Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 744 total)
  • Author
    Posts
  • #206408

    Dagens kost bjöd på:
    Ca 2750kcal 32% protein 34% kolhydrater samt 34% fett.
    Har en skål med kesella/proteinpulver/kakao som står och väntar på mig i kylen, pudding here I come :)

    250kg kesella 1%
    30kg kasseinpulver
    1dl mjölk 1,5%
    5g kakao
    350kcal med 61g protein :) Får vi se hur det smakar också

    Edit: Puddingen var mycket god, men lite väl kompakt. Vi testar imorgon med lite mer kakao, 1dl mjölk till och kanske lite sötningsmedel :)

    #206409

    Onsdag mitt i veckan och smått seg i hela kroppen.
    Gårdagens helkroppspass gav inte så mycket träningsvärk, men trötthet som heter duga

    Idag var det sparring på schemat. Vi var bara 7 personer på sparringen idag ”skyller på att skolorna precis börjat” Men det var riktigt roligt ändå. Hade helt okej tryck i kroppen, även om ryggen var nära att börja retas med mig ett tag. Känner mig rätt trygg med mina slag, måste fortsätta träna på blicken och variationen.

    Matmässigt varierade vi lite idag. Nästan inga kolhydrater efter träningen. samt ganska lågt på kolhydrater i morgon också. Se om man kan tappa lite vätska till helgen ;)

    ca 3170kcal 34% protein 13% kolhydrater samt 52% fett

    Idag var det pudding 2.0 som gällde. Sjukt mycket godare och slinker ned utan problem. Det blir nog ett återkommande fenomen i kosten tror jag :)

    #206410

    Torsdag och snart äntligen dags för en helg av avkoppling i borås

    Var iväg och hjälpte min sambos far med lite utrensning av skräp på deras sommarstuga, så endast ett riktigt slappt pass på gymmet idag :)

    Marklyft
    80kg*8*8*8
    Bicepscurl
    40kg*6*4*4
    Axelpress
    40kg*8*8*8

    Sen körde vi lite maskiner som vi hittade på undervåning, men mestadels bara på skoj ;)

    Matmässigt blev det lite speciellt idag
    ca 2300kcal med fördelning 41% protein 4% kolhydrater samt 55% fett
    Sedan igårkväll efter kickboxningen har jag klippt kolhydratsintaget. Vill se hur mycket det påverkar formen och hur min hjärna fungerar på lowcarb.
    Jag trivs rätt bra med en högkolhydratskost, men kul testa något annorlunda någon dag.
    Nog om det, 7h arbete kvar, sen tar vi helg!

    #206411

    Fredag och firar det här inlägget med att jag nu haft 5000 views på den här sidan :)
    Tog ett par timmar ledigt då jag ville hinna med ett gympass också

    Gym
    Marklyft
    40kg*6
    60kg*6
    80kg*3
    100kg*3
    120kg*2
    130kg*1
    140kg*1
    150kg*1 PB
    160kg*1 PB, Gott! Den var tung, men kändes riktigt skoj att klara
    Resten av passet var inte så seriöst, då jag mest ville till gymmet för att testa maxlyft ;)

    Cablecross hög trissa
    48kg*6
    60kg*6
    66kg*6
    72kg*6
    78kg*6
    84kg*6
    Bicepscurl-cable
    24kg*6
    42kg*8
    48kg*6
    51kg*6
    54kg*6
    Tricepspress
    42kg*20*20*15- bra kontakt
    Sen tröttnade jag och gick hem :)
    Nästa vecka kommer också bli lite speciell då jag ska iväg även den helgen, men tror jag kör 2st halvkroppspass samt 2 kb-pass nästa vecka

    Nu tar jag helg

    #206412

    Äntligen måndag, som jag har längtat….

    Helgen blev lugnare än jag hade räknat med så kände mig faktiskt rätt pigg ikroppen idag.
    Ingen kick, då jag faktiskt var mer sugen på gym och tunga knäböj :)

    Gym:
    Knäböj
    40kg*6
    60kg*6
    80kg*6
    100kg*3
    115kg*6*6*6
    115kg*6 – 100kg*4 – 80kg*6 – 60kg*8 – 40kg*10
    Svettigt värre, bra kontakt
    Militärpress
    20kg*6
    30kg*6
    40kg*3
    50kg*6*5
    45kg*5*5
    Sämre kontakt, måste fortsätta nöta axlar, känner mig svag i dem
    Bicepscurl – zstång, bredd grepp
    20kg*6
    40kg*8*7*7*7
    Riktigt skön, bra träff i biceps, och inge smärta i underarmarna
    Stående vadpress
    78kg*10*10*8
    Sittande leg extension
    81kg*6
    72kg*6*6*6
    Jobba på teknik, träffar muskeln dåligt tycker jag
    Sittande lårcurl
    41kg*10*10*8
    Front plate raise
    25kg*10*10*8
    Skön övning, blev lätt illamående efter så det fick bli sista övningen för dagen

