Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 744 total)
  • Author
    Posts
  • #206303
    alexhallgren wrote:
    Riktigt kul höra :) första deffen lär man sig skitmycket på. Få känna på hur kroppen reagerar osv. Vara dra ett pm om du undrar nått, hjälper gärna till med den lilla kundskap jag har :)

    så, då är kl 00 och dagen är slut. Blev en rätt bra ätardag, grilla med vänner och få äta sig mätt är underbart. Gym och promenad imorgon

    Ja det gör man verkligen, märker hur trött jag är nu dom första dagarna, men hoppas det vänder :)

    Du får gärna kolla min journal och ta en titt på min kost då jag e lite osäker på om jag äter för lite eller inte, jag skulle vara väldigt tacksam :) Du kan skicka ett PM om du inte vill lämna en rad :)

    #206304

    Ja, tyckte det var ett riktigt helvete första veckan då jag gick från 3000kcal om dagen till 1800kcal med bibehållen träningsintensitet. Man var helt slut, speciellt på kickboxningen. Så det kommer jag göra lite annorlunda nästa gången och reglera intaget beroende på typ av träning osv.

    Självklart. jag går in och tittar till lite, bara skoj :) Är själv amatör, men hjälper gärna till med den lilla kunskap jag har

    #206305

    Onsdag

    Teamträff med jobbet vilket var riktigt skoj. hade först tänkt ha lite ätardag, men kände inte för det utan försökte hålla igen så gott jag kunde.
    Mat
    Fick bli en halv grillad kyckling utan skinn till lunch och en måltidsbar till mellanmål, då jag visste vi skulle gå länge utan mat.
    Till middag blev det grillbuffe, med fint grillade kycklingfilér och fläskkarre. Underbart god potatisgratäng som jag unnande mig också :)
    sen fick det bli melon och frukt resten av kvällen för att undvika att djupdyka rätt ned i glasstårtan ;)

    Ingen träning igår alls, det tar vi igen med ett extra hårt kickboxningspass idag!

    #206306

    Fredag!!!
    Det har nu gått exakt 10 veckor sedan jag startade och jag har alltså bara 1 vecka kvar till semester och slut på längsta deffen någonsin :)
    Har kollat lite stats nu, för att ha något att jämnföra med
    Värden när jag började 8 april står inom ( )

    Vikt: 65,5(74,2)
    Hals: 37 (39)
    Bröstkorg: 103 (105)
    Biceps: 34 (35)
    Midja 75 (82)
    Lår 53 (55)

    Känns helt sjukt att det gick så bra som det gjorde. Rejäl tapp i midjemått, vilket känns riktigt skoj!

    Mina två mål var att få fram den större ådran som går över biceps. Det har jag nu, inte alltid, men oftare än tidigare ifall :)
    Samt att få fram magrutorna. Även om jag helst vill ha dem helt synliga i avslappnat tillstånd, ser jag nu alla 8 när jag spänner mig, vilket aldrig någonsin hänt

    Jag har nu 1 vecka kvar innan semestern, och kör nog färdig deffen då. Kommer bli sjukt mycket jobb nu hela veckan, så träning och kost får bli som det blir, men något hg till kanske vi kan plocka av!

    Skam den som ger sig

    #206307

    Torsdag
    Vi summerar gårdagens intag: 1607kcal, beräknad åtgång ca 3000kcal
    176g protein
    138g kolhydrater
    38g fett

    Träning:
    Testar nya Eaa-xxx som pwo innan kickboxningen, värdelös smak, men man får ju inte vara kräsen ;)
    Sparring och teknik på kickboxningen var vad som gällde. Riktigt skoj. Alla kör utan hjälm nu också, vilket gör att vi kör sparringen mer taktiskt och lite lugnare. Sjukt roligt, då jag blir mycket mer medveten om min guard och vilka luckor jag har i försvaret.
    Riktigt svettig träning med avslutande stationsfys med mycket armhävningar och annat jobbigt

    #206308

    Fredag

    Blev vilodag idag igen då vi hade genomgång av dreamhack och hade tyvärr inte tid att komma ifrån.
    Blev en rätt slapp dag, ialla fall träningsmässigt. blev väl som max ca 8km på cykeln, till och från dh ;)

    Matmässigt verkar jag ha hållt mig inom en kaloribudget, men fick höfta lite, då det bjöds på mat efter genomgång. Oxfile och potatis, med äpplepaj till efterätt. Gott att få unna sig lite !

