Hence den styrketränande bonden

Home Forums Seriösa träningsjournaler Hence den styrketränande bonden

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 661 total)
  • Author

God kväll, till slut kom jag upp från soffan och gick in till gymmet. Kände mig inte på topp idag men det kändes bättre allt eftersom passet fortlöpte

Strikt press med stång +5kg ökning mot förra veckan

4×46 kg 5×46 4×46 5×46 3×46 4×46

Sidolyft med hantlar 11 kg st +1kg ökning mot förra veckan

Uppvärmning

2x5kgx12

2x11kg s hantlar
    set 1 6rep
    set 2 5rep
    set 3 4rep
    set 4 5rep

Framåtlyft med hantlar 2x11kg s hantlar + 1kg ökning mot förra veckan

2x11kg x 10repx3set

Sen blev det rotorcuffar resten av passet

Känns skönt i axlarna, känns som om styrkan börjar komma. Skönt att jag inte känner av någon som helst smärta längre. Utan träningen gör bara gott. Får se när jag sätter igång och kör lite pushpress igen. Det var verkligen länge sedan. Men jag vill bygga upp axlarna en tid för att de ska hålla sen när jag sedan börjar lasta på.

Får se om jag kan lyckas få in ett biceps och triceps pass imorgon.

Ha det bra//Hence

God morgon

Körde ett armpass på morgonen

Triceps Pushdown (vet ej vikt)

10
    10
    10
    10

Isolationscurl med hantel

11kg x 15rep
    15kg x 8rep
    15kg x 8rep
    11kg x 10rep

Curl med EZ stång
    5x40kg
    4×40
    5×35
    6×35

Hittade en liten lapp där jag skrivit upp mina mått. Lite kul när jag började mäta på nytt och se vad som hänt.

Mätning den 27/12 2010

Vikt 64kg
    Midja 77cm
    överarm 28,5cm
    Lår 47,5cm

Mätning idag 12/7 2011

Vikt 76kg
    Midja 89cm
    Överarm 38cm
    Lår 57cm

Kul att det hänt så pass mycket, nu förstår man var alla kilon har lagt sig:)

//Hence

Vilken utveckling, riktigt kul att läsa :up: 10 cm på både armar och lår, det är mycket!

Riktigt grymma ökningar! Njut av den här tiden då du kommer växa som ogräs och din styrka ökar hela tiden :D

Riktigt bra framsteg, häftigt o se sånna ökningar på så kort tid!

Tack så mycket Sebastian, Tommy och Ritchan

Ja de omkring mig har sagt att jag har blivit mycket större, mer kanske än vad jag själv har märkt.

Men innan jag började träna var jag ju som en vandrande pinne så jag började från grunden kan man ju säga.

Men det är riktigt kul det här med träning när man ser vad man får tillbaks och verkligen kan träna målinriktat hela tiden utan att tröttna.

Utan den här journalen tror jag aldrig att jag skulle kunnat uppnått det här. Fantastiskt kul att få respons och sen ha bra ordning på sin träningshistorik.

Ska fortsätta att hålla vikten i sommar nu och försöka lägga på mig ytterligare muskler och köra på hårdare på hösten/vintern.

Tack alla ni som läser

Nu ska jag ut och pressa hö

Mvh Hence

Hejsan

Ikväll är jag helt slut i kroppen, har nog aldrig varit så mör i kroppen.

Idag har vi kört in rundbalar av hö. Normalt sett har vi varit två på höskullen som rullar och en som kör lastartraktorn och lägger upp balarna på höskullen. Men eftersom en av arbetarna har gått i pension så var jag ensam där uppe så jag fick flytta på dem själv

Totalt blev det 65 stycken rundbal som jag fick rulla idag.
    Tre vilopausar hade jag fördelat under dagen.
    Svetten forsade och jag kämpa på som en galning. Det är en sådan enorm skillnad på styrka iår. Jag tyckte att balarna var lättare än vanligt men det kunde farsan konstatera att så inte var fallet;) Så himla kul att få användning av allt slit på gymmet.