    Skönt pass, och som vanligt riktigt skoj med knäböj. Börjar komma in i det rejält nu

    #206413

    Kosthållningen för dagen har varit bra igen :) Alltid skönt få äta lite nyttig mat igen efter en helg av dekadens :)

    Ca 2750kcal 35% protein 28% kolhydrater samt 37% fett
    Försöker lägga mer fokus på fett och protein, då jag inte känner mig lite svullen och vätskefylld då. Skönt känna sig någorlunda bra i form, trots att man bulkar.
    Imorgon ska jag väga och mäta mig, får se lite hur jag ligger till nu efter 1 månad av bulk

    #206414

    Lite viktutveckling nu efter 4 veckor bulkande

    68,3kg(68,1kg)(67,2kg)(67,1kg)(66,2kg)
    Så en viktuppgång på ca 2kg inom loppet av 4 veckor får vara klart godkänd. De senaste två helgerna har jag släppt lite mer på reglerna och kunnat slappna av mer, vilket är skönt och rätt behagligt.
    Då viktuppgången har varit enligt schemat, kommer jag inte göra någon skillnad på kost. räknar med att gå up 1-1,5kg fram till 1 okt och sedan spräcka 70kgs gränsen lagom till när jag börjar minideffen igen i slutet av oktober

    Utvecklingmässigt på gymmet går det rätt bra. Svårt hinna med allt, då även kickboxningen tar en hel del tid.
    Det jag är mest nöjd med nu är
    4*6 på 120kg i marklyft
    1 på 160kg i marklyft
    4*6 på 115kg i knäböj
    1*35 på kv i dips

    Måttmässigt går det sakta framåt
    Stats den 8/4-2010
    Vikt:74,2kg
    Midjemått:83cm
    Biceps: 35cm
    Hals: 39cm
    Bröst:105cm
    Lår:55cm

    Stats den 18/6 2010
    Vikt 65,5kg
    Midjemått:75cm
    Biceps: 34cm
    Hals: 37cm
    Bröst:103cm
    Lår:53cm

    Stats 31/8 2010
    Vikt 68,3kg
    Midjemått:76cm
    Biceps: 34,5cm
    Hals: 38cm
    Bröst:104,5cm
    Lår:56,5cm

    Förvånad över att lår växt så pass mycket. Besviken på att armarna inte växer mer, men hoppas det släpper, förr eller senare. Riktigt gott att mage inte stuckit iväg och tjockat på allt för mycket än. Räknar mer att köra stenhårt nu fram till slutet till okt för att ha lite att deffa fram igen :)

    Nej, nu kör vi

    #206415

    Tisdagen kom, gick och nu är det redan onsdag :)

    Lite gym försökte jag hinna med

    Gym:
    Bänkpress
    40kg*10
    60kg*6
    70kg*3
    85kg*6*4*4*4
    85kg*3 – 70kg*6 – 60kg*8 – 50kg*10 – 40kg*14
    Förbannad på mig själv att jag inte köre de sista två repsen i seten, fegar ur
    Dips
    kv*10*15*15*15*15*30
    Gillar dips med kroppsvikt mer och mer, underbar övning
    Lutande hantelpress
    40kg*15*15*15
    40kg*10 – 30kg*10 – 20kg*10
    Valde körde högrepp, då jag var rätt trött i muskeln efter bänkpressen

    Och sen var det direkt vidare till beachvolleyboll planerna för träning inför helgen.
    ca 2h timmar spel fick vi till. Skulle gissa vi hann med 9-10 set.

    Ca 3,5h träning igår, känns ikroppen idag:)

    Edit: Maten också ja
    Har ingen koll på kalorimängden igår, då jag käkade ute till lunch
    men pasta med oxfile och svampsås till lunch. Babybell och mörk choklad till mellanmål… ;) Pasta med saffranssås och lax till middag. Äppelpaj med marsán sås till efterätt och min proteinpudding som kvällsmat får kvalificeras som godkänt med mat

    #206416

    Ah, äntligen hemma

    Denna dag bjöd på beachvolleyboll i ca 2h då vi ska iväg i helgen och spela turnerning ”telia sm ftw”
    Skön träning, även om det var riktigt kallt och tog ett tag innan man kom igång i spelet. Känns som om chansen att vinna på lördag är mycket liten, men vi ska ialla fall se till att ha skoj!

