Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 661 total)
  • Author
    Tarmen wrote:
    Härliga böjar, kör alltid ATG ;) bäst när man kör strongmaninriktat! Glöm heller inte goodmornings, det och ATG böj kommer öka dina markresultat rätt så bra! Har det gjort för mig iallafall :)

Tack så mycket:) Okej ska se över goodmornings och prova det vid tillfälle.. Tack för tipset:)

Tarmen wrote:
    EDit: Missa heller inte strongmantävlingen den 21a maj ;) mer info finns på smiprod på facebook!

Kul att nu nämner den, såg det idag och blev intresserad att prova. Prova på klass passar väl mig?

Vet du hur det fungerar med vikter i den klassen?

Ja du, tänkte själv testa på folkklassen, men har aldrig heller tävlat förut så jag vet inte hur det kommer gå. Men du kan säkert också tävla i folkklassen om du grentränar hårt de månaderna som är kvar nu.

Har hört med en kompis och han ska kontakta Rune som har hand om tävlingen. Så jag säger till så fort jag vet vikterna! :)

kul att ni är sugna på tävlingen :) är själv anmäld till folkeklassen och vikterna jag hört om i folkeklass är: 80 kg stockreps, 150 kg bilmark, max 300 kg:s däckvält, 85 kg farmers distans, medley inte klart hur det ser ut än vad jag vet

Härligt!

Då får man tagga till och dra å grenträna i Tidaholm före tävlingen då! :)

God kväll, har kört lite pressövningar ikväll och däckvält. Men den högra axeln gör fortfarande ont. Vilket gör att jag inte kan träna för hårt:|
    Varför var jag tvungen att halka på isen nu i vinter. Det verkar läka långsamt.

Har en inre stress i kroppen för att kunna bli starkare i axlarna på ett par månader, då jag ska prova på att tävla lite. Någon som har några bra tips på övningar för att bli starkare i pressmoment som stock och pushpress?? Axlarna är min sämsta muskelgrupp..

Krävande arbetsyssla för dagen var:
    Sätta upp staket, inkluderat med att göra hål med spett samt slå ner stolparna ( grovlek 80mm) med slägga. Ca 10 stycken stolpar blev det för dagen..

Såhär såg passet ikväll ut:
    Värmde upp med ett lätt set rotatorcuff träning

Push press
    8×40 kg
    6×50
    1×60
    0x65
    1×55
    Sen axelont:|
    Denna övning skulle jag vilja prova på ute där man inte behöver vara rädd för att slå sönder golvet om man skulle vara tvungen att släppa stången. Jag skulle nog behöva börja från grunden och träna upp axelmuskulaturen. Jobbigt när man vill nå snabba resultat.

Axelpress med hantlar (stockpress grepp)
    2×13 kg 15 rep
    2×18 kg 10 rep
    2×18 kg 9 rep

Däckvält 230 kg.s däck
    set 1 5 vält
    set 2 9 vält
    set 3 7 vält

Helt slutkörd efter detta, prova liten annan teknik i 2:a och 3:e setet genom att stå längre ifrån däcket med mer lut på kroppen och det gick också bra, blev mindre stress på biceps då..

Kan meddela att jag idag också beställt en smiprod stock:)

//Hence

hollowm4n wrote:
    kul att ni är sugna på tävlingen :) är själv anmäld till folkeklassen och vikterna jag hört om i folkeklass är: 80 kg stockreps, 150 kg bilmark, max 300 kg:s däckvält, 85 kg farmers distans, medley inte klart hur det ser ut än vad jag vet

Okej jag kommer nog satsa på ”prova på klassen” eftersom jag aldrig tävlat samt att jag inte är tillräckligt stark för att kunna vara med i folkklassen.

Det kommer bli kul:)

God morgon, ledig från morgonmjölkningen idag så det blev sovmorgon till 07:20 sen upp från sängen och ner till gymmet på undervåningen.

Efersom jag träna även igår kväll så var det bara marklyft på schemat idag. Min ena underarm är ganska så utarbetad så det fick bara bli ett intensivt marklyftspass idag. Kände mig grymt stark idag, en skön känsla eftersom axelträningen gick åt skogen igår.

ORTMAG Vecka 3

Uppvärmning på 60 kg

Sen:

4 set 4 rep 110 kg

1 set 2 rep 125 kg

1 set 2 rep 140 kg

1 set 10 rep 110 kg

Kändes riktigt härligt att fortsätta med att sätta en 10:a i sista setet:D
    Nu blir det frukost och en regnig arbetsdag väntar…

//Hence

Jag har idag funderat och funderat… Har förstått att jag sannerligen med nuvarande styrka och vikt inte kommer klara av smiprod open tävlingen 21:e maj. När jag fick reda på vikterna och har känt lite på några övningar med dessa vikter blev det nattsvart framför ögonen.

Att ens lyfta ett par a´85 kg väskor är omöjligt i dagsläget. Jag har att göra med att gå med 2 st 65 kg:s väskor och med det kommer man inte långt.

