Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 661 total)
  • Author

du..!!!….vila ut detta ordentligt nu.hence,även fast jag vet att du int kan göra detta fullt ut,vila,så försök åtminstonde bara träna väldigt lätt i så fall!!!!….men iofs så får du tillräcklig träning via arbete!! faran ligger i att vila för lite,så att kroppen inte hinner återuppbygga sig.jag (tror),att du nog ska köra styrketräning med få reps.iom att du redan får så mycket kardiomuskulär träning via arbete.få=3-5-8 reps typ.

hade själv de där campylobacter en gång i tiden.tar sin tid att bli av med.

lycka till nu…..;-)

bighulken wrote:
    du..!!!….vila ut detta ordentligt nu.hence,även fast jag vet att du int kan göra detta fullt ut,vila,så försök åtminstonde bara träna väldigt lätt i så fall!!!!….men iofs så får du tillräcklig träning via arbete!! faran ligger i att vila för lite,så att kroppen inte hinner återuppbygga sig.jag (tror),att du nog ska köra styrketräning med få reps.iom att du redan får så mycket kardiomuskulär träning via arbete.få=3-5-8 reps typ.

hade själv de där campylobacter en gång i tiden.tar sin tid att bli av med.

lycka till nu…..;-)

Ja tack så mycket för inlägget. Ja detta var inte kul att åka på. Ingen träning än har inte ens någon längtan efter träning. Känner att jag börjar bli lite piggare på jobbet nu. Men är som sagt inte helt återställd. Tar sin tid. Tänkte bara jobba nu ett tag och återfå arbetstyrkan sen får det bli att smyga igång träningen. Lägger min lediga tid på att umgås med min son och läsa en massa böcker:)

Jag visste ju inte om vad jag hade då när jag var som värst sjuk, med diareerna och de där plågsamma tarmsmärtorna usch usch. Sen när jag trodde att jag blivit frisk börja jag äta för mycket de var ett misstag som följdes av diarre i ytterligare 15dagar. Nu äter jag lagom portioner och glutenfri kost och magen mår bättre än på mycket länge.

ja gluten fritt kan vara bra,sparar magen mycket.
    min son,har/hade gluten allergi! han säger att han blivit av med den…..men men….han är nu tillräckligt gammal för att ta ansvar över sitt liv själv. men gluten ställer också till med en del.

ja gäller att mjukstarta,igång med maten.samma som efter en diet. även med allt annat i livet.

ja,bra prio…först komma igång med kroppen,via den vanliga träningen/jobbet,sen mjukstarta efter ett tag när kroppen vant in sig igen.

Hej provade faktiskt ett träningspass igår, kändes helt okej styrkemässigt. Men fortfarande så kan jag inte äta helt fullt ut. Frukosten idag så mådde jag illa efter så måste äta ännu lite mindre för att magen ska fungera. Givetvis äter jag bara en tredje del jämfört mot innan jag brakade ihop så att säga, men måste minska ner ytterligare på storleken på måltiderna. Svårigheten är att jag egentligen måste äta lite oftare om jag minskar ner måltiderna vilket jag inte har tid med.

Med en kroppsvikt på 70kg började jag med träningen efter det tråkiga uppehållet, mycket vikt var borta men styrkan är inte helt försvunnen, faktiskt mer kvar en vad jag trodde

Bänkpress
    10x50kg
    10×50
    10×50

Hantelflyes
    12x27kg
    10×27
    10×27

Breda latsdrag
    15x30kg
    12×40
    12×40
    10×40

Sittande rodd i kabelmaskin (långsamt och kontrollerat)
    15x40kg
    15×40
    15×40

Slutsatsen är att äta lite mindre, men få i mig proteinet jag behöver sen träna lite lugnt. jag mår inte dåligt av det fysiska utan det är maten som är bekymret.

Hejsan ett armpass ikväll avklarat
    Armar
    Sittande hantelcurl
    12×13,5kg
    12×13,5
    12×13,5

Triceps pushdown
    12x15kg
    15×15
    12×15

Bicepscurl ez stång
    12x25kg
    12×25
    12×25

Frenchpress ez stång
    10x25kg
    8×25
    4×25

duktigt kämpat gosse.ta det lugnt nu med kosten å magen.
    du vet,om man äter innan träning så krävs det mycket blod i magen för att ta hand om matsmältningen,och sedan när då musklerna behöver blodet tillbaka från magen,då kan man må dåligt.dvs,om man ätit mindre än 1.5 tim innan typ.

idag har jag kört en massa 0/30 å skottat litet också,typ 3 Ton eller så,bra träning för ländrygg…….lol.
    men men,jag förstår dig,mkt jobb på gården osv,å att då orka med att träna,är ju beundrans värt!!!….
    jobbar själv mkt med kroppen å så.fast mest med bilen å kranen,förstås.men älskar att vara ute å jobba,om det int regnar förstås……lol.

ha det nu å kämpa på……..;-)

bighulken wrote:
    duktigt kämpat gosse.ta det lugnt nu med kosten å magen.
    du vet,om man äter innan träning så krävs det mycket blod i magen för att ta hand om matsmältningen,och sedan när då musklerna behöver blodet tillbaka från magen,då kan man må dåligt.dvs,om man ätit mindre än 1.5 tim innan typ.

idag har jag kört en massa 0/30 å skottat litet också,typ 3 Ton eller så,bra träning för ländrygg…….lol.
    men men,jag förstår dig,mkt jobb på gården osv,å att då orka med att träna,är ju beundrans värt!!!….
    jobbar själv mkt med kroppen å så.fast mest med bilen å kranen,förstås.men älskar att vara ute å jobba,om det int regnar förstås……lol.

