Here goes nothing

Home Forums Seriösa träningsjournaler Here goes nothing

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 744 total)
  • Author
    Posts
  • #206423

    Fortsatt förkylning igår, torsdag, satte stopp för alla tankar på träning. Även om jag var innerligt sugen på lite kickboxning på väg hem från jobbet igår satte jag stopp för det och syselsatte mig med min nya telefon istället :)

    Matmässigt blev det kanske inte den bästa dagen i veckan, utan bjöd på lasagne till lunch, marianne och pistashnötter till efterätt.. Lite proteinplock hemma till middag och 2st öl efter det ;) Men lite proteinpudding tryckte jag i mig också, så det var inte en total katastrof

    Idag är jag fortfarande förkyld, men hoppas på träning ändå. Gym med bröst/triceps tror vi på

    #206424

    Fredag och äntligen helg!

    Bänkpress
    20kg*6
    40kg*6
    60kg*6
    70kg*3
    85kg*6*6*5
    85kg*5 – 70kg*4 – 60kg*4 – 40kg*6 – 20kg*10
    Riktigt bra sista dropset, tog som tusan
    Dips
    kv*36- PB med 1+
    kv*23*15
    Vi försökte maxa 3 set, gick rätt bra, nöjd med första
    Leg raise
    kv*15*15*15

    Sen råkade det bli aw och ett par öl :) Blivit en hel del njutning senaste tiden, vilket har varit underbart. Att inte bara fokusera på träning och att vara optimal ;)
    Men snart blir det dags igen, from nästa veckan blir det troligtvis lite mer fokus igen

    #206425

    Skön början på dagen.
    Lite trött imorse, och fortsatt förkyld men lite gym ska vi allt klara av

    Marklyft
    40kg*6
    60kg*6
    80kg*3
    100kg*8*8
    120kg*6 – 100kg*4 – 80kg*4 – 60kg*6 – 40kg*10
    Riktigt skönt dropset, trött som tusan efteråt
    Bicepscurl– zstång
    40kg*10*10*10
    Sen var både jag och min träningskamrat trötta, så vi gick och stretchade lite och avslutade passet. Kort och intensivt idag :)

    Blir troligtvis en lugn dag med lite go mat och trevligt umgänge

    #206426

    Söndag fick bli en vilodag pga halsont och hosta :(

    Även idag, måndag är vilodag pga samma förkylning, plus en del tryck i bröstkorgen som oroar mig lite.

    Får se, känns inte som om det blir träning i morgon heller då :(

    Matmässigt de här dagarna äter jag som vanligt, med samma fokus på protein, och ev lite mindre intag av kolhydrater. Viktuppgången går enligt planerana och jag räknar med att ligga stabilt på 70kg inom 2 veckor

    #206427

    Så där! Då börjar jag känna mig friskare igen! Lite rethosta kvar, men inga känningar i hals eller nämnvärt tryck i bröstkorgen.
    Blir troligtvis ett snällare gympass idag. Funderar på att köra 3*15 på alla övningar, träna lite uthållighet, och bli lite svettig, speciellt nu när jag inte kunde köra kickboxningen igår, får se, får se

    Matmässigt igår måndag:
    Lunch: Pasta och köttfärs
    Mellanmål: 3 st babybel light, 1 apelsin, en näve marianne och 1 redbull ”massa socker :)
    Middag: Kasslergryta med ris
    Kvällsmat Kasseinpudding

    2455kcal 211g protein, 230g kolhydrater o 75g fett
    Ovanligt mycket kolhydrater för mig, speciellt på vilodag. men men, det tar vi igen idag

    #206428

    Tisdag och gym då :)

    Försökte ta det rätt lugnt då jag fortfarande känner av förkylning

    Knäböj
    40kg*10
    60kg*5
    70kg*15*15*16
    Bänkpress
    40kg*10
    60kg*15*13*8
    Dips
    kv*10
    lv+10kg*15*8*7
    Legraise
    kv*15*10*8
    Lutande hantelpress
    40kg*15*12
    Tricepspress stång
    42kg*22

