Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Hence den styrketränande bonden
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 september, 2012 at 07:55 #1068916Anonym anvandareMember
du..!!!….vila ut detta ordentligt nu.hence,även fast jag vet att du int kan göra detta fullt ut,vila,så försök åtminstonde bara träna väldigt lätt i så fall!!!!….men iofs så får du tillräcklig träning via arbete!! faran ligger i att vila för lite,så att kroppen inte hinner återuppbygga sig.jag (tror),att du nog ska köra styrketräning med få reps.iom att du redan får så mycket kardiomuskulär träning via arbete.få-5-8 reps typ.
hade själv de där campylobacter en gång i tiden.tar sin tid att bli av med.
lycka till nu…..
20 september, 2012 at 21:49 #1069232Anonym anvandareMemberbighulken wrote:du..!!!….vila ut detta ordentligt nu.hence,även fast jag vet att du int kan göra detta fullt ut,vila,så försök åtminstonde bara träna väldigt lätt i så fall!!!!….men iofs så får du tillräcklig träning via arbete!! faran ligger i att vila för lite,så att kroppen inte hinner återuppbygga sig.jag (tror),att du nog ska köra styrketräning med få reps.iom att du redan får så mycket kardiomuskulär träning via arbete.få-5-8 reps typ.hade själv de där campylobacter en gång i tiden.tar sin tid att bli av med.
lycka till nu…..
Ja tack så mycket för inlägget. Ja detta var inte kul att åka på. Ingen träning än har inte ens någon längtan efter träning. Känner att jag börjar bli lite piggare på jobbet nu. Men är som sagt inte helt återställd. Tar sin tid. Tänkte bara jobba nu ett tag och återfå arbetstyrkan sen får det bli att smyga igång träningen. Lägger min lediga tid på att umgås med min son och läsa en massa böcker:)
Jag visste ju inte om vad jag hade då när jag var som värst sjuk, med diareerna och de där plågsamma tarmsmärtorna usch usch. Sen när jag trodde att jag blivit frisk börja jag äta för mycket de var ett misstag som följdes av diarre i ytterligare 15dagar. Nu äter jag lagom portioner och glutenfri kost och magen mår bättre än på mycket länge.
20 september, 2012 at 22:35 #1069242Anonym anvandareMemberja gluten fritt kan vara bra,sparar magen mycket.
min son,har/hade gluten allergi! han säger att han blivit av med den…..men men….han är nu tillräckligt gammal för att ta ansvar över sitt liv själv. men gluten ställer också till med en del.ja gäller att mjukstarta,igång med maten.samma som efter en diet. även med allt annat i livet.
ja,bra prio…först komma igång med kroppen,via den vanliga träningen/jobbet,sen mjukstarta efter ett tag när kroppen vant in sig igen.
25 september, 2012 at 12:09 #1069457Anonym anvandareMemberHej provade faktiskt ett träningspass igår, kändes helt okej styrkemässigt. Men fortfarande så kan jag inte äta helt fullt ut. Frukosten idag så mådde jag illa efter så måste äta ännu lite mindre för att magen ska fungera. Givetvis äter jag bara en tredje del jämfört mot innan jag brakade ihop så att säga, men måste minska ner ytterligare på storleken på måltiderna. Svårigheten är att jag egentligen måste äta lite oftare om jag minskar ner måltiderna vilket jag inte har tid med.
Med en kroppsvikt på 70kg började jag med träningen efter det tråkiga uppehållet, mycket vikt var borta men styrkan är inte helt försvunnen, faktiskt mer kvar en vad jag trodde
Bänkpress
10x50kg
10×50
10×50Hantelflyes
12x27kg
10×27
10×27Breda latsdrag
15x30kg
12×40
12×40
10×40Sittande rodd i kabelmaskin (långsamt och kontrollerat)
15x40kg
15×40
15×40
Slutsatsen är att äta lite mindre, men få i mig proteinet jag behöver sen träna lite lugnt. jag mår inte dåligt av det fysiska utan det är maten som är bekymret.
