Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 661 total)
  • Author

Det var en komplimang då formen inte ser märkbart sämre ut än innan, så det verkar vara kvalitet som adderats om så är fallet :)

Ritchan wrote:
    Det var en komplimang då formen inte ser märkbart sämre ut än innan, så det verkar vara kvalitet som adderats om så är fallet :)

Tackar och bugar
    Nu har jag vart och vägt mig hos far och mor 76,7 kg stod det på vågen med tshirt och mjukisbyxor. Vet att jag var nere på 75 kg nånstans i början av mars. så det är nog +2 kg från förra bilduppdateringen

Jag har varit lite nedstämd ett tag nu när jag inte alls ha kunnat träna som innan. Men när jag tog korten igår så fick jag ett bevis på att det inte var märkbart sämre. Bilder som jag tagit innan har jag tagit efter passen, igår hade jag bara kört igenom rotatorcuffen så det kändes bra. Har ju åkt ner en del desserter och mycket glassätande på senaste tiden då jag sympatiäter för min gravida sambo Men det verkar dock inte satt sig, har väl åkt bort i samband med jobbet:D

Hejsan lägger upp en film från morgonens frontböjar

Tyvärr stog datorn lite snett vid inspelningen såg jag nu.

Ska komplettera med lite rehab ikväll så skriver ner passet då:)

[youtube=4etaSL2KoiA]

Hejsan här kommer dagens pass, körde ju som sagt frontböj i morse och nu ikväll blev det lite gummibandsträning fokus på axelrehab. Sen kände jag på bänkpressen också

Hejsan här kommer dagens pass
    Frontböj
    5x50kg
    5×60
    1×70
    1×75
    1×80
    Kändes riktigt skönt att sätta 80kg, låg bättre till i övningen än vad jag trodde har inte kört den seriöst på ett tag:up:

[youtube=4etaSL2KoiA&feature=player_embedded]

Rotatorcuff
    Inåt rotationer gummiband
    20reps

Utåtrotationer gummiband
    20reps

Axerotation gummiband, när man står med armen i 90 graders vinkel från kroppen samt 90 grader mellan underarm och överarm. Håller den positionen medans man roterar axeln, håller knuten näve så den hamnar raktfram respektive rakt upp mot taket i de två stegen.
    20reps

Korset, med hantlar
    Står med armarna rakt ut åt sidorna som i ett kors drar sedan in dem så man hamnar i framåtlyfts slutpositionen sen håller 2 sek på varje ställe sen gå ner igen som i startpositionen för framåtlyft börja om igen med händerna rakt ut åt sidorna
    2×2,5kgx15

Bänkpress
    5x50kg
    5×60
    2×70
    5×60

Avsluta med ett set rotatorcuffar
    Rotatorcuff
    15reps

Utåtrotationer gummiband
    15reps

Axerotation gummiband, när man står med armen i 90 graders vinkel från kroppen samt 90 grader mellan underarm och överarm. Håller den positionen medans man roterar axeln, håller knuten näve så den hamnar raktfram respektive rakt upp mot taket i de två stegen.
    15reps

Korset, med hantlar
    Står med armarna rakt ut åt sidorna som i ett kors drar sedan in dem så man hamnar i framåtlyfts slutpositionen sen håller 2 sek på varje ställe sen gå ner igen som i startpositionen för framåtlyft börja om igen med händerna rakt ut åt sidorna
    2×2,5kgx15

Kan bara säga att det nu känns jättebra i kroppen:up:
    Avslutar kvällen med lite strechövningar, tänkte strecha höften, rumpan sen bröst och rygg.

//Hence

Bra där Henric!

sa ju att du skulle fixa 80 i frontböjen ;) djupet hade du med, såg ut att vara under parallel!

Det går inte få för mkt rehab för axlar, bra att du kämpar på där också! Snart kan du börja pushpress och bänka bra vikter igen :)

Tarmen wrote:
    Bra där Henric!

sa ju att du skulle fixa 80 i frontböjen ;) djupet hade du med, såg ut att vara under parallel!

Det går inte få för mkt rehab för axlar, bra att du kämpar på där också! Snart kan du börja pushpress och bänka bra vikter igen :)

Tackar Richard, ja det gick vägen:) och djupet fanns där också. Jag var laddad till tusen när jag kom in från lagårn, tog inte ens av mig husqvarna sågarblusen utan den fick va med:P

Ja skönt att köra rehab, känns verkligen att det gör nytta. Ovant att prova bänk igen, där tappar man ju allt bara man är borta ett litet tag. Men hoppas att det ska gå framöver ska inte ha bråttom denna gången.

