stora saker, ser fram emot våren något enormt.:)

Men jag fortsätter i vanlig ordning, kan meddela att axeln fortfarande inte är okej, seg skada det där.

Fredag 24/2 2012
    Armhävningar i lagården
    25xkv
    25xkv
    15xkv
    Vila 10min
    30xkv
    15xkv
    Totalt 110 st
    Blev ett kort litet armhävningspass i fredags

Kvällens träning:
    Knäböj ATG
    5x50kg
    5×50
    5×70
    5×85
    5×80

French press ez stång
    10x25kg
    10×25
    10×25

Bicepscurl med rak 220 cm stång
    10x20kg
    10×40
    6×40
    10×40

Fan va roligt :) Grattis!

Eeeey, stort grattis till att du ska bli pappa! :up:

Såg dig allt i Body, du får sluta smyga med såna saker ;)

Får gratulera till faderskapet!
    Då vet du vad du ska göra framöver då. :D

Men nu är vi båda officiellt Body builders iaf eftersom vi va med i tidningen.. :up:

Kör hårt!

/ Cave

Shit grattis!

Man är inte man förrän man avlat ett barn, skjutit ett djur, planterat ett träd och byggt ett hus är det inte så? :)

civictoe wrote:
    Fan va roligt :) Grattis!

Tack så mycket!

Quote:
    Tommy ivarsson
    Eeeey, stort grattis till att du ska bli pappa!

Såg dig allt i Body, du får sluta smyga med såna saker

Tackar Tommy, Hehe kul att vara med och få juryns utlåtande. En bra summering av träningsåret 2011, jag lyckades inte så bra med att smyga har jag märkt :-) Kul att jag inte kom sist

Quote:
    Mr-Cave
    Får gratulera till faderskapet!
    Då vet du vad du ska göra framöver då.

Men nu är vi båda officiellt Body builders iaf eftersom vi va med i tidningen..

Kör hårt!

/ Cave

Tackar, får passa på att gratulera dig till 6:e platsen i body open. Grymt bra jobbat!

Hehe, ja vi bodybuilder proffs nu:p

Quote:
    Magnus Larsson
    Shit grattis!

Man är inte man förrän man avlat ett barn, skjutit ett djur, planterat ett träd och byggt ett hus är det inte så?

Tackar och bockar, nu blir det fler styrketränande pappor på body forum:)
    Haha, fasen då är jag ju inte man ännu:D

Skriver in dagens minipass
    Armhävningar 3 set till failure
    30xkv
    30xkv
    20xkv

Prova 3 set sisolyft kändes bra, ingen smärta där
    15x9kg
    15×9
    15×9

Lite bilduppdatering på formen, har inte tagit kort sen jag skicka in till body open. Kroppen har ändrat sig, tränat mindre nu perioden efter förra bilduppdateringen. Men är hårdare i kroppen.

Kroppsvikten ligger i dagsläget nånstans mellan 75-76 kg, var länge sen jag vägde mig här hemma då vågen har gått sönder.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=6195][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=6197][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=6196]Med tröja ser det alltid lite större ut:D[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=6198]Kan det vara så att, less i more?? Eftersom jag får mycket träning i jobbet så kanske jag inte behöver träna lika mycket som en kontorsarbetare för att växa. Har inte direkt märkt av nån skillnad nu när jag tränat mindre så börjar tro att det stämmer

Du har grymma framsida axlar ser jag :-)

secret692 wrote:
    Du har grymma framsida axlar ser jag :-)

Tack så jätte mycket, roligt att höra:up:

Hence wrote:
    Tack så jätte mycket, roligt att höra:up:

Varsegod. Fan var länge sedan man var i Viken. Får bli en sväng när det är fint vårväder tror jag. Finns det något bra lunchställe vid vattnet?

secret692 wrote:
    Varsegod. Fan var länge sedan man var i Viken. Får bli en sväng när det är fint vårväder tror jag. Finns det något bra lunchställe vid vattnet?

Jaså så du känner till orten:) va roligt. I fyrudden i gryt finns ju restaurang precis vid vattnet, sen även gryts varv hotell och konferens ligger beläget vid havet.

Hence wrote:
    Jaså så du känner till orten:) va roligt. I fyrudden i gryt finns ju restaurang precis vid vattnet, sen även gryts varv hotell och konferens ligger beläget vid havet.

Har varit där och slagit Viken i hockey några gånger under ungdomsåren.
    Spelade i Vita Hästen tills jag var 20 år.
    Sedan hade vi landställe i Gusum eller Tostebo om du vet vart det är.

secret692 wrote:
    Har varit där och slagit Viken i hockey några gånger under ungdomsåren.
    Spelade i Vita Hästen tills jag var 20 år.
    Sedan hade vi landställe i Gusum eller Tostebo om du vet vart det är.

Okej, så det är på det viset:) Varit och spelat mot WIF Hockey. Ja okej, jodå vet var Tostebo ligger:up:

Lite uppdatering här då!
    Ingen träning på gymmet sen sist men däremot har jag fått träning i jobbet de två sista dagarna. Har mockat skit för hand med gaffel ur 5 stora kalvboxar samt en liten mindre box fördelat under två dagar utöver allt det andra fysiska här på gården. Är riktigt mör i både armar och rygg nu, så jag får fundera på om det blir nån träning ikväll. Det är just när det blir mycket tungt på jobbet och man sen går och tränar som gör att jag skadar mig det är jag nu övertygad om. Så kanske att jag kör lite knäböj ikväll, beror ju på hur ryggen känns iofs. Kanske får bli ett lättare böj pass med fokus på högre reps:up: eller vila

Vi får se Ha det bra alla//Hence

Ser brett ut på bilderna Hence, smal midja har du oxå, kommer blir bra framöver!

Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.