    Illamående efter legraise, och tog det rätt lugnt efter det. Hoppas jag är ännu piggare imorgon för rygg/biceps/axlar

    Nu väntar hemmagjord pizza

    #206429

    Ah, det är en ost. Babybel är märket. De kommer i portionsförpackning på 20g st. 100g ost innehåller 25 protein och 12g fett, så kör det ibland som ett litet mellanmål, gott och mättande :)

    Tack! Känner att ben utvecklas bra, trots att jag nästan bara kör knäböj.
    Dock får jag rejäl putröv av det

    #206430
    J.v.K wrote:
    aahh dom :P sjukt goda!

    hehe mjo! böjröv är en nackdel med knäböj =/

    Ja, visst är dem :)

    haha, bra, då är jag ialla fall inte ensam om det 😮

    Tisdagens mat bjöd på följande:
    Frukost ”nyttig” macka med mjukost och skinka, samt 1 persika
    Lunch: Kasslergryta med ris och 1 apelsin efteråt
    Mellanmål: 5 st marianne ”sista jag hade kvar i förrådet” och 3 st babybel light
    Mellanmål 2: 1 swebar efter träning
    Middag: Hemmagjord pizza på pita-bröd. Köttfärs på två st och tonfisk på en, mus
    Kvällsmat: Kesella vanilj med digestivekex och frukt, god efterätt. 1 portion med kasseinprotein

    3108kcal 272g protein 297g kolhydrater 92g fett

    Gott gott ;)

    #206431

    Onsdag och piggare efter veckans förkylning

    Gym
    Axelpress
    20kg*10
    30kg*15*16*15
    Skivstångsrodd
    30kg*15
    40kg*15
    42,5kg*15
    45kg*15
    47,5kg*15
    Shrugsmed viktskivor
    50kg*20*20*20
    Bicepscurl z-stång
    30kg*15*15*15
    Bent over raise – liggandes på lutande bänk
    20kg*10*10*14
    Ryggresning
    kv*15*15*13
    Front raise med skivstång
    20kg*15*15*15
    Ovanligt köra med skivstång, seg i ryggen efter ryggresningen, men tog bra

    Skönt pass, med ganska låg intensitet. Känner mig mycket bättre idag och är riktigt taggad inför teknikpass på kickboxningen imorgon. Blir eventuellt även lite sparring imorgon :)

    Note: Lägger mig nu på 500kcal + varje dag fram till 1 oktober. Sen blir det 500kcal- för att nå matchvikt 67kg

    #206432

    Gott, då har jag hunnit äta lite mat också ;)

    Frukost: 2 st polarmacka extrem med mjukost och rökt skinka
    Lunch: Kasslergryta med ris
    Mellanmål: 1 st probite proteinbar
    Middag: Potatis med fläskkotlett, brunsås och lingonsylt
    Kvällsmat 75g ugnsbakade chips
    Kvällsmat 2: 1 portion kasseinpuddig

    3003kcal 255g protein 297g kolhydrater 88g protein

    Gott att verkligen fylla på rejält med mat. KOmmer få svårt komma upp i kaloriintaget i morgon då jag är hemma ca 22 efter träningen. Så blir massa mer mat innan istället ;)

    #206433

    Lite viktuppdatering en söndag så där då ;) Vikt är snittet på mån-fre under veckan
    V.30 65,9kg
    V.37 69,4kg
    +3,5kg
    Uppgången per vecka ser ut enligt följande:
    0,38kg(0,67kg)(0,29kg)(0,48kg)(0,12kg)(1,35kg)(0,15kg)

    #206434

    Torsdagen bjöd på kickboxningspass.
    Var ca en vecka sedan förra passet då jag varit förkyld i en veckan och inte vågat köra kb, utifall det skulle slita för mycket på kroppen.