Sitter och planerar nästa markpass, funderar på att testa halvsumo exprementera lite med och se vad som känns bäst

Ser bra ut i böjarna:)

BigH wrote:
    Ser bra ut i böjarna:)

Tack så mycket,:-) kul att det börjar vända igen, har haft det motigt på sistone

Hejsan, idag prova jag mark med sumostil för första gången. Körde teknikträning på förmiddagen på lätta vikter och kände genast att det passa min kropp mycket bättre än smalmark. Så himla skönt att avlasta ryggen och låta benen jobba:) Detta ska jag forsätta med nu framöver.
    Blev förvånad över hur lätt det var att dra upp vikterna:)

Det sluta med Rpb för i år, så det är ett steg i rätt riktning

Marklyft
    3x90kg
    3x110kg
    3×120
    2×130
    3×140
    0x150
    0x145
    2×140

[youtube=941ceiCFoF8]

//Hence

Hejsan idag har jag haft en härlig vilodag, har ätit mycket och vilat. Nu ikväll körde jag ett rehabpass för axlarna, kändes riktigt skönt.

Vägde mig idag igen och vikten kryper uppåt, vägde 77.0kg idag.

Här kommer passet:

Rotatorcuff
    15x2set

Utåtrotationer gummiband
    15×2

Axerotation gummiband, när man står med armen i 90 graders vinkel från kroppen samt 90 grader mellan underarm och överarm. Håller den positionen medans man roterar axeln, håller knuten näve så den hamnar raktfram respektive raktt upp mot taket i de två stegen
    15×2

Korset, med hantlar
    2,5kgx20repsx2set

Rehab hantelpress med ”stock” grepp långsamma och djupa reps
    15reps
    15reps
    15reps

Hejsan, riktigt nöjd över passet ikväll efter passet fick man ett glädjerus som hette duga:P Allt flyter på igen, härligt.

Trots att jag har handöst ut 2000kg grus med skyffel idag på förmiddagen samt allt jobb så fick jag till ett kanon pass. Tände till ordentligt men bonnmjölk och musli som pwo:p

Frontböj
    5x40kg
    5×50
    3×72,5
    3×72,5
    3×72,5
    1,5×80

Biceps curl 2x22kg hantlar
    5x22kgx3set hantel

Tricepspress bakom nacke med hantel, en arm i taget
    5x12kgx3set

Filmtajm igen
    [youtube=iDv51f9lNGk]

Hejsan, har haft lite distans från träningen sen i måndags, det passet tog rejält så behövde vila så gott jag kunde.

Idag var det mark, har kastat mig in i ett ortmagprogram körde vecka 2 idag

Uppvärmning
    5×60
    5×90
    5×90

4x110kg
    4×110
    4×110
    4×110
    2×127,5
    5×142,5
    8×110

Enligt programmet så skulle det varit en 2.a på 142,5kg men fick till en 5,a där, nästa gång ska jag hålla mig till programmet helt:)

Tre set lätta breda latsdrag
    15x30kg
    15×30
    15×30

Kändes ju bra detta må jag säga, känns som en comeback i marken:up:
    Film från passet
    [youtube=wOctPoeZysU]

//Hence

Hejsan äntligen fredag kväll:)

Blev ett litet bröstpass och lite axlar inga tunga vikter men jag är glad att jag kan köra överkroppen någorlunda.

Uppvärmning cuffar

Pec deck
    10x45kg
    10×45
    10×45

Liggande hantelpress
    8x44kg
    8×44
    6×44

lutande hantelpress
    5×44
    5×44
    4×44

Pec deck igen
    10×45
    10×45
    10×45

Pressar med stång
    5x40kg
    5×40
    5×40

//Hence

Hej

Härlig dag idag, solen skiner och jag har ju satt nytt PB i frontböj:) Det var väldigt länge sen jag satt PB i någon övning så det är ett bevis på att det går åt bättre tider med träningen igen:)

Frontböj
    5x50kg
    5×60
    3×65
    3×70
    1×75
    1×80
    1×82,5 PB!! :)
    0,5×85
    2×80 Mitt Rpb satt för 2:a gången :)

Kändes kanon idag, nu väntar en fortsatt arbetardag, hej så länge

[youtube=LjGhxY9tJK0]

Härligt med PB:n! Tycker verkligen inte att 85kg såg omöjligt ut heller!

Sen så diggar jag alla låtar du har med i dina videos, vi verkar ha ungefär samma musiksmak 8)

Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.