    Matmässigt hamnar vi på ca 3100+ med 29% protein 35% kolhydrater samt 36% fett.
    Största behållningen är nog ostbågarna tror jag ;)

    #206417

    Ja, då har vi snart anlänt till arbetsveckans sista dag och snart stundar telia sm i gbg :)

    Gym
    Marklyft
    40kg*10
    70kg*15*15
    100kg*8 – 80kg*8 – 60kg*8 – 40kg*10
    Bicepscurl z-stång
    40kg*8
    45kg*7
    47,5kg*6 – 40kg*6 – 30kg*6
    Legraise
    kv*15*15
    Tricepspress rep – chins
    42kg*15 – kv*10
    42kg*15 – kv*8
    42kg*12 – kv*6
    Skivstångsrodd
    50kg*10*10

    Riktigt roligt pass som genomfördes med två kompisar. Speciellt droppasset i marklyft tog riktigt bra och gav bra flås :)

    Nu tar vi vilodag i morgon och laddar batterierna inför x antal matcher i volleyboll på lördag

    Note: Även fått info från kb-klubben att jag ska skicka in papper om tävlingslicens, så eventuellt blir det match av i framtiden :)

    #206418

    Gårdagens mat då?
    Den dagen bjöd på ca 2875kcal med 37% protein 23% kolhydrater samt 40% fett
    dagens höjdpunkter var kasseinpuddingen till mellanmål! :) samt ribs med potatis och sås till middag

    Viktutvecklingen vecka för vecka går framåt.
    +0,285kg(+0,480kg)(+1,474kg)(+0,143kg)
    Veckan med 1,5kg + var efter första veckan av kreatinanvändande, så skyller på den. Den här veckan har var lite lugnare och slutade idag på en vikt av 68,2kg. Siktar på ca 69 kg i snitt inom 3-4 veckor.

    #206419

    Tillbaka till rutinernas förlovade land. Helgen har bjudit på beachvolleyboll, brännboll, gott umgänge och en del alkohol :)
    Riktigt mör i kroppen idag och skönt att få lite vilodag. Imorgon kör vi kickboxning igen som vanligt, och nu blir det till att lägga i en till växel!
    Matmässigt har det varit helt okej i helgen, förutom kanske Bk-hamburgaren kl 03 igår natt ;)

    #206420

    Tisdag:

    Riktigt skön träning igår och kändes klart över förväntan, speciellt med tanke på hur seg jag var innan träningen. Fokus låg på rundsparkstekniker, vilket alltid är slitsamt, men effektivt och man kan ta i rätt bra :) Börjar få lite bättre teknik, speciellt i balansen, vilket känns bra! Men flåset måste bli bättre.

    Matmässigt hamnade jag på ca 2700kcal med fördelning på 32% protein 27% kolhydrater 41% fett. Dagens mathöjdpunk var utan tvekan potatisgratäng och fläskkotlett till middag!

    La mig medvetet lite lägre på energin igår, då jag kände att viktuppgången hade varit för intensiv i helgen, och ville balansera mig lite innan jag går vidare. Har även visat sig att jag ev ska börja gå matcher snart i kickboxningen, och då måste jag börja hålla lite tightare kontroll på vikten

    #206421

    Dagens träning bjöd på ett lite improviserat pass, då jag var rätt illamående och inte pallade med ben idag ;)

    Fokus var explosivitet och uthållighet idag
    Axelpress stående
    20kg*10
    30kg*10
    35kg*10*10*10*10*10
    Skivstångsrodd
    40kg*10
    45kg*10*10*10*10*10
    Bicepscurl z-stång
    30kg*12*12*12*12*12
    Lateral raise
    20kg*10*10*10
    Ryggresning
    kv*15*12*12*12*10

    Försökte verkligen tänka fokus och explosivitet. Fick rätt bra kontakt, även om det inte var allt för tröttande. Varit illamående hela dagen och vissa känningar i halsen, så var osäker på om jag skulle gått idag, men kändes rätt bra trots allt faktiskt.

    Lite funderingar på omläggning i programmet då jag troligtvis behöver börja matchträna snart. Jag behöver även eventuellt loosa ett par kg :( Men vi får se lite hur det blir

    Nu ska jag laga baconlindad kyckling, ugnstekt potatis och grillad majskolvar, det ni ;)

    #206422

    Onsdag kom och segrade

    Började känna mig mer och mer förkyld, men kunde inte skippa träningen idag då vi hade hälsokontroll samt dopingtest. Det är en hel massa saker som måste fixas tydligen för att få vara med och tävla :)

    Fick även min första matchförfrågan, men var tvungen säga nej, då den här månaden är helt tjock med jobb mm.

    Ev nästa match skulle vara i slutet av oktober. Spännande.

    Det innebär även att den här journalen kommer ta lite annan vinkel, då mycket av min träning och kost behöver läggas om för att prioritera matchträning. Ska bli spännande!

    Igår var det som sagt sparring på klubben. Hade tänkt köra rätt lugnt, men blev som vanligt svettigt ;) Fick in ett par fina slag, och som så hör till, även ta ett par st.
    La lite mer fokus på sparkar, då det är min svaghet. Sakta men säkert blir de lite bättre, ska bara komma ihåg att stretcha lite ibland också ;)

    Matmässigt gick jag på hungerkänslor och orkade inte riktigt räkna. Det bästa igår var utan tvekan hemmagjord lasagne från flickvännen, gott gott :)

    Idag blir det troligtvis vilodag då jag har mer och mer kännigar i halsen och börjar känna mig snuvig också. Hoppas en vilodag gör att jag kan köra fullt imorgon

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.