Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 616 through 630 (of 661 total)
  • Author

Säger som kulan, kul med filmer :)
    Och bra frontböj, att det går lite snett är ju lätt hänt när man kör så tungt så du är ursäktad ;)

BigH wrote:
    Säger som kulan, kul med filmer :)
    Och bra frontböj, att det går lite snett är ju lätt hänt när man kör så tungt så du är ursäktad ;)

Tack så mycketr Big H, ja kul att dela med sig av passen på film.

Blev ett pass idag, dock ett bantat. Körde bara mark, då jag inte känt mig så fräsch idag i övre delen av kroppen. Hade en rejäl huvudvärk igår och stel i nacken. Men kändes bättre idag. Körde 8 or på 130kg i två set. . Repsen var relativit lätta även om jag fick ta i självklart :) Men höll ryggen under alla reps. Tyvärr lite kamera strul på första setet men nästan hela kom med syns på filmen va jag menar.

Känns bra i marken nu, skönt att reppa lite mer för ovanlighetens skull.

Marklyft
    5x60kg 5×80 5×90 5×100 3×120 utan bälte

8×130 8×130

[youtube=-B8QnpLv3DY]

riktigt stirkta å fina marklyft!!!
    tungt att ligga på typ @8 å reppa!!!……bra kämpat……;-)

bighulken wrote:
    riktigt stirkta å fina marklyft!!!
    tungt att ligga på typ @8 å reppa!!!……bra kämpat……;-)

Tack så mycket, hehe ja det var lite svettigt med 8 or :)

Hejsan körde ett litet presspass efter jobbet, lite halvtrött och mör som vanligt :) men man gör så gott man kan.

Striktpress
    5×30 5×40

pushpress 5×50 5×50 3×60 1×70 0x75

Press med natursten
    2 set med 41 kg sten

[youtube=zcP1oMm-hkU]

haha så jävla fränt att stå och köra pushpress med stora stenar !! :-D

Kändes det inte lite oroligt att pressa en stor (vass?) kantig sten över huvudet :P ?

kuulan wrote:

Kändes det inte lite oroligt att pressa en stor (vass?) kantig sten över huvudet :P ?

Haha, blev aldrig orolig men kan hålla med om att stenen inte är optimal, finns ju mer rundade stenar:) Denna stenen ska min sambo måla till skylt som en varningstriangel att inte bilarna ska köra för fort förbi med sina bilar när man driver mjölkdjuren över vägen. Träna med den en gång innan den ska lackas.

Idag fyller man år och då passa jag på att köra lite mark efter jordgubb och smultrontårtan:) Sen blev det grillade hamburgare med bröd till kvällen :)

Marklyft:
    5x60kg 5×80 5×100 3×120 3×130 1×140 1×150 1×155 3×140
    Kändes tungt idag känns att jag körde mark i måndags två mark pass på en vecka har jag aldrig gjort innan, blev hitch på de tyngsta lyften helt enkelt för att jag inte riktigt hade orken i ryggen idag. Nu blir de vila från marken en vecka alla fall tror jag om jag inte känner mig väldigt fräsch i slutet av veckan :)

Sen kände jag att det fick räcka, nu vila tills mjölkningen imornn. Ha det gott alla

Hence wrote:
    kuulan wrote:

Haha, blev aldrig orolig men kan hålla med om att stenen inte är optimal, finns ju mer rundade stenar:) Denna stenen ska min sambo måla till skylt som en varningstriangel att inte bilarna ska köra för fort förbi med sina bilar när man driver mjölkdjuren över vägen. Träna med den en gång innan den ska lackas.