Muskler som har arbetat mest är greppet, underarmar, överdelen av ryggen, triceps, axlar och nackmuskulaturen. Men även vader och lår använts i upplyftet.

Det känns lite läskigt i kroppen då det värker rejält nu, jag kommer nog ta en vila på ett par dagar från träningen nu.

Denna typen av träning är väldigt olik den på gymmet. Då man måste vara uthålligt stark och seg i musklerna för att kunna orka med i flera timmar och kunna ta i allt vad man har under den tiden.

Jag har legat väldigt högt på energiintaget idag.
    Ett sånt här pass kräver givetvis också en hel del teknik. Postar några bilder från dagen.

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5736]Rullning[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5735]Sväng momentet[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5733]Upplyftet

Dessa 3 moment använder man sig av[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5732]Bild tagen mot slutet av dagen då jag fullt upp ena sidan

//Hence

Hej kan inte låta bli att posta en bild som jag hitta från tiden innan jag tog tag i träningen. Det är inte förrän nu man ser hur smal man var och kan konstatera att det inte kunde vara nyttigt för hälsan

Här kommer bilderna

[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5726]Bild från Januari 2010[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=903&pictureid=5737]Bilden tagen igår 20110713

Ingen strandkropp direkt;) men det börjar i alla fall bli lite massa på kroppen:D

Fan va bra jobbat! Påminner om min egen resa, jag gick från 67kg och 28cm armar till 80kg och 36cm arm på 10 månader

Muddler wrote:
    Fan va bra jobbat! Påminner om min egen resa, jag gick från 67kg och 28cm armar till 80kg och 36cm arm på 10 månader

Tack så mycket, och grattis till dig själv med den imponerande ökningen.
    Mvh Henric

God morgon

Idag är jag ledig så jag körde igång vid 07:30.

Började med Bänk

Bänk

8x50kg 6×50 4×75 3×75 5×70 7×70 (PB) 5×70 3×70 10×60

Kunde inte forsätta på 75 kg då ena handleden krånglade. Har blivit efter höbalsrullningen. Förhoppningsvis kommer det att läka ihop snart. Men har 100 hörullar kvar att köra in.
    Härligt att sätta en sjua på 70 den här gången. 5×5 upplägget har gett resultat:)

Sen lite biceps

Curl med Ez stång

8x35kg 7×35 6×35 5×35

Triceps push down

10×4 set

Allt för denna gången

//Hence

Ja nog fan har du ökat ordentligt! Riktigt bra jobbat, och med tanke på att lite muskelmassa underlättar en hel del (kan tänka mig att det är lättare att vara bonde med mer muskelmassa) och minskar risken för skador och liknande så är ju din omvandling bara positiv :)

Se nu till att sätta minst ett PB i varje pass, det är garanterat inga problem! :up:

Bra jobbat i bänken, fortsätt så!

Tommy Ivarsson wrote:
    Ja nog fan har du ökat ordentligt! Riktigt bra jobbat, och med tanke på att lite muskelmassa underlättar en hel del (kan tänka mig att det är lättare att vara bonde med mer muskelmassa) och minskar risken för skador och liknande så är ju din omvandling bara positiv :)

Se nu till att sätta minst ett PB i varje pass, det är garanterat inga problem! :up:

Tack så mycket, precis det har varit min tanke hela tiden att träna för att lägga på mig muskelmassa och bli tyngre. För att orka mer i jobbet och minimera skaderisken som är ganska stor ifall man väger för lite.

Jag trodde aldrig att jag skulle få sådana här resultat på den här tiden.
    Tror det beror på att jag fokuserat på basövningarna som mark, bänk och böj.

Men det är väl ganska enkelt det jag gör om man jämför med kroppsbyggning. Jag behöver ju bara träna hårt minst 3 dar i veckan och äta mycket så blir det va det blir.

Ska försöka satsa på PB lite oftare:)

Ritchan wrote:
    Bra jobbat i bänken, fortsätt så!

Tack så mycket Ritchan

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 661 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.