Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 661 total)
  • Author
    Ritchan wrote:
    Ser brett ut på bilderna Hence, smal midja har du oxå, kommer blir bra framöver!

Tack så mycket, nu blev man glad:) Jo bredden har jag som fördel, bara att slipa till det som inte är bra:p Ja midjan har blivit smalare på sistone. Men har börjat med gainer idag igen så får se om det blir lätt att hålla midjan i schack, hehe.

Till dagens träningspass:
    Rygg
    Sittande rodd i kabelmaskin
    15x30kg
    15×40
    15×50
    10×60
    10×65

Breda latsdrag
    15x40kg
    10×50
    10×50
    9,5×50

Sen bestämde jag mig för att köra lite lättare böjar idag, sikta på 10 repetioner
    Knäböj atg
    10x50kg
    10×50
    10×50

Dagsformen var inget vidare så 50 kg räckte tydligen för att bli trött idag. Ajja bara att sikta in sig på nästa pass, bra att köra lite lättare ibland

Får se hur de blir imorgon, har bara ledigt en morgon denna helg :( Så får se hur jag gör med tränandet.

Börjar bli lite sugen på att ta fram lastmaskinsdäcket och träna lite däckvält samt gå med farmers väskorna igen, vore skoj

//Hence

Hence wrote:
    Börjar bli lite sugen på att ta fram lastmaskinsdäcket och träna lite däckvält samt gå med farmers väskorna igen, vore skoj

//Hence

Om du gör det så KRÄVER jag att du filmar :up: :D

kuulan wrote:
    Om du gör det så KRÄVER jag att du filmar :up: :D

Ja då, det ska jag ordna:)

Kvällens pass:
    Armhävningar
    20xkv
    30xkv
    20xkv

Bicepscurl med rak internationell 220 cm stång
    10x20kg
    10×30
    10×35
    10×35

Frenchpress med ez sång
    8x25kg
    10×25
    10×25

Några set ab roller, gick helt åt skogen haha:D

Hejsan lite fjuttigt att skriva ner detta lilla pass idag men har blivit så mycket jobb de senaste två dagarna så jag är så trött i kroppen så det fick bli ett sånt lill pass idag igen.

Sittande rodd i kabel
    10x50kg
    12×50
    15×50

Breda latsdrag
    10x50kg
    10×50
    10×50

//Hence

Hejsan ledig idag, lite dåligt med tid då jag ska iväg på födelsedagsfirande, men ett snabbt intensivt armpass hann:up: jag med

Armar
    Frenchpress
    10x25kg

Bicepscurl med rak 220 cm stång
    10x30kg

Frencpress
    10x25kg

Bicepscurl
    10x35kg

Frenchpress
    8x27kg

Bicepscurl
    10×37,5kg

Frenchpress
    2x32kg

Bicepscurl
    1x50kg

Körde dessa två övningar varannan gång vilket funka bra, 1 min vila mellan seten.

//Hence

Dagens träning bestod av föjande:

Farmers Deadlift (anger den summerande vikten av väsk paren)
    5x100kg
    5x110kg
    4x120kg

Armhävningar
    31st
    20st
    25st

Farmerslyften var lite ovant, hade problem med balansen på de sista setet. Nu har jag i alla fall provat. Svårt med balansen eftersom jag fick stå ganska tätt med benen för jag var rädd för att sätta ner väskorna på fötterna. Man är van att lyfta vanliga mark så 120 kg kändes idag tyngre än vad det brukar göra när det ligger på skivstången.

Blev en film, en del strulande med lyften, så det blev inte så explosivt som jag önskat. Inte lätt att sätta ner väskorna perfekt. Föredrar vanliga mark, men det tog riktigt bra i ryggen samt greppet eftersom handtagen är rätt tjocka. Ska tilläggas att jag redan innan passet var trött i ryggen efter arbetsdagen full med massor av lyft. Därför blev det bara 3 set.

[youtube=J6Qsc4ZiRr0]

//Hence

Dagens träning bestod av föjande:

Farmers Deadlift (anger den summerande vikten av väsk paren)
    5x100kg
    5x110kg
    4x120kg

Armhävningar
    31st
    20st
    25st

Farmerslyften var lite ovant, hade problem med balansen på de sista setet. Nu har jag i alla fall provat. Svårt med balansen eftersom jag fick stå ganska tätt med benen för jag var rädd för att sätta ner väskorna på fötterna. Man är van att lyfta vanliga mark så 120 kg kändes idag tyngre än vad det brukar göra när det ligger på skivstången.

