Henkes träningsjournal – 93a

Home Forums Seriösa träningsjournaler Henkes träningsjournal – 93a

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 906 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    fan grattis till PB din jäkel! :emo-thumb

vad är brutalbänk?

Tackar!
    Från wikipedia: ”Brutalbänk är en styrketränande övning. Övningen används bla för att mäta fysisk status hos gymnaster då en stark bålstabilitet är viktig. Övningen går ut på att hängandes knäveck sedan utföra situps från detta läge.”
    [youtube=zTrKUvjy9C4]

Gaaalet jobbig magövning. Finns tyvärr inte på så många gym men är rätt vanlig på t.ex. skolgym:)

Haha ja, lätt favoritövningen för magen.. Den tar grymt bra! Synd att den knappt finns någonstans..

BEN

Benböj
    80kgx10
    120kgx5
    120kgx5
    120kgx5
    110kgx10

Benspark
    55kgx12
    75kgx12RPB
    75kgx11

Raka marklyft
    50kgx20
    90kgx12
    90kgx15

Kommentar:
    Hann inte träna så länge idag, men fick mycket bra kontakt och det var ett skönt pass!

J.v.K wrote:
    Grattis till PB!

riktigt bra böjt också :)

Tack!:) Blev rätt nöjd själv faktiskt! Ska fortsätta nöta många set på 120kg så jag tillslut kan köra typ 3×12:)

Bröst/Armar

Hantelpress
    28kgx12 lätt
    32kgx11 PB
    32kgx9
    32kgx8

Supersettat med:
    Stångcurls
    40kgx12
    45kgx9
    40kgx10

Pushdowns med stöd för ryggen
    25kgx12
    40kgx10 (sjukt sega)
    35kgx10
    30kgx12

Sittande hantelcurls
    18kgx12
    20kgx12
    20kgx10

Supersettat med:
    Bänkpress med fötterna i luften
    55kgx20RPB
    60kgx13
    55kgx14

Pushdowns med rep
    25kgx12
    20kgx12

tricepspress över huvudet
    testade mest övningen

Kommentar:
    Förhoppningsvis träning på söndag kväll. Har en hel del på schemat i helgen, en fest, en nollningsfest :whistle: och så kommer det en polare från småland och hälsar på också. Massor med plugg också ..
    Trevlig helg body!

ska snart dra mig till gymmet för lite lätt ryggträning.
    Helgen har varit hur kul som helst!
    Senaste veckans träning har inte riktigt varit som jag ville, alldeles för lite pass helt enkelt. Men men, så kan det vara ibland!
    Nästa vecka blir bättre:)

hhhenke wrote:
    ska snart dra mig till gymmet för lite lätt :buttrock:ryggträning.
    Helgen har varit hur kul som helst!
    Senaste veckans träning har inte riktigt varit som jag ville, alldeles för lite pass helt enkelt. Men men, så kan det vara ibland!
    Nästa vecka blir bättre:)

RYGG!

Hantelrodd
    38kgx12 lätt!
    40kgx12bRPB
    40kgx12
    40kgx11

Stångrodd
    90kgx12RPB
    100kgx8PB
    90kgx10
    80kgx12 superstrikt
    Kick ass!!!!

Latsdrag
    65kgx12
    70kgx8
    70kgx8 supinerat

hantelshrugs
    38kgx10,10
    Tidsbrist,hade kört fler annars

Chins
    Kvx6

Kabelrodd
    50kgx max –> 40kgx max

KOmmentar:
    hade bara 50minuter för träning idag, men fan så bra det gick. Trodde det skulle gå skit efter att ha festat både fredag och lördag haha.
    Nu nalkas det thaimat, sen lite plugg..
    Bröst/axlar imorrn!

Bröst/Axlar

Hantelpress
    20kgx12
    30kgx12
    32kgx10
    34kgx9PB
    32kgx8
    30kgx9

Bröstpress(technogym)
    50kgx12
    70kgx10
    70kgx10
    70kgx8

Bänkpress med fötterna i luften
    50kgx15
    55kgx14
    50kgx14

Sittande hantelpress
    20kgx8
    20kgx6
    20kgx5

Sidolyft med hantel, varannan sittandes varannan ståendes en hantel i taget
    10kgx12
    10kgx10
    10kgx11
    10kgx10

Axelpress i maskin
    2 set

Cable-Cross
    12.5kgx12
    10kgx10

Sidolyft i cable
    2plattorx12
    2plattorx10

Kommentar:
    Skönt pass!
    Axlarna blev sjukt trötta efter fyra bröstövningar så de orkade inte så mkt, men nöjd med passet överlag, särskilt hantelpressen!
    Ben imorrn i skolgymmet! Kanske kör lite biceps också!