Så jag har tagit beslutet att hoppa över tävlingen för att helt och hållet satsa på att bygga upp kroppen sucessivt.

Jag måste lyssna till kroppen ska framöver fortsätta som jag hållit på tidigare och ska försöka lägga på mig mer vikt och massa. Inte omöjligt om jag framöver kan ställa upp i någon tävling men då ska jag helst väga 20 kg mer

// Hence

Hejsan! Idag har jag tänkt så att dela upp dagen i två pass. Är ledig nu på morgonen så jag har avklarat ett benböj pass. Jag tog fram förra veckans böjar och målet var att kunna hålla i lika bra som sist, men jag lyckades till och med sätta ett ännu bättre pass:emo-thumb

Har märkt skillnad att gå upp och köra på morgonen mot kvällen. Vilken skillnad på power:)

Jag körde endast böjar på morgon för att inte helt sjukskriva mig på jobbet idag;) Trötta ben går att ta sig genom dagen med.

Här kommer böjarna:

15×60 kg
    12×80 kg
    8×95 kg (bälte)
    3×100 kg (bälte)
    3×110 kg (bälte)
    5×90 kg (bälte)
    10×80 kg

Nu blir det frukost

Avslutade dagen med dessa övningar

Liggande tricepspress på bänk med hantlar

30x 5×2 kg
    10x 9×2 kg
    12x 9×2 kg
    6x 11×2 kg
    6x 11×2 kg

Avslutningsvis rotator cuff träning, behövligt för mina axlar som börjat krångla senaste tiden:(
    Skulle jag kört rotatorcuffen sen jag började lyfta vikter så skulle jag sannerligen inte ha detta problem nu. Känns härligt i axlarna nu efter ha kört 4 st olika övningar

God morgon, ledig dag utan en massa måsten. Vaknade med en smärta i vänstra sidan av ländryggen. Har gjort något i jobbet som inte var bra eller när jag bytte till sommardäck igår. Som tur var så är det en ledig vecka från ORTMAG, puuh:)

Jag började med att gå ut till car porten där jag har ett vattenledningsrör liggandes mellan takstolarna. Så jag började alltså köra chins ingen rockkanal som dånade i bakgrunden men fåglarna sjöng för mig istället;).

Chins med brett grepp (med egen kroppsvikt, 74 kg)

set 1 8 rep
    set 2 6 rep
    set 3 6 rep
    set 4 5 rep

Har inte kört denna övning på länge, känns att man gått upp några kilo:)

Sen gick jag in igen tänkte köra lite bänkpress. Tycker det är trist, har inte märkt av att man har nytta av bröstet varken i jobbet eller något annat. Men men man får väl hålla liv i kyckling filérna:) om man ska kunna visa sig på badstranden i sommar

Bänk
    8×60 kg
    3×70
    2×75
    3×65
    5×60
    5×60

Jag var väldigt obekväm i denna övning idag, allt kändes nästan tungt.. Märks att man tappar en del när man är ifrån för länge.

Avslutningsvis rotator cuff träning. Den högra axeln känns stel. Ser inget ljus i tunneln än. vilken himla tid det tar att bli bra från axelskador:(

//Hence

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5510]Dagsform 10:e april 2011

God kväll, kvällens rapport ser ut såhär. Körde Marklyft och det kändes riktigt bra rent styrkemässigt men däremot kände jag av en viss smärta i högra baksidan av låret fästet upp mot rumpan. men det gick att genomföra det ändå;)

Marklyft ORTMAG vecka 5

Uppvärmning på 60 kg

4 set 4 rep 110 kg

1 set 2 rep 125 kg

1 set 2 rep 140 kg

1 set 10 rep 110 kg

Samma pass som vecka 3 och med exakt samma siffror blev det. En 10.a på slutet:emo-thumb yees!!

Sen blev det liggande tricepspress på bänk med hantel

Uppvärmning
    20x5x2 kg

Sen:
    10×9 kgx2
    10×9 kgx2
    7×11 kgx2
    6×11 kgx2
    6×11 kgx2

Slängde upp en liten film på de tre sista seten från ORTMAG passet. Om ni undrar varför jag fibblar med ena armen i sista setet på 110 kg är det för att jag ändrar greppet som blev fel.. Hade problem med greppet i slutet men jag lyckades iaf hålla stången

[youtube=9KZ0wKmTRCU]

//Hence

72

Hejsan idag så körde jag endast benböj. Ska åka iväg till stan idag så jag fick sikta in mig på en övning.

Det blev ett riktigt makalöst pass. Jag fick krafter som jag inte trodde jag hade.

Benböj

6×90 kg
    8×95 kg
    10×100 kg
    6×110 kg
    1×130 kg !!!!! PB
    15×60

Helt underbart att sätta PB idag. Jag kände på 100 kg att jag var rejält stark. Blev förvånad över mig själv när jag satt en 10:a på 100 kg. Har gett resultat den senaste tidens upplägg på benböjarna.

//Hence

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.