27 september, 2012 at 18:05 #1069606Anonym anvandareMemberHejsan ett armpass ikväll avklarat
Armar
Sittande hantelcurl
12×13,5kg
12×13,5
12×13,5Triceps pushdown
12x15kg
15×15
12×15Bicepscurl ez stång
12x25kg
12×25
12×25Frenchpress ez stång
10x25kg
8×25
4×25
27 september, 2012 at 19:51 #1069620Anonym anvandareMemberduktigt kämpat gosse.ta det lugnt nu med kosten å magen.
du vet,om man äter innan träning så krävs det mycket blod i magen för att ta hand om matsmältningen,och sedan när då musklerna behöver blodet tillbaka från magen,då kan man må dåligt.dvs,om man ätit mindre än 1.5 tim innan typ.idag har jag kört en massa 0/30 å skottat litet också,typ 3 Ton eller så,bra träning för ländrygg…….lol.
men men,jag förstår dig,mkt jobb på gården osv,å att då orka med att träna,är ju beundrans värt!!!….
jobbar själv mkt med kroppen å så.fast mest med bilen å kranen,förstås.men älskar att vara ute å jobba,om det int regnar förstås……lol.ha det nu å kämpa på……..
28 september, 2012 at 10:21 #1069669Anonym anvandareMemberbighulken wrote:duktigt kämpat gosse.ta det lugnt nu med kosten å magen.
du vet,om man äter innan träning så krävs det mycket blod i magen för att ta hand om matsmältningen,och sedan när då musklerna behöver blodet tillbaka från magen,då kan man må dåligt.dvs,om man ätit mindre än 1.5 tim innan typ.idag har jag kört en massa 0/30 å skottat litet också,typ 3 Ton eller så,bra träning för ländrygg…….lol.
men men,jag förstår dig,mkt jobb på gården osv,å att då orka med att träna,är ju beundrans värt!!!….
jobbar själv mkt med kroppen å så.fast mest med bilen å kranen,förstås.men älskar att vara ute å jobba,om det int regnar förstås……lol.ha det nu å kämpa på……..
Tack såmycket, ja ska ta det lugnt med maten. Ska tänka på det där med mat också innan träning.
Ja härligt hårt kroppsarbete det är grejer det:) Det bästa som finns är som sagt att vara ute och jobba, skulle aldrig klara av att vara instängd nånstans på jobbet:)29 september, 2012 at 00:34 #1069699Anonym anvandareMemberman klarar oftast mer än vad man själv tror…..lol.men håller med dig där!…skulle heller aldrig klara att sitta på ett kontor å prata i telefon eller så…..rena tortyren …….men det är tur att det finns så många andra som vill vara ,dessa knapptryckare å pappersvändare då…………lol.
29 september, 2012 at 12:52 #1069707Anonym anvandareMemberbighulken wrote:man klarar oftast mer än vad man själv tror…..lol.men håller med dig där!…skulle heller aldrig klara att sitta på ett kontor å prata i telefon eller så…..rena tortyren …….men det är tur att det finns så många andra som vill vara ,dessa knapptryckare å pappersvändare då…………lol.Haha, ja det är tur det
Dagens pass
Axlar
Sittande hantelpress utan ryggstöd vikt per handel
8×13,5kg
10×13,5
10×13,5
8×13,5
7×13,5
7×13,5
5×13,5Sittande sidolyft vikt per handel
20x5kg
20×5
20×5
15×5
15×5Crunches mage
20xkv
15xkv+10kg
15xkv+10kg s
> 5xkv
20xkv29 september, 2012 at 13:57 #1069708Anonym anvandareMemberTjena Bonden!
Tråkigt med alla hälsoproblem, trevligt att se du är tillbaka igen. Skynda nu långsamt bara.
mvh
29 september, 2012 at 18:21 #1069723Anonym anvandareMemberGober wrote:Tjena Bonden!Tråkigt med alla hälsoproblem, trevligt att se du är tillbaka igen. Skynda nu långsamt bara.
mvh
Hejsan på dig Gober
Ja det har varit väldigt motigt, det man byggt upp har rivits, men träningsintresset är alldeles för stort för att jag ska ge upp. Ja jag kommer inte satsa på att bli stor fort denna gången. Kommer äta lugnare och träna mer sunt, blir att bygga.