Idag fyller man år och då passa jag på att köra lite mark efter jordgubb och smultrontårtan:) Sen blev det grillade hamburgare med bröd till kvällen :)

Marklyft:
    5x60kg 5×80 5×100 3×120 3×130 1×140 1×150 1×155 3×140
    Kändes tungt idag känns att jag körde mark i måndags två mark pass på en vecka har jag aldrig gjort innan, blev hitch på de tyngsta lyften helt enkelt för att jag inte riktigt hade orken i ryggen idag. Nu blir de vila från marken en vecka alla fall tror jag om jag inte känner mig väldigt fräsch i slutet av veckan :)

Sen kände jag att det fick räcka, nu vila tills mjölkningen imornn. Ha det gott alla

Jo,hence.jag förstår dig,lite väl mycket 2 markpass/vecka.provade det en gång,men kom på rätt fort att det inte funkar osv.tvärtom så blir det nu i stället,typ vart 10 dag eller så.
    man behöver,eller ländryggen/korsrygg behöver den vilan,iom att man alltid använder den i vardags livet.
    å speciellt du då.med ditt jobb.

samma med mig,jag har ett tungt jobb.lastbilschaufför,inom gebitet,anläggning-distribution-mm…….
    där jag hela tiden lyfter mycket med kroppen.och det älskar jag,att lyfta med kroppen.
    tycker det är ett nöje å hjälpa polare/släkten att flytta.lyfta tunga saker osv,men dock gillar jag inte att springa i trappor,typ 7:e våningen utan hiss,iofs,går det aldrig att använda hissen,soffor får ju ofta inte plats där.
    Gjorde detta för ett par år sedan,uppdrag på Mio möbler!
    Ett riktigt slet var det………..lol.
    för de hade ju annonser,(vi kör hem gratis vid köp av soffa över en viss summa osv.)
    Å vilka tror du nappade på detta erbjudande då?
    inte var det ungtuppar,eller villa ägare i alla fall,ofta var det äldre som bodde högst upp i ett 14 våningars hus,där hissen var pytte liten.å sen hade de beställt en divan soffa i skinn för 39000:- vit.den skulle kånkas upp 14 våningar i trappor,utan ett märke!!!
    vilket innebar upp å ner ett antal gånger för dessa förbannade trappor!!…………lol.
    Där kunde jag förvisso,hålla mig för skratt!!! drack minst 3 pet flaskor/dag med vatten.å bytte t-shirt flertal gånger/dag. sen sa jag tack för mig,efter 2 månader. detta var på sommaren också,mkt varmt var det!

tror jag gick ner 5kg,denna sommar!! efter att vätskebalansen var återställd.så gjorde mkt nytta!
    men blev tyvär inte mycket träning denna sommar.styrkelyft.

så jag kan förstå dig,när folk kommenterar:att de tycker det ser tufft/roligt ut när du kör med stenen osv…….lol.
    kan så vara,men när man har det i gebitet,så är det ,eller man tycker inte det är så dj—la tufft/roligt då.
    det är lätt för knapptryckare att tycka osv….så ta det med en nypa salt…………lol.men det verkar du också göra.ytterligare en fördel utav träningen,man blir mer harmonisk å lugnare…….;-).

jaha,det blev en lååång harang detta…….he he he .allt jag skrev är välmenat också.för alla!

så,sensmoralen är: sluta trycka på knappar,alla knapptryckare å data spelsnördar,å ut och njut av livet,Carpe Diem……………….lol.

Måste ta och ordna till tekniken ytterligare, slarvade med handfattningen igår så lyften blev lite sneda vilket inte är bra. Ska tänka extra noggrant på detta. Nästa vecka blir det att prova att köra med överhandsgrepp istället samt att jag ska försöka använda mer av framsida lår i lyften. Fick dem tipsen av en tävlande strongman på elitnivå. Har nog inte alltid lyft snett då jag ser på många andra filmer att jag lyfter rakt men just igår så drog jag snett. Så mer tanke på att göra rätt så att jag håller ihop.

Här kommer filmen [youtube=d39pljuVc4E]

Jo visst är det så christer, 2 st markpass på en vecka är ett pass för mycket, absolut. Speciellt vi som har tunga jobb. Det var ingen höjdare kommer säkerligen inte att göra om det. Idag har jag rejäl träningsvärk lite överallt i kroppen. Så nu ska jag ta det lite piano några dar :)

Ja att kånka på möbler upp till 14:e våningen utan att få en sråma på möblemangen låter inte som en solskenshistoria, riktigt slit jobb. Förstår att det gick åt vatten och t shirts :)

Jo men de är klart att de är olika från person till person. Att stå och pressa med en sten är ovanligt för många men för mig som lyfter dagarna i ända så är det ju inte det. Plockar ju mycket sten på åkrarna, dock pressar jag dem ju inte över huvudet:) men är ju intresserad av strongman så ville prova.