    Idag är det lördag och gym på schemat!

    #206309

    Lördag

    Mat, har jag ingen aning om, men började dagen med lite bcaa och eaa-xxx innan träningen
    Nu är det kesella med jordgubbar och proteinpannkakor på menyn. Sedan ev lite äggröra på äggula och ost… får se, får se :)

    Träning
    Gym
    Pull up
    kv med 10 rep
    kv+10kg med 10 rep / 8 rep / 6 rep
    Marklyft
    5 rep på vikterna
    70kg / 80kg / 90kg / 100kg / 110kg
    Mycket bättre teknik nu, kändes lätt
    Sittande axelpress-hantlar
    40kg med 10 rep / 8 rep / 7 rep
    Latsdrag
    48kg med 12 rep / 8 rep / 7 rep
    Bicepscurl-stång
    40kg med 10 rep / 6 rep / 5 rep
    Rear delt row-ena knät på bänk-vikt=1 hantel
    32,5kg med 8 rep / 8 rep / 8 rep

    Kändes riktigt piggt i kroppen idag, kan ev ha varit nya pwo eaa-xxx som gjorde skillnaden. Det märks att jag tappar ork snabbt, speciellt när jag försöker köra mer antal rep. Vikt idag stod på 65,1kg… börjar nog bli dags att äta upp sig igen tror jag :)
    Snart semester, men innan dess blir det DH för hela slanten ikväll, jobbar 18-02 ikväll

    #206310

    Söndag

    Mat:
    Började med lite bcaa och eaa-xxx innan träningen
    Efter träning
    250g kesella o 100g frusna jordgubbar
    1st swebar
    Lunch
    470g färskpotatis
    420g kassler
    Middag
    1 portion av kycklingröra-kyckling/creme fraiche
    Mellanmål
    80g choklad
    Summering: 2001kcal 211g protein 164g kolhydrater 54g fett

    Sen upp och jobba 8h på dh, så blir all mat mellan 13-17 :)

    Träning, gym
    Bänkpress
    8 rep på vikterna
    50kg / 60kg / 65kg / 70kg / 75kg
    5 rep på
    80kg
    Dips
    8 rep på vikterna
    kv / kv+10 / kv+15 / kv+20 / kv+25 / kv+30
    Leg raise
    kv med 3 set 15 rep
    Snedbänk-hantlar
    65kg med 3 set 5 rep
    tricepspress– med en hand i taget
    10 rep på
    18kg / 21kg / 21kg
    Hängande benlyft
    kv med 3 set 10rep

    Passet kändes helt okej, speciellt med tanke på att jag inte ätit på 20h när jag gick till gymmet. Bcaa, och eaa-xxx fungerar rätt bra måste jag säga och är mycket snällare mot magen än vad Rage x2 var för mig. Blir samma upplägg imorgon igen, då jag ska upp och jobba på ca 3h och sen köra till 02 där uppe i natt igen.

    #206311

    Måndag

    Mat
    5g bcaa samt 15g eaa-xxx innan träningen
    efter träning
    1st swebar 55gram
    Lunch
    1st kyckling. ca 450g, utan skinn
    400g potatissallad 100kcal/100g
    3dl minimjölk
    80g ahlgrens bilar :)

    Sen blir det något mer, då jag bara är uppe i 1400kcal än, och ska äta 2000 idag

    Träning, Gym
    Chins
    Kv, 1 set med 5 rep
    kv+15kg 4 set med 6 rep / 5 rep / 4 rep / 3 rep
    kv, 1 set med 5 rep
    Axelpress-stående
    45kg, 4 set med 6 rep / 6 rep / 5 rep / 5 rep
    Bicepscurl-stång-stående
    42,5kg, 4 set med 6 rep / 6 rep / 6 rep / 7 rep
    Shrugs-viktskivor-sammanlagd vikt
    50kg, 3 set med 10 rep / 10 rep / 12 rep
    Lateral raise-viktskivor-sammanlagd vikt
    20kg, 4 set med 6 rep / 6 rep / 6 rep / 7 rep
    Lat-pulldown
    60kg, 4 set med 6 rep / 6 rep / 5 rep / 3 rep
    Bicepscurl-hantlar-sammanlagd vikt
    35kg 1 set med 6 rep
    40kg 1 set med 4 rep