Blev en film, en del strulande med lyften, så det blev inte så explosivt som jag önskat. Inte lätt att sätta ner väskorna perfekt. Föredrar vanliga mark, men det tog riktigt bra i ryggen samt greppet eftersom handtagen är rätt tjocka. Ska tilläggas att jag redan innan passet var trött i ryggen efter arbetsdagen full med massor av lyft. Därför blev det bara 3 set.

[youtube=J6Qsc4ZiRr0]

//Hence

fan så frääänt med lite riktig bondeträning ;) Jag tycker det såg ut som att du skulle kunna pressa ur dig några fler armhävningar i första setet, du höll ju bra tempo genom alla armhävningar :)

kuulan wrote:
    fan så frääänt med lite riktig bondeträning ;) Jag tycker det såg ut som att du skulle kunna pressa ur dig några fler armhävningar i första setet, du höll ju bra tempo genom alla armhävningar :)

Hehe ja det är kul att variera träningen:) Lät en kompis bygga dessa väskor för ett år sen, använda sparsamt men kul att ta fram de igen. Byggda av vägräcke stål väger tomma 20 kg /st. Tack ja kanske att det hade gått att kräma ur lite till i armhävningarna men mjölksyran vann över mig.

Hej

Hade en magkrash igårkväll då jag åt nån salladsmix som jag antagligen inte tålde. Hade magkramper i 5 timmar, följt av långa toabesök så blev det ändå ett pass ikväll, testa bänkpress igen efter 6 veckors uppehåll, kände av lite grann i höger axel men inget allvarligt. Men det går sakta att läka ihop. Hade tappat mycket styrka men det var väntat.
    Har ätit lite dåligt idag eftersom magen inte varit helfräsch men känns bättre nu ikväll.

Behöver vila ryggen nu, den har haft det lite kämpigt:p Först farmers marklyften i måndags sen bar jag in 40 st ströbalar på logen på tisdagen väger ca 28kg st blandat med lagårdsarbetet hela veckan så vila den så gott jag kan nu iaf på kvällarna när jag är ledig:)

Till passet.
    Efter en rejäl uppvärmning av axlarna
    Rotatorcuffar uppvärmning med gummiband samt en massa andra övningar
    blev det bänkpress

Bänkpress
    20x20kg
    15×30
    15×40
    10×50
    8×60
    2×70 Kände att axeln börja smärta lite så våga inte fler
    10×50
    Pressa mig inte så hårt utan ville börja lite lugnare

Pushdown triceps
    12x20kg
    12×20

Frenchpress
    8x25kg
    10×25
    9×25

Stående biceps curl med hantlar
    2×13,5kgx15reps
    2x18kgx10reps
    2x18kgx10reps

Rotatorcuffsträning med gummiband efteråt

En liten bild på triceps efterpasset
    [img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=6238]Ha det bra alla//Hence

Rättelse missa ett set i bänken skriver därför ner det rätta
    Bänkpress 20x20kg 15×30 15×40 10×50 5×60 8×60 2×70 Kände att axeln börja smärta lite så våga inte fler 10×50

har förresten kört fram det ena lastmaskinsdäcket, planerar lite däckvält i helgen samt farmers walk

Hej, blev lite farmers walk och däckvält idag. Min vän jonas kom på besök och träna ihop med mig.
    Lasta på väskorna till 100-110 kg total vikt. Räckte för mig att börja med, då det var tungt. Gick 24 m x 3 set. Sen blev det däckvält, klippte ihop en film på dagens aktiviteter, alla däckvälten är tyvärr inte med.

Nu känns det skönt att vila resten av dagen. Får se hur jag gör resten av veckan. Skulle behöva ha distans från träningen 1 vecka om det skulle kunna gå utan att klättra på väggarna.

[youtube=onvNUQlFLOU]

Farmers walk
    40kgx24m
    100kgx24m
    110kgx24m
    110kgx24m

Däck vält
    6 vält
    5 vält
    10 vält

Sen ett antal singlar för att testa lite

roligt med film…!!
    bra gjord också…skööönt att motionera!!!!
    starkt gjort…….;)

bighulken wrote:
    roligt med film…!!
    bra gjord också…skööönt att motionera!!!!
    starkt gjort…….;)

Tackar, kul att filmen uppskattas. Ja det var skönt med lite motion:up:

Ser riktigt rått och köttigt ut ! Hur kändes det jämfört med vanlig styrketräning tycker du? Är det något du ska fortsätta med?

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.