    Igår körde vi mycket fokus på tempoväxlingar, vilket är riktigt bra :) Lagom jobbigt
    Fysen var stationsfys med 4 olika stationer. Slag på säck, snabba rundsparkar, ryggresningar samt en elak magövning med medicinboll där man kastar en 5kg boll från armhöjd i magen på sin medtränare. Det tog rejält, vilket är precis så det ska vara

    Matmässigt bjöds det på:
    Frukost 2 st polarmackor med mjukost och skinka
    Mellanmål 1 20g godis”jobbkola” 1 äpple
    Lunch: Pasta och köttfärs
    Mellanmål 2: Kasseinpudding och en rejält näve sötmandel. 1 st probite efter träningen
    Middag: Potatis med fläskkotlett och lingonsylt
    Kvällsmat: Havregrynsgröt med lite sylt

    3310kcal 245g protein 328g kolhydrater och 111g fett

    För den uppmärksamme, kan märkas att jag nu börjat äta frukost igen. Då det var över 1 år sedan jag la om mitt matchema, kände jag det var dags att variera mig lite igen. Känna efter och se vilket schema som fungerar för mig.
    Då jag inte hade några rutiner alls innan jag börjar med periodisk fasta, är det lite spännade att se hur snabbt jag faller ned i dekandesen då jag nu ”får” äta närhelst jag vill.

    Min första analys är:
    Positivt:
    Slippa gå hungrig och titta på klockan när jag får äta.
    Inte vråläta efter träningen, inte samma matshets när jag väl äter
    Mindre tidsfokus på maten, går mer på hungern.
    Negativt:
    Svårare äta nyttigare, är jag inte riktigt hungrig drar sig skallen mentalt mot sötsaker och annat mindre nyttigt. om jag är riktigt hungrig, är det alltid riktig mat jag vill ha
    Sämre rutiner, annat upplägg för att äta i bra tid innan träningen.
    Större fokus på att alltid ha nyttiga alternativ runt mig, istället för godis eller läsk

    #206435

    Fredag bjöd på lite gym med en polare

    Gym – Fokus på triceps idag
    Tricepspress – rep
    42kg*10 – 36kg*10 – 30kg*10
    42kg*10 – 36kg*10 – 30kg*10
    48kg*10 – 42kg*10 – 36kg*10
    Lutande bänkpress – hantlar
    55kg*12
    65kg*6*6
    65kg*6 – 45kg*8 – 20kg*10
    Leg raise
    kv*15*15*15
    Liggande tricepspress
    20kg*10
    30kg*10
    40kg*6
    20kg*10 – jobba kontakt
    Hängande benlyft
    kv*10*10*10

    Skönt pass, fick rätt bra träningsvärk i triceps i dag”lördag” Skönt att stretcha lite också ;)

    #206436

    Även lördag bjuder på gym med en polare.
    Fastande träning, då jag gick upp 30 min innan träningen. Lite aminosyror,kreatin och koffein gör ju att man vaknar till lite ;)

    Gym:
    Marklyft
    40kg*8
    60kg*10
    80kg*12*12*12
    Axelpress – stång
    40kg*13*8*10 – fokus på tekniken
    Skivstångsrodd
    40kg*10
    60kg*8*8
    50kg*20
    liggande frontraise– cable
    24kg*12*12*10
    Ryggresning
    kv*15*15*22

    Och så rejält med strechning för att få ut pumpet i korsryggen. Gott pass!

    #206437

    Söndag och sinnessjukt taggad för lite kickboxning, då det endast blivit ett tidigare pass under veckan!
    Sparring på schemat, riktigt skoj igår. Riktigt dansade runt lätt på fötterna och hade bra snabbhet i slagen :)

    Lyckades dock träffa lite illa med höger hand och slog ”sönder” tummen igen. Den ömmar bara nu, så tror inte det var så illa, däremot riktigt irriterande då den varit bra länge nu.

    Matmässigt såg det rätt bra ut. ca 1500kcal intagna innan träning och gissar på minst 1500kcal efter träning. Mätt var jag ialla fall.

    Viktmässigt ser jag att det varit en nykter helg. Brukar alltid väga mest på måndagar, men idag var det ca -1kg mot tidigare. Nu ska jag se till att äta massa god/nyttig mat under veckan!

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 744 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.