    Sen var det dags att röra på sig, 12 h jobb framför mig. woho :)

    #206312

    Tisdag

    Fick jobba lite kortare pass igår än vad jag hade trott, så hade tid till ett gympass idag igen :)

    Mat:
    10g bcaaa samt 180g koffein innan träningen
    efter träningen
    1 st swebar 55g
    Lunch
    1 st grillad kyckling
    400g potatissallad
    Middag
    200g fläskkarré
    300g färskpotatis
    Kvällsmat
    250g kesella
    100g frusna jordgubbar
    Summering: 2009kcal 206g protein 130g kolhydrater o 75g fett
    Edit: gått upp till ca 500kcal- om dagen, då jag redan gått förbi min satta viktmål

    Fan vad gott det är med grillad kyckling och potatissallad :)
    Gillar att träna på fastande mage… själva passet fungerar okej och känslan av att få sätta sig framför ett gigantisk mål mat och dra i sig ca 1000kcal, och då ändå bara ätit hälften av dagsintaget, är rätt gött!

    Träning, gym
    Bänkpress-smith
    80kg, 1 set med 5 rep
    85kg, 2 set med 2 rep / 2 rep
    Dålig kontakt, tar mycket i axlarna när jag kör i smith. Men vågade inte köra utan passare, då jag hade gått utan mat i ca 20h innan passet och var orolig för att orken skulle ta slut för snabbt
    Dips
    kv+40kg, 3 set med 5 rep / 4 rep / 3 rep
    Kändes riktigt tungt och bra, slängde inte med kroppen utan hade fokus i hela rörelsen
    Knästående kabel-crunch
    84kg, 3 set med 10 rep / 8 rep / 8 rep
    Långt bak med knäna, fokus nedre magmusklerna
    Triceps pushdown, enarms-vikt=1 hand
    24kg, 3 set med 10 rep / 8 rep / 8 rep
    Cablecross– hög trissa
    72kg, 3 set med 10 rep / 10 rep / 7 rep
    Låg trissa
    36kg, 1 set med 8 rep
    Hängande benlyft
    kv, 2 set med 10 rep / 10 rep

    Avslutade med 20min cardio 10km/h

    Skönt pass, rätt kort då jag ville hinna med lite cardio. Blir rätt mycket gym nu de här dagarna, då jag ska ha semester i 1v from lördag och då inte kommer träna något

    #206313

    Onsdag:

    haha, det var som tusan. Vikt står nu på 64,6kg. Detta trots att jag ökat intaget till ca 2000kcal på gymdagar.
    Får bli att börja fylla på ännu mer, då jag faktiskt har gått förbi mitt viktmål med 1,4kg

    #206314

    Färdig!!!!!!!

    Ja, då är jag faktiskt klar med min deff för denna gång
    Dagsvikt är 64,3kg vilket ger -9,9kg i viktförlust :) eller 13,3% av min startvikt
    Midjemått har minskat med 8cm från 83cm till 75cm

    Nu är det semester om ca 7. Blir ett par ”nyttigare” hamburgare på Max till lunch och så proteinpannkaka med glass till middag efter kickboxningen ikväll. Förhoppningsvis ska vi köra utomhusträning idag på kicken, skoj skoj

    #206315

    Fan va grymt deffat av dig, måtten är de enorma skillnader på & stark är du också. Grymt!! :)

    #206316

    Tack :) Ja det känns smått sinnesjukt nu när man tittar tillbaka på perioden som varit. Men lärt mig sjukt mycket om kroppen och vilken typ av mat som faktiskt både är god och nyttig :)
    Tack, och styrkan ska vi fan dubbla under hösten. Stenhårt program med mycket mat framför mig!

    #206317

    Nu är det midsommar och första dagen på semestern. HUr firar man det bättre än med att dra till gymmet? :) KOrtpass med en polare så mer socialt än stenhårt plågeri

    Lyckades ialla fall med:
    Bänkpress
    5 rep på 85kg
    3 rep på 90kg vilket nästan är 1,4* min kroppsvikt, gott mos :)
    Dips
    5 rep på kv*40kg
    4 rep på kv*50kg PB, riktigt bra kontakt och bra tryck
    Pb är alltså 115kg i dips, vilket känns skoj!

    Nej, nu tar jag semester i 1 vecka. London here I come baby :)

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.