Trist det är på seriösa träningsjournalerna. ”alla” verkar hålla till på dagböckerna så man kanske skulle göra en total nystart med en dagbok, vet inte.. hmm….
30 september, 2012 at 08:13 #1069734Anonym anvandareMemberskyna långsamt nu hence,det tar sin tid efter campylobakterna. mig tog det ca:6 månader att vara tillbaka igen.
de är väldigt sega å uthålliga de där bakterierna.förr i tiden var det magsår,nu vet man bättre,ofta dessa som ställt till det.äta flera ggr/dag,typ 6st små måltider.så att magen hinner med å återhämta sig också.
om man inte tar sig tid för återhämtning-så får man ge sig tid till sjukdom.tänk på det.
gäller ju även träningen,i vilan växer musklerna.å i tränings fasen bryts de ner. men kroppen har ett minne!!!…..muskelminnet!!…det man en gång haft,vet kroppen om,då är det mkt lättare att få tillbaka dem,dit man tidigare var.men att bryta nya vägar,dvs,bygga nya muskler,är svårare å jobbigare.så satsa på att underhålls träna nu i början.krya på dig nu å kämpa på ,smart!!!…dvs med tänket också.3 oktober, 2012 at 19:35 #1069913Anonym anvandareMemberbighulken wrote:skyna långsamt nu hence,det tar sin tid efter campylobakterna. mig tog det ca:6 månader att vara tillbaka igen.
de är väldigt sega å uthålliga de där bakterierna.förr i tiden var det magsår,nu vet man bättre,ofta dessa som ställt till det.äta flera ggr/dag,typ 6st små måltider.så att magen hinner med å återhämta sig också.
om man inte tar sig tid för återhämtning-så får man ge sig tid till sjukdom.tänk på det.
gäller ju även träningen,i vilan växer musklerna.å i tränings fasen bryts de ner. men kroppen har ett minne!!!…..muskelminnet!!…det man en gång haft,vet kroppen om,då är det mkt lättare att få tillbaka dem,dit man tidigare var.men att bryta nya vägar,dvs,bygga nya muskler,är svårare å jobbigare.så satsa på att underhålls träna nu i början.krya på dig nu å kämpa på ,smart!!!…dvs med tänket också.Tackar för de orden, så sant det som du skriver:)
Körde ett pass i förrgår och ett idag. Håller passen lite kortare nu ca 30min.
Måndags
Bänkpress
6x50kg
6×50
6×50
5×50
6×50
15×50 behagliga reps Hår gav jag lite mer för att känna hur det kändes och det kändes bra:)Hantelflyes
8×13,5kg
8×13,5
8×13,5
8×13,5Onsdag
Biceps
Stående hantelcurl
12×13,5kg
10x18kg
8x18kg
5x18kgKoncentrationscurl hantel
12x9kg
10×13,5
6×13,5
5×13,5Triceps
Pushdown
12x15kg
10x20kg
8x20kg
6x20kgSkullcrushers
5x9kg
5×9
5×9
Frenchpress ez stång
5x25kg
Ett skönt armpass som tog väldigt bra:)
Känner mig pigg i kroppen, skönt som bara den, blir ett pass till denna veckan troligtvis blir det lördag så blir att vila några dagar nu till nästa pass.
Mvh Hence
3 oktober, 2012 at 20:25 #1069917Anonym anvandareMemberVad kul o se att du är tillbaka Hence! Hoppas du lyckas hålla dig frisk och kry nu
Kör hårt.
3 oktober, 2012 at 20:29 #1069918Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Vad kul o se att du är tillbaka Hence! Hoppas du lyckas hålla dig frisk och kry nuKör hårt.
Ja tack så mycket, det får vi hoppas:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.