ha det nu å kämpa på……..;-)

Tack såmycket, ja ska ta det lugnt med maten. Ska tänka på det där med mat också innan träning.
    Ja härligt hårt kroppsarbete det är grejer det:) Det bästa som finns är som sagt att vara ute och jobba, skulle aldrig klara av att vara instängd nånstans på jobbet:)

man klarar oftast mer än vad man själv tror…..lol.men håller med dig där!…skulle heller aldrig klara att sitta på ett kontor å prata i telefon eller så…..rena tortyren …….men det är tur att det finns så många andra som vill vara ,dessa knapptryckare å pappersvändare då…………lol.

bighulken wrote:
    man klarar oftast mer än vad man själv tror…..lol.men håller med dig där!…skulle heller aldrig klara att sitta på ett kontor å prata i telefon eller så…..rena tortyren …….men det är tur att det finns så många andra som vill vara ,dessa knapptryckare å pappersvändare då…………lol.

Haha, ja det är tur det :)

Dagens pass
    Axlar
    Sittande hantelpress utan ryggstöd vikt per handel
    8×13,5kg
    10×13,5
    10×13,5
    8×13,5
    7×13,5
    7×13,5
    5×13,5

Sittande sidolyft vikt per handel
    20x5kg
    20×5
    20×5
    15×5
    15×5

Crunches mage
    20xkv
    15xkv+10kg
    15xkv+10kg s

> 5xkv
    20xkv

Tjena Bonden!

Tråkigt med alla hälsoproblem, trevligt att se du är tillbaka igen. Skynda nu långsamt bara.

mvh

Gober wrote:
    Tjena Bonden!

Tråkigt med alla hälsoproblem, trevligt att se du är tillbaka igen. Skynda nu långsamt bara.

mvh

Hejsan på dig Gober

Ja det har varit väldigt motigt, det man byggt upp har rivits, men träningsintresset är alldeles för stort för att jag ska ge upp. Ja jag kommer inte satsa på att bli stor fort denna gången. Kommer äta lugnare och träna mer sunt, blir att bygga.

Trist det är på seriösa träningsjournalerna. ”alla” verkar hålla till på dagböckerna så man kanske skulle göra en total nystart med en dagbok, vet inte.. hmm….:(

skyna långsamt nu hence,det tar sin tid efter campylobakterna. mig tog det ca:6 månader att vara tillbaka igen.
    de är väldigt sega å uthålliga de där bakterierna.förr i tiden var det magsår,nu vet man bättre,ofta dessa som ställt till det.äta flera ggr/dag,typ 6st små måltider.så att magen hinner med å återhämta sig också.
    om man inte tar sig tid för återhämtning-så får man ge sig tid till sjukdom.tänk på det.
    gäller ju även träningen,i vilan växer musklerna.å i tränings fasen bryts de ner. men kroppen har ett minne!!!…..muskelminnet!!…det man en gång haft,vet kroppen om,då är det mkt lättare att få tillbaka dem,dit man tidigare var.men att bryta nya vägar,dvs,bygga nya muskler,är svårare å jobbigare.så satsa på att underhålls träna nu i början.krya på dig nu å kämpa på ,smart!!!…dvs med tänket också.

bighulken wrote:
    skyna långsamt nu hence,det tar sin tid efter campylobakterna. mig tog det ca:6 månader att vara tillbaka igen.
    de är väldigt sega å uthålliga de där bakterierna.förr i tiden var det magsår,nu vet man bättre,ofta dessa som ställt till det.äta flera ggr/dag,typ 6st små måltider.så att magen hinner med å återhämta sig också.
    om man inte tar sig tid för återhämtning-så får man ge sig tid till sjukdom.tänk på det.
    gäller ju även träningen,i vilan växer musklerna.å i tränings fasen bryts de ner. men kroppen har ett minne!!!…..muskelminnet!!…det man en gång haft,vet kroppen om,då är det mkt lättare att få tillbaka dem,dit man tidigare var.men att bryta nya vägar,dvs,bygga nya muskler,är svårare å jobbigare.så satsa på att underhålls träna nu i början.krya på dig nu å kämpa på ,smart!!!…dvs med tänket också.

Tackar för de orden, så sant det som du skriver:)

Körde ett pass i förrgår och ett idag. Håller passen lite kortare nu ca 30min.

Måndags
    Bänkpress
    6x50kg
    6×50
    6×50
    5×50
    6×50
    15×50 behagliga reps Hår gav jag lite mer för att känna hur det kändes och det kändes bra:)

Hantelflyes
    8×13,5kg
    8×13,5
    8×13,5
    8×13,5

Onsdag
    Biceps
    Stående hantelcurl
    12×13,5kg
    10x18kg
    8x18kg
    5x18kg

Koncentrationscurl hantel
    12x9kg
    10×13,5
    6×13,5
    5×13,5

Triceps
    Pushdown
    12x15kg
    10x20kg
    8x20kg
    6x20kg

Skullcrushers
    5x9kg
    5×9
    5×9
    Frenchpress ez stång
    5x25kg

Ett skönt armpass som tog väldigt bra:)

Känner mig pigg i kroppen, skönt som bara den, blir ett pass till denna veckan troligtvis blir det lördag så blir att vila några dagar nu till nästa pass.

Mvh Hence

Vad kul o se att du är tillbaka Hence! Hoppas du lyckas hålla dig frisk och kry nu :)

Kör hårt.

kuulan wrote:
    Vad kul o se att du är tillbaka Hence! Hoppas du lyckas hålla dig frisk och kry nu :)

Kör hårt.

Ja tack så mycket, det får vi hoppas:)

Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.