Styrketräning i skolan

Benböj
    80kgx12
    120kgx5
    125kgx6RPB
    130kgx3
    100kgx8
    Bra djup på samtliga

Marklyft
    80kgx12
    120kgx5
    140kgx3

Hann inte med så mycket idag, vi fick nåt papper där det stod en massa om stretching. Typ: musklerna växer snabbare om man stretchar, musklerna återhämtas snabbare, man blir starkare osv osv osv. bad om källor och vart infon kom ifrån men fick inget vettigt svar.

Kursen är ett stort skämt. De lär ut helknasiga saker hela tiden. Vi får inte dunsa med vikter i gymmet för det ska inte låta nåt(det är ett gym,hallå?).
    Läraren propagerar för att man ska träna magmuskulaturen först av allt på passen, och avfärdar alla andra teorier med nåt hånfullt svar. Man ska inte heller göra grimaser när man lyfter tungt, för då används energin i ansiktet istället för i musklerna som ska tränas.

Listan kan göras lång, men det värsta är att alla som försöker säga någonting som hon själv inte har sagt avfärdas illa kvickt som idioter.
    Jag sa t.e.x att det är mycket viktigt att träna med full rörelse(ROM) i alla övningar för att inte musklerna ska bli stela. Hennes svar var : Ojdå, tror du det?

aja bara att vara tyst och hålla med läraren trots att det hon säger kanske inte stämmer för att inte pajja betyget..:frust::frust:

hhhenke wrote:
    Läraren propagerar för att man ska träna magmuskulaturen först av allt på passen, och avfärdar alla andra teorier med nåt hånfullt svar. Man ska inte heller göra grimaser när man lyfter tungt, för då används energin i ansiktet istället för i musklerna som ska tränas

Listan kan göras lång, men det värsta är att alla som försöker säga någonting som hon själv inte har sagt avfärdas illa kvickt som idioter.
    Jag sa t.e.x att det är mycket viktigt att träna med full rörelse(ROM) i alla övningar för att inte musklerna ska bli stela. Hennes svar var : Ojdå, tror du det?

aja bara att vara tyst och hålla med läraren trots att det hon säger kanske inte stämmer för att inte pajja betyget..:frust::frust:

Haha dagens skratt, tack för den:p

fredrik92a wrote:
    Haha dagens skratt, tack för den:p

har fler på lager kan jag lova, haha:)

Glömde lite från dagens pass. T.ex. brutalbänk x19 långsamma och fina.

Tack Flessa!
    Ska definitivt kolla in bloggen!

Behöver åsikter..
    Funderar kring min träning just nu.
    Jag tränar väldigt ofta just nu, minst fem ggr i veckan på gymmet. Är detta för ofta?
    Äter bra mat. Alltid överskott och rejält med protein. Sover bra på nätterna.
    Vad tror ni?
    Svar uppskattas:)

Känner igen det där med skolan, idrottslärarna ska alltid veta bäst:frust: även om dom är 55 åriga tanter som aldrig gjort annat än orienterat..

Jag tror att 5 gånger/vecka är på gränsen till för mycket om man vill kunna ta ut sig rejält varje pass. Har själv insett att det inte alltid går att träna så mycket som man egentligen skulle vilja (jag själv skulle helst föredra att träna 5-6 gånger i veckan om det gick). Efter att ha läst lite rekommenderad träningslitteratur (Muscle Gaining Secrets, 5/3/1 av Jim Wendler och en bit in på Beyond Brawn) så drog jag ner på volymen lite och lade om min träning eftersom nästan alla förespråkade mer eller mindre lågvolym. En ”regelrätt” lågvolym blir det dock inte för mig; tycker det är alldeles för kul att träna för att dra ner det till 2 gånger/vecka.

Just nu kör jag 4 gånger/vecka och med lite lägre volym än tidigare men mer fokus på de större övningarna. Har inte kört på det här viset tillräckligt länge för att ge det en rättvis utvärdering, men än så länge har det fungerat bra tycker jag.

Det är mina 5 cent i alla fall.

JvK: Yes! Ska tänka på kost och sömn lite extra. Och såklart lyssna på kroppen:) Hur går din träning mannen? går det framåt?

bronson: Jaa visst är det drygt? hatar sånt. Kul att du lämnade en rad:)

Nible:
    Jo det är just därför jag är lite ängslig. Körde alltid 3-4 pass i veckan förut men nu är det snarare 5-6. Dock så känner jag faktiskt att om jag delar upp kroppen på ett bra sätt så kan jag ta ut mig riktigt rejält varje pass. Styrkeökningarna går bra. Är mer rädd för överträning! Kanske borde ta och läsa lite litteratur … Lågvolym kanske vore nåt för mig.. Man får väl testa sig fram :) tack för dina råd mannen !:up:

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 906 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.