När man bor på landet så kollar man tex ut genom fönstret nyfiket så fort en bil åker förbi på grusvägen men de gör man inte om man bor i stan tex så där är samma sak. De är vad man är van vid så att säga :)

Hejsan har haft några dagars ledighet från träningen.
    Behövde det eftersom kroppen ropade efter vila :)

Pressar ikväll, ett pass som inte går till historien, kändes inget vidare.

Rotatorcuffs uppvärmning
    Först några set strikta pressar

Pushpress inklusive 1 st styrkevändning
    6x50kg 7×50 1×60 3×60 1×65 5×50

Såg svart på 65 kg pressen blev att sätta sig, yrseln kom. Det kändes lika tungt som 70 kg pressen gjorde förra veckan :(

styrkevändning
    1×70 sen var energin slut

Jaha idag blev det lite strongman träning, blir ju inte så ofta men kul var det, fick besök av min kompis jonas så vi körde lite farmers mm

Dagens pass:
    Farmers hold (total vikten angiven)
    på 140 kg 160kg 180kg
    Farmers walk på:
    140kg distans ca24 m med en nedsättning och 160kg ca 12m

Frontböj
    5×50 5×60 3×70 2×75

Däckvält 6 vält med 260kg däck

Tog inga tider och så utan hade bara roligt under passet

Blir vila nu i ett par dar, har redan en fin träningsvärk i kroppen, tog bra idag:)
    Filmtajm
    [youtube=alCeiFfqz1o]

Mark ikväll, seg i kroppen så det gick tungt ikväll. Nu blir det att ladda batterierna några dagar så man kommer tillbaka helt utvilad.

Marklyft

En massa uppvärmning sen:
    5x130kg 5×130 5×130 1×140 överhandsgrepp

Några av lyften blev raka och fina men tyvärr har jag problem med att lyfta jämt med stången, den högra sidan lyfter fortare än den vänstra. Börjar tro att det har med att jag är snetränad från jobbet. Får ta fram en spegel nästa gång och studera när jag lyfter.

[youtube=l__W0JS4kxM]

Helt utslagen efter tre dagars sjukdom, åkte på någon sorts tarminfektion. Hade tränat kvällen innan när det bröt ut som förvärrade tillståndet. Levt på vatten och vätskeersättning. Är helt orkeslös i kroppen. Ca 150 toalettbesök har gett sina spår, gick ner 5 kg på ett dygn. Förlorat massor av vätska. Så är som en sytråd just nu. Har börjat äta lite idag, min underbara sambo gör potatis och kycklingsoppa, doftar ljuvligt från köket som jag längtat efter smaker. Känns som vägen är lång till att komma tillbaka till sin form man hade, blir att göra om träningen och köra lättare träning en tid. Men nu blir det att vila först framöver.

Vet inte hur jag ska göra med journalen, allt känns väldigt motigt just nu, lägger den på is ett tag..

Riktigt tråkig läsning ! :/ Är tungt när det inte går som man vill, speciellt när det gått så bra innan (som det gjorde för dig).

Bit ihop, sluta inte föra journal (om du nu absolut inte vill), sluta inte träna, sluta inte kämpa för en bättre fysik. Det är här VI skiljer oss från mängden. Vi sliter och kämpar när det går tungt, vi hanterar motgångar och anpassar oss efter våra förutsättningar. Försöker alltid göra det bästa av situationen!

Jag tror att om du tar en paus från träningen så kommer du bara ångra dig, du kommer ju inte komma närmare den där formen som du en gång hade. Det är bara slita på. Se den här tunga perioden som en väldigt ond person som försöker stoppa dig, en person som är avundsjuk på vad du åstakommit hitills och vill hålla dig tillbaka. Spotta personen i ansiktet och kör över den !!!!

Jag följer din journal flitigt även om jag inte lägger in kommentarer jätteofta, så jag vill absolut att du ska forsätta med journalen. Hoppas det blir bättre snart!

Mvh

Viewing 15 posts - 616 through 630 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.